Guest Lesbian bride

Bryllup uden børn

73 indlæg i dette emne

Jeg skal jo giftes om laaang tid, men vi har selvfølgelig allerede snakket en del om forskellige ting.

Bl.a. er vi enige om, at vi faktisk ikke har lyst til, at der skal en masse børn med til brylluppet. Så planen pt er, at invitere venner uden børn. Har I erfaringer med om folk bliver fornærmede over det?

Baggrunden er, at en fest fuld af børn bare bliver noget andet, end en fest uden børn. Forældrene er hele tiden opmærksomme på børnene og børnene bliver trætte og umulige ud på aftenen. Når det sker vil forældrene enten være 100% på børnene, eller de vil tage hjem. Og det er ikke det vi vil med vores fest. Det er en voksenfest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte uden børn :) og det har jeg det ganske fint med og alle gæsterne virkede også til at det var helt ok med dem! havde dog en kusine der meldte fra 4 måneder før da de ikke kunne skaffe en barnepige skrev hun - det er vist bare en dum undskyldning ;)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min lillebror og hans kone valgte at der ikke skulle være børn, og det har jeg generelt alt forståelse for.

Det jeg blev lidt fornærmet over var at min 1 mdr. gamle datter ikke kunne komme med. Min lillebror mente at jeg da bare kunne få hende passet... hvilket var lidt svært, da hun kun spiste hos mig.

Så de fik valget mellem at hun kom med (og at jeg selvfølgelig var MEGA hensynsfuld) eller at jeg ikke kom.

Og de valgte så at hun kunne komme med. Faktisk ville jeg have ønsket at hun havde været større og kunne være blevet passet, for hun skreg hele tiden, og jeg missede derfor stort set alle taler:-( Men de opdagede ikke at hun var med... så det var jo det vigtigste.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha det har været oppe før - en sprængfarligt emne :)

Vi har valgt det samme - fest uden børn, og folk har overvejende ikke sat spørgsmålstegn ved det.

Vi kommer dog til at have en enkelt på 4 mdr. med, da vi tabte på et ultimatum: Enten os med barn eller ingen af os.

Jeg vil sige, at det mest er ultimatummetoden end selve det at skulle have et barn med, jeg er blevet stødt over, men for familiefredens skyld æder vi den - og barnet er så lille og sover alligevel det meste af tiden.

Gider simpelthen ikke ufred en dag, vi fejrer kærligheden :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor er I hurtige. Jeg må vist lige tilføje, at hvis der er nogle med spædbørn som ammes, så må de selvfølgelig komme med. Men det tror jeg ikke der er.

Derudover har jeg selv 2 børn, som selvfølgelig skal være med til brylluppet og til maden, men jeg håber deres farmor kan overtage dem derefter. Jeg gider heller ikke selv være mor den dag :)

Jeg tænker også, at mine søskende må tage deres børn med til middagen, men at henstille til, at de finder pasning til dem senere. Kan man det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at inviterer børn med.. Men vi har også selv en der til den tid er 3 år. Og vi vil selvfølgelig gerne have vores egen søn med til vores bryllup.

Der ud over har vi været inde på om alle andre skulle inviteres uden børn under konfirmations alderen.. Men så var der det at jeg jo selv har fire søskende til den tid i alderen 6-17 år. Hvilket så ville betyde at nogle af dem ikke måtte komme med.. hvilket ville virke mærkeligt.. også at nogle af familierne måtte tage nogle af børnene med, men ikke dem alle sammen. Det er mærkelig i mit hovede. Så det droppede vi igen. Vi indså at i hvert fald i vores familie/vennekreds ville fordelene ved ikke at inviterer børnene med, være mindre end ulemperne..

Men ved at flere af vores venner af sig selv vælger, ikke at tage deres børn med, da de godt vil afsted alene (for en gang skyld)..

Der udover sørger vi for at der er en barnepige der kan sørge for vores søn, så vi kan koncentrerer os om at hygge os og nyde dagen. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lidt det samme problem :) Jeg er den ældste af fætre/kusiner/søskende. Så der er riiigtig mange børn i min familie. Vi har valgt at det bliver uden børn - dog skal med bonusdatter på fire år og min søster på tre år være brudepiger og med til receptionen. Mine brødre på 12 og 10 år er os inviteret med til maden ( min H2Bs søskende er der jo os) - Og de ville blive dybt ulykkelige hvis de ikke måtte..

Det er vores plan pt. - måske den bliver ændret 100 gange endnu :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ha' vores egne 3 børn med- de bliver dog hentet ved en ti elleve tiden og sover hos venner. Vores niece på 17 år, vores nevø på 17 år og min lillebror skal også med + min kommende mands fætters nye lille baby på 2 måneder til august ;-) jeg ville ikke selv blive fornærmet over at blive inviteret til bryllup uden børn..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte også at sige uden børn og ALLE undtagen en er super glade for en aften/ nat og morgen uden børn og på hotel... Jeg har en kusine, der var ved at give mig ultimatumet, men hun fornemmede ligesom at det var deres valg og hun uanset hvad ikke måtte tage sit 3,5 årige søn med..

Havde vi haft et spædbarn i omgangskredsen eller familien, der var afhængig af sin mor skulle den selvfølgelig med, men ellers uden børn og vi glæder os til festen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi har valgt uden børn og det er alle vores gæster enige i. Dog kommer der et sæt tvillinger med som er 2 måneder gamle og ammes. De blev inviterede med allerede da de var gravide de har også en pige på tre som de får passet - ingen problemer der.

Vi har selv en datter på knap tre som kommer med i kirken og receptionen men bliver så hentet af min kollega som kommer med hende igen søndag morgen til fælles brunch.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte uden børn og var rigtig glade for det, vi har selv to børn på henholdsvis 2 år og 9 mdr de var heller ikke med. Synes det var dejligt de ikke var med, de var med til receptionen men det var også alt rigeligt det kunne de slet ikke kapere.

Der var kun en enkelt der blev overrasket over at det var uden børn, de var så så uheldige at deres søn fik feberkramper og var derfor nødt til at gå før maden, det var HB's brors barn så de var ikke med til festen det var ret ærgeligt men sådan kan det jo gå desværre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at invitere børn til i kirken og den reception herhjemme og ingen børn til festen bortset fra et spædbarn som er 2 måneder gammel til den tid.

Tror alle vores venner synes dette er fint. Vi har ingen børn selv og bryllup er for mig en voksenfest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan godt fungere med børn til en bryllupsfest (alting med måde selvfølgelig) hvis lokaliteterne og festen er til det, men det er ikke et must at man har børn med til en bryllupsfest og man er klart i sin gode ret til at sige fra overfor børn. Sige fra er måske et forkert udtryk i denne sammenhæng for det er hverken kotume eller det modsatte at der er børn med til en bryllupsfest. Min oplevelse er at det er fifty fifty ved de fester jeg kommer ud til.

Der hvor der kan være problemer eller hvor det bliver et sprængfarligt emne er hvor man vælger at "acceptere" børn og ser bort fra andre (måske lige bortset fra egne børn), eller hvor talen kommer på spædbørn. Man kan også diskutere om det er rimeligt at en mor skal lade sit nyfødte spædbarn passe og det er heller ikke dem man hører når de er med for de ligger og sover det meste af tiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha uha, det her har været et MEGET stort samtaleemne hos os det sidste lange stykke tid.

Min kæreste og jeg elsker børn. Elsker elsker børn og vil rigtig gerne have børn selv - snart !!! thumbsupsmileyanim.gif Vi er beriget med hele 17 børn i vores omgangskreds, hvoraf kun én vil være over 2 til brylluppet. Heraf er der to niecer på halvandet (min brors vidunderlige tvillingepiger samt min kærestes søster skønne dreng på 8 mdr). Det er jo skønt at have så mange børn omkring os, men det betyder os, at vi næsten ALTID skal passe os ind efter børnenes behov, når vi skal noget socialt med familie og venner. Hvilket er helt fint - for børnenes behov kommer selvfølgelig i første række, og det er også bare et spørgsmål om at sande, at tiden med laaaange samtaler ved middagsbordet, ro omkring juletræet, stilhed ved kirkelige handlinger og generelt bare al forudsigelighed er forbi - om ikke andet for en stund.

Men: på vores bryllupsdag ønsker vi en fest efter vores behov. En fest med masser af snak, fest, sjov og også en fest, hvor det ceremonielle og højtidelige ved dagen kan være lidt i centrum. Derfor ønsker vi en børnefri fest.

Når det er sagt, er det jo svært at sætte grænsen. For vi forstår jo også godt, at et spædbarn som udelukkende bliver ammet ikke kan undvære mor en hel dag. Vi har derfor valgt den løsning at tage en snak med alle småbørnsforældre, hvor vi har lagt vægt på, at vi ville håbe og foretrække, hvis de kunne få passet deres børn, men hvis barnet er for lille, må de selvfølgelig godt komme med.

Kirken er dog 100% børnefri zone, og der går vi ikke på kompromis.

Redigeret af MarieA
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv børn, så jeg er måske ikke den heeeelt rigtige til at svare på dit spørgsmål, – men jeg gør det alligevel :thumbsupsmileyanim:

Jeg kunne ikke drømme om at blive sur, hvis mine børn ikke blev inviteret med til bryllup. Et bryllup er en så traditionsrig fest, og ofte også meget langtrukken, så jeg tror ikke på at børnene får så meget ud af det. De tager bestemt heller ikke skade af at være med, det er ikke det jeg siger, men jeg tror at de har lige så godt af at få en stille og rolig aften sammen med en barnepige eller evt. bedsteforældrene – derhjemme...

Hvis man holder sit bryllup som en utraditionel havefest, så tror jeg det lidt bedre kan lade sig gøre at have børn med. Men jeg har svært ved at se fornuften i at tage et 7-årigt barn med til fin fest på fx Varna i Århus, eller et af de andre fine steder i Danmark :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha det har været oppe før - en sprængfarligt emne :)

Vi har valgt det samme - fest uden børn, og folk har overvejende ikke sat spørgsmålstegn ved det.

Vi kommer dog til at have en enkelt på 4 mdr. med, da vi tabte på et ultimatum: Enten os med barn eller ingen af os.

Jeg vil sige, at det mest er ultimatummetoden end selve det at skulle have et barn med, jeg er blevet stødt over, men for familiefredens skyld æder vi den - og barnet er så lille og sover alligevel det meste af tiden.

Gider simpelthen ikke ufred en dag, vi fejrer kærligheden :heart:

Præcis samme situation har vi stået i. Jeg blev simpelthen også så stødt over ultimatummetoden, men også den holdning der hedder "Det forstår I bare ikke, fordi I ikke har børn selv"... Nej, det kan sgu godt være, men det er simpelthen også direkte uforskammet at mene, at man har RET til at påtvinge et brudepar eller alle andre et sådan ultimatum. Jeg tror bestemt også, at ens børn bliver vigtigere end livet selv for forældrene. Men dermed til at sige, at man så bare kan bruge dem som et trumfkort, synes jeg altså ikke er retfærdigt. Hvorfor så ikke vælge at ringe brudeparret op og tage en fornuftig snak om, hvordan man kan løse det, så alle bliver glade. Jeg bliver bare så trodsig, når der sættes hårdt mod hårdt på den måde, og så får jeg lyst til at gøre det samme. Nå men, det nytter jo ligesom heller ikke noget, og vi valgte jo så også at "æde den", for vi havde heller ikke lyst til, at vores bryllup blev et stridspunkt.

Og som Diskobil skriver, sover de fleste spædbørn jo altså en del, så det bliver sikkert et noget problem. Men uha, det er virkelig et farligt emne :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man holder sit bryllup som en utraditionel havefest, så tror jeg det lidt bedre kan lade sig gøre at have børn med. Men jeg har svært ved at se fornuften i at tage et 7-årigt barn med til fin fest på fx Varna i Århus, eller et af de andre fine steder i Danmark :wink:

Exactly - Det er det jeg mener med lokaliteterne. Varna er endda ikke det "værste" eksempel for der er trods alt en mellemgang og gode udenomsarealer også, men der er også andre selskaber på stedet + tjenere der skal frem og tilbage at tage hensyn til. Det er noget andet i et forsamlingshus eller som du er inde på en havefest.

Hvad spædbørnene angår så er der ingen rigtig løsning. Er de med så ligger de og sover det meste af tiden men forældrene vil have deres øjne på dem mere eller mindre hele tiden og derved være lidt fraværende. Er de ikke med så tænker de over hvordan det går, måske er det nogle opkald eller SMS hjem og de er helt sikkert nogle af dem som går først.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det er ok at holde fest uden børn.

Synes dog at ammende børn/børn under en vis alder bør være velkomne.

Vi har selv 3 der skal med til hele festen. Det skal vores søskendes også. Vi blir 10-11 børn. Vi inviterer vores søde barnepige med til festen. Desuden holdes festen et sted hvor der er boldbane og legeplads...

Vi oplever ikke vores børn som en klods om benet til sådan nogen fester. Vi "drikker" os i hegnet til andre ting;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt mener jeg ikke at børn høre ril et bryllup men det kommer jo an på hvem man er. Vi har ikke inviteret børn med. Har et vennepar som siger at de er nød til at have deres datter med, hun er fra januar, så jeg forstå ikke helt at hun ikke kan undvære sine forældre i 2 dage men sådan er det, hun kommer med.

Så kommer min niece fra USA som er 12 år, alle andre er Min 18 år. Vi har ikke selv hørt noget om det valg men der er en som ikke er ilfreds med at hendes17- årig søn ikke er inviteret. Hun skal så også rejse på ferie dagen efetr vores bryllup så de bliver nok ikke så længe.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at vi vil holde det uden børn. Vores egen dreng på 1½ har vi fået dagplejemor til at passe. Børnene er dog velkomne i kirken og til receptionen, hvor vores dreng også er med. Til aftenfesten er det helt børnefrit. Vi vil dog lave undtagelser for eksempelvis min fætter og hans kæreste som på det tidspunkt har en 1 mdr gammel dreng. Det er dog slet ikke sikkert at de er der hele aftenen. Kan selv huske hvor træt jeg var det første stykke tid med sådan en lille én.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har det på helt samme måde, vi ønsker heller ikke børn med til selve festen/middagen om aftenen og det skriver vi også i indbydelserne.... For at være helt ærlig så må jeg sige at jeg er ligeglad med hvad gæasterne siger til det, for det er vores fest og jeg kan nu heller ikke forestille mig at børn (dem som i så fald ville komme med til vores) de vil heller ikke synes det er sjovt at skulle sidde stille det meste af aftenen og ingen at lege med osv. -Omvendt kunne jeg heller ikke forestille mig nogen fra vores omgangskreds ville blive negative over det.

Jeg synes det er helt fair når man bare husker at gøre gæsterne opmærksomme på det i god tid, så de kan nå at finde barnepige. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt med børn og der kommer hele 29 børn i alder 6 måneder til 11 år og det koster kun 1100 for mad og aktivitets pakke kan ikke undvære børn det er en del af mig og niels ved hvor meget det betyder for mig at have børn

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer