Guest Delilah

KOKKEN BRÆNDTE OS AF

36 indlæg i dette emne

Hvor bliver man dog ked af at læse sådan noget :boohoo: Sådan noget skal bare klappe sådan en dag...

Jeg håber virkelig at juristen kan hjælpe jer og give jer nogle gode råd :17:

..... en middag for 2 - det er da lige til at grine af :shooter: Det kommer aldrig til at opveje alt det han har ødelagt for jer 2.

Men trods det, håber jeg at I nu er glade for at være mand og kone :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg sidder mest og tænker på .... hvad var der præcist blevet lovet ift. hvad I fik leveret ? For spgm. er jo, om I faktisk har fået, hvad I har betalt for .... desværre holder mundtlige aftaler jo ikke helt i retten, da de er lidt svære et bevise :(

Men altså... I må ha fået en kontrakt el lign - og spgm er så, hvad der blevet leveret ift. denne ..... altså dårlig service, eller tjenere der ryster på hænderne, kan man jo desværre ikke rigtig gøre for :( Altså hvis menuen blev lavet om osv, så betaler I ikke en skid, før det er ordnet! Og glem kompensationen "en middag for 2" .... kan man jo ikke bruge til noget.

Håber ikke, at jeg fik bragt dig i dårligt humør - I må bare få nær-studeret kontrakten I har indgået og se hvor den evt. er gået gal. Men er ked af at høre, at jeres dag blev ødelagt :( Er også det jeg frygter mest selv, når det bliver min tur om et års tid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selsom #27 siger at mundtlige aftaler ikke holder, så står det i købeloven (ved ikke om det også gælder restauranter/catering) at en mundtlig aftale er lige så gældende som en skriftlig. Selvom det desværre er hans ord mod jeres.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selsom #27 siger at mundtlige aftaler ikke holder, så står det i købeloven (ved ikke om det også gælder restauranter/catering) at en mundtlig aftale er lige så gældende som en skriftlig. Selvom det desværre er hans ord mod jeres.

Jamen vi er helt enige om, at mundtlige aftaler er ligeså bindende som skriftlige ...... problemet er dog bevisbyrden, som jeg også skriver :) Teori er een ting, praksis noget andet og desværre er mundtlige aftaler til at lukke op og skide i :) Derfor man altid skal have ting på skrift.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjjjjj hvor er det bare synd og skam! Det firma skulle virkelig skamme sig og bestemt ikke have en rød øre!!!

Hvis jeg var jer gik jeg til forbrugerstyrelsen og beklagede min nød. - En middag for to kan da ikke rette op på hans fejl, og det kan penge retur heller ikke (men så er di ikke spildt, på dårlig service)

Ved at gå til forbrugerstyrelsen kan i måske få dem frem i lyset, (eller det der program hvor de konfrontere firmaer med dårlig service og snyd - kan ikke huske hvad det hedder nu) Så er der måske andre der ikke blir så uheldige og kede af det som jer.

Jeg håber I finder ud af en løsning.. held og lykke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ej hvor er det bare fuldstændigt uacceptabelt :angry: jeg kan godt forstå du er ked af det og I skal ikke betale noget som helst indtil I har talt med jeres jurist. Jeg håber alt I får 100% medhold og at firmaet kommer til at betale for hele gildet....du får en kæmpe krammer med på vejen :bearhug::bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen vi er helt enige om, at mundtlige aftaler er ligeså bindende som skriftlige ...... problemet er dog bevisbyrden, som jeg også skriver :) Teori er een ting, praksis noget andet og desværre er mundtlige aftaler til at lukke op og skide i :) Derfor man altid skal have ting på skrift.

Præcist. Mundtlige aftaler kan ikke bruges til noget i en situation hvor der har været mad og tjenere for så har man jo fået et produkt og ingen kan bevise hvilket produkt man faktisk har bestilt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selsom #27 siger at mundtlige aftaler ikke holder, så står det i købeloven (ved ikke om det også gælder restauranter/catering) at en mundtlig aftale er lige så gældende som en skriftlig. Selvom det desværre er hans ord mod jeres.

Det er faktisk ikke rigtigt, det står i aftaleloven. Eller, der står det faktisk heller ikke udtrykkeligt, men det er forstået sådan :)

Livica

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, sikke en rutchetur :(

Jeg er ked af jeg ikke har svaret på alle jeres gode kommentarer, men fik en regulær nedtur et par dage efter. Det er simpelthen så svært at huske, mindes og glædes over den største dag i vores liv, samtidig med man skal indsamle beviser på mail, billeder og video, så har måtte trække lidt i nødbremsen og sætte det lidt på hold.

Updaten er her: Sendte jo et langt hændelsesforløb til Helbæk+Hansen d. 5. juli samt indsigelse mod faktura med forbehold for erstatningskrav. Har intet hørt da han er gået på ferie. Det der gør mest ondt i det her er nok at han ikke bare vil tage sit ansvar på sig, og sige undskyld!

Men jeg vil ikke bruge mere krudt på det lige nu, andet end at afvente hans respons.

I stedet vil jeg kigge på billeder af og mindes alle de gode ting :-)

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer