CamillaAnders

Sørup Herregård

15 posts in this topic

Hej;)

Ja er helt ny og nyforlovet. Vi har en plan om at dagen bliver til august næste år, 18.08.2012 og er nu startet med i første omgang at finde et sted til festen. Vi bor i Køge og har bl.a. kig på Sørup Herregård ved Ringsted. Er der nogle af jer som kender stedet/været til fest der? Eller har I andet gode idéer til steder at holde vores drømmebryllup?

Kh Camilla

0

Annonce ♥

Min bror og svigerinde holdt deres bryllup der. Det er så fint et sted og gode muligheder for overnatning.

Dog over 10 år siden, men husker det som så idyllisk og fantastisk.

0

Har været til bryllup der engang. Det var et rigtig hyggeligt sted i flotte omgivelser.

God fornøjelse med planlægningen :cheerleader3:

0

Jeg har spillet bryllupfester på Sørup Herregaard flere gange og var dernede og spille konfirmation i maj måned. Omgivelserne er som man jo kan se perfekte og det samme er maden og lokalerne. Jeg kan huske at jeg en af de første gange jeg var dernede kiggede på deres reklame med priser og der var jeg lidt overrasket over hvor meget man egentlig får for pengene set i lyset af standarden og det forhold at Ringsted jo er ret centralt uanset hvilken ende af landet man kommer fra. Go for it !

0

Annonce ♥

jeg har lige været inde på deres hjemmeside, og er da allerede helt solgt!

Hvor ser det godt og hyggeligt ud.

Men jeg tror desværre ikke vores budget kan holde til det. Det løber jo i hvert fald hurtigt op.

Men det er i hvert fald lige blevet til drømmestedet, hvor vi vil holde vores bryllup hvis vi lige gik hen og vandt i Lotto. :rolleyes:

0

Tak for svar;) Ja er nu også overbevist om at det helt sikkert kan være stedet! Så vi må ned og kigge på det i weekenden. Og ja prismæssigt går det lige og er langt billigere end andre herregårde hvor man nemt betaler 1300+ og det er langt over vores budget. Men det her kan holde sig indenfor vores rammer...

0

En ting du skal være opmærksom på er tiden for arrangementet. Den sidste konfirmationsfest jeg var nede til var et såkaldt 7 timers arrangement, og det var helt fint til det selskab, men ikke til en bryllupsfest. En bryllupsfest varer typisk i 8-10 timer. Det tror jeg de er klar over for de bryllupsfester vi har haft dernede er typisk sluttet ved 3-4 tiden. Men det gælder generelt når vi taler om feststeder at man skal have styr på sluttidspunkt + evt. muligheder for forlængelse.

0

Min søsters bryllup blev holdt der. Det var fantastisk. Arelaerne omkring er perfekte til billeder, og der er overnatningsmulighed for gæsterne :)

0

Annonce ♥

diskobil har ret..... vær meget opmærksom på tidsrummet ...... vi har booket på Egeskov og skal betale 750,- pr pers for 8 timer.... derudover kommer der 40 kr pr pers pr time ..... så det kan altså hurtigt snige sig op på 4 timer extra, hvis I starter kl 15 og den kører indtil kl 3 om natten :)

Derudover er Sørup Herregaard super hyggeligt :) Det er altid derude, der bliver holdt bryllupsmesse hvert år ;) hehe ..... og min fatti bor 5 mins væk derfra og dermed har jeg så også boet næsten lige ved siden af :P

Edited by MariaSchmidt
0

diskobil har ret..... vær meget opmærksom på tidsrummet ...... vi har booket på Egeskov og skal betale 750,- pr pers for 8 timer.... derudover kommer der 40 kr pr pers pr time ..... så det kan altså hurtigt snige sig op på 4 timer extra, hvis I starter kl 15 og den kører indtil kl 3 om natten :)

Det kan lyde af meget men jeg har faktisk været ude for steder i København hvor vi taler om 10.000 kr. pr. time udover kl. 2.00 og lander I op med at betale 900 kr. pr. person er det jo stadigvæk en fornuftig pris.

0

Vi har forhåndsreserveret salen derude og skal tale med dem i starten af august og så må jeg da huske at høre om tiden det kan nemlig godt se ud som om at festen stopper kl. 1 og det er jo noget tidligt!! Men det er jo ikke første gang de afholder bryllupper så mon ikke der er en løsning, og nej 900 pr kuvert ialt er ikke galt synes jeg, det vil de også have på det hvide hus i Køge som er meget nedslidt...

0

Kommer self an på hvad man har af budget og hvad man har lyst til :) Altså vi har budgetteret med 1200 pr pers .... og jeg syns da ikke, at 900 kr er så galt igen ... men igen.... kommer an på budgettet. Generelt kan man dog sige, at er man oppe i det prisleje der, så spiller det altså ik rigtig nogen forskel, om man holder på hotel el Sørup Herregaard, Egeskov - det er ca samme pris, som de alm steder.

Jeg var dog engang til bryllup et sted i nærheden af Køge..... var en restaurant af en art, lå helt ud til vandet..... kan prøve at finde stedet, hvis du er interesseret....var super lækkert med overdækket terrasse osv :)

0

Annonce ♥

Det kan være Restaurant Udsigten du tænker på (Strøby Egede) men såvidt jeg kan se er selskabet under tvangsopløsning (behøver der ikke at ligge noget i). Det er så et forholdsvist lille sted og slet ikke i samme stil som Sørup Herregaard, Egeskov slot m.v.

0

Nej prismæssigt er Sørup fint til os, selvom vi dog også kiggede lidt på Jomfruens egede men det er for dyrt med 80 gæster... Desuden var det også et krav til stedet at der kunne overnattes eller alle havde mulighed for det så er ret sikker på at vi holder fast i Sørup, og ja som en skrev er omgivelserne jo helt perfekte til fotos;)

0

Nej prismæssigt er Sørup fint til os, selvom vi dog også kiggede lidt på Jomfruens egede men det er for dyrt med 80 gæster... Desuden var det også et krav til stedet at der kunne overnattes eller alle havde mulighed for det så er ret sikker på at vi holder fast i Sørup, og ja som en skrev er omgivelserne jo helt perfekte til fotos;)

0