Guest cool&relaxed

Told på ved køb på ETSY????

18 indlæg i dette emne

Ja, der er jo et UTAL af ting jeg har lyst til at købe - har allerede "soldet" lidt :cheerleader3:

Men så nævner HTB sgu da lige det hersens TOLD!! FLOT :shooter: Det havde jeg sgu da SLET ikke overvejet....

ja, jeg fortjener jo nærmest ikke at være heldig, når jeg er SÅ blank...

Men hvor "heldige" har I været, når I har købt gennem sælgere på ETSY?

Takker på forhånd for jeres, blot et par (please), svar :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du kan beregne tolden her .

Jeg har bestilt et par øresmykker. indtil videre er der blevet opkrævet kun prisen og fragt men ikke noget told.. ved ikke om det komme senere, hvis det er..

for det meste er det faktisk lige så meget postdanmark der (åbenbart) skal have penge, som det er told.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Told og moms er jo noget man betaler, når man køber varer uden for EU. En god tommelfingerregel er de 25% af beløbet inkl fragt + et gebyr til fx postdanmark (ca 170,-). Pakker under ca 80,- i værdi er fritaget for told/moms

Egentlig er man jo nødt til selv at gå op på skat hvis ens pakker ikke automatisk ryger i tolden. Men ved ikke hvor mange herinde, der så faktisk gør det. Mange sælgere på Etsy er jo private og et privat brev har mindre risiko for automatisk at blive napset

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

åh.... æv - jeg håååber virkelig at pakken går igennem uden problemer, for det er jo rimelig sindssygt, hvis man skal betale mindst 170,- oveni prisen, hvis prisen er 80+...

Overvejer nemlig at købe vores vielsesringe der, da vi har fundet en sælger, der vil lave den PRÆCIS som vi ønsker det!! Og det er ikke engang særligt pricy!

Men vil det sige at - worst case scenario - når pakken kommer til DK hapses den, og der lægges de 25% oveni prisen + de 170 til postdk, eller hvordan... Og hvordan ved de hvad prisen har været...

Det er sgu nok - igen - mig der er lidt fatsvag :shooter:

Men please enlighten me!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ups... Lidt svært fra mobilen... Men altså, den lille ting købte forleden, bl.a. 50 glassine-poser til mandler og noget confetti af gamle verdenskort - meget fab alt sammen, samlet værdi omkring 150 uden porto (ca. 25) gik igennem uden problemer. ;) Nu mangler vi bare vielsesringene - værdi 2000... Puha, det kan blive en dyr fornøjelse, men vi har regnet det ind i budgettet hvis uheldet sku være ude. Bare glad for at få så fede og personlige ringe SÅ billigt! Tror jeg ikke man finder i DK til den pris...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har aldrig før købt på ebay/etsy men kender en del, der handler til deres amerikanerbiler. En gylden regel (når prisen står i $) er at gange beløbet med 10. Så er fragt og told regnet med, og man kan kun blive positivt overrasket.

Jeg venter selv på 2 pakker, og jeg er meget spændt på evt. told, da det er mine første køb

Redigeret af Cosmorama
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt noget stof dra etsy for et par måneder siden... værdi ca 350 kr, og det gik igennem uden at blive standset, men har før købt fra usa hvor det blev beslaglagt i tolden, så kom der moms og import gebyr på ( det man betaler til post dk ryger videre til skat ) så alt i alt var det ca dobbelt op på prisen :-( men det er et spørgsmål om held....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har de sidste 2 måneder købt ca. 50 forskellige pakker fra primært USA, England og Kina - har købt for beløb fra 10kr til ca. 500kr.. Har modtaget omkring 40 af pakkerne - ingen har været pålagt told (Læs: Blevet taget i tolden) 2 af pakkerne har været åbnet for "told kontrol" (De sætter et stort klistermærke på hvor der står de har tjekket indholdet) men der har ikke været nogen ekstra regninger.. Jeg venter en brudekjole til en sum af ca. 800kr - hvis den bliver snuppet kommer den til at koste 1300kr..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALT jeg har købt på ebay indtil videre har de faktisk markeret som "gift" - det er så max ting til 50 kr ... oftest kun 10-20 kr .... så samvittigheden er vist lidt så som så, haha .... jeg havde jo ikke bedt om det :P Tror dog godt, at de fleste kender toldreglerne og gør det helt automatisk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er jo lidt som at snyde i skat agtigt... Så det er jo folks egen samvittighed der afgør det

Det kaldes også omgåelse (i mindre stil) men i bund og grund er det jo et bevisspørgsmål hvor de skal kunne bevise at I ikke kender hinanden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer