MariaSchmidt

Maria & Kenneths Bryllup - Så er beretningen startet...deejligt

1,021 posts in this topic

Ja, jeg er jo helt ny på det forum her, så det tar lidt tid at komme ind i tingene smile.gif

Men nu kan jeg jo se, at mange andre har gang i forberedelsestråde, så syns da, at jeg ville bidrage med mine forberedelser også, selvom der er LAAAAANG tid til, hehe.

NB: Siden en del jo er lavet om med tiden, så kommer link til planlægningen af vores Las Vegas bryllup istedet for :D

Planlægning:

.

DIVERSE:

Om os -

HER

Vores lille vovse Clinton -

HER

FLYBILLETTER:

REJSEN GENERELT:

WASHINGTON:

LAS VEGAS:

NEW YORK:

NIAGRA FALLS:

VIELSEN:

.

Skabeloner:

STD-kort -

HER

Hjemmelavet frimærke -

HER og HER

.

......

Edited by MariaSchmidt
1

Annonce ♥

......... EGESKOV DROPPET .........

Lokation og lokale er bestilt! YAY :) Men ellers skal jeg ha bestilt prøver hjem på invitationer, program, bordkort osv osv. Regner med at finde 3 af hver og så ellers bestille dem hjem og vælge derud fra :) Jeg er ikke sådan MEGA fingernem, så kan slet ik overskue at skulle sidde og fedte med lim og hver en ting selv, hehe. I øvrigt, så blir det sikkert også ligeså dyrt inden man er færdig med at købe det hele, som bare at bestille skidtet :)

Brylluppet skal forresten holdes på Egeskov, så vil da lige smide et par billeder ind til de nysgerrige :)

Første billede ..... helt yderst til venstre - man kan self ikke rigtig se det - der ligger Rosenhaven og der er lissom en lille grøn plet ned til voldgraven - der skal selve vielsen foregå - eller skal jeg måske sige glo-brylluppet, hehe. Det bliver i fuld offentlighed og med tonsvis af turister...phew :)

De sidste 5 billeder er af restauranten. Der er forskellige lokaler, man kan benytte sig af dernede, men vi har valgt havestuen, da vi syns den vil gi de helt rigtige rammer til den type bryllup, som vi gerne vil have :) Self skal der ommøbleres med borde osv osv ..... men regner med, at der bliver dækket op i den ene ende og disko-dasko i den anden :) Vi bliver omkring 26/27 mennesker forresten .....

post-51965-0-59392200-1310548624.jpg

post-51965-0-21539600-1310548629.jpg

post-51965-0-64187000-1310548632.jpg

post-51965-0-23314700-1310548636.jpg

post-51965-0-93910700-1310548697.jpg

post-51965-0-70562700-1310548737.jpg

Edited by MariaSchmidt
1

Nå, har lige siddet og kigget andres planlægningstråde igennem og kan da godt se, at jeg måske ikke var helt up-to-date omkring hvordan man gør sådan noget her, hehe. Altså jeg er super dårlig til at planlægge..... er faktisk Kenneth herhjemme, som er min personlige kalender - udover min "Holy Grail", min iPhone, hehe. Men ja ... kun feststed er planlagt endnu, men der venter flere opdateringer, når de kommer ind :)

Ellers kan jeg jo fortælle lidt om os. Vi er et par på 29 og 34 år. Jeg fylder 30 om en måneds tid.... puha ..... som jeg siger til folk: jeg bliver 29 i år og igen til næste år osv derud af, hehe. Vi har kendt hinanden siden 2003, så man kan vel godt sige, at det efterhånden er længe nu :) Han har i flere år truet med at gå ned på knæ, men jeg var modstander af, at man skulle giftes, når man boede i kollegie-lejlighed osv, hehe.

Mens jeg stadig er studerende og håber at kunne påbegynde min master i marketing, globalisation & communication efter jul, så er Kenneth færdig uddannet og arbejder idag som software-udvikler. Udover det, så har vi en lille cairn terrier, der hedder Clinton :D Hunderacen skulle gå for at være een af de mest begavede og derfor valg af navn (haha), så må vi jo nok indrømme, at selvom den kan "hænderne op, bang - og så ned og spille død", rulle og alt muligt, så har den en helt fantastisk selektiv hørelse og hvis den endelig skal leve op til dens navn, så bliver det ikke på begavelse, men på dens sex-drive, haha.

Må tilstå, at jeg havde aldrig i mit liv troet, at jeg skulle gå hen og blive lidt bridezilla i det, hehe. Helt utroligt faktisk. Jeg er ikke pige med stort P overhovedet, men det her med kjole osv ..... jeg går helt amok, haha. Måske det mere er det, at skulle ud og bruge penge, der er lokkende - dunno ? :D hehe.

Mht hans frieri - jamen foregik her i Odense, hvor vi bor - ude et sted, der hedder Fruens Bøge. Var egentlig pænt kikset, haha .... for han kom hjem fra arbejde i København, jeg hentede ham ved toget og skulle lige ind og købe noget og vi aftalte, at vi ville gå en tur ude i skoven (Fruens Bøge) efter jeg havde hentet ham. Jeg havde overhovedet ikke lugtet lunten, heller ikke da han sagde, at jeg bare skulle lade hundi blive hjemme. Anyway.... vi kommer derud og min mor har haft ringet i mellemtiden og jeg ringer hende op, da vi ankommer og han har haft en rød rose med hjem fra Kbh, som han taber ud af bilen.... han tror, jeg har opdaget det, hvilket jeg faktisk ikke har, hehe .... og vi går så 50 meter og han siger, at jeg skal lægge røret på og må ringe hende op senere, men jeg fanger den jo overhovedet ikke.....så ender med, at han lægger røret på og siger de gyldne ord, hehe. Det var vist overhovedet ikke, som han havde planlagt, haha.... men han var utrolig nervøs og helt extremt sød :P Jeg begynder selvfølgelig at mega tude af en el anden årsag, hehe.... og det viser sig så, fordi jeg har brugt al den tid forinden, at vi har lidt travlt, for han har reserveret bord på en restaurant osv.....så jeg har self travlt med at få tude-øjnene væk :P

Men jeg har mødt manden i mit liv og ham, som jeg vil dele resten af mit liv med..... og efter 8 år snart, så har vi lissom også fundet ud af, om vi kan sammen eller ej :)

Well det var lidt om mig/os ...... dunno om der er nogen, der kommer til at følge planlægningen.... under alle omstændigheder, så kommer jeg ihvertfald til at bruge det selv til at holde styr på en masse ting hen ad vejen :)

PS: Fotografen til brylluppet er ordnet ..... pressefotografen fra hvor H2B arbejder, hehe.

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

Har lige brug for lidt hjælp her :) Har besluttet mig for at lave invitationerne selv nu, hehe ..... kunne altså ik helt forenes med dem, man kan bestille og kommer også til at koste en formue, fordi jeg self - som alle andre - bedst kan li de dyreste! hehe. Og de koster altså 90-100 kr. pr invitation el lign .... phew.

Anyway.... har en ide til, hvordan de skal se ud - men kan ik helt finde ud af det sidste.

ZFCHTRIN-420W.jpg

Vil gerne ha den til at se sådan nogenlunde der ud ..... dog ikke med flappen ude i enden eller det sorte mønster nede for neden - der skal en anden slags mønster ind el lign - det passer nemlig ikke rigtig til den type bryllup, som vi skal ha :) Skal være noget mere sommerligt, hyggeligt et el andet, hehe..... nogen, der har nogle goe forslag ? :D Kan godt li den hvide indbydelse og det sorte bånd .... skal bare ha gang i et andet mønster/billede.

Indvendigt kommer der selve invitationen og har tænkt mig at lave nogen lommer til at smide praktisk info i, da de fleste gæster kommer fra Sjælland, hvor jeg også selv kommer fra :)

Håber der er et par stykker, der måske har et godt forslag. Har rodet lidt med nogen hvide roser, men kan self ikke finde et billede, der passer ind! Anyway - mit håb er alle jer kreative mennesker herinde :)

Edited by MariaSchmidt
0

Her er lidt af den inspiration vi sad med, da vi skulle til at lave invitationer (den nederst i højre hjørne er vores endelige). Håber det kan bruges :)

Vi bestilte mønstret Christina Re papir hjem fra New Zealand (var det vist) det endte med at koste ca. det samme som hvis vi havde købt det her i Danmark, men vi kunne bedre lide mønstret på det hun laver.

post-44679-0-79729800-1310318613.jpg

1

Ser fine ud indbydelserne :) Jeg går måske bare efter et lidt andet look .... måske noget, der er lidt mere sommerligt og et udtryk, som ikke er så "hårdt" i det.... ved ik lige, hvordan jeg ellers skal beskrive det, hehe. Hårdt ment ift. sort/hvid kun :) Der må gerne være lidt farve på her, samtidig med, at det er elegant :)

Vi er måske mere ovre i noget lign det her tænker jeg (se link nedenfor) ..... måske bare nogen blomster istedet for måske ...... åhhh jeg ved det sgu ik, haha.

http://hldecoration....l_wallpaper.jpg

Håber der kommer flere ide-forslag her :P

Edited by MariaSchmidt
0

Nå, sidder her og roder med invitationer ..... må ha lavet omkring 10 proto-typer snart, haha ..... syns sgu ik det lort passer helt hver gang, selvom jeg måler meget meget fint efter med linealen :P

Men jeg har ellers været ude og anskaffe stort set ALT til at kunne lave det med ..... hobbykniv, skærebræt, false-halløjsa, limstift, lineal osv osv ..... jow jow :P

Nå, men kører lidt efter modellen ovenstående nu, da det er den, jeg hele tiden syns var pænest ift. min smag, hehe .... og har fundet det fineste mønster at bruge - yay :) Tjek det ud HER. Men invitationerne kommer til at ligne lidt den, som jeg selv tog udgangspunkt i - bare med nogen lommer indeni. Ville egentlig ik ha den flip på ude i enden, men efter utallige forsøg uden og at der altid manglede 1 mm og perfektionist, som man jo er ..... så blev det den løsning alligevel, for det kan nemlig dække over det :D haha.

Men glæder mig til at få fremstillet en ordentlig prototype og smider den lige op og viser så ..... så må jeg få thumbs up eller down fra jer andre :P Indtil videre proto-typen for andre at bruge, hvis de vil:

post-51965-0-02062000-1310552656.jpg

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

Dang it - har self lige fundet en slå-fejl ....... fra lommen til "hullet" skal kun være 5,1 i stedet for 6,1 - ups, hehe. Håber den passer med kuverterne lol ..... men har set nogen standard i 14x14, så håber inderligt :P

0

Limstift er kun lige til proto-typerne..... har fået arrangeret, at de bliver printet ud på farvekopimaskine, så det bliver rigtig nydeligt :) Så jeg faktisk kune lige skal klistre selve invitationen ind ..... måske jeg custom-printer den også...dunno.... nu må vi se, hehe. Men farvekopimaskinen ligger lissom et lag ovenpå pappet.....håber det blir udemærket, hehe.

Men tak for tippet! :) vidste slet ik, at man kunne bruge dobbelt-klæbende tape..... jeg er lidt ny i denne her genre :D haha

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

Nå, så er der ordnet musik og aftalt og alt ting :) Lillebror har noget mobildisko-træsko kørende og har haft de sidste mange år og har været ude og spille til masser af bryllupper osv ..... så den er taget - og det er gratis, muhaha, hehe.

Ellers så har jeg fundet ud af, hvordan brudebuketten skal se ud.... nøj, jeg har godt nok kigget meget igen, men har en ide om, hvordan jeg gerne vil ha den - smider lige et par billeder ind :)

Brudebuket-i-lyserøde-cala-liljer-Christine-Marie-Photography.jpg

Enten i lidt lyserøde/hvide farver eller i helt hvid

Næste bud:

post-42841-1298203890.jpg

Altså jeg vil egentlig helst gerne ha, at der kommer lidt farve på, for kjolen skal være helt hvid ...... og ellers så syns jeg godt det hele kan blive lidt for hvidt i det, hehe ..... men smag og behag..... og okke gud.... stadig et helt år til, så nu ser vi - jeg kan jo nå at ombestemme mig 5000 gange inden da grin.gif

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup :denmarkflag: Det lyder spændende at du skal giftes på egeskov - jeg elsker slotte og synes din inspiration til blomsterbuket ser meget elegant ud :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Åh mand .... grande chok'er her i weekenden..... var hjemme hos min mor, der havde lånt nogen billeder af en arbejdskollega, der havde været til bryllup nede på Egeskov. Havde været en helt fantastisk fest og de var blevet viet, hvor vi havde planlagt, at den skal foregå, men på billederne kan man se, hvordan det har været et MEGA glo bryllup - der står flere 100 mennesker og glor.... ihh altså, min værste frygt, hehe. Altså nu snakker vi også pænt mange mennesker til bryllup, stole op, rød løber og limo, der kører hele vejen derind.....altså så vildt blir det jo slet ik her, haha .... det blir i min fars bil og turen på gå-ben derned lol .... men alligevel... ih mand...tør slet ik tage chancen, hvis det blir ligeså sindsygt.

Så må afsted her i weekenden og evt kigge efter anden lokation til vielsen, hehe.... kan slet ik overskue, at man ikke kan få det bare en lille smule privat..... har også overvejet om vi bare skulle tage i kirke istedet for.... men så igen... aj....nu har vi sgu aftalt det andet her og har glædet mig til det.

.... skal også ha fundet en saxofonist el lign, der kan komme og spille under vielsen - nogen, der kender een på Fyn til billige penge, da mit budget allerede er sprængt for flere 10.000 siden ? lol. Ellers må jeg vist en tur op på musikkonservatoriet.... mon der ikke er en elev der, der kunne bruge et par tusinde ved siden af SUen :P

0

Velkommen til :balloons:

Kan se at vi skal vies samme dato, så glæder mig til at følge med i din planlægning - og hvor må det bare være en drøm at blive viet på Egeskov Slot :loveshower:

0

Puha, så kommer der lige en opdatering på bryllupstråden her .....

Well .... jeg kan absolut ikke finde ud af at bage og har altid ødelagt alt, hvad jeg har forsøgt mig med i et køkken, hehe. Pitabrød, burgere, pizza med købedej osv .... totalt mine specialiteter lol ..... prøvede faktisk i forgårs at lave en cheesecake.... pøj, det lykkedes altså ik.

Men jeg havde jo lovet H2B kage, så tænkte: aj.... jeg vidste vi havde til muffins, så nu prøver jeg at bage nogen, hehe...... så jeg gik igang og fandt så ud af, at vi intet mel havde....så måtte midt i det hele ned og hente noget og ja .... de er heldigvis blevet goe! :D Måske en kende tørre, men for 1. forsøg nogensinde, så er jeg faktisk super stolt - utroligt, at der skal så lidt til lol.

Anyway.... surfede lidt rundt på nettet idag og fandt de mest FANTASTISKE cupcakes ..... jeg MÅ lave dem til brylluppet istedet for bryllupskagen. Der er ingen vej udenom og jeg har 1 år til at øve mig i. Lidt spændt på, hvordan de kommer til at smage, men man kan jo forsøge sig frem....og det handler bare om at roserne kommer ovenpå - så kan kage og frosting være alt muligt forskelligt, hehe

Men tjek lige billederne her engang:

post-51965-0-01921800-1312467038.jpg

post-51965-0-49081500-1312467079.jpg

Edited by MariaSchmidt
0