Line Hojlund

Hvad skriver man om gæsterne?

17 indlæg i dette emne

Dem af jer der på den ene eller anden måde har lavet en oversigt over hvem de forskellige gæster er, hvor meget har i skrevet om gæsterne? Bare navn og deres relation til brudeparret? Eller skriver mere om dem?

Kunne godt tænke mig at lave sådan en liste, men ved ikke helt hvor meget jeg skal skrive om folk...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville holde det meget kort. Hvis man skal til et bryllup med 50 mennesker og skal huske på alle indbyrdes relationer bliver hurtigt kludret. Jeg ville nøjes med at skrive "tante", "brudens veninde" "reservebedste" eller hvad man nu føler for, og ikke mere end det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja små korte beskeder der kan huskes, men jeg tror jeg ville have nemmere ved at huske folks navne hvis de var knyttet til en sjov lille fakta, ala en lille episode eller noget der kendetegner dem, som en majestætisk mustage, eller har altid noget grønt på.:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har været til et bryllup hvor der stod

Navn, relation, beskæftigelse og fritids interesse

og det blev ret underligt... for nogle ag beskæftigelserne havde de ikke fået helt fat på...(pinligt!!!) og en af mine veninder fik som fritids interesse "er glad for katte"...

jeg syntes også lidt at det med hvad man laver tager lidt et samtale emne fra folk... jeg er en af dem der altid spørg om sådan noget hvis jeg kommer ved et bord med nogen jeg ikke kender... lige som the ice breaker...

personligt ville jeg kun skrive navn og relation på hvis jeg skulle lave sådan en :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville skrive et ekstra fact. F.eks. "bager fantastiske boller", "er hidsig i trafikken", "har løbet maraton"... eller måske "har i en brandert....". I kender jo folk og ved, hvad de kan tåle, og det giver også en mulighed for at vise den enkelte at man virkelig sætter pris på de dér hjemmebagte boller.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ved at skrive gæsteinfo med navn - relation og så noget sjovt.

Men jeg har slettet den sjove bemærkning af den grund, at det er ikke alle jeg kan skrive noget sjovt ved, og det ser lidt kikset kun at skrive ved nogle!

Men jeg vil stadig gerne skrive en bemærkning ved alle gæsterne... nogle gode råd? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm Rikkemollea. Først ville jeg lægge hovedet i blød igen og se om jeg kune huske et eller andet?! Dufter dejligt, har et skønt grin...måske kan du huske et eller andet fra da du var barn, eller vedkommende er god til at male, holde tale, sy, fixe biler...alt muligt.

Hvis du virkelig er på bar bund kan du jo skrive: Johnny, svoger til gommen, skal udbringe en skål i løbet af aftenen; sørger for at inden ved bordet er tørstige; hjælper altid sin borddame med... Så har de om ikke andet noget at leve op til;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige siddet og lavet min hvem-er-hvem liste, og det blev til:

Lilian, brudens moster

Palle, gift med Lilian, brudens onkel

Pernille, brudens kusine, datter af Lilian & Palle

osv..

Jeg ved ikke hvad alle folk laver, og jeg synes ikke jeg vil til at skrive bemærkninger til folk, frygter at nogle ville blive stødt af det.. :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: Vi skriver folks kaldenavn, alene dét bidrager til samtale. Og så et eller andet sjovt eller spændende om hver enkelt.

Kunne være: Mona kan plante hvad som helst ud i haven. Til gengæld er hun virkelig dårlig på billeder! Bonusmor til Sofia.

Det hele er kærligt ment, Mona ved jo at vi hentyder til en speciel begivenhed hvor vi fx tog billeder igen og igen fordi hun enten havde lukket øjne, kiggede den anden vej eller noget 3. Og er man ved bordet nysgerrig, spørger man til det skrevne..

Kunne også være: Joachim er til dagligt skolelærer; går altid med kasket og bliver indimellem børnefornærmet, hvilket er hylende morsomt!

:griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skriver lidt sjove ting og hvilken relation gæsten har til bruden/gommen...

Her er lidt hva vi pt har skrevet (uredigeret...)

1. Birthe: Brudens mor, strikke-mester, motion, medhjælper borddekorationer.

2. Monna: Gommens mor, tryller mad ud fra ingenting , Verdensmester i Vaniliekranse.

3. Charlotte: Claus´s storsøster, hjemmegående husmor i Canada, fotografering, Grønpasta m. bøf og brun sause.

4. Henrik: Charlotte´s mand og best man, Canada, Carlsberg , Aston Villa fan. Månedskort i silvan.

5. Lea: Louise´s bedste veninde fra HF, pædagog, tapas, bryllupsrådgiver.

6. Mads: Lea´s mand, Mærsk, have og have BASSIN, svampeelsker…

7. Sussie: Louise´s storsøster, hjemmegående, indkøber af div. servietter, altid is i fryseren. Mester i at samle lego..

8. Ole: Sussie´s mand, tæppelægger, idemager, altid vand på køl.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer