Guest minispir08

Hjemmelavet brudebuket..??????

13 posts in this topic

: Jeg har tjekket nettet overalt, og synes simpelthen at brudebuketter er så dyrt, at jeg på ingen måde har lyst til at betale for det; til trods for at de selvfølgelig også er meget smukke de fleste af dem. Men hallo, det er én dag, og for mig betyder blomsterne ikke det vilde, men vil da gerne have en buket (lidt romantisk er man vel)!

Men så tænker jeg; hvad med en "vild buket", altså blomster jeg plukker på dagen i fx grøftekant, på marker o.lign..?? jeg er en "jeg gør ikke som alle andre-type", men lyder det for sært at gøre det på den måde? Jeg har også lige prøvet at købe nogle løse flotte blomster og bundet dem med grønt og den buket blev flot, bortset fra farven, men så ved jeg jo det :rolleyes:

Hvad gør I andre..??

0

Annonce ♥

Jeg har det lidt som dig. Har været i tvivl om jeg ville have en brudebuket, men så alligevel....

Jeg har ønsket en ganske enkelt buket at hvide callaer.

Jeg kunne sagtens forestille mig at binde min egen buket. Og din ide med en "vildbuket" lyder fint. Eller købe de blomster du vil have og binde den selv. God fornøjelse med det. :thumbsupsmileyanim:

0

Min HTB plukker selv blomsterne til buketten - præcis som min svigerfar gjorde det til min svigermor for 27 år siden :loveboard:

Jeg elsker tanken om at han selv har valgt hver enkelt blomst og jeg glæder mig meget til at få den! :rolleyes:

0

: Jeg har tjekket nettet overalt, og synes simpelthen at brudebuketter er så dyrt, at jeg på ingen måde har lyst til at betale for det; til trods for at de selvfølgelig også er meget smukke de fleste af dem. Men hallo, det er én dag, og for mig betyder blomsterne ikke det vilde, men vil da gerne have en buket (lidt romantisk er man vel)!

Men så tænker jeg; hvad med en "vild buket", altså blomster jeg plukker på dagen i fx grøftekant, på marker o.lign..?? jeg er en "jeg gør ikke som alle andre-type", men lyder det for sært at gøre det på den måde? Jeg har også lige prøvet at købe nogle løse flotte blomster og bundet dem med grønt og den buket blev flot, bortset fra farven, men så ved jeg jo det :rolleyes:

Hvad gør I andre..??

Synes det lyder rigtig hyggeligt at binde sin egen buket , og der er masser af how-to's på nettet hvis man vil ha den lidt ekstra fin og nogle gode tips ... Overvejede det selv men har ikke fået lov for H2B .. Såe ...

0

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide at du gerne selv vil binde din buket. Men når det er sagt, så vil jeg skynde mig at sige, at jeg aldrig selv kunne finde på det. For det første har jeg ikke lige marker i nærheden, så det ville blive et kæmpe projekt hvis jeg skulle til at køre ud på landet for at plukke blomster på selve dagen. Så er det måske bedre at købe nogle blomster i en blomsterbutik, og så selv sætte dem sammen til en buket. Jeg er bare elendig til at binde buketter, så det vil jeg aldrig turde alligevel..... Men go for it GP

0

Jeg har lavet min egen af Fjer...

Du kan se den i in tråd - brugte buketholder som jeg købte i køb og salgs tråden (ved der er flere tilbage)

0

Det skal siges, at jeg igår aftes gik en tur med kæresten, og vi plukkede blomster, strå, græs, grene og meget andet, og den lille buket blev faktisk rigtig fin. Men jeg tænker da meget på, om min familie bare vil synes jeg er for meget hippie?? Ved godt jeg ikke behøver tænke på hvad andres menng er, og det gør jeg normalt heller ikke, men folk skal jo også synes det er et godt bryllup hele vejen igennem. Men så igen-igen; måske kan det at være anderledes på visse punkter være det, som gør at netop vores bryllup bliver husket som noget specielt/atypisk på en god måde..?? :cheerleader3:

0

Jeg bandt min selv - du kan se den sidst i min tråd. Hvis det er blomster med lidt tykke stilke kan der godt være saft i som smitter af på kjolen. Så sørg for at tørre spidserne af og luk enden med klar neglelak - så holder buketten også længere fordi saften bliver spærret inde i stilken.

Jeg bandt min om formiddagen af pæoner og brudeslør - tirsdag var den stadig pæn - onsdag hang den og lugtede lidt, dette helt uden buketten havde været i vand.

KH fru R

0

Annonce ♥

Nu har jeg en moster som er blomsterbinder og derfor har jeg bedt hende om hjælp. Ellers havde jeg også gjort det selv. Prøv at se på youtube, det ser slet ikke svært ud hvis man bare er en bitte smule fingernem:-)

Kh Janni

0

Jeg har selv lavet en "øvebuket" baseret på en video med roser:

Det fungerede bare rigtig godt. Jeg tror bare det er vigtigt at du følger hendes råd med den største blomst i midten, og bygger rundt om. I sin tid plukkede min mor selv kornblomster og valmuer og fik den fineste buket. Hvis det er din stil, så skal du da være helt ligeglad med hvad andre synes. Husk det er din dag!

Hvis du laver en øvebuket må du huske at lægge billeder på! :thumbsupsmileyanim:

Vh Cecilie

0

Vil lige vise dig et billede af min "prøvebuket".

post-43909-0-13162000-1308598481.jpg

0

Vil lige vise dig et billede af min "prøvebuket".

Jeg Synes bestemt at den du har lavet der, er meeeget meget flot. Jeg tror da bare jeg køber lidt forskelligt på dagen, bare det er de rigtige farver, og så binder den selv. Jeg kan godt finde ud af at binde den. Er det ikke en god idé, at komme fx silkebånd om stilkene??? Vil ikke have noget der sætter pletter på kjolen

:balloons:

0

Annonce ♥

Du kan ikke lige set det på det billede, men rundt om det grønne blomstertape, er der viklet lysegrønt silkebånd om, som er sat fast med perle-knappenåle. Da denne jo ikke skulle bruges, gjorde jeg ikke noget yderligere ved den, men satte den bare i vand. Men ellers har jeg i sinde på dagen at bruge klar neglelak til at forsegle enderne med. Jeg tror ikke der er nogen der vikler silkebånd hele vejen ned om enderne, tvivler lidt på om det vil være kønt. Men prøv dig frem.

Desuden har jeg også hørt, at de er bedst kun at stille blomsterne i en lille smule vand hvis man opbevare dem inden, således at så lidt af stilkene som muligt bliver våde.

0