mhahm85

Mette & Eilif ♥ 18. Juni 2011 ♥

168 indlæg i dette emne

Så vil jeg stille og roligt starte op på beretningen om vores helt fantastiske bryllupsdag

:iloveyou:

Fredagen før

Dagen før brylluppet havde vi pænt travlt. Vi skulle først mødes med mine forældre og svigerforældre, plus et par venner af familien. Vi skulle alle sammen få gjort klar til den store dag. Vi startede med at gøre vores receptionssted klar. Da det skulle holdes udendøres på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm skulle vi have sat et telt op. Så vi mødtes ved 10 tiden for at gå igang. Da vi havde fået starte stolper og lige lagt tag på begyndte det at vælte ned med regn :shooter: Her begyndte vi allerede at overveje om vi skulle rykke receptionen indenfor. Men vi satsede alligevel på at vejret ville holde. Dårligt sats, men det vender vi tilbage til :griner:-

Her nogle forskellige billeder fra opsætningen af teltet

post-40403-0-83674800-1309205295.jpg

Redigeret af mhahm85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Efter klargøring af receptionsstedet forsatte vi til feststedet. Inden da delte vi os. Min mor og svigermor kørte i byen efter de duge vi havde lejet, blomster, hente min brudekjole (meget vigtigt)og mm. Min h2b (på det tidspunkt) og svigerfar kørte over til svigerforældrene og hentede drikkevare. Min far, en ven af familien og jeg kørte op i byen for at hæve penge til kok mm og så videre til feststedet.

Mens jeg stod ved min bank og hævede penge ringede min mor. De stod oppe ved renseriet hvor vi havde lejet duge og kunne ikke få dem. Manden i renseriet påstod at jeg havde været og hente dem. Af hvad #¤%&%#%¤%¤%#¤ jeg har overhovedet ikke været i nærheden af det renseri. Jeg marcherede og jeg mener marcherede over til renseriet. Jeg var bare tosset. :shooter::pokey: Nøj.... Min far der er 2 m høj, prøvede at følge mig, men han opgav. Da jeg kom hen til renseriet snakkede manden i forretningen i telefon. Det viste sig at de havde udleveret mine cremefarvede duge til en anden, som skulle have haft hvide duge. Jeg spurgte hvad han så havde tænkt sig. Ja jeg kunne da få de hvide duge. Det skal lige siges, at de hvide duge nærmest var neon hvide. Jeg nærmest råbte jeg skal overhovedet ikke have hvide duge, når jeg har bestil cremefarvede. Så kom han med en eller anden dårlig undskyldning om at dem der havde fået mine at de jo havde dækket bord og alt muligt andet. Jeg kiggede bare på ham og sagde. Jeg skal giftes om under 24 timer, og jeg har ingen duge. Så spurgte jeg om han kunne skaffe nogle. Ja måske, men han vidste ikke lige hvornår. Klokken var altså nu 14.30. Jeg sagde meget surt, at jeg jo ligesom skulle bruge de duge nu, da vi skulle igang med at dække bordere og gøre klar. Ja det kunne han jo godt se. Nå kompromiet blev at han ville ringe indenfor en halvtime om hvad han kunne finde ud af. Okay så.

Jeg gik tilbage til min far og var bare rødglødende.... :pokey::angry::td:

Vi blev eninge om at køre op til feststedet. Her fik vi låst os ind og kort efter kom Eilif og svigerfar. Vi fik båret alle drikkevarer ind og gjort alt hvad vi kunne klar. Da der var gået en halvtime ringede renserimanden og sagde glædesstårlende at han havde skaffet nogle cremefarvede duge. PYHA. Men vi kunne først få dem lidt i 5 ihhhhh.

Nå der var ikke så meget ved det. Vi fik gjort alt hvad vi kunne klar og da kl blev halv fem kørte Eilif op og hentede dugene. Gud hjælpe mig om ikke manden startede igen med at det jo var lige så meget vores fejl. Og at vi skulle da bare være glade for at vi kunne få lov til at hente dem efter lukketid. Uhhh spørg lige om folk i Ringsted fik set en zilla i aktion den dag :griner:-

Nå imellem tiden var forlover og brudeterne også kommet. Så da Eilif ankom med dugene var vi 7 til at dække border, og det kørte bare. Nogle lagde duge på, andre tallerkner osv. Det fedste var at 5 ud af 7 var mænd, så min brudeterne og jeg havde helt frie hænder til at tage os af pynten.

18.30 var vi trætte, men også færdige med bordene. Syntes det blev rigtig flotte, og lige som jeg havde tænkt mig :heart:

post-40403-0-06323700-1309206629.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter borddækningen var klaret, skulle vi alle spise på den lokale kineser. Super hyggeligt. Men nej hvor var alle bare smadret. Og jeg skal lige love at sådan et zillaudbryd tager på ens krafter. Nå da vi havde spist blev jeg lige kørt hjem. Fik kysset Eilif godnat og gik op i vores lejlighed helt alene. Nej hvor var det skønt. Klokken var nu blevet hen af 21 tiden. Så jeg gik stille og roligt i bad, fik vasket hår med lækker hårkur osv. Så tog jeg nattøj på og dynen med på sofaen, og så stod den på mamma mia, bryllupsklar og nedskrivning af min tale til Eilif. Jeg er sådan rimelig okay til at holde tale, men er ikke særlig god til at få skrevet noget ned. Og det var jeg heller ikke denne gang. Kunne overhovedet ikke få ordene ned på papir. Så kompromiet blev at jeg skrev nogle stikord :blush: Ved 12 tiden en time for sent var det på hovedet i seng. Lå lige og tænkte i 10 min, og så sov jeg.

Lørdag mor ringede vækkeuret kl 06.45.........

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde hilsner. Glæder mig også rigtig meget til at berette om vores store dag. Har desværre stadig ikke fået vores billeder fra fotografen, men de må snart være på vej...

Men derfor kan man jo godt starte så småt :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super: Hehe jeg elsker at du ikke lod dig spise af med renserimandens dumme undskyldninger !

Skønt zilla udbrud :respekt: Godt det hjalp og du fik dine duge :thumbsupsmileyanim:

Ja, sikke en nar :rolleyes: Eilif nævnte det også i sin tale, at han må ikke have været ved sine fulde fem, da han først skændes med mor og svigermor, og så bruden bagefter :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først tillykke :denmarkflag: Jeg kan fan... godt forstå dit udbrud, vi har jo det hele i hovedet hvordan det skal se ud. Så jeg kan godt forstå du ikke ville have de hvide duge. Godt det blev løst.

Glæder mig til mere :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu må jeg hellere komme lidt videre med min beretning. Lørdag morgen ringede vækkeuret kl. 6.45. Skulle være hos mine svigerforældre kl. 7.30. Vi havde aftalt at jeg bare skulle have morgenbrød med, så klarede de resten. Jeg stod op og gik i bad. Havde jo heldigvis været i bad aften før, og måtte jo ikke vaske hår, så det var rimelig hurtigt overstået :rolleyes: Så fik jeg tøj på og pakket de forskellige ting jeg skulle have med. På vej over efter morgenbrød kom jeg i tanke om at jeg helt havde glemt at tænke på en kagekniv til bryllupskagen :oops: Så tilbage igen. Tiden begyndte så småt at skride, og jeg begyndte at stresse lidt. Men så tænkte jeg; det er sgu mig der er bruden. De må bare vente :griner:- Og så gik jeg den korte tur over til mine svigerforældre. Vejret var på det tidspunkt super godt. Lidt skyer og solen var ved at stå op. Da jeg kom over til mine svigerforældre var min frisør kommet. De regnede godt med at jeg nok havde tænkt som jeg gjorde, og det syntes de var i orden :biggrin:

Mine svigerforældres dagligstue blev hurtigt ommøbleret til frisørsalon. Og så var det ellers bare i gang. Først fik jeg køllet mit hår op, så det kunne give lidt mere fylde. Vi havde aftalt at jeg selv skulle købe en hårlak og hårnåle. Hårnålene havde jeg styr på, og det troede jeg også med lakken, borset fra at jeg havde købt en mousse. (y) Ikke så smart. Så fat i mobilen og ringe til min moar, som skulle komme ved 8.30 tiden. :fløjt: Min frisør havde heldigvis noget med selv. Så fik godt med køller i håret.

Mens håret var tørrede fik jeg lagt makeup. De billeder har fotografen, så dem må i vente lidt på :cowsleep:

Mellem makeup og hår nåede jeg lige at få et rundstykke ned. Og hele morgnen havde jeg det egentlig meget godt. Kunne overhovedet ikke fatte at det var om få timer. Da min mor kom med hårlakken var det igang med håret igen. Mens vi var i gang kom min brudeterne.

De syntes alle sammen at det var så yndigt da de så alle mine krøller

post-40403-0-17374500-1309803737.jpg post-40403-0-85174300-1309803752.jpg

Det syntes jeg så sjovt nok ikke :shooter:

Min frisør var heldigvis enig :biggrin:

Jeg ville rigtig gerne have haft en knold og så slør over, men min hår er ikke langt nok. Så jeg fik en franskrulle i stedet. Var ikke sådan helt fan, men min frisør garanterede at jeg nok skulle blive tilfreds. Hmm vi får se tænkte jeg bare. :fløjt:

Da mit hår var blevet sat, var det tid til at få mit slør og diadem på. Så det blev hentet frem. Det var bare så uvirkeligt, at jeg nu skulle have det på. Min frisør var helt vild med mit slør, til gengæld havde hun lidt problemer med at få diadem og slør til at sidde som hun gerne ville, så der måtte min mor lige træde til og hjælpe

post-40403-0-12845600-1309804015.jpg post-40403-0-59512600-1309804025.jpg

Mens jeg sad der og kiggede mig i spejlede tænkte jeg bare hmmm det er ikke rigtig mig, og havde en mega dårlig følelse af det hele :unsure: Jeg syntes bare det hele var helt forkert. Men skal lige siges, at jeg sad med frisørslag over mig... Min veninde har senere sagt, at hun godt kunne se på mig, at jeg overhovedet ikke var tilfreds :griner:- Men må heller skynde mig at sige, at jeg senere blev meget tilfreds. Men at se sig selv i hverdagstøj, makeup'et og med opsat hår og slør, det passer ikke ritig sammen -HAHA- Så lige så snart kjolen kom på, så hjalp det :)

Det færdige resultat bagfra

post-40403-0-99119400-1309804227.jpg

Efter at jeg var færdig spiste jeg lige et halvtrundstykke mere, og ellers hyggede jeg bare med min veninde, mor og svigermor. Min mor og svigermor skulle have sat hår og lagt makeup efter mig. Jeg gav min veninde makeup på, da hun ikke skulle have så meget. Det var simpelthen en super start på en fantastisk dag. Var så glad for at jeg havde valgt at få min frisør hjem GP

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer