Sign in to follow this  
Followers 0
Lakrisen

Øv med øv på!

23 posts in this topic

Mødet med præsten i fredags var super hyggeligt! jeg glæder mig til hun skal vie os :loveboard:

Men... hun fortalte at det fra kirkerådet er bestemt at der ikke må kastes med ris på kirkens grund. Ej heller fuglefrø eller hvad man elles kunne finde på som kunne efterlade et oprydningsarbejde. :angry:

ØV! Jeg er ikke meget til traditioner, men jeg har faktisk glædet mig til lige netop risene :unsure:

Spørgsmålet er så, hvad gør vi nu!

"Glemmer" vi at fortælle vores gæster det, så vi får ris alligevel?

Finder vi et alternativ - og i så fald hvad?

Dropper vi både ris og alternativer?

Jeg er blank for gode ideer så kom endelig på banen med jeres tanker! :bearhug:

0

Annonce ♥

Hvis du er meget glad for ideen om ris, så ku' gæsterne jo evt. kaste dem på jer når i kommer til reception/feststedet, så er i også sikre på at de ikke pletter på tøjet.

Eller er sæbebobler en mulighed, men ved dog ikke om de laver mærker. Jeg har hørt både for og imod.

0

Hvor ER det bare ikke iorden!!! :angry:

Du er jo fra Aalborg, så jeg kunne egentlig godt lide at vide, hvad det er for en kirke?

Jeg er selv blevet så stædig og sur over modvillige kirker, at jeg godt kunne finde på både at undersøge om de har ret til at forbyde jer det, at opfordre folk til at kaste med ris lige VED SIDEN af kirken, eller simpelthen "glemme" at sige det til folk... Men det er også træls at frygte skældud på sin bryllupsdag. :unsure:

Jeg tænker om I evt. bare kan træde lidt væk fra kirken, det ER vel kun i selve døråbningen, at de (måske) kan forbyde det?

Ellers synes jeg også at det er en god idé med ris til festen eller receptionen istedet.

Og så synes jeg at du skal overveje at skrive en klage til kirkerådet... OG ... Jeg har sådan en lille bitte smule kørende med en journalist, der måske godt vil skrive en artikel om umulige kirker i forbindelse med bryllupper. Hvis du har lyst til at være med eller bare høre mere om det, så send mig en PM, så skal jeg kontakte dig, hvis det bliver til noget.

Er træt af kirkernes regeltyranni! :sm:

0

Jeg synes, at sæbe bobler er et SUPER alternativ og smadder sjovt, hvis der er børn med!!! Min store dreng ville SÅÅÅ gerne have haft sæbebobler, men jeg havde ikke lige regnet det med i bugettet, så det blev ris!!!

Han fik da også sin "hævn" ved at tyrre ris afsted (til alles latter og grin) og han fik så 4 poser i stedet!:cheerleader3: Det var han vist ganske godt tilfreds med.

Eller hvad med at folk står med en flot blomst eller noget andet, der kan relateres til jer, som I så kan går under?? Jeg ved ikke om det er passé, men det sviner i hvert fald ikke

0

Annonce ♥

Synes det er for dårligt. Har set nogen små sukkerhjerter som opløses ved næstkomne regn = ingen oprydning. Det kunne måske være en ide?

Hvad med brødkrummer? Det kan fuglene da komme og spise - hehe. :cheerleader3:

Men ja ellers er sæbebobler også rigtig flotte - havde vi,brudepiger, til min venindes bryllup og var super flot. og det med at de sviner på tøjet er jo kun hvis de rammer, så hvis man står en meter væk og ikke sigter direkte på brudeparet så burde vinden tage dem og løfte dem op.

0

Jeg har overvejet at gemme det til receptionen. "Problemet" om man vil, er at vi først skal have taget billeder efter receptionen og derfor går sammen med vores gæster til feststedet. -Men måske man godt kan gøre det alligevel :rolleyes:

Mette - Du lyder som en pige efter mit hjerte :wink:

Det er rigtigt at jeg bor i Aalborg - men kirken vi skal vies i er i midtjylland.

Vi har modtaget en mail hvor der kort og kort står: Meddelelse fra kirketjeneren: Beder om at dersom man ønsker at kaste med ris, at det da foregår udenfor kirkegårdens låge, på fortov/asfalt

Så jeg tænker at det slet ikke må foregå ved kirken!

Jeg synes også et det, mildest talt, er noget fis! og jeg tror gost det kunne ende med at jeg "glemmer" at fortælle vores gæster det :blush:

Husk mig endelig hvis det bliver til noget med journalisten! Jeg taler gerne sagen for zilla'er som bliver frarøvet ris og bileder i kirken :super:

0

Sæbebobler er et godt alternativ :super:

-med mindre det regner eller blæser helt vildt!

Jeg har set herinde (tror jeg)at nogen havde sat en kurv i åbenhuset med sæbebobler i og et kort hvorpå det stod "Blæs på traditionen om ris og blæs og istedet en boble"

Det synes jeg kunne være en meget fin idé - men jo blot endnu en udgift til et, i forvejen, stramt budget :huh:

0

Synes det er for dårligt. Har set nogen små sukkerhjerter som opløses ved næstkomne regn = ingen oprydning. Det kunne måske være en ide?

Hvad med brødkrummer? Det kan fuglene da komme og spise - hehe. :cheerleader3:

Men ja ellers er sæbebobler også rigtig flotte - havde vi,brudepiger, til min venindes bryllup og var super flot. og det med at de sviner på tøjet er jo kun hvis de rammer, så hvis man står en meter væk og ikke sigter direkte på brudeparet så burde vinden tage dem og løfte dem op.

De der sukkerhjerter er SÅ søde, og jeg mener at have set dem på f.eks. Calligraphens hjemmeside. :) MEN, jeg mener altså også at have hørt, at det bliver noget frygteligt klister, hvis det skulle finde på at regne og det kan man jo ikke rigtig vide på forhånd :unsure:

Jeg har overvejet at gemme det til receptionen. "Problemet" om man vil, er at vi først skal have taget billeder efter receptionen og derfor går sammen med vores gæster til feststedet. -Men måske man godt kan gøre det alligevel :rolleyes:

Mette - Du lyder som en pige efter mit hjerte :wink:

Det er rigtigt at jeg bor i Aalborg - men kirken vi skal vies i er i midtjylland.

Vi har modtaget en mail hvor der kort og kort står: Meddelelse fra kirketjeneren: Beder om at dersom man ønsker at kaste med ris, at det da foregår udenfor kirkegårdens låge, på fortov/asfalt

Så jeg tænker at det slet ikke må foregå ved kirken!

Jeg synes også et det, mildest talt, er noget fis! og jeg tror gost det kunne ende med at jeg "glemmer" at fortælle vores gæster det :blush:

Husk mig endelig hvis det bliver til noget med journalisten! Jeg taler gerne sagen for zilla'er som bliver frarøvet ris og bileder i kirken :super:

Jeg synes godt at I kan gemme det til receptionen, hvis det er. :) Og jeg synes også godt, at I kan "glemme" at fortælle det til gæsterne. Det afhænger nok af hvad der fylder mest: Stædighed eller frygt for skældud. :wink:

Og jeg PM'er dig, hvis det bliver til noget med den journalist! :super: Det er faktisk pt. min far, der har kontakt med ham (min far er lige så gal over det som mig :loveboard: ), men det lød som om at journalisten var vældig interesseret. :)

1

Annonce ♥

Vi skal vies i Århus domkirke og der må heller ikke kastes med ris eller andet. Syntes så at det bedre kan forståes da det er lige ved gågaden. Vi har valgt at notere i invitationen at der ikke må kastes med ris eller andet ved kirken men at det må der gerne ved fest stedet.

0

Jeg vil også starte med at sige jeg synes det er noget fusk man ikke må få kastet ris efter sig hvis det er det man har lyst til... Men jeg skal selv til bryllup her d. 9 juli i Århus og de har også skrevet i invitationen at vi ikke må kaste ris, men at de meget gerne vil have sæbebobler i stedet.

Jeg kommer da også lige til at tænke på at jeg skal have fundet ud af hvordan reglerne er i vores kirke... men så tænker jeg at du måske kan lave en aftale med de om at i måske selv komme med støvsuger eller noget og fjerner "rodet" nogle dage efter eller i kan måske betale dem for at gøre det (ved ikke om de må tage imod penge, men man kunne da forsøge)....

Håber i kan finde en løsning.

0

Vi skrev det på kirkehæfterne at der ikke måtte kastes med ris, istedet fik folk lov til at gøre det da vi ankom til receptionen. det var ganske fint. så havde vi ikke ris i håret da vi var ude at få taget billeder, men først efter ;)

0

Annonce ♥

Syntes du skal respekterer kirkens valg. Og så må i få ris når i kommer til fest-stedet og når i stikker af om aftenen/natten.

Syntes det ville være direkte respektløst af jer at "glemme" at sige det til gæsterne..

Åhh tusinde tusinde tak for det indlæg. Jeg har simpelthen været så trist over indlæggene.

1

Sæbebobler er et godt alternativ :super:

-med mindre det regner eller blæser helt vildt!

Jeg har set herinde (tror jeg)at nogen havde sat en kurv i åbenhuset med sæbebobler i og et kort hvorpå det stod "Blæs på traditionen om ris og blæs og istedet en boble"

Det synes jeg kunne være en meget fin idé - men jo blot endnu en udgift til et, i forvejen, stramt budget :huh:

Man kan få 3 rør med sæbebobler i Tiger for 10 kr. Man kan jo bare pakke dem ind i stof eller tyl med en sløjfe om, hvis de er for grimme.

De har også nogle i Panduro, som vist nok er ret bilige også. Mener det er 6 rør for 30 (!?), som er hvide med hjerte i toppen beregnet til bryllup.

0

Hej

Hvad med sæbebobler. Min mor havde til vores bryllup købt en masse små flasker sæbebobler, som lignede en bryllupskage og det gav nogle rigtig flotte billeder med alle de bobler. Eller hvad med rosenblade det var der også nogle af vores gæster der kastede og de er altså lidt nemmere at fjerne end ris som er alle vegne :thumbsupsmileyanim:

Edited by anja23
0

Annonce ♥

Jeg håber du har fundet en løsning :) Vi må heller ikke kaste med ris i "min" kirke, og grunden dertil er, at fuglene kommer og rent ud sagt skider på kirken. Derfor må vi ikke. Men jeg har også vendt den rundt til en fordel. Altså at man først får ris i håret efter fotografen og måske også først efter festen (når vi går hjem).

Kh Kristine

0

Altså spgm er hvad der måske er tilladt.

Jeg købte et bryllupsmagasin forleden dag og der var en brochure fra det sted, der hedder Calligraphen el lign indeni .... anyway ... så man kunne købe nogen hjerte-ris dimser der, der ville opløse sig selv, som en anden også skrev..... kunne måske være en mulighed..... link til dem HER

0

Annonce ♥

Syntes du skal respekterer kirkens valg. Og så må i få ris når i kommer til fest-stedet og når i stikker af om aftenen/natten.

Syntes det ville være direkte respektløst af jer at "glemme" at sige det til gæsterne..

Helt enig! Flyt det til festen i stedet....

Min personlige erfaring med sæbebobler: Vi havde dem til mit første bryllup med det resultat, at man på stort set alle billeder kan se nogle store fine sæberinge ud over især gommens lyse jakkesæt. Kjolen gik heller ikke helt fri. :(

0

hmm.. Ja, det er da ærgerligt at der ikke må kastes med ris - men det er respektløst og endnu mere ærgerligt ikke at respektere det..

Personligt vil jeg da gerne vente med at have ris i håret til efter fotograferingen :wink: Der er sååå mange gode alternativer..

Eller kunne en løsning måske være at snakke med kirketjeneren om ris er ok .- hvis i selv sørger for (får nogle til) at de blir fejet væk osv efter vielsen.. :wink:

0

Hvad med rosenblade i stedet for? Efterlader de også pletter?

Hvis nu kirken frabeder sig 'al kastning' pga. behov for rengøring, så er det svært at finde alternativer andet end de hjerter der (men de er også fine! Bare lidt dyre sammenlignet med ris). Vi har faktisk ikke spurgt vores kirke endnu, det må jeg lige gøre. Tænker på at købe et stort slør, vi kan tage ud over os begge, så vi undgår at få ris på tøjet :)

0