Meggers

Hvor meget gør/gjorde I for gæsterne?

24 indlæg i dette emne

Jeg sidder lige og tænker på, hvor meget I gør for gæsterne?

Altså en ting er at man byder på middag, men hvor mange af jer giver små gaver? Sørger I for nødhjælpskit på toilettet? Laver I alle velkomstsang? Gør I andet? :)

Vi har favours, men det bliver "bare" noget lækkert chokolade eller sådan noget, og så har vi toiletkurv... Tænkte lidt på, om man skulle forfatte en sang som tak for en fed PA men ved ikke, om det virker dumt?

Har bare lidt lyst til at gøre noget mere godt for gæsterne, men ved ikke hvad og synes også at både budgettet og tiden begynder at sige stop :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt finde på at lave et lille nødhjælpskit til toilettet. Jeg tror ikke, at vi vil lave favours. Vi har i forvejen et stramt budget, så det kan bare ikke rigtig lade sig give sig. Vi har en sang, som skal starte middagen, nemlig ABC-visen (altså den om livet, ikke om alfabetet), men det er også fordi, at det er en tradition ved alle store begivenheder i min familie.

Jeg har det selv sådan lidt, at jeg da HELT sikkert ville synes, at det var dejligt, at man som gæst blev forkælet lidt. Et bryllup ala Mette Holms, som jo er crazy gennemtænkt og personligt mht små finurlige og gennemførte detaljer, må jo være en drøm at komme til. Men omvendt ville jeg heller aldrig forvente det som gæst. Og jeg ville ikke synes, at det var noget, der gjorde festen dårligere.

Vi vil hellere bruge vores sparsomme penge på god mad, vin etc og så sørge for en god stemning til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lægger en lille pose med lidt chokolade men ikke mere. Jeg er personligt ikke stor fan af den danske tradition med festsange så jeg ville ikke lave en sang.

Jeg kan godt lide din motivation for det men jeg mener ikke at det er noget man skal/behøver

Toiletkurve er en sød ide men jeg har aldrig selv set det til bryllup, faktisk har jeg aldrig oplevet favours til et bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, det er vel kun fantasien, der sætter grænser (og måske budgettet) :wink:

Selv har vi ikke rigtigt forberedt noget i den retning. Vi skal holde festen hjemme i telt i haven, så jeg synes der er rigeligt at tage fat på, når vi skal lave det hele selv.

Der er rigtig mange flotte ting, og rigtig mange kreative her på BK. Det kan man desværre ikke sige om mig :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er så en af dem der slet ikke forstår det der med wedding favours og personlige chokolader. Altså, man inviterer gæsterne til at tage del i ens helt specielle dag, holder en vidunderlig fest med dejlig mad og drikker, og masser af kærlighed og så skal de også have gaver??? Gaver somm de alligevel hurtigt har spist eller brugt (hvis det er parfumeprøver) Kæden er i hvert fald hoppet af for mig...

Er det som tak for at de kommer med gaver eller hvordan?? Eller er det endnu en engelsk/amerikansk tradition der har sneget sig til Danmark.....

Enlighten me please! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville gerne have lavet toiletkurve, men da vi skal holde det på et hotel med andre selskaber er det udelukket. Vi gør generelt ikke super meget for vores gæster. H2B mener, at det er pjat og spild af penge - hvilket jeg godt kan følge ham i. Vi giver dem en numse.gifdyr middag og en fed fest, og det må være gave nok i sig selv - det er for dælen os der skal fejres (uden at lyde alt for selvglade)

Jeg kunne godt finde på at give mine brudepiger og fotografen etc en symbolsk gave som tak for hjælpen, men det stopper også der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Planen er at lave en herre & Dame toilet kurv (bare sådan for shov), men ingen gaver el. særlige sange. Jeg vil bare sørge for at alle føler sig velkomne og godt tilpas, så alle kan hygge sig og ha det sjovt. Men hvis man vil takke for fx. sin PA kan mån jo gøre det i forbindelse med evt. tale til gommen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde toiletkurve, betalt overnatning for alle gæster og så lavede vi nogle "hvem er hvem"lister til alle som de kunne bruge som en lille icebreaker ved bordene... gæsterne synes det var vildt fedt og især toiletkurvene var et hit.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde lavet lidt forskelligt og har da fået noget respons på det.

Toiletkurve - Vakte stooor glæde og folk gik og snakkede om hvor genialt det var. Jeg fik også selv brug for sykittet i toiletkurven da dansestroppen faldt af min kjole.

Favours - De fungerede som bordkort og indholdte 5 mandler med digt, børnecitat (forskellige i dem alle) og rosenblade bare fordi det så godt ud - Disse var folk begejstrede over og toastamsteren fortalte kort om den lige efter forretten og sagde man gerne måtte åbne dem osv. Desuden kan jeg se de tog dem med hjem som minde om dagen. Gæsternes navn stod jo på æskerne. og der var et bånd på med H+G 14-05-11.

Menuhæfte - I disse var

velkomstsang - Denne kunne vi godt have været foruden, men gjorde det af tradition for familien

Menuen - ja den skal være der efter min mening hehe

"regler" - sjove regler som "ikke kravl under borene osv" disse vagte masser af grin og hyge. Da toastmasteren bød velkommen refererede han til der var nogle regler brudeparret gerne ville have blev overholdt og at disse stod i hæftet. Så gav han lige 2 min så folk kunne læse dem. Er rigtig glad for vi havde denne med.

Sidste side var en velbekomme sang, men denne tror jeg faktisk vi glemte hehe.

Desuden havde jeg lavet risposer til kirken.

Alle tingene er jeg glad for jeg lavede - skulle jeg lave noget om ville jeg dog ikke have velkommen/velbekomme sange i menuhæftet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver følgende:

Favours

Gaveposer til gæsterne som overnatter på stedet.

kits til toilletterne.

så sørge vi for at der kommer 4-5 frisør som sætter kvindernes hår - samt nogle makeup artister som kan putte lidt luderkrudt i ansigtet på kvinderne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg vil lave kirkehæfter til vores gæster, syntes de er så søde med tyl og en serviet til glædeståre.

Vi har også lave små chokolader til vores gæste som skal stå sammen med bryllupskagen og velkomst Asti'en.

Derudover vil jeg lave en toiletkurv, men det er lige så meget fordi jeg selv syntes det er fedt at komme til fester hvor der lige er lidt lak, en duft osv man lige kan friske sig op med i løbet af dagen:-)

Men desværre er jeg også ved at få en smule stress over alle de planer jeg har. Men mon ikke jeg når det???

Knus Janni

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver følgende:

Favours

Gaveposer til gæsterne som overnatter på stedet.

kits til toilletterne.

så sørge vi for at der kommer 4-5 frisør som sætter kvindernes hår - samt nogle makeup artister som kan putte lidt luderkrudt i ansigtet på kvinderne :)

Hvad putter i, i gaveposerne til de overnattende gæster? det er jo altid godt med lidt inspiration ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver følgende:

Favours

Gaveposer til gæsterne som overnatter på stedet.

kits til toilletterne.

så sørge vi for at der kommer 4-5 frisør som sætter kvindernes hår - samt nogle makeup artister som kan putte lidt luderkrudt i ansigtet på kvinderne :)

Hvad putter i, i gaveposerne til de overnattende gæster? det er jo altid godt med lidt inspiration ;)

Vi bruger følgende til værelsesgaverne:

Summerbird Chokolade - sommerfugl

Kildevand – Voss Still Water

Lille hvid pose med panodil

Travel sizes Shampoo

Travel sizes Balsam

Velkomstbrev

Det er bare en lille ting - bare lidt for hyggens skyld :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde bryllupsdag i tirsdag og er netop kommet hjem fra en middag på kroen, hvor vi overnattede - så det hele kom lige i frisk erindring! :denmarkflag:

Grundet særlige omstændigheder (pludselig og alvorlig sygdom hos min mand), blev alt sat lidt på hold 5 uger før brylluppet. (Jeg er en af dem, der alligevel er bedst til at lave noget under pres, så vi var bestemt ikke færdige på dette tidspunkt!)

Det, vi nåede... var det, vi ønskede. Havde vi haft kreative evner, økonomi og lyst til at gøre meget mere, så havde vi da gjort det.

Vi havde lavet kirkehæfter og en dekoreret kurv med lommetørklæder til kirken - min mor delte ud og fik således hils på alle gæsterne, hvilket hun var meget tilpas med.

Vi havde printet en stor bordplan ud - i størrelse 4 x A4.

Vi havde toiletkurve på dame- og herretoiletterne (stor jubel).

Vi havde lavet monogram på papiret om små cholader, som blev serveret ved receptionen - ikke ved kuverterne eller som gave, men folk var meget imponerede.

Som icebreaker var der bagpå bordkortene børnecitater, og på forsiden stod både navn og relation til os. Nogle af gæsterne brugte det faktisk som en slags navneskilt - bandt det fast i et knaphul.

Endelig havde vi arrangeret kørsel i pendulfart (to biler) til folks overnatningssteder fra ca kl 01 til 03 - indenfor en rimelig radius, primært for de, der kom langvejs fra. Vi gjorde det, fordi feststedet lå langt ude på landet.

Men - det er slet ikke den slags ting, der gør det til en god fest! :rolleyes:

Folk hæftede sig efterfølgende ved, at det var flot, at temaet var gennemgående, at kokken havde været helt fantastisk humoristisk og slået en virkelig god stemning an. Der blev danset RIGTIG meget. Stemningen var glad og let hele vejen igennem, og det passede os fint efter ugerne med angst for sygdommen. Måske blev det, uudtalt, en fejring af livet også. :iloveyou:

Find det niveau, der på alle måder passer godt til jer som mennesker og som personligheder - det tror jeg, jeres gæster kan mærke og vil sætte pris på.

:17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til mit første bryllup lavede jeg favourboxes, kirkehæfter, risposer i tyl, sange med velkomen og velbekomme, liste med oversigt over gæsterne og en sjov bemærkning. der gik nærmest sport i det.

Men det var ikke det der gjorde festen god. Alt det der med ekstra-tingene var nok mest noget der kom sig af, at jeg huserede herinde og jeg brugte faktisk mange penge på ovenstående :biggrin: Men jeg blev jo grebet af stemningen, at "det og det og det" skulle jeg også have.

Nu skal jeg giftes for anden gang og min tilgang er noget anderledes. Vores gæster får rigtig god mad og lækkerier efter maden, altsammen af god kvalitet - hjemmebagt, hjemmedyrket, hjemmeopfostret og bragt til feststedet, hvor det bliver lavet. Selvfølgelig er der da pynt, men ikke så det er dét, der fylder og koster mest - kun på hyggeplan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lavet "dagen efter poser" til vores overnattende gæster. Der kommer cola,chips, haribo, lille glas med 4 panodiler, vatpinde, tandstikker, sikkerhedsnåle og en engangs skraber.

Lidt ekstra til de gæster som har valgt at bruge de ekstra penge på hotel værelse samt spise morgenmad sammen med os. :cheerleader3:

post-48824-0-86295400-1309274594.jpg

Redigeret af Helle M
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan IKKE styre mig - så det bliver liiidt i overkanten måske :shopping:

På alle gæsternes pladser (eller måske på deres værelser - det er vi ikke helt kommet frem til endnu) står der en hvid papirspose med:

- et mini wedding-survival kit (hvid æske med stempel) indeholdende panodiler, plaster, tandstikker og ørepropper

- en gennemsigtig plastik-bulk indeholdende en hjemmelavet cupcake med en spiseligt cupcake-topper med vores "monogram"/billede

- en luksus parfume på 15 ml. fra calvin klein (forsk. varianter alt efter alder osv.)

- en lille pose med frø til at gro sin egen basilikum

- en lille pose med 10 hjertemints

- en pose (glassines) med 5 sukkerglaserede mandler + lille kort med forklaring

og så et kæmpe postkort igen med vores "monogram" på forsiden og på bagsiden et langt digt, der beskriver vores "følelser" omkring dagen, og en forklaring på hvert enkelt item i posen... Bliver fedt synes jeg :cheerleader3:

Så er der i øvrigt bordhæfter... igen - jeg er ustyrlig, så de er selvfølgelig på hele 14 sider... hehe...

Efter brudevalsen får hvert par en himmellanterne som de må sende til vejrs med et ønske for os :bestwishes:

og så håber jeg, håber virkelig, at vi kan nå at lave den fotovæg (tjek lige nyeste billede hos metteholm... :BKSTREET:

wauh.........)

Og så toiletkurve - der har jeg bare købt lidt af hvert, der helt sikkert vil minde folk om os.... totalt tøset og totalt maskulint ;-)

Redigeret af cool&relaxed
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver følgende:

Favors

Gavepose til værelserne (med lidt chips,cola osv til dagen derpå)

Så laver jeg toiletkurve

Stor bordplan

Kurv med lommetørklæder i kirken

Så får vi lavet liste med gæsterne med en sjov sætning der beskriver den måde vi kender gæsterne på

Vi betaler overnatning og evt. transport fra station til kirke og til feststed/hotellet.

Min mors kæreste laver kransekage til receptionen og der vil nok også være kongespil

Og sidst men ikke mindst så har vi fået arrangeret en speciel underholdning som jeg elsker helt vildt. Den er dog pænt dyr! :cheerleader3:

Brudepigekjolerne betaler vi og min søsters brudepigesko

De to forlovere får også en lille symbolsk gave, samt toastmasteren.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke favors, men laver gaveposer til de gæster der overnatter på kroen - det er også dem der ikke har nogen tilknytning til Fanø, og måske endda ikke har været på øen før.

Planen er at der skal være:

Chokolade - formentlig Summerbird

Mini champagne eller cremant (som lægges i i sidste øjeblik så de kan drikke den kold mens de gør sig klar)

Bolcher fra den lokale bolschebutik

En lille gave fra glaspusteren, keramikeren, lysmanden el.lign.

Panodiler :biggrin:

Og hvad vi nu ellers kan finde på af små lækre ting.

Derudover et personligt velkomstbrev med lidt ekstra oplysninger om øen, de lokale delikatesser som er i, udflugtsforslag hvis de vil blive der efter søndagens brunch m.m.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville gerne gøre noget anderledes end en lille sjokoladebid til gæsterne, så vi laver bordkort som også kan bruges som bogmærker. Det passer til os, da vi er meget glad for bøger, og så bliver det en måde for gæsterne at få noget af bryllupet med hjem, som de faktisk kan bruge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer