AmalieAmalie

DIY Farverige Marengs-kager

21 indlæg i dette emne

post-39686-0-17340700-1308926795.jpg

Opskrift på de lækre, og meget populære marengs-kager

Ingredienser

175g flormelis

125g hakkede mandler

3 store fritgående æggehvider

75g sukker

Til fyldet:

150g smør, blødgjort

75g flormelis

Metode

1. Forvarm ovnen til 160 ° Varmluft 140 ° C

Bland flormelis og hakkede mandler i en foodprocessor til en meget fin blanding, og kom det i en skål.

2. I en separat skål piskes æggehviderne med en knivspids salt til bløde toppe, derefter piskes der gradvist sukker i, indtil det bliver tyk og blank. (På dette tidspunkt kan du røre i smagsekstrakt, såsom pebermynte eller citron i, og tilsvarende farver såsom blå eller gul.

3. Hæld halvdelen af ​​mandel og flormelis blandingen i marengsen og bland godt. Tilsæt den resterende halvdel, med en spatel. Vend i blandingen indtil den er blank og har en tyk, bånd-lignende konsistens. Kom blandigen i en i en sprøjtepose forsynet med en 1 cm almindelig dyse.

4. Kom bagepapir på 2 bageplader m. Sprøjt små runder af makron blandingen, ca 3cm på tværs, på bageplader.

Giv bageplader et skarpt slag ned i bordet, for at sikre en god 'fod'.

Lad det stå ved stuetemperatur i 10-15 minutter til der dannes en lille smule "hud" på kagerne. Dette er vigtigt - du skal være i stand til at røre ved dem let, uden blandingen sidder fast på fingeren.

Bages i 15 minutter.

Tag ud af ovnen og afkøles.

5. I mellemtiden gør fyldet klar.

I en skål piskes smørret indtil det er let og luftigt, og derefter røres flormelis i.

(Du kan nu tilføje aroma eller nødder, og farve) Bruges til at sandwich par makroner sammen.

God fornøjelse ;)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil da lige høre om de kan fryses når nogen har prøvet smile.gif

Jeg ved at det er en gammel tråd men tænker at interessen for disse dejlige kager aldrig forsvinder - hvis der skulle blive nogle i overskud kan de sagtens fryses :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg prøvede at lave en portion i dag, men det mislykkedes bare totalt. Farven blev rigtig men kagerne sidder fast i bagepapiret. :angry:

369 kr. for det sæt havde måske ikke været en dårlig ide, men nu når jeg det ikke.

Redigeret af nissensmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, disse må da med i slikbuffeten til vores bryllup! Lyder jo til at de er nemme at lave, selv for en der ikke ligefrem er kage-bage-mester - men som dog ELSKER at lave kager... Så ja, dette MÅ prøves!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at fryse dem (uden fyld), og synes det bliver ret gummi-agtige af det. Gjorde dine ikke det, Laura K? Måske har du et godt råd? :rolleyes:

Hvis I bruger opskriften på fyldet herfra, så husk at det skal være usaltet smør. Tænkte ikke lige over det i mit første forsøg - det hjalp ikke ligefrem på at få overtalt manden til at vi ikke kan klare os igennem brylluppet uden disse fantastiske kager. :fløjt:

Jeg er pt i gang med at se hvor længe de kan holde sig med fyld og stadig være gode, så skal nok lige komme med en opdatering. :smiley-eatdrink026:

Tjek også Mette Holms blog (http://www.toomuchtulle.dk/do-it-yourself/mine-diy-projekter/2012/06/06/diy-guide-macarons), hendes opskrifter på fyld er gode, og man kan jo tilsætte ekstra ingredienser hvis man vil. Men ellers er der jo masser af inspiration på nettet, det sværeste bliver nok at skulle vælge nogle ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer