MariaSchmidt

Udendørs vielse i fuld offentlig - hvordan?

20 indlæg i dette emne

Hejsa :)

Dette er mit første indlæg, men der når sikkert at komme mange flere til, hehe. Min kæreste var på knæ for 3 uger siden - dejligt - og nu er der så fastsat dato, som er 18. august til næste år på Egeskov Slot. Det er jo helt fantastiske rammer i sig selv, men næste problem kommer så nu, som beskrevet i overskriften på indlægget. Min kæreste er ikke medlem af folkekirken og ønsker ikke at blive gift i kirken. Jeg har nedlagt veto mod rådhuset, for det er bare slet ikke mig. Vi kom så på løsningen at blive viet på Egeskov, ude i parken, og har også fundet et perfekt sted osv. Har egentlig altid snakket om Egeskov og også at skulle vies dernede....

Nå, men problemet er dog imidlertid .... hvordan gør man lige sådan noget ? Altså jeg har haft mareridt i nat om at den udendørs vielse der gik op i hat og briller .... og har egentlig hele tiden haft problemer med at se det for mig. Altså nødplanen er bare, at vi bliver gift ind i havestuen på den tilstødende restaurant, hvor festen også skal holdes, så den er i vinkel .... men stedet vi har udset os ligger et lille stykke væk og hvordan fungerer det, at min far kommer gående med mig de 200 meter fra hvor festen skal afholdes ? hehe .... endvidere .... skal folk bare stå der og så går man derop eller hvad ? Skal der være noget musik og kan man overhovedet det, når der sikkert vader tonsvis af mennesker forbi, der er på udflugt ? Desværre lukker parken først kl 17/18-stykker og derefter har vi det hele for os selv - så vi er tvunget ud i offentlig ift. at blive viet, hehe.

Anyway.....håber at der sidder nogen med lidt erfaringer på det plan her :) Har læst en del omkring folk, der er blevet viet hjemme i haven osv - men syns ik rigtig, jeg kan relatere det til det her rigtig :)

På forhånd tak fra een, der prøver på IKKE at gå bridezilla :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Og velkommen til!

Jeg skal også vies udendørs et sted hvor folk kan komme og gå. Jeg regner med at gå hen til vores forsamling sammen med mine brudepiger og måske min far - og dette bliver uden musik til!

Har også tænkt på, jamen hvad med de turister der er, men er efterfølgende kommet frem til at de nok vil holde sig lidt på afstand men alligevel se det hele - de er jo bare til glo bryllup :-) Sådan er det jo og det kan jeg sagtens leve med :-)

Så hvis det er det du ønsker, så gør det og lad turisterne få en på opleveren og en masse billeder og nyd det!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen det er egentlig ikke så meget offentligheden, der gør mig så meget. Hvis folk vil glo, jamen så velkommen, hehe. Altså jeg vil da nok være lidt genert til at starte med, men det går jo nok :) Men er bare mere, hvordan man gør alt det der. Altså vi bliver ca 25 mennesker til brylluppet vil jeg skyde på, så jeg gider heller ikke at lave en "over-kill" og det går hen og bliver lidt latterligt i det. Vi har valgt et forholdsvis lille bryllup, hvor der er blevet sorteret godt og grundigt ud i familien, da vi blev enige om, at vi kun inviterede den familie og de venner, som vi ønsker at fejre dagen sammen med - og dermed ikke alle de pligt-invitationer, som mange kører efter. Det skal være hyggeligt og jordnært .... ikke sådan noget pompøst noget :)

Men håber der er flere, der har lidt gode forslag :) Syns stadig ikke, at den sidder helt i skabet :) Hvad med folk fx ? Står de bare op i en rundkreds eller hvad ? hehe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Maria, Stort tillykke og velkommen til!!!!!

Vi skal også giftes 18. august 2012 udendørs, fordi min forlovede ikke er konfirmeret osv. Dog er det i Tyskland, men vi ønsker også at det bliver hyggeligt pg afslappet for alle og ikke så formelt.

Det bliver spændende at følge din planlægning. Smukt sted I har valgt!

Mht til vielsen i parken ved jeg ikke om i har mulighed for at arrangere stole, men ellers synes jeg da det er fint at stå op, da det jo ikke er noget der tager flere timer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker også at folk kan stå op - det tager jo ikke lang tid når der ikke er sange osv. man skal igennem.

Derudover tænker jeg også at det bliver for bøvlet med at skulle arrangere stole og så når man er viet så skal de fjernes igen, så at stå op vil blive brugt ved os

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal vies meget offentligt og får nok mine 15 minutes of fame (som om der ikke er nerver nok på den dag). Faktisk er jeg her, hvor det nærmer sig, lidt skræmt over, hvor offentligt, det egentlig bliver - men for sent at ændre noget nu, og det skal nok blive fantastisk oplevelse.

Vi har valgt at blive viet på en restaurantbåd, mens den ligger ved den lille havfrue ved Langelinje.

Dvs. jeg går - med min bror - ned til båden men alverdens turister som vidner, mens bådens cd-afspiller højt spiller "here comes the bride".

Efter vielsen sejler vi ud i kanalerne, hvor selve receptionen finder sted.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og tillykke og velkommen til :)

Vi skal vies udendørs til næste år også :) det er dog ikke helt offentligt, da det er privatejet jord. Vi sætter stole op til folk og pynter flot op med hvid løber, blomster, pavillion mm. Min far og brudepiger og jeg skal gå fra huset og op til alteret ( hvis det altså hedder det :P ) vi har fået en frimenighedspræst til at vie os, så der vil altså værd sange osv. Derfor har vi spurgt venner og familie ( har nogle meget musikalse folk i vores omgangskreds) om de vil hjælpe med musikken. Det har resulteret i at vi nu har en der spiller keyboard,og en der synger, og tror vi finder en violinist på en lokal musikskole også :)

Håber det kunne hjælpe ;)

Mvh. Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og tillykke og velkommen til :)

Vi skal vies udendørs til næste år også :) det er dog ikke helt offentligt, da det er privatejet jord. Vi sætter stole op til folk og pynter flot op med hvid løber, blomster, pavillion mm. Min far og brudepiger og jeg skal gå fra huset og op til alteret ( hvis det altså hedder det :P ) vi har fået en frimenighedspræst til at vie os, så der vil altså værd sange osv. Derfor har vi spurgt venner og familie ( har nogle meget musikalse folk i vores omgangskreds) om de vil hjælpe med musikken. Det har resulteret i at vi nu har en der spiller keyboard,og en der synger, og tror vi finder en violinist på en lokal musikskole også :)

Håber det kunne hjælpe ;)

Mvh. Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til :)

Jeg skal vies næste år på en strand så det er også meget offentligt, jeg har aftalt med hotellet at jeg får lov at komme ud af deres havedør og ned af en kæmpe trappe sammen med min far og mine brudepiger og svend. Jeg regner med at få min lillebror der spiller trompet til at spille. Lige hvad han ender med at spille ved jeg endnu ikke. Vi har en borgmester til at vie os, så selve vielsen kommer jo ikke til at tage mere end 5 minutter, men bagefter bliver der champagne osv og så rykker gæsterne stille og roligt indenfor mens vi bliver fotograferet nede på stranden og bagefter bliver kagen serveret :) Så jeg tænker ikke så meget over at det er offentligt, bare at det bliver en fantastisk dag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til :)

Jeg skal vies næste år på en strand så det er også meget offentligt, jeg har aftalt med hotellet at jeg får lov at komme ud af deres havedør og ned af en kæmpe trappe sammen med min far og mine brudepiger og svend. Jeg regner med at få min lillebror der spiller trompet til at spille. Lige hvad han ender med at spille ved jeg endnu ikke. Vi har en borgmester til at vie os, så selve vielsen kommer jo ikke til at tage mere end 5 minutter, men bagefter bliver der champagne osv og så rykker gæsterne stille og roligt indenfor mens vi bliver fotograferet nede på stranden og bagefter bliver kagen serveret :) Så jeg tænker ikke så meget over at det er offentligt, bare at det bliver en fantastisk dag :cheerleader3:

Lyder også som en rigtig go ide :) Glæder mig også selv som en gal, hehe .... tror bare mere det handler om, hvordan man lissom kunne gøre tingene ude i offentligheden, specielt når det er et mega turist-sted :) Om det måske bliver et over-kill med noget musik og den laaaange vej min far skal gå med mig og om man skal sidde/stå osv .... har været totalt i vildrede, men har heldigvis fået nogle goe input efterhånden :) Og tak til jer allesammen for det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til.. :)

Kan desværre ikke rigtigt hjælpe dig.. men måske du kan hjælpe mig..

Min kæreste og jeg, havde selv snakket om Egeskov til feststed. Men er det ikke temmelig dyrt.. Vi troede først at det var okay pris, men fandt bag efter ud af at man skal betale fuld entré for alle gæsterne. Kan det passe??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa og jo, kan da godt hjælpe lidt med priser her, hehe.

Altså alt er jo relativt ift. hvad der er dyrt. Kommer jo nok an på, hvad man har af budget og generelt finder dyrt :) Men må jo nok indrømme, at vi nok ligger i den dyre ende af skalaen - tror jeg da ihvertfald.

Altså som du kan se inde på menu-kortet, så er der flere muligheder - både for servering billig/dyrt - og for buffet og også en billig/dyr løsning her. Altså vi har valgt den dyreste løsning og servering, hvilket er 725,- pr. pers. Måske 750,- til næste år sikkert. Og det dækker de første 8 timer, herefter 40 kr. pr. person pr. time og vi har budgetteret med 3 timer, hvor vi starter kl 15 og dermed til kl 02. Om der skal mere til, må tiden jo vise.

Ellers jo - der skal betales entre til parken for ALLE gæsterne, hvilket er 200,- pr. pers. Om man syns det er små-dyrt eller ej .... kommer nok an på så meget. Altså vi har valgt at benytte os af det, dvs vi bliver viet dernede i parken og herefter vil vi få taget billeder osv og der bliver indlagt i programmet, at folk vi ha 1-2 timer på egen hånd inden selve festen starter, så de kan gå rundt og kigge på tingene.

Men altså - skal man kun holde festen der og folk skal gå de 100 meter der er fra indgangen til restauranten, så ville jeg også synes at 200,- pr. person er en del extra at skulle slippe med.

Men ja .... kommer jo an på de omgivelser, man vil have :) Vi har booket havestuen dernede og hele gårdhaven udenfor - super romantisk og et fantastisk lokale, der skriger "hyggeligt", hehe.

Men tror vi har beregnet, at vi kommer af med 1050,- pr. pers. dernede og så kommer der self. kage, bordkort osv osv osv derudover :P hehe. Men altså.... prisen dernede er jo incl. fri bar, servering, bordopdækning osv osv .... så syns faktisk ikke, at det er så galt, når alt kommer til alt - men som jeg lagde ud med - kommer jo an på, hvad man generelt finder dyrt og hvad man har af budget. Vi bliver ca 25 mennesker, så vi budgetterer med ca. 28.000 ift. hvad der skal betales for at afholde det på Egeskov Slot.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes på middelaldercenteret, måske i åbningstiden udendørs :) Vi får stillet bænke til rådighed og det er nok godt for min morfar har dårlig ryg og knæ. I kan jo nøjes med at tage lidt klapstole med til de gamle.

Vi stiller gæsterne/ bænkene op i 3 - 4 rækker i en halvcirkel, med en åbning så jeg kan komme til at gå op sammen med min far.

Vi pynter nok også stedet lidt op med et par vimpler.

Min mor har foreslået at vi får enten en guitarist eller en violinist ud og spille lidt musik når jeg går op.

En borgmester kommer ud og vier os, men inden han begynder på det synger vi

Det haver så nyligen regnet (1)

Tekst: Folkevise

Melodi: Folkemelodi

Det haver så nyligen regnet,

og de træer, de dryppe endnu.

Hvasse vind, tjørnen stind har dig såret,

de har revet din kåbe itu.

Men trods regn og trods blæst

og trods storm af nordvest

stander jeg dig dog alle tider næst!

Jeg kan se på de øjne så klare,

at du haver for nyligen grædt.

Regn på kind, sorg i sind, hvasse tjørne

i dit hjerte så lyst og så let!

Hver en tåre på kind

som hver fryd i mit sind

haver du jo alene udi vold!

For din fod ved hvert fjed vil jeg sprede

hver en blomst, hvert et duftende blad,

hver en fugl fra sit skjul vil jeg kalde,

de skal kvæde og kvidre dig glad.

Lad dem blomstre i ly!

lad dem svæve ved sky!

de kan ej få min angest til at fly!

Nu i morgen, når solen står højest,

for din moder jeg stedes med bøn,

mæler blidt, spørger frit: Kære moder!

må jeg være din trofaste søn?

Se, det lysner i sky!

hør, det ringer fra by!

du er min, som for evig jeg er din!

Så vier borgmesteren os og vi laver en middelaldertradition hvor han får et sværd (ansvaret for min beskyttelse)af min far og jeg får en nøgle (alt der er hans er mit).

Så får vi måske en til at sige et digt, og så præsenterer personen os for gæstnerne som Hr. og Fru Nielsen :) Og så må de kaste ris på os :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arhhh det lyder hyggeligt :) Egentlig go ide med den halv cirkel der bliver brudt på midten.... og tror måske også, at vi måske skal ha noget musik-værk ud - måske bare en guitarist, der kan spille og synge lidt - altså folk behøver jo ikke at skulle synge med, hehe. Måske nogen også vil finde det lidt pinligt - dunno :) Min H2B er ligeglad med musik - som han siger: "jaja - nu har vi jo ikke en mio. at bruge løs af!!" haha .... men han gir nu nok efter, hvis jeg tigger lidt :P

Men super med forslag! Kom endelig med flere.... er rart at få nogle billeder ind i hovedet af, hvordan det måske kunne blive :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du har mulighed for det, så tror jeg det er en god ide hvis du fx har en rød løber liggende for at markere området, og hvor I kommer til at gå/stå. Så ved jeres gæster at de skal fordele sig på hver side af den røde løber. Der ville altså ikke være nogen, der står i vejen for jer. Derudover ser det også vildt flot ud!!! For enden af den røde løber kan I stille et bord med hvid dug på og evt. nogle blomster. Her kan han/hun der foretager vielsen stå :cheerleader3:

Det skal nok blive flot – prøv evt. at spørge Egeskov om de har en rød løber I kan bruge :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev i 2008 viet i haven på Gl. Vraa Slot. Nu var det godt nok ikke et offentligt sted, men jeg kan tydeligt huske, hvor "besværligt" det var at få det hele stykket sammen, og hvor mange spørgsmål der hele tiden dukkede op. Du kan finde masser af billeder i min beretning (der er link i min signatur), og måske kan der være lidt inspiration der?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa og jo, kan da godt hjælpe lidt med priser her, hehe.

Altså alt er jo relativt ift. hvad der er dyrt. Kommer jo nok an på, hvad man har af budget og generelt finder dyrt :) Men må jo nok indrømme, at vi nok ligger i den dyre ende af skalaen - tror jeg da ihvertfald.

Altså som du kan se inde på menu-kortet, så er der flere muligheder - både for servering billig/dyrt - og for buffet og også en billig/dyr løsning her. Altså vi har valgt den dyreste løsning og servering, hvilket er 725,- pr. pers. Måske 750,- til næste år sikkert. Og det dækker de første 8 timer, herefter 40 kr. pr. person pr. time og vi har budgetteret med 3 timer, hvor vi starter kl 15 og dermed til kl 02. Om der skal mere til, må tiden jo vise.

Ellers jo - der skal betales entre til parken for ALLE gæsterne, hvilket er 200,- pr. pers. Om man syns det er små-dyrt eller ej .... kommer nok an på så meget. Altså vi har valgt at benytte os af det, dvs vi bliver viet dernede i parken og herefter vil vi få taget billeder osv og der bliver indlagt i programmet, at folk vi ha 1-2 timer på egen hånd inden selve festen starter, så de kan gå rundt og kigge på tingene.

Men altså - skal man kun holde festen der og folk skal gå de 100 meter der er fra indgangen til restauranten, så ville jeg også synes at 200,- pr. person er en del extra at skulle slippe med.

Men ja .... kommer jo an på de omgivelser, man vil have :) Vi har booket havestuen dernede og hele gårdhaven udenfor - super romantisk og et fantastisk lokale, der skriger "hyggeligt", hehe.

Men tror vi har beregnet, at vi kommer af med 1050,- pr. pers. dernede og så kommer der self. kage, bordkort osv osv osv derudover :P hehe. Men altså.... prisen dernede er jo incl. fri bar, servering, bordopdækning osv osv .... så syns faktisk ikke, at det er så galt, når alt kommer til alt - men som jeg lagde ud med - kommer jo an på, hvad man generelt finder dyrt og hvad man har af budget. Vi bliver ca 25 mennesker, så vi budgetterer med ca. 28.000 ift. hvad der skal betales for at afholde det på Egeskov Slot.

Ja okay.. det kommer selvfølgelig også an på hvor meget man har.. vi bliver knaps 70, så det vil været umuligt med en pris på tusind kroner pr. person. Men kan godt forstå I har valgt det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til :)

Jeg skal vies næste år på en strand så det er også meget offentligt, jeg har aftalt med hotellet at jeg får lov at komme ud af deres havedør og ned af en kæmpe trappe sammen med min far og mine brudepiger og svend. Jeg regner med at få min lillebror der spiller trompet til at spille. Lige hvad han ender med at spille ved jeg endnu ikke. Vi har en borgmester til at vie os, så selve vielsen kommer jo ikke til at tage mere end 5 minutter, men bagefter bliver der champagne osv og så rykker gæsterne stille og roligt indenfor mens vi bliver fotograferet nede på stranden og bagefter bliver kagen serveret :) Så jeg tænker ikke så meget over at det er offentligt, bare at det bliver en fantastisk dag :cheerleader3:

Lyder også som en rigtig go ide :) Glæder mig også selv som en gal, hehe .... tror bare mere det handler om, hvordan man lissom kunne gøre tingene ude i offentligheden, specielt når det er et mega turist-sted :) Om det måske bliver et over-kill med noget musik og den laaaange vej min far skal gå med mig og om man skal sidde/stå osv .... har været totalt i vildrede, men har heldigvis fået nogle goe input efterhånden :) Og tak til jer allesammen for det!

Altså man må jo sige at stranden lige ved siden af havnen, midt i august måned er meget turistet men har har bare valgt ikke at tænke så meget på det, og så må folk jo bare tage det som et globryllup. Så er der også flere der ser mig i min fantastiske kjole :D hvilket jo er fantastisk:D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer