Guest Lesbian bride

Lesbisk bryllup

24 posts in this topic

Ja jeg tror da bare jeg fortsætter stilen med at oprette emner :thumbsupsmileyanim:

Hvad synes I om et lesbisk bryllup? Synes I det er lidt synd jeg skal "nøjes" eller lidt forkert, at vi er 2 kvinder, eller er det bare fedt, at der er så mange måder man kan gøre det på?

Jeg er relativt "ny lesbisk" og tænker stadig over, om folk har fordomme omkring det. Selvfølgelig ved jeg, at alle mine venner ikke har noget problem overhovedet, og de bare glæder sig og ser på os, som på alle andre par, selvom vi er 2 kvinder.

Fortæl mig om jeres fordomme eller mangel på samme :)

0

Annonce ♥

Jeg synes da bare, det er fedt, at to mennesker har fundet kærligheden og vælger at fejre den - om det så er på tværs af køn eller ej.

Min kærestes moster har været sammen med den samme kvinde i over 25 år, og det er bare så naturligt, at det da også bare er noget, man gør :)

0

Jeg synes det er fantastisk når to mennesker finder kærligheden sammen - uanset køn. Min bedste venindes storesøster skal have barn med sin kone her til november, og det er også bare helt fantastisk synes jeg!

0

Jeg er vokset op i en lille kommune og er klart vant til at man dér, måske ikke havde noget imod det, men i hvert fald snakkede om det, hvis nogen var homoseksuelle. Jeg har personligt aldrig haft noget problem med det, men da jeg var yngre havde jeg lidt svært ved at forstå "meningen" med det (altså at vi jo i bund og grund er dyr, som skal formere sig) - men nu efter at være flyttet til København, er det slet ikke noget jeg tænker over.

I mit job kommer jeg i kontakt med enlige og par fra hele samfundet, og jeg lægger dårligt mærke til, hvis et par har 2 drengenavne eller pigenavne mere, og jeg synes faktisk det er en befrielse (også for mig) at det ikke længere er noget mærkeligt eller anderledes. For nyligt talte jeg med en kollega om det, og hun havde stadig ikke helt fundet sig tilrette med at homoseksuelle kan gifte sig og få børn, men tænk hvis jeg ikke måtte få M, bare fordi nogen havde besluttet det, tænkte jeg.

M og jeg talte om sange til kirken den anden dag, og der foreslog han "I er skabt som mand og kvinde", men jeg kan måske som den eneste ikke vildt godt lide den. Altså teksten er smuk og meget passende til et bryllup, men jeg synes bare kærligheden er større end mand og kvinde. Jeg er bare skruet sådan sammen, at jeg passer til og elsker M, og du er skruet sådan sammen at du elsker din kommende kone. Længere er den vel ikke?! Og DET er da dejligt!

0

Annonce ♥

Som der nu er blevet nævnt nogle gange, synes jeg også bare det er dejligt for dig at du har fundet den du vil være sammen med for altid. Så betyder det ikke noget hvilket køn denne anden er. :thumbsupsmileyanim:

0

Er helt enig i det der skrevet. Synes det er super dejligt at 2 finder kærligheden. Og så er det jo heller ikke så usædvanligt længere at være homoseksuel. Nyd det, og glæd dig til din store dag.

0

Det er overhovedet ikke noget jeg tænker over... Det er nærmest sådan, at man lige registrerer "hey, der er et lesbisk par", men så er der heller ikke mere i det. Jeg har da selvfølgelig set mange af den type lesbiske, som nogle med et meget grimt ord kalder for "betonlebber", men det synes jeg simpelthen er så nedværdigende.....

At I vælger at blive gift er bare helt okay. Jeg kan godt forstå, at I (ligesom alle os andre) også har behov for at få papir på hinanden, og ikke mindst har behov for at få den tryghed som et ægteskab automatisk medfører. Her tænker jeg især på økonomi. For jeg går ud fra (uden at være 100% sikker), at der gælder præcis de samme regler for homoseksuelle i forhold til bodeling ved skilsmisse eller død.

Så alt i alt............ GP

0

Jeg er ligeglad med om folk er det ene eller andet, jeg ønsker bare det bedste for mine medmennesker. At to mennesker finder kærligheden er det vigtigste, om så partneren er samme køn eller ej er så mindre væsenligt.

Det er da dejligt at du har fundet kærligheden... tillykke med den :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Vi lever i 2011 og hvis der er nogle der har problemer eller fordomme med at to piger (eller to mænd) vælger at gifte sig, så er det dem der har et problem.

Personligt har jeg heller ikke noget problem med det og har spillet til flere af "slagsen". Det er klart at man lige kommer rundt om det når man taler med folk inden festen, fordi der ikke lige er én der er brud og én der er gom. Dvs. der er nogle traditioner og ritualer der skal tilpasses, og sådan skal det også være.

0

Kærlighed er kærlighed. Det tænker jeg overhovedet ikke på :)

0

Kærlighed er win!!! Og jeg er selv bedøvende ligeglad med, hvordan konstellationerne så ellers er.. Det vigtigste er jo, at der er lykke til stede i forholdet, og at to mennesker vil leve sammen for altid 00000858.gif

Men nu efterlyser du jo, at man taler ud som fordomme, og det er jo noget, vi danskere er goooode til at have. Jeg skal ærligt indrømme, at det er noget, jeg registrerer, når jeg hører, at nogen er homoseksuelle. Ikke at jeg på nogen måde tænker, at det er forkert/ulækkert/forargende eller noget som helst, men i modsætning til heteroseksuelle bliver homoseksuelle på én eller anden måde påsat en mærkat. F.eks. har jeg en kollega, som er homoseksuel, og da jeg fandt ud af, at hans kæreste hed Ole, tænkte jeg straks "nå nå, han er homoseksuel". Hvis han derimod havde fortalt mig, at hans kæreste hed Gitte, ville jeg jo bare have registreret, at han havde en kæreste og ikke bidt mærke i, at han var heteroseksuel. Det irriterer mig faktisk, at jeg pr automatik tildeler en homoseksuel et mærkat i en situation, hvor jeg ALDRIG ville tænke det samme med en heteroseksuel. For jeg synes bestemt, at det er ligeså tilladt og normalt, at man er sammen med én af eget køn. Men alligevel er det altså noget, jeg tænker over.

Men jeg synes, at det er fantastisk, at I holder bryllup og holder en dejlig fest for at fejre jeres kærlighed. thumbsupsmileyanim.gif Og jeg synes også, at man burde kunne blive "rigtigt" viet i folkekirken som homoseksuel - det kristne budskab handler om kærlighed, ikke om køn.

0

He he, - min bror var gift med en major fra den engelske hær og jeg blev slæbt med på Pan og Klaptræet til Rocky Horror Picture Show siden jeg "kunne kravle"..

Til gengæld er jeg allergisk overfor advokater og forsikringsfolk og her vil jeg på det kraftigste undskylde mine - dog noget fastgroede - fordomme!! (y):wink:

0

Annonce ♥

Ih hvor bliver jeg glad over at læse jeres åbne tilgang til det :)

CecilieJ - jeg synes det er ret interessant at læse, hvordan din holdning er ændret, men kan sagtens se hvordan det er sket. Og du har jo ret i, at hvis meningen udelukkende er at formere sig, så har man fejlet. Men mænd og koner går jo ikke fra hinanden, hvis de er infertile af en eller anden grund, så der er jo mere der holder folk sammen end evnen til at formere sig med hinanden. Og ydermere HAR jeg formeret mig på naturlig vis :)

MarieA - det du nævner omkring at du jo lægger mærke til at folk er homoseksuelle, mens du samtidig ikke bemærker at folk er hetero, var jeg også virkeligt træt af i starten. Jeg følte at folk tænkte på mit sexliv når de fandt ud af, at jeg var med en kvinde. Hvor man jo ikke tænker noget særligt hvis folk er "almindelige". Men jeg er faktisk kommet til, at det jo ikke er så mærkeligt. Man bemærker jo det, der skiller sig ud. Om det så er en der har brækket benet og bruger krykker, eller en der går i usædvanligt tøj, eller en der er utrolig muskuløs. Vi lægger jo mærke til det der skiller sig ud fra normen, og det gør homoseksuelle.

0

MarieA - det du nævner omkring at du jo lægger mærke til at folk er homoseksuelle, mens du samtidig ikke bemærker at folk er hetero, var jeg også virkeligt træt af i starten. Jeg følte at folk tænkte på mit sexliv når de fandt ud af, at jeg var med en kvinde. Hvor man jo ikke tænker noget særligt hvis folk er "almindelige". Men jeg er faktisk kommet til, at det jo ikke er så mærkeligt. Man bemærker jo det, der skiller sig ud. Om det så er en der har brækket benet og bruger krykker, eller en der går i usædvanligt tøj, eller en der er utrolig muskuløs. Vi lægger jo mærke til det der skiller sig ud fra normen, og det gør homoseksuelle.

Præcis :) Det er jo også dét, jeg tænker. Fordi jeg som sagt på ingen måde er imod det. Jeg tror bare, at dét der egentlig irriterer mig er, at man stadig opererer med termer som "normalt" og "unormalt", for jeg ville egentlig helst have det sådan, at jeg helt instinktivt så på bøsser og lesbiske som værende lige så normale som alle andre. Men sagen er jo, at trods alt er et form for normbrud (hvis man ellers definerer normen som flertallet). Og så længe at det ligesom ikke er nogen form for barriere eller fører til mangel på respekt etc, er det jo nok ikke noget stort problem. Det er jo heller ikke noget større problem for mig, at langt de fleste mænd altid lige registrerer, at jeg som kvinde har bryster. Det er først et problem, hvis de SLET ikke kan føre en samtale med mig, når de først har konstateret, at jeg har dem.

0

Jeg er selv bi-seksuel og nyder det! Så ser jeg et homoseksuelt par tænker jeg ikke yderligere over det, medmindre de virkeligt selv vil skille sig ud fra mængden.

Det at i vil gifte jer, ser jeg som på samme plan med at min forlovede og jeg vil gifte os - en naturlig ting på kærlighedens sti, når man mener sin kærlighed til hinanden :)

0

Ih hvor bliver jeg glad over at læse jeres åbne tilgang til det :)

CecilieJ - jeg synes det er ret interessant at læse, hvordan din holdning er ændret, men kan sagtens se hvordan det er sket. Og du har jo ret i, at hvis meningen udelukkende er at formere sig, så har man fejlet. Men mænd og koner går jo ikke fra hinanden, hvis de er infertile af en eller anden grund, så der er jo mere der holder folk sammen end evnen til at formere sig med hinanden. Og ydermere HAR jeg formeret mig på naturlig vis :)

Tak for responsen. Som jeg også skriver, er det virkelig også en befrielse for mig, at slippe for den dér tanke om at ting er unormale, bare fordi de er anderledes end den gennemsnitlige danskers hverdag. Det gælder også alt muligt ander end seksualitet. Og der har virkelig været en proces for mig, når jeg sådan kigger tilbage; men det handler nok også om selv at blive voksen og selv finde kærligheden.

Jeg tænker ikke et sekund over den formerings-del længere, for du har jo helt ret. Det kunne ligeså godt være mig, selvom min kæreste har en diller (:-D), og jeg synes, at det vigtigste for børn er, at de har nogle voksne som elsker dem og tager sig af dem, så er resten bare nuancer som køn ikke har noget som helst at gøre med.

I øvrigt er jeg fuldstændig kold over for om man formerer sig på naturlig vis - homo eller ej. Bare man elsker de unger dér, så har jeg faktisk ikke rigtig noget forhold til at give egne gener videre. Men det er en hel anden snak:)

0

Annonce ♥

He he, - min bror var gift med en major fra den engelske hær og jeg blev slæbt med på Pan og Klaptræet til Rocky Horror Picture Show siden jeg "kunne kravle"..

Til gengæld er jeg allergisk overfor advokater og forsikringsfolk og her vil jeg på det kraftigste undskylde mine - dog noget fastgroede - fordomme!! (y):wink:

Hvad siger du da?! :shooter::biggrin:

0

Jeg synes det er super fedt at I har fundet kærligheden i hinanden - ingen tvivl der. :)

Min storebror - som betyder alverden for mig - er selv bøsse, så jeg har det MEGET tæt inde på livet.

Jeg oplever ofte, pga. min brors seksualitet, at folk forventer jeg fx. går ind for at bøsser og lesbiske kan blive viet i kirken og adoptere på lige fod med heteroseksuellepar. Det gør sig dog ikke gældende. Det har intet at gøre med, at have noget i mod homoseksuelle, det handler for mig om nogle helt basale holdninger og grundtanker. Jeg gider ikke komme mere ind på det her, da det ofte kan starte en vild og voldsom debat, og det orker jeg bestemt ikke. :wink:

Jeg vil ikke mene at jeg har fordomme. Men selv jeg kigger en ekstra gang hvis jeg fx. ser to af samme køn kysse. Men det er ikke sådan at jeg tænker noget negativt. Man kan på ingen måde komme uden om, at de homoseksulle er i undertal, så jeg synes egentlig det er en meget normal reaktion.

Hvis der er noget jeg virkelig kan have et problem med, så er det folks forestillinger om bøsser og lesbiske - og medierne hjælper ikke just på det billede. Her er dagens mand med bøsser vist et glimrende eksempel.

Min egen bror er ikke det mindste fimset, og jeg har sågar oplevet veninder der er blevet skuffet når de har mødt ham. :blink: Men der er dælme også nogle homo'er rundt omkring som gør deres for at "ødelægge" det for dem der ikke har et behov for at skeje ud og tiltrække sig opmærksomhed på den måde.

Desuden er jeg klart typen der hellere end gerne tager en diskussion hvis folk ytre sig negativt som homoseksuelle. Især kan det bringe mit pis i kog når mænd (de er virkelig slemme til det) bruge ordet bøsse som noget negativt. Jeg kan simpelthen ikke ha' det! Jeg synes virkelig det er at udvise begrænsede sociale evner og dumhed uden lige..

Puha.. Der kom en masse! :griner:- Men som lillesøster til en fantastisk bøsse er det altså ikke til at undgå at have holdninger. :thumbsupsmileyanim:

Og så lige en lille historie her til sidste: Da jeg som 8-9-årig (min storebror er 10 år ældre end mig) fik at vide at min storebror var bøsse, pakkede jeg min taske og gik hjemme fra - i ca. en halv time eller sådan noget. For som jeg sagde: "min storebror skal fandme ikke være sådan en bøsserøv!" :griner:-

0

Jeg er også helt afslappet i fht. homoseksuelle par - ingen rynken på næsen herfra.

Jeg har det sådan at jeg altid vil bemærke, hvis nogen er en del af et mindretal fx. ved at være i et homoseksuelt forhold - eller hvis der er en stor aldersforskel i mellem parterne i et par - og især hvis det er manden, der er den yngste. Jeg bliver såååå nysgerrig på hvad deres historie er, hvordan kom de derhen til osv.

0

Jeg har en stedsøster der er lesbisk. Så for mig er det meget naturligt og det er altid hyggeligt at være sammen med de to tøser, det generer hverken mig eller h2b.

0

Annonce ♥

Ligesom folk stadig bemærker det (lidt mere) når det er snak om at vi måske får en kvindelig statsminister fremfor en mandlig, så registrerer man en det ekstra gang når der er tale om par af samme køn. Ikke dermed sagt at man har noget imod det, men fordi det stadig ikke er ligeså almindeligt - og ikke har været af-tabuiseret i så langt tid endnu. Det tager nok nogle generationer inden den er helt på plads, inden folk er vandt til det, vil jeg tro...

Når det gælder dette med at folk tænker på dit sexliv så tror jeg først og fremmest det er nysjgerrighed - folk har meget svært ved at forestille sig hvordan ting kan gøres anderledes ;) Samtidig er den jo sproglig... når du præsenteres som homoseksuel er seksualiteten jo med i "varemærket". I Norge hedder det homofil (og hetereofil), altså at elske "det samme" (eller "det modsatte"). Jeg kan bedre li det ord - det tager fokus fra sex til kærlighed.

Jeg har ingen problemer med det. Jeg bemærker det, ligesom jeg bemærker en uvanlig hårfarve eller politisk holdning, men syns ikke jeg er anderledes med mine skæve venner end andre - det er jo ikke mig der skal være i et forhold med dem, så hvorfor er det overhovedet relevant? Fejr kærligheden, ligesom alle andre, selvfølgelig! Er det ikke også sådan at I skal være gift for at få kunstig befrugtning? Så er der jo ingen tvivl.

0

Jeg lægger da mærke til hvis der er tale om et lesbisk par (eller et bøsse par...ved ikke hvorfor, men synes bare man høre mest om bøsser?)...Nå, men altså jeg lægger mærke til det og tænker bare at det er fedt nok og fint med mig. Har ikke noget forhold til om folk er det ene eller det andet.

Har et lidt anstrengt forhold til folk der står med tungerne nede i halsen på hinanden og rager på hinanden offentligt UANSET om det er et hetro-par heller et homoseksuelt-par...

Er ret enig med Nessie faktisk :)

0

Det er rigtig rart at læse hvad i skriver. Og selvfølgelig lægger man mærke til det, der er anderledes. Mht selve ordet homoseksuel, så kalder jeg mig lesbisk - et ord der ikke burde flytte fokus til sex, men som tilsyneladende gør det alligevel. Folk er nysgerrige ja Og det er oftest også ok. Men hvis folk spørger til mit sexliv må jeg jo også kunne spørge til deres :-)

Jeg har 2 børn og vi skal ikke have flere, så vi skal ikke giftes for at få mulighed for at få børn sammen :-)

0

Homoseksuel lyder altså også bare så klinisk..

0