LindaG1986

Gæster (Hvor mange)

47 posts in this topic

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvor mange gæster i inviterede til jeres bryllup, og hvorfor i gjorde som i gjorde? :heart::blush:

Havde i børn med, og hvis nej hvorfor havde i ikke det?

Kan læse at der er mange af jer som har inviteret over 100 gæster, hvor jeg så tænker om det er fordi i har en virkelig stor omgangskreds eller om i har inviteret mostre, fætre og naboer? :biggrin:

Håber i vil kaste lidt lys over mit spørgsmål og give mig lidt at tænke over :wink:

Kærlige hilsener

Linda

0

Annonce ♥

Tror du ikke du har kigget på antallet af gæster i forhold til nogle af dem der holder en reception inden festen. Jeg var ovre til en bryllupsfest i Jylland her i lørdags hvor de var 85 gæster og det er faktisk meget højt i forhold til hvad vi er vant til. Typisk ligger antallet af gæster mellem 30 og 60 personer. Hvad børn angår er det meget forskelligt men der er nok en tendens til at det er knap så sjældent der er børn med på de lidt "finere" feststeder (er normalt heller ikke de mest børneegnede da selskabet ofte kun har 1-2 rum til rådighed). Det med om der skal børn med er noget som man bør tænke over ved valg af feststed, medmindre vi taler om 1-3 børn eller spædbørn.

0

Du har ret jeg har nok mere kigget på dem der har holdt reception, men synes også der har været nogle enkelte som har holdt fest for mange. Ja 85 er faktisk også mange mennesker at holde fest for må jeg sige. Har en veninde som til hende og mandens bryllup inviterede 128 til fest og der kom 118, det synes jeg så er virkelig mange. Man kan jo slet ikke nå at få snakket med allesammen.

Hvor mange var i til jeres bryllup og hvorfor valgte i det antal? Var det økonomien som gjorde det eller det at i ville holde det lidt mere intimt med knap så mange inviterede :biggrin:

P.S har kun været herinde i nogle uger og har selvfølgelig ikke læst alle indlæg, så undskylder på forhånd hvis jeg spørger dumt eller der har været et indlæg om præcis samme emne :blink:

0

Vi har inviteret lidt under 60 personer til vores bryllup (til festen). Vi holder ikke en egentlig reception, men bare et "lille arrangement" om eftermiddagen også for dem der dukker op i kirken. Vi har ikke sendt invitationer ud til dette.

Vi har helt klart taget udgangspunkt i hvem vi kunne tænke os at se og fejre vores bryllup med. Det har faktisk været ret let for os at beslutte hvordan gæstelisten skulle se ud. Vi har primært inviteret dem vi har god kontakt med i familien, dvs det er kun nogle af mine forældres søskende som er inviteret og h2b's ene søster (som jeg kun har set en gang i de 12 år Jacob og jeg har været kærester) er fx. heller ikke blevet inviteret.

Vi har ikke inviteret børn med. Der er ikke så mange børn i den nærmeste familie og vi har ikke selv børn. Også med hensyn til hvilken fest vi ville holde og stedet, har vi valgt det skal være uden børn.

0

Annonce ♥

Vi er på 64 gæster og det er det nærmeste familie og nærmeste venner. En måde min mor har sagt det kan gøres på er at invitere de personer i selv forventer inviterer jer. Jeg vil dog sige at det kommer an på hvor mange penge man vil ligge i det. Blev selv meget overrasket da vi sidste år modtog invitation til min kusines bryllup da jeg ikke har snakket med hende i flere år. Hun bliver heller ikke inviterer til vores bryllup da jeg ikke vil bruge 1600 på at hende og hendes mand kommer når vi ikke snakker med dem. Vi har valgt at det skal være uden børn dog skal min fætter på 11 og min kusine på 17 med da de betyder rigtig meget for mig. Ligeledes skal h2bs fætters datter med. Så man kan vel sige at børn i familien er med men venners børn er ikke.

0

Vi bliver 30-35 til middag. Vi har valgt at vores kusiner, der begge er 15 på det tidspunkt er voksne nok til at komme med, men ingen derunder.

Vi holder reception bagefter hvor alle er velkomne, men der kan max være 100 i kirken, så der kommer i hvert fald ikke flere end det

Og sidst: lad være med at kigge på hvormange andre tager med. Inviter dem i har lyst til at tilbringe dagen sammen med, og lad være med at tage tante Odas nevø med, for at få gæstetallet til at de godt ud "på papiret" :wink:

0

Vi inviterer 78 og regner med at blive 75. Det er nærmeste familie og venner. Min familie har ikke rigtigt nogen alderstrin, men nærmere masser af mennesker i alle aldre, og vi ses på kryds og tværs af det. Så jeg regner blandt andet en fætter på 50 og hans døtre på min alder for nærmeste familie, men ikke min fætter på min alder...Vi har bare valgt at se dem der bidrager mest til vores liv.

Vi holder reception inden; det bliver åbent hus, og jeg regner med at vi kan blive op til 150 mennesker. Til reception er der ingen regler for hvem der må komme, men om aftenen er der ikke inviteret børn. Det skyldes at der er ganske få børn i familien, som passer til hinanden aldersmæssigt, så de ville dødkede sige. Og så bliver det som regel en anderledes fest for forældrene, som meget sjældent har mulighed for en børnefri fest. Men vi regner da med at børnene kommer med i kirken og til reception.

0

Ja, jeg tror også det er receptioner.. Det er ihvert fald overdreven at der er MANGE der invitere 100+... (der er få)

Der findes selvfølgelig dem, der bare inviterer alt der har en puls over 20, men tror gennemsnittet ligger på ca. 55.

Selv har jeg en meget stor familie, hvor alle 4 mostre bliver inviteret, men det er ikke alle fætre og kusiner. Og på min fars side er det kun far, kone, 2 brødre farmor farfar.

Men vi inviterer ca. 65

Men alle andre er selvfølgelig velkommen til at komme i kirken. men regner ikke rigtigt med at der dukker andre op i kirken end et par af mandens kollegaer og måske et par fra min klasse. Så regner absolut ikke med at det nærmer sig 100 i kirken heller.

0

Annonce ♥

vi var ca 8o til reception ( dem der var med i kirken blev inviteret til reception)

Til festen var vi ca 50 som blev fordelt på den måde at der var ca 17 af dem der var familie og resten var venner. Vi havde valgt kun at invitere dem vi snakker med og så være lieglad med deres titel. Dvs nogle af mine fastre blev inviteret, men ikke alle. osv.

Så vi havde kun de mennesker med som vi gerne ville se og omgåes med.

Vi havde slet ikke børn med, men dette var heller ikke et problem. folk blev oplyst at børn var velkommen til kirke og reception, men at festen var en voksenfest ;-)

0

Vi har inviteret 118. Der kommer nok 112...

Jeg har 19 kusiner og fætre som er alle fra 19 til 30 år, så de har både kærester, koner og mænd, samt børn!! Jeg har været til alle deres bryllupper og har det godt med næsten alle af dem.. så derfor skal de med. Vores begges familier er ca i alt 100 mennesker og derudover er der 18 som er vores forældres venner og vores venner. Så det løb hurtigt op!! Vi vælger derfor at vi ikke holder reception...

Det er meget normalt at vi i vores familie er 90+ eftersom vi er så stor en familie.

0

Annonce ♥

Vi inviterede 167, men vi befinder os jo ogsaa i Italien, hvor bryllupper er bare en anelse stoerre i mandtal. Det endte med at der kom ca. 130 og lidt flere til aperitif efter kirken. Vi inviterede vores niecer og nevoer direkte og resten af boerneflokken blev inviteret til kirke og aperitif, men hvis det var muligt at faa dem passet under festen, saa ville vi gerne have det saadan... italienske boern er normalt med til fest og de er ikke altid lige velopdragne.

Nej, det er ikke muligt at tale med alle til saadan en fest, men vores bryllup strak sig ogsaa over en weekend. Saa havde vi valgt at sidde alene og cirkulerede rundt til hvert enkelt bord for at skaale og lige tale lidt med vores gaester. Det viste sig at vaere helt godt :)

0

Mange tak for jeres svar, og jeg kan godt se jeg fik generaliseret lidt meget i forhold til antal

:blink:

Vi har gjort det at da vi lavede vores gæsteliste så er det de personer som betyder noget for os som er inviteret med, og vi er endt på 32 til festen og ingen børn. :tunge: Som andre siger så giver det bare en helt anderledes fest uden børn, og forældrene får også en sjovere aften uden børn :wink:

Vi holder så ikke reception, men alle er selvfølgelig velkommen i kirken hehe :blush:

Havde i nogen dramaer i familien når i kun inviterede nogle af jeres fastre eller onkler? Frygter nemlig at dette vil ske i vores familie da vi kun tager nogen med og ikke alle..

0

Vi har allerede masser af familiedrama så hvis onklen, kusinen og fætteren bliver mugne må de selv om det. Vi har lige været samlet til begravelse af min farfar og tror kun de sagde goddag og farvel til os, så det gider jeg ikke bøvle med.

Tror de blev fornærmede da vi meldte fra til kusinens bryllup sidste år, men vi skulle flytte den weekend så det passede os dårligt at skulle tilbringe weekenden ved dem. Det var den eneste weekend i lang tid som ikke blev forstyrret af arbejde.

0

Annonce ♥

Jeg tror aldrig man slipper helt for dramaet ved et bryllup. Vi havde drama, men vi valgte at tage fat i de folk der lavede ballade (for det er jo aldrig dem der Ikke er inviteret der laver ballade, men istedet dem der ER inviteret der brokker sig over gæsteliste) Vi lagde meget klart ud at VI betalte så VI bestemte og hvis de havde problemer med det skulle de sørge for vi ikke hørte om det for det gad vi ikke.

Efterfølgende har vi så hørt en pige der var sur over vi ikke inviterede hendes kæreste ( de kom ikke sammen da invitationer blev sendt ud, og havde kun kommet sammen 2 måneder på vores bryllupsdag) Men da hun til brylluppet opdagde andre veninder havde deres kæreste med, var hun blevet skuffet. Men ak man kan jo ikke gøre alle glade.

:back2topic: Det jeg vil sige. I BESTEMMER !!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg tror aldrig man slipper helt for dramaet ved et bryllup. Vi havde drama, men vi valgte at tage fat i de folk der lavede ballade (for det er jo aldrig dem der Ikke er inviteret der laver ballade, men istedet dem der ER inviteret der brokker sig over gæsteliste) Vi lagde meget klart ud at VI betalte så VI bestemte og hvis de havde problemer med det skulle de sørge for vi ikke hørte om det for det gad vi ikke.

Efterfølgende har vi så hørt en pige der var sur over vi ikke inviterede hendes kæreste ( de kom ikke sammen da invitationer blev sendt ud, og havde kun kommet sammen 2 måneder på vores bryllupsdag) Men da hun til brylluppet opdagde andre veninder havde deres kæreste med, var hun blevet skuffet. Men ak man kan jo ikke gøre alle glade.

:back2topic: Det jeg vil sige. I BESTEMMER !!!! :thumbsupsmileyanim:

Ja det har du helt ret i for det er jo os som ligger pengepung til så er det altså også os som bestemmer hvem vi har lyst til at se på vores bryllupsdag :biggrin:

Min frygt er at min mormor er den som laver den største ballade for det gjorde hun til mine forældres bryllup og her i de seneste år er hun altså blevet mere sær på sine gamle dage. Hun bliver nok fornærmet over at hendes et og alt ikke bliver inviteret med(min moster som jeg ikke kan klare trykket af) Men nu er jeg i hvert fald forberedt på at der nok bliver drama når invitationerne kommer ud :shooter:

Har du så snakket med din veninde bagefter om hvorfor i gjorde som i gjorde?

0

Vi har godt nok ikke direkte planlagt brylluppet endnu, (kun i tankerne), men jeg vil gerne give mit besyv med alligevel: :cheerleader3:

Vi inviterer cirka 40 personer, alle voksne og dermed ingen børn! Det er ikke vanvittig mange, men hverken jeg eller min kæreste har store familier. Ud af de 40, er 30 familie og 10 er venner...

Til receptionen går vi et skridt videre, og inviterer også kollegaer, bekendte, familie længere ude osv. Alle med partner, da jeg selv synes det er dejligst at blive inviteret med partner :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Vi invitere ca 60. Jeg har en stor familie, så det bliver uden mine fætre/kusiner men mine onkler/tanter osv. bliver inviteret. H2B får hele sin familie med men de tæller så heller ikke engang halvdelen af min. Så skal vi selvfølgelig have vores nærmeste venner med.Ingen børn (heller ikke vores egne) synes at bryllup er en voksen fest, ihvertfald det vi vil holde... Vores unger skal selvfølgelig med i kirken og se pæne ud :blush:

Valgte til min søsters bryllup at mine børn ikke skulle med. Gad helt ærligt ikke sidde med dem på skødet, tysse på dem mv. for de skulle opføre sig ordenligt ( de var 3½ og 1½år) også synes jeg ikke at børn og alkohol høre sammen.

0

Vi har pt 105 på gæstelisten. Heraf er 8 børn - de 3 vores egne. Hvis der var plads der hvor vi skulle holde festen ville jeg ha inviteret MANGE flere børn med.

Der bliver vist inviteret ca 40 skotter og de kommer nok ikke allesammen.

Der er 6 på listen som er mest pligt- 2 kusiner og en fætter med påhæng. Dem ku jeg godt undvære men for at undgå familiekrise blir de inviteret. Vi har også været til kusinernes...

0

Vi har har talt gæster sammen til 50 pers. til festen inkl. os.

Til reception bliver der ud over de 48 inviteret 10-20 mere, og alle bekendte fra kirken er velkommen til receptionen så måske vi sniger os op på 70 eller derover. (meget lokal landsby jeg oprindeligt kommer fra så alle kender alle) :biggrin:

0

Vi holder flere forskellige "arrangementer". Først lige efter vielsen hvor vi servere en smulle at drikke og minimuffins til dem der er mødt op i kirken (regner med omkring 40 personer), derefter holder vi en intim middag for kun vores nærmeste familie (forældre og søskende) med god mad til en kuvertpris af 1000kr pr mand. Vi holder så senere en stor fest i Holland hvor min htb kommer fra. Den deles yderligere op i middag for de nærmeste, gudforældre, de fætre kusiner vi ser, samt ALLE der kommer hele vejen fra Dk, ca 30 personer. Efterfølgende vil der være fest for alle, der er ca. 80 inviteret.

0

Hejsa

Her bliver vi 51 til festen.... det er halv familie halv venner...

Vi holder ikke nogen decideret reception, men alle som møder op i kirken og som ikke er inviteret til festn bliver tilbudt at komme med over og få en kop kaffe og kransekage...

Mine to små sønner på 10 mdr. og 3½ skal med i kirken og over og have kaffe og så bliver de hentet derefter..

Til festen om aftenen er der tre børn med mine niecer og min nevø på 11,9 og 7 år... men ellers ikke nogen børn...

0