LindaG1986

Gæster (Hvor mange)

47 posts in this topic

Annonce ♥

Vi har inviteret 60 i det hele, 57 kommer. Det er en god blanding af familie og venner. Jeg sår nok mest for familien, da Tim ikke er tæt med sin familie overhovedet. Tilgengæld har Tim klart flest venner med, så det går meget fint op. :) Vi holder uden børn. Hverken vi eller vores allenærmeste har børn, så det var som sådan ikke nødvendigt at tænke så meget over det. Jeg foretrækker en voksenfest, og dem der skal med og har børn glæder sig til en aften uden ungerne. :thumbsupsmileyanim:

0

Robert er har en meget tæt familie så vi inviterer alle på begge sider, men ingen børn under 15. Det betyder vi bliver ca 60. Det har givet os lidt kommentarer især fordi det betyder at nogle søskendepar bliver delt op, så fx storesøster kommer med men ikke lillebror. Men vi har været rimligt kontante, det er betingelserne og så må folk bare brokke sig til hinanden, vi gider ikke høre på det.

Min tante var også lidt mopset over hendes 7 årige datter ikke ville komme med og prøvede lidt at overtale os ved at sige: "Jamen tænk en stor oplevelse det vil være for hende at være med" :blink: Kan godt være det er mig der har misforstået noget, men der vist meningen at det skal være min og Roberts oplevelse... Blev jeg lidt irriteret over

0

Annonce ♥

Tjah, jeg tænker at det skal være en dejlig oplevelse for alle! En oplevelse som vi iscenesætter, men jeg forventer heller ikke en dag som prinsesse med super-ego-mig i centrum!

Faktisk får jeg nok et kongeligt følge af brudebørn, da alle omkring mig får lov hvis de har lyst... Det ender vist med 7-9 brudebørn, som jeg forventer skal gå forrest ind i kirken!

0

Vi har et meget begrænset budget for brylluppet (10.000) uden tøj, så det har også været med til at bestemme hvor mange vi kan invitere. Så kun forældre og søskende til middag om aftenen inklusiv 3 børn.

Vi skal vies kl 11, så bagefter holder vi reception for 50 med frokost og bryllupskage, så vi kan få set en hel masse mennesker alligevel. Derudover kommer der vist en hel hær til globryllup...

Tror der kommer omkring 10 børn fra 2 måneder til 7 til receptionen - jo flere jo bedre! Holder netop også vielsen tidligt så børnene kan være med, og så recetionen kan vare længere for dem der ikke skal med om aftenen.

0

Vi bliver 44. :) Vi havde inviteret omkring 50, men "vidste" at de sidste ikke kom (de sidste seks var primært små børn og ældre mennesker).

Vi har næsten kun inviteret familie. Der er lige to af mine veninder + den enes kæreste + Brians bedste ven, der er med uden at have familietilknytning (og Brians bedste ven har det så faktisk nærmest alligevel, da han har været gift med Brians søster)

Nogle gange er jeg RIGTIG ærgerlig over, at jeg ikke får alle mine skønne og fantastiske univeninder med, men de er sådan en tæt flok, hvor at hvis jeg inviterede én, så var jeg næsten nødt til at invitere 14... Og det synes jeg blev for "dominerende" i forhold til at Brian ikke rigtig kender dem. - Så jeg har lovet at jeg istedet holder en "efterfest" for dem når vi kommer hjem fra bryllupsrejse, hvor det bliver übertøset med pink drinks og diademer og kage og asti og bryllupsbilleder. :wink:

Alt i alt er jeg glad for vores antal gæster. Vi har stort set alt familie, som vi nogensinde har kontakt til + vores ALLER bedste venner. Og det er "en pæn slat" til at jeg tror på at de kan fylde dansegulvet, men omvendt ikke så mange at jeg er bange for at jeg ikke når at hilse på alle.

Vi har børn med. Lige her til sidst kan jeg godt få lidt grå hår i hovedet af at koordinere dem ind i bordplanen, tænke over hvordan man kan sørge for at de hygger sig, tænke over mad og drikke til dem, tænke over, hvad vi gør, hvis de bliver trætte, tænke over hvor der kan stå barnevogne, osv, MEN jeg fortryder ikke et sekund, at de blev inviteret!!! For mig ville det bare være SÅ forkert, hvis de ikke var med. Vores bryllup er IKKE en voksenfest, men en FAMILIE fest. Og jeg glæder mig helt vildt til at se de små starutter i deres fineste puds (ved f.eks. at min kusines dreng på 5 har gjort det klart overfor sin mor, at han vil have RIGTIGT slips på, og ikke bare sådan et med elastik, haha :loveboard: )

0

Annonce ♥

Jeg er blevet velsignet med en ENORMT stor og enormt tæt svigerfamilie. Derudover har vi mange venner, som vi absolut ikke kunne undvære. Så vi er faktisk oppe på 98 inviterede, og jeg tror da, at der i hvert fald kommer 95.

Det ER mange - især når vores budget er småt, men vi kunne simpelthen ikke finde ud af, hvor vi skulle skære, uden at det blev alt for akward.

Så nu får vi dejligt stor og livligt bryllup cheerleader3.gif(og dyrt.. men altså, vi kan jo altid blive rige senere hen)

0

Jeg ELSKER børn misforstå mig ikke. Vi har en virkelig dejlig nevø og niece som vi elsker overalt på jorden plus mange af mine veninder har børn så børn er selvfølgelig velkomne i kirken, men festen vil altså kun være for voksne. Jeg mener så ikke at alkohol og børn er noget som hører sammen, men det er så min holdning. Vores gæsteliste er mest familie og så de venner vi vil have med :blush:

0

54 på kommer-listen her (6 afbud) og hos os er det også en familiefest. Der er 6 børn - (alle nevøer og niecer), 19 venner og 29 familiemedlemmer. Vores venner kunne selv bestemme om de ville have børn med, men jeg fornemmede hurtigt at de kom uden børn.

Vi har ikke selv børn og det er meget pudsigt, at familiens børn er vi tætte med, men vennernes børn ser vi sjældent, fordi venneaktiviteterne fx. er kortspilsaften for mændene eller nogle faste årlige fester/ture, som ikke er for børn.

Familien er helt anderledes. Det er jo vores søskendes og kusiners børn. Vi ser børnene hele tiden, er sammen til fødselsdage, julefrokost, sct. Hans, alle højtider - det ville være meget underligt i vores familie hvis vi havde valgt at brylluppet skulle være børnefrit. Forældrene tog det dog ikke som en selvfølge at børnene var inviteret - de spurgte for lige at være sikre.

Jeg forstår godt dem der vil holde en børnefri fest, vores er bare ikke en af dem. Jeg har været gift en gang før og der var festen om aftenen børnefri. Det var ikke fordi det var en decideret voksenfest, men simpelthen fordi vi ikke ønskede at invitere lige de børn, der kunne inviteres på det tidspunkt (ex-mandens side af familien).

Vi har ikke noget fnidder vedr. hvem der er inviteret og ikke inviteret, for der er sådan set ikke nogen der er forbigået. Vi har dem med som det er naturligt at invitere med af tætteste familie og tætteste venner. Næste led venner - en flok på 5 + påhæng - var en overvejelse. Ingen ville være fornærmet dér over en ikke-invitation, men vi kom frem til vi gerne ville se dem.

0

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvor mange folk inviterer.

Vi har inviteret 34 personer og bliver 31.

Vi har valgt kun at invitere familie. Og i familien har vi skåret så vi kun kommer de nærmeste. Der har været lidt ballade fra en yngre kusine fordi vi ikke havde inviteret hendes kæreste. Hun valgte så at melde fra. Det var hårdt men hvad f... hun er teenager. Vi har kun 2 børn med - min H2B's 2 niecer som skal være mine brudebørn :heart:

Ca. 1 mdr. efter vores bryllup holder vi fest for vennerne hjemme hos os selv. Planen er at invitere til galla hvor min H2B og jeg tager vores tøj fra brylluppet på. Det skal nok blive hyggeligt.

Min søster skal giftes til november og de har inviteret næsten 100 mennesker. De har også en meget større vennekreds end os og har valgt at de på ingen måde vil skære folk fra.

Min fætter blev gift for snart 3 år siden og de var ca. 60 personer. Hvis ikke hans forældre havde ville betale det meste ville de kun have været ca. 30....

For mit vedkommende var der rigtig mange ting der skal tænkes ind i gæstelisten....

Hvilket slags bryllup man vil have, hvor mange penge man kan/vil bruge og derefter kan man se på hvor mange personer man vil/kan have med i forhold til de tidligere nævnte overvejelser. Man må en gang imellem "hugge en hæl og klippe en tå" for at få det hele til at gå op men vigtigst er at det bliver JERES DAG :loveboard:

0

Vi har børn med. Lige her til sidst kan jeg godt få lidt grå hår i hovedet af at koordinere dem ind i bordplanen, tænke over hvordan man kan sørge for at de hygger sig, tænke over mad og drikke til dem, tænke over, hvad vi gør, hvis de bliver trætte, tænke over hvor der kan stå barnevogne, osv, MEN jeg fortryder ikke et sekund, at de blev inviteret!!!

Tilykke med den nye frisure :rolleyes: De fleste laver et decideret børnebord. De hygger sig sammen og toastmasteren skal ikke bruge tid på at se hvem det nu er der mangler og det griber heller ikke ind i forhold til de øvrige når de lige rejser sig, kommer tilbage etc. Jeg behøver ikke at sige at der skal være nogle aktivitetsmuligheder til dem m.v. for det ved du helt sikkert. Er der et ekstra lokale så kan de sove der hvis de ikke bliver hentet/kørt hjem. Med spædbørnene er det noget andet men de sover det meste af tiden og der kan man stille vognene lige udenfor hvis det er muligt.

OBS. Er der nogle af børnene som er oppe i 13-14 års alderen så vil de fleste helst betragtes som og sidde blandt de voksne. Det er ihvertfald min erfaring.

0

Det er meget forskelligt hvor mange folk inviterer.

Vi har inviteret 34 personer og bliver 31.

Vi har valgt kun at invitere familie. Og i familien har vi skåret så vi kun kommer de nærmeste. Der har været lidt ballade fra en yngre kusine fordi vi ikke havde inviteret hendes kæreste. Hun valgte så at melde fra. Det var hårdt men hvad f... hun er teenager. Vi har kun 2 børn med - min H2B's 2 niecer som skal være mine brudebørn :heart:

Ca. 1 mdr. efter vores bryllup holder vi fest for vennerne hjemme hos os selv. Planen er at invitere til galla hvor min H2B og jeg tager vores tøj fra brylluppet på. Det skal nok blive hyggeligt.

Min søster skal giftes til november og de har inviteret næsten 100 mennesker. De har også en meget større vennekreds end os og har valgt at de på ingen måde vil skære folk fra.

Min fætter blev gift for snart 3 år siden og de var ca. 60 personer. Hvis ikke hans forældre havde ville betale det meste ville de kun have været ca. 30....

For mit vedkommende var der rigtig mange ting der skal tænkes ind i gæstelisten....

Hvilket slags bryllup man vil have, hvor mange penge man kan/vil bruge og derefter kan man se på hvor mange personer man vil/kan have med i forhold til de tidligere nævnte overvejelser. Man må en gang imellem "hugge en hæl og klippe en tå" for at få det hele til at gå op men vigtigst er at det bliver JERES DAG :loveboard:

Ja det med at klippe en tå og kappe en hæl for at få det til at gå op med økonomi og ønsker for vores dag det kender vi allerede selvom manden ikke har friet endnu hehe :loveflag:

0

Nu har jeg en meget stor familie, så da vi sad og skulle lave gæsteliste til vores bryllup besluttede vi hurtigt at vi skulle stoppe et sted, og det blev efter vores forældres søskende... Dvs at vores fætre og kusiner ikke er med...

Ang. valg af venner har vi valgt at tage dem med der betyder rigtig meget for os, og som vi har og deler rigtig meget i hverdagen sammen med...

Vi bliver 45 til vores bryllup inkl os.

Ang børn, har vi valgt at børn ikke skal med, selvom at vi selv har en datter på 2 år. Hun skal dog være med i kirken som brudepige, men derefter skal hun hjem og hygge sig hos sin dagplejemor... Dette har vi valgt for at vi kan få en hyggelig aften sammen med vores venner og familie... Jeg ved at jeg ikke ville kunne slappe ordentligt af, hvis hun skulle være med til hele festen.... Og et eller andet sted, tror jeg det vil forvirre hende mere end hvad godt er...

Er helt sikker på at vi har taget den rigtige beslutning af hensyn til hende og ikke mindst os...

0

Annonce ♥

Hejsa...

Jeg har selv en stor familie, (mine forældre er skilt), og vi bliver ca. 65 personer.

Vi har valgt at tage vores onkler, fastre, mostre osv. med på begge sider. (Jeg har 4 familer, da både min mor og far giftet sig igen),Kusiner og fætre også på begge sider. Min kæreste har 3 med fra hans arbejde med påhæng, og 2 af hans venner. Jeg har 2 af mine nærmeste veninder med.

Håber dette gav dig et svar.

Hilsen Ninettemaria

0

vi havde inviteret 60 gæster, hvor af halvdelen var familie og resten var venner. Der kom 50.

Vi havde virkelig skåret ned i vennekredsen, fordi vi ville have et mere imtimt bryllup, hvor vi ville kunne nå og snakke med alle, og så af hensyn til økonomien, vi havde ikke råd til at have flere 100 mennesker med, som vi hurtigt kunne være kommet op på, hvis alle venner skulle med.

Vi valgte en børnefri fest, da vi gerne ville kunne slappe af og det samme skulle venner og familie. Dog var mine nevøer og niece med, da de var brudebørn

0

Vi bliver 44. :) Vi havde inviteret omkring 50, men "vidste" at de sidste ikke kom (de sidste seks var primært små børn og ældre mennesker).

Vi har næsten kun inviteret familie. Der er lige to af mine veninder + den enes kæreste + Brians bedste ven, der er med uden at have familietilknytning (og Brians bedste ven har det så faktisk nærmest alligevel, da han har været gift med Brians søster)

Nogle gange er jeg RIGTIG ærgerlig over, at jeg ikke får alle mine skønne og fantastiske univeninder med, men de er sådan en tæt flok, hvor at hvis jeg inviterede én, så var jeg næsten nødt til at invitere 14... Og det synes jeg blev for "dominerende" i forhold til at Brian ikke rigtig kender dem. - Så jeg har lovet at jeg istedet holder en "efterfest" for dem når vi kommer hjem fra bryllupsrejse, hvor det bliver übertøset med pink drinks og diademer og kage og asti og bryllupsbilleder. :wink:

Alt i alt er jeg glad for vores antal gæster. Vi har stort set alt familie, som vi nogensinde har kontakt til + vores ALLER bedste venner. Og det er "en pæn slat" til at jeg tror på at de kan fylde dansegulvet, men omvendt ikke så mange at jeg er bange for at jeg ikke når at hilse på alle.

Vi har børn med. Lige her til sidst kan jeg godt få lidt grå hår i hovedet af at koordinere dem ind i bordplanen, tænke over hvordan man kan sørge for at de hygger sig, tænke over mad og drikke til dem, tænke over, hvad vi gør, hvis de bliver trætte, tænke over hvor der kan stå barnevogne, osv, MEN jeg fortryder ikke et sekund, at de blev inviteret!!! For mig ville det bare være SÅ forkert, hvis de ikke var med. Vores bryllup er IKKE en voksenfest, men en FAMILIE fest. Og jeg glæder mig helt vildt til at se de små starutter i deres fineste puds (ved f.eks. at min kusines dreng på 5 har gjort det klart overfor sin mor, at han vil have RIGTIGT slips på, og ikke bare sådan et med elastik, haha :loveboard: )

Ej hvor er det bare en god idé at holde en efterfest for veninderne med asti, kage og bryllupsbilleder! Selv kommer der ingen af mine veninder, da det jo holdes i Holland. De få som gerne ville have taget derned skulle desværre til et andet bryllup samme dag de allerede havde sagt ja til. Er lidt ærgelig over at der ikke kommer nogen til Holland, selv om jeg med det samme fortalte dem at jeg ikke forventede det. Men derfor er sådan en efterfest i brylluppets tegn da bare helt perfekt! Juhu, endnu en fest :bunny_4::cheerleader3:

0

Vi inviterer omkring 50. H2B har næsten intet familie (sin far og to søstre). På min side inviterer vi omkring 15 fra familien - det er dem, som jeg altid har holdt fødselsdag og jul med og som vi ser meget. Derfor er det meget nærliggende at de skal med. Faktisk har jeg slet ikke været i tvivl om, at der ikke skulle andre fra familien med. Det kunne nemt løbe op i 50 bare fra min familie.

Men de fleste af vores gæster er derfor vores venner, som vi bruger meget tid med og som alle betyder noget for os. Eftersom vi er så unge som vi er (21 og 25), har vi ikke børn og det er der heller ikke nogle af vores venner der har. Har dog tre kusiner og en fætter som er i alderen 11-17. De kommer alle med, da de er en del af den familie som vi ser meget. Vi har ikke rigtig noget problem med at skulle vælge børn til eller fra af samme grund.

Vi holder ikke reception, da vi ikke skal giftes i kirke og prøver at gøre det så uformelt som muligt (til en vis grad). Det vigtigste for os er, at det bliver en uforglemmelig dag og aften :)

0

Annonce ♥

Vi kommer til at invitere 26/27 stykker og regner med, at stort set alle kommer. Brylluppet bliver UDEN børn, da jeg er af den personlige opfattelse, at et bryllup ikke er nogen børnefødselsdag - sry til dem, der mener det modsatte, hehe.

Vi har skåret godt ned i familien og vennerne og bruger i stedet 1200 pr kuvert på dem, som kommer med. H2B og jeg var også enige om, at vi fra starten af gerne ville have en lille og mere intimt bryllup end eet, hvor der var tonsvis af mennesker med, som vi aldrig ser til hverdag alligevel eller har noget rigtigt at gøre med - at det ville ift vores familie-realtioner gå hen og blive en omgang show-off så.

Så udgangspunktet for os var, at vi inviterer de mennesker, som vi rigtig gerne vil fejre dagen med og så undlader vi alle dem, som vi egentlig er semi-ligeglade med .... og der er gået politik i den i familien, men vi har valgt at gøre det på vores måde... færdig slut :)

0

Vi kommer til at invitere 26/27 stykker og regner med, at stort set alle kommer. Brylluppet bliver UDEN børn, da jeg er af den personlige opfattelse, at et bryllup ikke er nogen børnefødselsdag - sry til dem, der mener det modsatte, hehe.

Vi har skåret godt ned i familien og vennerne og bruger i stedet 1200 pr kuvert på dem, som kommer med. H2B og jeg var også enige om, at vi fra starten af gerne ville have en lille og mere intimt bryllup end eet, hvor der var tonsvis af mennesker med, som vi aldrig ser til hverdag alligevel eller har noget rigtigt at gøre med - at det ville ift vores familie-realtioner gå hen og blive en omgang show-off så.

Så udgangspunktet for os var, at vi inviterer de mennesker, som vi rigtig gerne vil fejre dagen med og så undlader vi alle dem, som vi egentlig er semi-ligeglade med .... og der er gået politik i den i familien, men vi har valgt at gøre det på vores måde... færdig slut :)

Præcis samme holdning har vi da vi hellere vil bruge pengene på at invitere dem vi ser i dagligdagen og som betyder noget for os, og så få en lille og intim fest end en meget stor fest. Vi er begge to meget private mennesker og derfor passer det meget bedre til os at holde en lille og intim bryllupsfest :loveboard: .

Vi inviterer heller ikke nogen børn med da vi mener ligesom jer at et bryllup ikke er en fødselsdag og at alkohol og børn ikke hører sammen.

0