Gittepit

♥ H+G 14-05-11 ♥Den fulde beretning fra den fantastiske dag hvor jeg blev Fru ♥

66 indlæg i dette emne

Ugen op til den store dag var ren kaos. Skrædderen havde store problemer med at få min kjole syet ordentligt og jeg tilbragte derfor maaaange timer i kjoleforretningen, hvor jeg istedet skulle have gjort bryllupsting klar. Heldigvis blev jeg bekræftet i hvor en fantastisk mand det var jeg var ved at gifte mig med, og hvor fantastiske venner/veninder vi har :heart:

Brudens klargøring bestod i at få lavet vippeextensions,købt hårpynt, prøvet kjolen (igen og igen og igen), lagt prøve make up, ordnet negle og endelig få langt hår :fløjt:

Billedet i midten er taget 2 dage før bryllupsdagen og viser en brud der ikke er tilfreds med måden de har håndteret hele kjolesituationen. Som heldigvis blev fikset til sidst :thumbsupsmileyanim:

BK%20Beretning.jpg

Redigeret af Gittepit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis løste det hele sig med kjolen og der var også tid til at få lavet alle småtingene færdigt.

Vi har selv lavet. Risposer, kirkehæfter med hjertelometørklæder, menuhæfter, favouræsker, toiletkurve og gæstekort.

Selvom jeg godt vidste der var styr på det hele tjekkede jeg det hele mange mange gange. som feks tjekke bordkortene om de alle var der osv :blush:

I får lige et lille billede af forberedelserne

Forberedelser.jpg

Om fredagen var jeg oppe og få ordnet det sidste på kjolen. Så H2B måtte selv tage ned på Merlot og sætte bordkort mm på bordene. Jeg havde rigtigt svært ved at lægge kontrollen fra mig, men på den anden side vidste jeg godt at han sagtens kunne klare det. Desuden lovede han mig at jeg måtte godkende det hele når jeg kom tilbage med kjolen. Gotta love that guy :heart:

Jeg havde sørget for at pakke det hele så jeg var sikker på han ikke glemte noget derhjemme

IMG_7574%20%282%29.JPG

IMG_7577%20%282%29.JPG

IMG_7576%20%282%29.JPG

IMG_7575%20%282%29.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endelig kom den store dag.

Pyha jeg havde egentlig ikke nået at blive nervøs. Men Lørdag morgen kom det. Jeg vågnede 05:51 og så begyndte maven ellers at lave en masse larm og bøvl.

Det var ikke kun sommerfugle der var derinde, men også en masse kæmpe flyvende elefanter og jumbojets og alt muligt andet -HAHA-

Jeg kiggede på Henrik som så meget fredfyldt ud, og ville ikke vække ham så listede op.

Ja vi havde syndet og sovet sammen natten før brylluppet. Men kunne simpelthen ikke klare tanken om ikke at skulle sove sammen. Og desuden sover man bedst efter :bed: og lige natten før brylluppet er det jo vigtigt at få en god nats søvn :heart:

Jeg gik stille og roligt og gjorde mig klar og ventede til kl blev 8, hvor jeg vækkede Henrik. Han virkede stadigvæk meget rolig og fik også mig til at slappe lidt mere af.

Kl 08:40 blev jeg hentet af min frisørkollega som skulle ordne mit hår. Opsætningen gik uden problemer og jeg blev nok også mere rolig fordi salonen er vante omgivelser for mig når jeg er der hver dag.

1 time senere var vi færdige og jeg kunne stille og roligt gå igennem gågaden og op til kosmetologen der skulle ordne mit Make Up.

Denne del gik også som forventet og da jeg kom ud var min brudepige (lillesøster) og hendes kæreste ankommet. De havde købt sandwich og var meget opsat på jeg skulle have noget frokost. Mens jeg var blevet smukkeseret var Henrik taget hjem til sine forældre så han ikke så mig før kirken.

Og hjemme lå brudebuketten og min fars knaphulsblomst :heart:

1.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende at kunne følge med i din beretning Gitte!

Kan se at du på et af billederne har en æske med nogle små søde kort som det ser ud som om gæsterne skal skrive på? Har du et nærbillede af det? synes det er helt vildt sødt, og vi har overvejet noget i samme retning i stedet for den traditionelle gæstebog.. :)

Glæder mig til at læse videre og til en masse rigtig gode billeder.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kl var ikke mere end 11:30 da vi kom hjem, og resten af min familie ville først komme ca 12:30. så vi havde lidt tid til at slappe af, hygge og beslutte hvilket strømpebånd jeg skulle have på.

Jeg får smurt mig ind i cremer, parfume på og giver lige håret en ekstra gang lak.

Jeg får lagt kjolen ind på sengen og tjekket den igennem. Her er jeg dog ved at gå i panik da stroppen kjolen hænger i knækker af. Jeg panikker straks og siger det er en ulykkeskjole osv. Men heldigvis beroliger min søster mig og siger jeg jo ikke skal bruge den til noget.

Kl 12:30 Ankommer mine forældre, mine 2 storesøstre og den ene søsters kæreste. De ser noget overrasket ud da jeg render rundt i short, tanktop, selvsidden strømper og strømpebånd :griner:- De havde vist forventet jeg var i kjolen der, men jeg ville gerne vente til sidste øjeblik da jeg er sikker på jeg skal tisse så snart jeg kommer i kjolen :blush:

De bliver ved at skynde på mig og sige jeg skal i kjolen for kl 13:15 vil de have mig udenfor til billeder. Jeg er ikke helt med på det med billeder. Det regner nemlig på det tidspunkt og gider ikke ligne en gennemblødt brud når jeg kommer i kirken. Men ak de giver ikke op (og så har de medbragt mange paraplyer) så jeg giver op og acceptere.

Hele tiden er der dog noget jeg liiige skal ordne. Jeg skal liiige tisse, liiige have lidt at drikke, liiige tjekkebryllupsklar. :fløjt:

Men kl 13:05 var jeg i kjolen

2.JPG

3.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik lige hurtigt taget et billede ved vinduet og ellers blev jeg omringet så jeg stod midt på gulvet. Jeg var egentlig ret irriteret for det er ikke nemt at komme rundt med en brudekjole når folk omringer en. Jeg måtte ikke engang selv gå i køkkenet og smide mit tyggegummi ud. Men på det tidspunkt tænkte jeg ikke på at der var noget i gærde.

Vi kom udenfor og jeg forsøgte at overtale de andre til billederne kunne tages foran døren, da der var læ der og jeg ikke ville blive våd. Her fik vi også taget et par billeder. Først den lettere forvirrede brud

4%20%283%29.jpg

Og så bruden med sin skønne Mutti

4%20%282%29.jpg

Alt i mens jeg har stået der sker dette på den anden side af bygningen

6.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

5 af vores gode venner havde sørget for en Limousine til os som vi skulle køre i. Ih hvor blev jeg overrasket og glad.

Det er sjældent jeg bliver oprigtigt overrasket hvor jeg virkelig ikke havde forudset det mindste. (sidste gang var da Henrik friede :heart:)

Så tårene pressede bare på og vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv.

7%20%282%29.jpg

8%20%282%29.jpg

9.JPG

Vi stod lidt udenfor og snakkede, da det begyndte at regne mere og mere. Så jeg blev proppet ind i Limousinen med min far. Et par af vennerne hoppede med og de andre kørte til kirken.

Vi kørte rundt i 3 kvarter, hvor vi bare snakkede og drikkede champagne.

Jeg kan huske at tænke tiden bare skulle gå hurtigt for ville gerne se Henrik. Men før jeg vidste af det kørte vi op til kirken og kl var 13:58

Lige et billede af den smukke kirke

11.jpg

Og bruden der er på vej ud af Limousinen, godt dækket over af paraplyer

20%20%282%29.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi kommer ind i våbenhuset er der lidt forvirring. For jeg er ved at være godt nervøs, og når jeg er der gør jeg sære ting.

Feks kan jeg slet ikke beslutte hvor jeg skal gøre at mit lommetørklæde. Først stopper jeg den ned i kjolen, men kommer så i tanke om jeg jo ikke lige kan fikse den op i kirken.

Hvorefter jeg forsøger at folde den rundt om buketten, det ser dog også dumt ud. så min far beslutter at tage den i lommen. Det skøre er jo så at jeg har lavet kirkehæfter med lommetørklæder, så havde ikke behøvet at tage et med.

Efter kjolen er rettet til og det hele beslutter jeg også at tjekke mit strømpebånd. Har jo læst om en brud herinde hvor det gled ned da hun gik op af kirkegulvet.

Lige et billede af min kjole der bliver rettet til

21%20%283%29.jpg

Di sidste lister ind og kirketjeneren forklare forløbet.

Først ringer klokkerne. så åbner han dørene, så starter musikken og så går vi.

Klokkerne ringer. Han åbner dørene. MEN musikken starter bare ikke. Så der står vi og blomstre. Jeg kan huske tankerne gik på om vi bare skulle gå uden musik eller hvad vi skulle. Men vi blev stående og det var faktisk en fed fornemmelse at stå der og nyde det. og bare kigge op igennem den flotte kirke hvor der er en masse mennesker for at fejre os :loveboard:

Lige et billede af min far og jeg i kirkedøren

22%20%282%29.jpg

Henrik står klar i den anden ende af kirken

24.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter få min begynder musikken og spille og vi begynder at gå. Jeg kan mærke tårene presse sig på. Så går med det største smil og tåre i øjnene. Jeg føler masser af overskud til at kigge på gæsterne og op på Henrik. Da vi næsten er oppe ved alteret spotter jeg Henrik laver en Frederik og fælder en tåre :heart:

På videoen kan man tydelig se hvordan jeg både griner, græder og forsøger at være fattet. ikke det kønneste syn :-P

028.jpg

Vielsen går rigtig godt. Vi har lidt problemer med at huske hvornår vi skal de forskellige ting, men præsten hjælper os godt på vej. Talen om os er desuden rigtig godt og personlig. Hun samlinger et ægteskab med et klædeskab og fortæller et klædeskab ikke er stort nok til os så vi har et helt tøjværelse. Og det twister hun over i at det er symbol for at vores kærlighed til hinanden er meget stort. (lyder lidt forvirrende på skrift, men det var godt)

Desuden får hun gæsterne til at grine og det letter stemningen lidt.

Da vi skal vies kan Henrik ikke huske hvornår han skulle sige ja. Så han tøver 15 sekunder og siger "Ja tak" :griner:- Alle var flade af grin og den høre vi stadigvæk for.

032.jpg

035.jpg

Før vi ved af det er vielsen slut og vi går ud som mand og kone ()()

På videoen siger jeg "kig på fotografen" haha. Kan slet ikke huske det. Men når jeg ser fotografens billeder kigger han på fotografen, men jeg gør ikk selv haha

041.jpg

Redigeret af Gittepit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæsterne vil gerne tager nogle billeder af os ved kirken. så det stiller vi op til og det er der faktisk kommet nogle gode billeder ud af.

Jeg håber ikke i synes det er for mange billeder. Man synes bare selv der er så mange gode :heart:

87.JPG

89.JPG

Da vi skulle hen mod Limousinen var der lige nogle der havde gemt lidt ris

101.JPG

Der blev råbt på nogle billeder foran limousinen, så det fik de. Dem der havde givet os den i gave brugte billedet til vores kort. så på gavebordet lå der et kort fra dem med billedet af os. Ret fedt :-D

112.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor ser det bare godt ud, Glæder mig til at læse mere :thumbsupsmileyanim:

Mange tak :heart: Regner med at fortsætte nu her

Hvor er det spændende at kunne følge med i din beretning Gitte!Kan se at du på et af billederne har en æske med nogle små søde kort som det ser ud som om gæsterne skal skrive på? Har du et nærbillede af det? synes det er helt vildt sødt, og vi har overvejet noget i samme retning i stedet for den traditionelle gæstebog.. :)Glæder mig til at læse videre og til en masse rigtig gode billeder.. :)

Hvis du sender mig din mail kan jeg sende skabelonen på dem. Der er nemlig forskellige billeder på. Er super glad for vi gjorde det på denne måde og har fået så mange sjove hilsner ud af det :biggrin:

Iiiiiih hvor ser du smuk ud Gitte! Glæder mig til mere :cheerleader3: F5F5F5F5F5F5F5F5

Mange tak - Regner med at få hele beretningen færdig i dag :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte fra kirken og hen til feststedet, hvor både reception og fest skulle holdes.

Da vi kom, blev vi mødt med boblevand og vist ind i lokalet hvor receptionen skulle holdes.

131.jpg

Inde i lokalet stod bryllupskagen også klar. Jeg havde personligt været noget nervøs vedr. bryllupskagen. Planen var til at starte med at vi ikke skulle have bryllupskage. For der er ingen af os der går helt vildt meget op i bryllupskage og så synes vi også det var mange penge de kostede når man ikke ser det som en nødvendighed.

Dog havde ejeren af feststedet godt kunne mærke at jeg alligevel gerne ville have traditionen med at skære kage osv. så han foreslog at han lavede en bryllupskage, men på en sommerlet måde med frisk jordbærmousse osv,

han havde lavet en lille 3 lags vi kunne skære af. og ellers kom der en stor flad, som han skar af til gæsterne.

153.jpg

154.jpg

160.jpg

Personligt er det den bedste bryllupskage jeg har smagt fordi den bare var så let og frisk. :metteholm

Vi havde ca 50min ved receptionen, hvor vi kunne hygge og snakke med folk. Hvorefter vi hoppede ind i den fine Limousine igen og kørte ud til fotografering.

Vi havde aftalt med fotografen at han skulle overraske os med locationerne til billederne. Selvfølgelig ud fra den stil vi ønskede.

I bilen fortalte han var hans ideer var, og spurgte om vi skulle bruge dem eller vi havde andre ønsker. Vi hoppede på hans ideer da de var nogenlunde de samme som vores

207.jpg

210.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi startede ud med at køre ned til Bølgen. Hvilket er en slags stor træterasse ved vandet i Vejle. Der er masser af trin osv så der er mange muligheder.

20.jpg

512.jpg

511.jpg

Derefter kørte vi hen til en skov. Pyha vi skulle op af en meget stegl skrant. Fotografen spurgte selvfølgelig pænt om jeg troede det kunne lade sig gøre. Men jeg var uovervindelig så jeg kunne klare det hele. Turen op var ikke så slem. Op med kjolen og eller tilløb. Ned er dog ikke så sjov. men der stilte de (Henrik, Min veninde, og fotografen) sig i en "kæde" op af skranten så de havde hånd på mig hele vejen ned :thumbsupsmileyanim:

8.jpg

Så gik turen til højbanen. Som er under togskinnerne og i læ for regnen :thumbsupsmileyanim:

503.jpg

518.jpg

Sidst men ikke mindst sluttede vi af ved kirken

519.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

211.jpg

Nu havde kl nærmet sig 17 og vi skulle sige farvel til Limousinen og tilbage til vores gæster.

Stemningen var høj da vi kom tilbage. Ejeren har også fortalt os de fik drukket 24 flasker boblevand og der var ca 70 gæster.

Havde frygtet folk ville kede sig til receptionen, da jeg personligt nogle gange sys det er træls ar sidde og vente på brudeparret. Men de havde hygget gevaldigt. og desuden var der blevet delt gæstekort rundt som de brugte tid på at udfylde og dekorere.

Vi fik lige snakket lidt mere med gæsterne og sagt farvel til de sidste der kun skulle være med til reception. Så blev kl 17:30 og vi skulle have velkomstdrink i det store lokale

213.jpg

Gavebordet stod i det store lokale, så det var også først nu vi så gavebordet

355.jpg

Lige lidt stemningsbilleder af bordene ;-)

229.jpg

230.jpg

231.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ca kl 18 gik vi til bordet. Toastmasteren startede med at byde velkommen. Han var rigtig dygtig og fik fortalt om alle vores detaljer. feks favouræskerne og menuhæfterne. i menuhæfterne havde vi "regler" feks. ikk kilder din borddame mens hun drikker osv. Så allerede der startede stemningen med at være super god :cheerleader3:

Der var taler fra Min mand, min mor, svigerfar og 3 venner.

Desuden var der sange fra mine søskende, mine forældre, mine svigerforældre og en sang ingen ville sige hvem var fra :-P

Og så havde vi underholdning fra Henriks søstre.

I mine øjne var det helt tilpas med indslagene. vi var færdige lige omkring 23:30 så det var jo perfekt

Henriks tale gik rigtig meget op i sjov. Vi er begge mest til spontant at fortælle den anden hvad den betyder. Så havde godt overvejet hvordan talen ville blive. Og han kom rigtig godt om ved det.

242%20%282%29.jpg

243%20%282%29.jpg

Redigeret af Gittepit
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af sangene var hvor vi fik et lille træ og folk skrev deres navn på et hjerte som vi hang på træet :heart:

374.jpg

Sangen fra min søstre var med et større hjerte hvor folk skulle skrive en hilsen. Alle hjerterne blev lagt i en trækiste med 2 champagneglas og den asti vi drak da vi blev forlovet. Så er der ellers sat hængelås på og vi får først nøglen til vores 1 års bryllupsdag. Papirbryllup :heart:

Vi skrev også selv en hilsen

447.jpg

Så var der underholdning fra Henriks søstre. Det var en quiz hvor vi skulle se hvor enige vi var. Feks hvor mange børn skal i have. Hvem gør mest rent osv. Inden hvert spørgsmål sørgede de lige for at have en sjov historie om os. Ret underholdende :balloon:

398.jpg

De var desuden klædt ud som os haha

403.jpg

Midt i qvizen skulle vi da også ned på gulvet og kysse

420.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer