MariaSchmidt

Maria & Kenneths Bryllup - Så er beretningen startet...deejligt

1,001 posts in this topic

Nå, er vist ved at være længe siden, jeg har fået skrevet noget, så er vist tid til en lille update.....

For at starte med slutningen .... brylluppet er aflyst. Eller dvs det helt store er aflyst .... Kenneth og jeg tar til USA og bliver gift selv. Har været sådan lidt i diskussion med mig selv om hvorvidt jeg skulle skrive en masse detaljer herinde, men lidt kommer der ellers så sidder man jo tilbage og ikke fatter en skid af det hele :) hehe.

Ja .... puha, jeg har skiftet mening mange gange .... og her kommer den så igen og nu blir den ikke lavet om ;) haha. Feststed, kirke osv er afbestilt, så der er ikke noget at komme efter og ja .... har nu heller ik rigtig selv lyst til det helt store mere :)

Anyway .... beslutningen .... som absolut ikke var nem overhovedet .... puha, jeg har haft mange tude-dage over det hele. Nå, men forholdet til mine forældre har egentlig på overfladen altid været ganske ok - eller dvs til min far. Min mor er sådan lidt on and off typen - en forkortelse af historien: Hun kan ikke finde ud af at have 2 børn på samme tid og da min lillebror boede hos hende, og jeg hos min far, da mine forældre blev skilt for efterhånden 20 år siden - ja, så er det altid lillebror, der er i centrum. De snakker sammen i nogle perioder og er uvenner i andre - og jeg hører kun fra hende mere el mindre i deres off-perioder .... men ja .... man vænner sig til det. Har aldrig rigtig kunnet regne med hende og her på det sidste har hun ovenikøbet prøvet at komme ud af pengene til brudekjolen, som hun ellers ville betale.... jaja .....! :blink: For at gøre min mor færdig .... hun har været og besøge mig 2 gange på 8 år og begrundelsen for, at hun ikke kommer mere er (ihvertfald undskyldningen, da jeg igen igen igen nævnte det før jul sidste år), at vi jo ikke har ret meget plads (50-60 kvm), så derfor kom hun ikke mere, end hun gjorde. Har inviteret et utal af gange, men hver gang er der kommer undskyldninger eller det er sådan blevet fejet af vejen og glemt ... Hvad den endelige årsag er ved jeg ikke og er egentlig for nuværende også pænt ligeglad.

Nå, men min fatti .... havde et super godt forhold til ham, da jeg var yngre og har det egentlig som sådan stadigvæk .... er lidt svært at forklare. Men over årene er jeg sådan blevet glemt mere og mere. Har tit spurgt, om han ikke kom ind til en kop kaffe, når han alligevel skulle til Jylland og kørte over Fyn, men næh .... havde han ik lige tid til ... og han kommer måske forbi til en kop kaffe 2 gange om året max. Jeg ser ham egentlig forh.vis tit, men det er altid os, der suser til Sjælland og jeg ville jo mene, at turen er lige lang begge veje :(

Anyway ... der er sket en masse over årene, som ikke vil blive nævnt her, men han har bla købt et sommerhus sammen med min lillebror og hans kæreste i Sverige, hvor vi aldrig blev spurgt, om vi ville have en del i .... han bruger enormt meget tid på alle andre mennesker, undtagen mig.

Anyway .... det var sådan lidt historik og den var jo lissom kendt, da vi startede ud med, at nu skulle der være bryllup osv. Jeg er også lidt typen, der altid skubber de dårlige ting til side - ting jeg ved der nok aldrig blir lavet om og som gør mig ked af det - tror vi alle er der med visse ting :) Engang imellem ryger de op til overfladen og man må forholde sig til ting .... og har jeg også gjort en masse gange og snakket frem og tilbage om det og udtrykt min frustration og at jeg blev ked af diverse ting osv .... men lige lidt er der sket.

Man ville være et skarn, hvis man ikke kiggede indad og filosoferede om hvad man selv kunne ha gjort forkert i situationer, generelt osv .... og ohh jeg har været der big time .... og jeg er slet ikke fejlfri, men må tilstå, at jeg aner simpelthen ik, hvad jeg har gjort galt.

Nå, men for at prøve at forkorte tingene ned her lol .... lykkes bare ALDRIG for mig, hehe .... Kenneth arb samme sted som den gamle og en dag i starten af febr, hvor han kom hjem fra arb besluttede vi os for at tage ud i IKEA og shoppe lidt og så kunne vi tage aftensmaden derude også. Vi sidder så ved bordet og da vi er færdig med at spise, så sidder vi og snakker og jeg kan se på ham, at der er noget galt og han fortæller, at den gamle har sagt en masse grimme ting om mig overfor andre mennesker. Først er reaktionen fra min side sådan lidt: Altså er du sikker på, at du ikke har misforstået det og det bare har været en joke ? Men nej .... og så begynde undertegnede at blive pænt ked af det.

Kenneth sagde så til den gamle, at jeg var blevet rigtig rigtig ked af det, efter han havde fortalt det til mig .... og han ville ringe og tage en snak med mig. Jeg ventede 1 uge .... jeg ventede 2 uger .... intet .... tydeligvis var manden totalt ligeglad.

Anyway ... der er ingen der rigtig gir en skid for mig (self subjektivt) og i min familie er det flottere at få 2.000 i lønforhøjelse end en kandidat fra Uni. Jeg ber ikke om extra anerkendelse eller noget, men gider ikke få slynget lort i hovedet som "ja, hun må da være små-retarderet, hvis hun bruger så meget tid på at læse" eller "jaja, lad os nu se, om du overhovedet består" etc. Kan godt være, at de ikke kan forstå det eller mine bevæggrunde, men det mindste man kan gøre er jo at acceptere det og bakke een op.

Nå, men alt det her ..... og specielt ift. min far her senest med alt det lort omkring hans egen datter foran arbejdskollegaer ..... der knækkede filmen totalt hos mig og Kenneth vidste hverken ud eller ind hvad han skulle gøre ved det .... og vi snakkede frem og tilbage omkring alle ting ... og alt det, jeg havde begravet for en stund af gamle ting røg op igen og jeg havde de vildeste lorte dage efter og tudede konstant og tuder næsten igen nu af at skrive det, hehe ..... han sagde herhjemme, at det var helt min beslutning omkring brylluppet, men at han syns jeg skulle tænke mig om, om jeg ville bruge 85.000 på et bryllup med nogen mennesker, som i bund og grund er ligeglad med os til hverdag. For mig er et bryllup fyldt med mennesker, som elsker een og vil een det bedste osv .... og den må lissom starte hos eens forældre. Hans egen familie er lidt mærkeligt sammensat og han har ikke rigtig noget investeret der .... han har hele tiden sagt, at det vigtigste for ham var at vi blev gift, og så kunne alt det andet udenom være lige meget - handlede jo bare om os 2.

Og ja .... det handler jo bare om os 2 .... og jeg er super dårlig til at være ego og har haft SÅ dårlig samvittighed over, at aflyse og hvad nu, hvis min far havde glædet sig til noget af det eller min mor, selvom de behandler mig som lort .... aj, men jeg har simpelthen bare haft det SÅ dårligt over det hele.

Vi har ikke aflyst fordi vi vil straffe nogen mennesker - overhovedet ikke. Det er taget ud fra beslutningen, at vi ikke vil bruge 85.000 på et bryllup og på nogen mennesker, som er ligeglade .... så hellere bare bruge dem på os selv, for er jo os det i bund og grund handler om og vores kærlighed til hinanden. Så jeg måtte virkelig til at finde ud af, om alt det stohaj betød noget og kom frem til, at som situationen er, så nej. Så vi tar afsted til USA og blir gift derovre. Jeg tar et par veninder med ud og shopper kjole og tar med derover i en kuffert .... og så kommer det til at handle om Kenneth og mig og ikke alle andre - og jeg glæder mig rigtig meget :)

Har self snakket med min far efterfølgende og min mor også .... og min far kunne som sådan godt forstå os og vidste godt, at han aldrig kom og det var også forkert osv. og det måtte vi også lave om på..... Og min mor ... joh, hun var da nok lidt skuffet, men er et el andet sted ligeglad med hende .... var min far, jeg havde den dårligste samvittighed overfor ift. aflysningen. Ved ik helt om han kan forstå det, men han lød okay med det. Har self haft mine bedste veninder inddraget i beslutningen og den ene specielt, som har været der de sidste 15 år .... og lissom kender til det hele og kan kigge lidt objektivt på tingene .... og hun siger, at jeg fandme hverken skal ha dårlig samvittighed el noget som helst, for han har opført sig utilgiveligt og er lidt, hvad jeg hører hele vejen rundt ..... så ja ..... det blir bedre og har det egentlig heller ik mere :) Kører ego stilen nu og fokuserer mere på hvad vi gerne vil .... hvilket jo faktisk bare er at fejre det at blive gift - og nu bare med os selv, hvilket er fint nok :)

Okay var vist det :) hehe. Puha, syns jeg har fortalt alt for meget end jeg egentlig havde planlagt og alligevel er der masser af detaljer, der er ikke er med :)

Anyway .... vi skal ha planlagt tur til USA herhjemme .... er ik nået så langt endnu, for har taget mig en god måneds tid at få taget beslutningen om, hva fanden vi skulle gøre med det hele .... men masser af tid :) Kenneth vil gerne til Las Vegas og blive gift der ... har fundet masser af romantiske gårdhaver med lys om aftenen, hvor man blir viet osv - og ser super hyggeligt ud :) Så jeg har sagt god for den (selvom jeg havde været ligeså meget til Key West på stranden, hehe) .... så Vegas med Grand Canyon og så flyver vil tilbage til Washington bagefter og blir nogen dage, lejer en bil og kører op til Niagra Falls og slutter af med en uge i NY. Kommer til at være afsted små 3 uger og det blir suuuuper dejligt :)

Men smider nok lidt undervejs herinde, hehe .... der er jo ikke så meget planlægning i den mere :) Men kjole billederne bliver I ikke snydt for, haha :)

Lang update .... sry, haha .... håber alle kom igennem den helskindet :P

0

Annonce ♥

Uha sikke en historie og updatering!!!

Jeg vil kun sige, at det er jeres bryllup og jeres penge - hvis ingen tager hensyn til jer skal I dælme heller ikke tage hensyn til nogen!!

Hvis jeg var i jeres situation ville jeg også meget hellere bruge pengene på en fed rejse til os selv!

0

Pyha... Sikke en omgang :td:

Jeg kan sagtens forstå, at I vælger en romantisk USA tur inkl bryllup derovre i stedet for at holde bryllup herhjemme med nogle mennesker, som man måske ikke helt føler, at man ved, hvor man har. Familie er selvfølgelig nu engang familie, men det her er jeres dag, og den skal være, som I ønsker! Jeg kan udemærket forstå jeres beslutning, og er sikker på, at I får en fantastisk dag og tur :heart::)

0

Det var ellers en ordentlig omgang :huh:

Er meget ked at af høre hvordan din familie behandler jer, det er en skam at der ikke kan være kærlighed og nærvær til alle.

Det lyder som om i har truffet den helt rette beslutning, og kan kun sige GLÆD jer til USA. Anders og jeg har været en måned på vestkysten for et par år siden, og det var den vildeste oplevelse.

Jeg glæder mig til at følge med i planlægningen af jeres rejse (den må man nemlig meget gerne fortælle om her på BK :rolleyes: ), og ønsker jer al held og lykke :)

0

Annonce ♥

Syns godt nok den har været svær .... og jeg har været syv lange og syv brede om at tage beslutningen, for jeg ville være sikker på, at jeg ikke ville komme til at fortryde det bagefter. Men ja .... familie er familie, men derfor må tingene altså have en ende engang imellem og der er begrænsninger for hvor meget man skal finde sig i.

Ved jo godt, at jeg har lagt mig ud med hele bundet over beslutningen (officielt overfor resten af familien er det dog, at vi ikke rigtig følte, at vi havde os selv med i det mere og derfor har valgt noget andet - at det blev for stort) .... men der er gået masser af drama forud henover årene .... min mors alkoholiske mand, der skaber problemer .... Kenneths og mit forhold der næsten gik i opløsning i efteråret grundet min familie .... aj, men altså.....

Men ja .... familie er familie .... og selvom jeg er den MEGET overbærende type normalt, så knækkede filmen fuldstændig her til sidst .....

0

Pyha, sikke en omgang. Synes jeres beslutning lyder rigtig god! Vi tog jo også til USA og blev gift bare os to, og dén dag var altså bare helt fantastisk og intens fordi der kun var os to og ingen andre at tage hensyn til. Jeg synes alle fortjener at have sådan en dag! Vores var i New York, da det er VORES by, men vil sige at stedet nok ikke er så vigtigt, mere at det er jer i tosomhed :loveboard:

Husk at I jo sagtens kan få polterabend og andre ting som jeres venner/veninder kan være en del af. Eller en afterwedding fest, hvor det bare er nogle af jeres nærmeste venner. Der er masser af muligheder for at i kan fejre jer lidt med nogle af de nærmeste (som jo her ikke er familien, men jeres gode venner)

:hug: :hug:

0

Skal faktisk ud og prøve kjoler på torsdag .... ohhh :D haha .... har aftalt med min bedste veninde, at vi daffer en tur i Lilly og gir den gas - skal til noget Thomas Helmig halløjsa på Bellevue Teatret om aftenen .... så vi daffer i Lilly på Strøget om eftermiddagen og gir den gas for at se, hvad der ser pænt ud osv ..... har stadig en drøm om at blive en fuldt igennem Miss-Lena brud med kjole og headpiece :D haha

0

Annonce ♥

Puha, hvor er jeg fyldt med blandede følelser lige nu! På den ene side er jeg lettet og så glad på dine vegne over at i har haft modet til at tage en beslutning som udelukkende handler om jer, og hvilket slags bryllup i gerne vil have. For mig virker det klogt at i stedet for at bruge en anstrengt aften med familier uden de store følelser for jeres bedste velbefindende tager af sted og bliver gift i en romantisk tosomhed, hvor kun jeres kærlighed betyder noget.

På den anden side er det hårdt at høre at din familie behandler dig sådan.. Man kan ikke vælge sin egen familie og mange har den indstilling at familie skal man holde sammen med fordi de er af ens blod. Men når ens familie behandler en ligegyldigt eller ligefrem dårligt så har man ingen forpligtelser, især ikke når man netop har gjort sit for at holde kontakten..Godt at du har nogle veninder der kan rådgive dig og vise dig hvad ømhed mellem mennesker er, når dine egne familiemedlemmer ikke kan.

Så tillykke med jeres beslutning!! Jeg tror i kan få et fantastisk bryllup, og vi vil stadig gerne høre om jeres planer, selvom det nu ikke indvolverer bordplan og risposer :)

0

hehe hvor er I bare søde alle sammen ..... venter lidt på diskobil el Shedevil der kommer og skriver: NÅ Maria .... det var så 10ende gang du lavede om på planen :D lol.

Men jeg glæder mig også rigtig meget og skal nok smide billeder osv ind af det hele ift rejsen og self kommer der også beretning, da det bliver 3 ugers bryllupsrejse mere el mindre :)

Men ja .... venner og veninder er godt at have :) Har brugt dem rigtig meget som sparring i alt det her, for jeg var bange for, at jeg fik kigget mig blind på alt i min egen arrighed og frustration over tingenes tilstand. Men der er jo flere exempler på tøser herinde, der har valgt enten deres el svigerfamilien fra, fordi tingene simpelthen bare blev så absurde.

Men jeg ønsker ikke at vælge familien helt fra el noget .... jeg er nok bare nået dertil efterhånden, at jeg bare heller ikke ønsker at være afhængig af dem overhovedet eller ønsker at bruge for meget tid på dem eller energi på at tage over og besøge dem osv (hvilket også er draslet pænt ned de sidste par år for at se, om der ville ske ændringer, at de så kom her i stedet).

De er der, når de selv har lyst .... og vice versa - og så handler vi ud derfra :)

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

Er meget rørt :bearhug: men det virker til at det er den helt rigtige beslutning! Og nu får I et bryllup, hvor I er i centrum, I kommer til at opleve en masse sammen (frem for en planlægning og en fest med en masse bekymringer og måske endda sorg?) jeg synes jeres beslutning kræver stort mod!! Og jeg tvivler ikke på, at den har været hård. Hvor er det bare flot at I har mærket efter :heart:

(som skilsmissebarn er det noget af det jeg kæmper mest med - altså jeg pleaser alle fremfor at lytte til mine egne behov! Måske jeg bør tænke lidt på jeres SEJE beslutning næste gang jeg står i midten - mine forældre ser ikke hinanden, så det bliver en udfordring til brylluppet! Og du ved sikkert at det ikke bare er "de skal bare tage sig sammen" - nej det er dybere end som så)

Nå, nok om mig! Men hvor er det sejt gået Maria, og jeg håber at vi kan følge med i planlægningen til jeres FANTASTISKE USA-bryllup :loveshower:

0

Har ikke fulgt med her før, da jeg først selv lige er kommet igang, men jeg vil sige til dig, at det er beundringsværdigt, at I tør tage den beslutning. Jeg havde 100 % selv gjort det, hvis jeg stod i jeres situation. Jeres bryllup og store dag skal handle om, hvad I ønsker og jeres kærlighed til hinanden, og der skal bare ikke være noget den dag, som kan sætte skår i den glæde, fordi I føler I skal tilgodese en masse andre! I kan jo stadig godt lave en lækker "bryllupsfest" for jeres venner efterfølgende.

Og så kan I godt glæde jer til USA - der er intet mindre end fantastisk :loveflag: Lad være med at gå og have dårlig samvittighed og nyd, at I nu har valgt at have 100 % fokus på jer og jeres kærlighed til hinanden.

Håber ikke det lyder for hårdt :huh: Ønsker jer held og lykke med det hele...

0

Hvor er du bare sej, modig og klog! Jeg synes, det er en fantastisk beslutning. Det bliver da bare SÅ skønt for jer.

Jeg fik helt ondt i maven, da jeg læste din beretning om din familie :( Hvad pokker er de så værd?

I skal giftes, og det eneste I skal koncentrere jer om, er alle mulige skønne ting! I skal ikke bruge energi på at please alle mulige. I skal tænke på jer!

Jeg håber, og ved, at I får den mest romantiske, kærlighedsfulde og vidunderlige dag.

0

Annonce ♥

Sikke en omgang.. Jeg kan godt forstå jeres beslutning...

Jeg vil foreslå dig at kigge i en af de gamle tråde ( mener det er en som hedder Stine Helene ) der har skrevet den, de stak nemlig også af til new york så der burde være mange gode ideer..

0

Ja, har godt set, at der er masser, der har holdt bryllup i USA, så har også tænkt mig at gå ind og kigge på inspiration der :) men 1000 tak for omtanken :)

Og ellers .... for at komme væk fra alt det her halløj .... hvis nogen står og mangler nogen super nice sko med kilehæl, så har jeg lige købt nogen, som jeg på det varmeste kan anbefale :) Vagabond .... super behagelige at gå i og der er vist 6,5 cm hæl på el lign, så ik overdrevet meget :)

post-51965-0-14069700-1333729492.png

0

WOW Maria, jeg bukker mig i støvet for dig, for du har formået det jeg burde ha for mange år siden. Du har sagt fra og sat DIG og din kæreste i fokus, frem for mennekser som tydeligtvis ikke viser interesse for dig/jer. Jeg er super ked af, at du må alt dette igennem, men heldigvis har du en dejlig kæreste som elsker dig helt vildt!

Super god beslutning og rigtig god planlægningtur af USA bryllup!

0

Jeg har ikke fulgt ret meget med hos dig, Maria, men tillykke med din beslutning - det lyder til at være det helt rigtige for jer. Det er modigt at gå imod strømmen og beslutte, at I ikke gider lege lykkelig familie og holde stort glansbilledebryllup, når I ikke kan have hjertet med, når I skal stå og smile til familien på dagen.

Det er noget møg, når familien af den ene eller anden grund bare ikke er det, man forventer, at en familie skal være, men hvor er det godt, at der så til gengæld findes skønne venner. Man kunne jo, når nu I vælger en anden type bryllup og (måske) sparer lidt penge, vælge at holde en fest for jeres gode venner, når I kommer hjem fra jeres vielse/bryllupsrejse? Og da I ikke er bundet op på nogle traditioner, så kan I jo helt selv definere, hvordan festen så skulle være og hvem der skulle med. Bare en tanke.....men under alle omstændigheder, så synes jeg, det er en rigtig god beslutning :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Ihh nogen super søde kommentarer :) Det varmer det hele .... lod Kenneth læse det hele og han sagde: Se bare der ! De fleste bakker os jo heldigvis op! Så det er ikke bare os, der er skøre, hehe.

Men altså .... der er altid 2 sider af samme sag .... I know .... men har efterfølgende snakket med min far om det, som godt vidste, at han var en lort ift nogen af tingene .... han undskyldte for at have sagt alt det om mig + at han aldrig kom og besøgte os og ville også lave om på det nu osv. Og det er jo helt fjong ... men altså ... jeg vil gerne se handlinger, før der overhovedet blir lavet nogen ændringer fra min side af. Har ikke noget imod at gå folk i møde, men gider ik, at jeg føler, at jeg skal trække læsset igen igen igen. Så nu må vi se .... vi glæder os ihvertfald til at holde brylluppet alene ... uden folk der skuffer een konstant - kommer bare til at være os 2 :) Og Kenneth er livet fuldstændig op herhjemme, hehe .... snakker om det hele tiden og er bare så glad, fordi der ingen problemer med familie osv er mere - at vi ikke skal tage hensyn til alle andre end os selv - og det er smitter rigtig meget af på mig :)

Men har godt læst din historie Brumle ... tror endda, at jeg selv kommenterede på den faktisk :) Og vi er helt enige ... jeg har også altid syns, at man skulle holde sig til familie no matter what .... og jeg har også gjort det langt hen ad vejen .... men ja ....

0

Jeg synes, det er godt at høre, at du også haft fået en ordentlig snak med din far efterfølgende, og at han kan se, at han har været et fjols. Du har helt ret i, at der skal handlinger til. Men uanset om han forbedrer sig, så må det da nok alligevel give en rar fornemmelse i maven at møde forståelse og anerkendelse af problemet og din vinkel på det. Godt at høre, at I begge har det så godt med beslutningen - det bekræfter kun, at det var den rigtige :thumbsupsmileyanim:

0