Sign in to follow this  
Followers 0
carinablicher

indslag til venners bryllup

8 posts in this topic

Hej piger og drenge

Jeg/vi skal til vores venners bryllup i august og vil derfor naturligvis lave noget til dem som skal være et indslag til festen, uden at være en sang.

Hele vennekredsen var enig om hvad vi skulle, undtagen 1.

personen sys at hvis vi laver noget til et par skal vi gøre det til alle kommende par i fremtiden (er det noget problem :huh: )

Folk har trvlt med sit eget og nu er det ferie tid, så vi kan nok ikke nå at lave noget. :(

Men helt ærlig, vil man ikke forvente at der kommer noget fra sine venner, jeg ville nok blive skuffet hvis vores venner ikke havde lavet bare lidt :td:

Så var det at jeg tænkte om man ikke kan lave noget nemt men alligevel rigtig fint og så eventuelt gøre det til en tradition!!

Har I ikke nogen ideér til et indslag, som ikke er en sang???

Det er nogen rigtig gode venner... for ondt i maven over at tænke på hvor skuffet de bliver hvis der ikke kommer noget :boohoo:

0

Annonce ♥

Et rimelig nemt indslag er et hvor man ber brudeparet rejse sig og tage skoene af. Så skal de have en af hver sko hver og stå med ryggen mod hinanden. Så stiller I spørgsmål I har fundet på, som for eksempel 'Hvem rydder mest op?' og de skal så svare ved at løfte den ene eller den anden sko. De skal ikke selv se hvad den anden svarer. Det bliver som regel sjovt og er også god underholdning for gæsterne.

0

Næh jeg var ikke blevet skuffet hvis vennerne ikke havde fundet på noget, men nu havde et af vores vennepar faktisk fundet på noget og ikke kun EN men TO ting og det var noget at det jeg havde ønsket en eller anden ville finde på.

Det første var et lærred som alle gæster kunne male på til os.

Det andet var en kasse hvor hver gæst skrev en hilsen til os, i kassen ligger så også dagens aviser samt andre ting vi ikke kender til. Kassen kan vi så få lov til at åbne på vores 1 års bryllupsdag, jeg glæder mig helt vildt til den dag.

0

Næh jeg var ikke blevet skuffet hvis vennerne ikke havde fundet på noget, men nu havde et af vores vennepar faktisk fundet på noget og ikke kun EN men TO ting og det var noget at det jeg havde ønsket en eller anden ville finde på.

Det første var et lærred som alle gæster kunne male på til os.

Det andet var en kasse hvor hver gæst skrev en hilsen til os, i kassen ligger så også dagens aviser samt andre ting vi ikke kender til. Kassen kan vi så få lov til at åbne på vores 1 års bryllupsdag, jeg glæder mig helt vildt til den dag.

den tanke havde jeg også tænkt, har prøvet det før og det er en rigtig sød tanke

0

Annonce ♥

Til vores bryllup for en lille måned siden rejste en ven sig op og startede en tale - hvor han sagde tillykke, hvor var det dejligt at se os så glade, at fejre kærligheden osv, osv - efter et par minutter trak han en nøgle op af lommen og sagde at nu var det tiden at få afleveret den - fortalte en historie om hvordan vi engang havde været i byen og han var blev fuld og nu var jeg jo en gæstfri kvinde(blink, blink) osv - hvorefter endnu en ven rejste sig og fortalte at han også havde en nøgle - for da han var flyttet til Danmark manglede han et sted at bo - og så mødte han jo den her søde single kvinde... osv, osv - hvor efter min bror rejste sig og spurgte hvad der egentlig foregik. De ping pong'ede nogle minutter hvor efter de blev enige om at nu var det tid til at få afleveret den nøgle - og min bror sagde så meget myndigt at hvis der var andre der havde en nøgle så var det tid at aflevere - hvor efter alle mændene rejste sig og kom op og afleverede en nøgle.... Alle grinede så tårerne trillede - især da min mand så trak sin op og sagde at han da heldigvis havde den eneste rigtige.

Kh Karina

0

Til vores bryllup for en lille måned siden rejste en ven sig op og startede en tale - hvor han sagde tillykke, hvor var det dejligt at se os så glade, at fejre kærligheden osv, osv - efter et par minutter trak han en nøgle op af lommen og sagde at nu var det tiden at få afleveret den - fortalte en historie om hvordan vi engang havde været i byen og han var blev fuld og nu var jeg jo en gæstfri kvinde(blink, blink) osv - hvorefter endnu en ven rejste sig og fortalte at han også havde en nøgle - for da han var flyttet til Danmark manglede han et sted at bo - og så mødte han jo den her søde single kvinde... osv, osv - hvor efter min bror rejste sig og spurgte hvad der egentlig foregik. De ping pong'ede nogle minutter hvor efter de blev enige om at nu var det tid til at få afleveret den nøgle - og min bror sagde så meget myndigt at hvis der var andre der havde en nøgle så var det tid at aflevere - hvor efter alle mændene rejste sig og kom op og afleverede en nøgle.... Alle grinede så tårerne trillede - især da min mand så trak sin op og sagde at han da heldigvis havde den eneste rigtige.

Kh Karina

haha hvor godt, den skriver jeg også lige ned.... takthumbsupsmileyanim.gif

0

Kh Karina

Den er sjov men ikke ny. Jeg oplevede den til et bryllup for 3-4 år siden :thumbsupsmileyanim: Mener faktisk også at jeg har "præsenteret" den herinde. Jeg tog så fusen på ham der lavede indslag ved til allersidst i en pause at sige: Nå jo ... og gå op og smide 1 krone i (havde jo ingen nøgle). Det hyggede han sig kraftigt over.

En der er meget brugt både til bryllupsfester og konfirmationer er at man laver en slags lodtrækning o.l. - der er mange varianter - blandt gæsterne hvor de så skal lave forskellige ting for og med brudeparret/konfirmanden i de næste 12 måneder.

Men jeg tænker, Skal hele vennekredsen lave et samlet indslag. Normalt vil det jo være enkeltpersoner, par eller nogle som er gået sammen som står bag indslagene. "de store indslag" er typisk indslag fra polterabends m.v.

Taler vi om et venneindslag kan det jo nemt blive en "tam" forestilling hvis der kun er 1-2 taler o.l. fra familien. Så måske hellere fordele det lidt.

Der er heller ingen som siger at man skal gøre det ved alle kommende fester hvis man gør det her. Der er jo forskel på bryllupsfester. Der vil være nogle hvor man har en forventning om at der ikke er så mange indslag, og andre hvor man bare ved at der vil være mange. Det er jo også noget man vil hense til som gæst (og det gør folk i dag for det er efterhånden sjældent man oplever fester med 10-15 taler og 10 sange som man gjorde det for år tilbage).

0

Annonce ♥