.* Brud20aug2011 *.

Allergi / nældefeber

8 posts in this topic

Så sidder jeg igen her med hævede øjne, og nældefeber på hals arme og ansigt... øv, det er kun 3uger siden jeg havde det sidst... Jeg ved mit immunforsvar er belastet for tiden, da jeg pøvler med dårlig mave efter min fars død (idag 3 mdr siden)... men for fanden hvor er det hårdt.

Nogen der har et eller flere gode råd - jeg tåler desværre ik så godt medicin mod nældefeber, har prøvet alternative handling - det meste virkede...men orker det ik pt.

Overvejer at få gang i sunde grønssagsjucier og sørger for ektra olier.

Men puu... syntes det er hårdt og så have fuldtidsarbejde oveni,og ved den kommende uge bliver hård... kan da heller ik lade hver med at tænke... hva til brylluppet - der er 1½ mdr til...

:rolleyes:

0

Annonce ♥

Oev, hvor traels! JEg er ogsaa ked af at laese om din fars doed :bearhug:

Sorg er jo ikke noget, der gaar vaek, men noget man kan bearbejde og laere at leve bedre med...

Hvad angaar immunforsvaret, saa kan jeg anbefale dig at kontakte en naturterapeut. Jeg kan anbefale Carline Fibaek i Koebenhavn, som virkelig har hjulpet mig meget - hun laver en VEgatest og fortaeller dig, hvilke foedevarer du skal undgaa. Hun vil kunne give dig en plan for kosttilskud. Men du skal sevlfoelgelig ogsaa vaere klar til det baade mentalt og oekonomisk. Det har ikke kun hjulpet mig paa det fysiske plan, men ogsaa i energi og kreativitet.

Helt klart godt med juicer og med Omega 3. Eventuelt ogsaa et godt probiotisk produkt og aloe vera i drikkeform. Og en Omnimin vitaminpille...

0

Haha jeg er helt i den anden grøft end cmtoft :biggrin:

Jeg har den vildeste græspollen - har prøvet alt muligt i årenes løb. Først i år er jeg symptomfri: Med en kortisonindsprøjtning i ballen!! Dét virker! Prompte!

- og så er det billigere end alt andet, jeg har prøvet før. 100 kr for et shot.

(men ok, hvis dit immunforsvar er under angreb, er det måske ikke den bedste idé. Steroider nedsætter immunforsvarets følsomhed overfor andre angreb, så du måske i sidste ende bliver mere syg... men jeg er jo ikke læge og ved ikke, hvad der vil være rigtigt lige i din situation).

Og det gør mig rigtig ondt med din far :bearhug:

Nu 1½ år efter min fars død kan jeg desværre ikke berolige med, at sorgen går væk. Den vil altid være der, men mildnes af alle de dejlige minder, som heldigvis med tiden overskygger minderne om den sidste tids sygdom.

0

tak søde tøser.

Jeg er "på" Omnimin og 3-6-9 fiske olie allerede :)

jeg er ikke til skud i ballen, for har en gang fået afvide af lægen, at hvis jeg så oveni fik fx halsbetændelse ell.lign kunne jeg ik få noget for det.

men det er virkelig hårdt det her, vil gerne se nærmere på hende du anbefaler i Kbh, for tror helt klart at kosten spiller stor rolle her.

Tak for jeres svar.

0

Annonce ♥

Jeg er selv birke + x allergiger. Men jeg får piller, næsespray, øjndråber eller et skud i røven når det er birke tid :)

Jeg har selv kigget en del på Lene Hansons metoder til at kurrere allergi. Men nu har jeg jo ikke det problem at jeg ikke kan tage medicin og jeg tror også at netop pga min x allergi ville det være svært- da den rammer rigtig mange grøntsager og næsten alt frugt :(

Men det kunne måske være det var noget for dig. Du kan prøve at besøge hendes hjemmeside hvor du finder en masse herom. Hun har jo kurreret sin egen og mange andres allergier.

0

Nå ja og jeg vil også lige give et kram- hvorfor er mine smileys ikke tilgængelige. Som malouski så rigtigt skriver, sorgen går ikke væk, man lærer at leve med det, men det tager mange år. Min mor døde i 2004 og jeg græder stadig en del. Specielt når man ser film der prikker til de der følelser og jeg savner hende hver eneste dag!

Jeg henvendte mig på kræftens bekæmpelse hvor man kan få gratis psykolog samtaler hvis man har brug for at snakke og få det bearbejdet. Jeg oplevede ihvertfald at mange havde svært ved at tackle det, folk nærmest undgik emnet og man kan godt have behov for at tale om det.

1

Hej

Mit råd til dig: Snak om dit tab, om det så er hver dag. Det hjælper dig i den sidste ende.

Du skal bearbejde din sorg ved at snakke, snakke og snakke. Og det er hårdt, det ved jeg. Men du er i et kriseforløb nu og det er også derfor din fysiske krop melder fra = dit immunforsvar er svækket. Så at sige er alt svækket i sådan en situation.

Det tager den tid det tager og det kan ikke presses igennem. Brug dine veninder og find gerne et forum hvor du kan tjatte med fremmede. Det er somme tider lettere at få sat ord på overfor nogle som man ikke kender, end overfor ens kære som man ikke vil gøre ked af det.

Du skal nok komme hel ud på den anden side, men det tager tid....

Jeg vil ønske dig alt muligt held og lykke fremover.

Ps: Fandt dette billede, måske det kan få et lille smil frem. Det er meget sundt at få et lille smil eller et godt grin hver dag.

Kramz fra Lone

post-39220-0-20531500-1310047206.jpg

Edited by lone2103
0

På apotekerne er der kommet noget nyt, som hedder Hayband. Flere af mine venner har prøvet det, og siger at det virker. Det er en form for akupunktur, så det gælder om at finde dit punkt

Du kan læse om det her http://www.hayband.dk/?gclid=CM-hlZDV_qkCFQiIDgodzEnS0A

Det hjælper på allergi, men ikke på din sorg.... Håber at det kan hjælpe lidt

0

Annonce ♥