MariaSchmidt

Maria & Kenneths Bryllup - Så er beretningen startet...deejligt

1,021 posts in this topic

Annonce ♥

Årh hvor du sej Maria! Stort tillykke med endnu et 12tal!!! :-D

TAAAAK :D haha ..... omend det sikkert var et lille eet denne her gang - syns sgu ik helt, at jeg havde fat i den lange ende fra start af, haha. havde fået 7 spørgsmål på et stykke papir ... og det sidste .... anede bare ik hvad det var! No zip idea .... så jeg snakkede og snakkede og snakkede som en gal og gjorde sådan, at vi DESVÆRRE ikke nåede til det sidste spgm, selvom jeg godt kunne se, at han sad og fiskede efter at kunne nå det lol. Men fårk om det var et lille eet denne her gang .... (tror jeg, ved det self ik) .... men altså .... kan man jo ikke se nogen steder! :)

:toot: stort tillykke, Maria :cheerleader3:

1000 taaak :) Har også forsømt din tråd på det sidste pga examen .... men vender stærkt tilbage! :)

Uha, det lyder som om, du skal være glad for dit 12-tal. God taktik fra din side, men din eksaminator burde have skåret igennem og ført dig til det sidste spørgsmål. Disponering af tid bør jo også påvirke karaktergivelsen...Men du har nok haft en rar eksaminator, der har taget det på egne skuldre, at I ikke nåede det sidste....

1

Aj, men der var 7 spørgsmål .... Det handlede om, at man slavisk SKULLE igennem alle. Tror faktisk det er lavet sådan, at der er en chance for, at ALLE kan komme igennem, fordi der er et el andet, som de da må vide noget om, hehe. Altså det var ikke sådan, at alle 7 spørgsmål blev tæsket slavisk igennem .... jeg sådan sjussede mig lidt ind på det hele og blandede skidtet sammen .... hehe. Så tror bare, at han prøvede at nå igennem så mange, som overhovedet muligt for at teste folk bredt .... men altså .... nåede man dem ikke, så fair nok. Altså kunne se, at han tjekkede uret hele tiden og det sidste spørgsmål, men jeg skulle bare IKKE ind på det, haha .... og så måtte han jo undvære at få noget at vide om det :fløjt:

0

INDKØB :D

Ja, mens andre køber karton til favorbokse, så er det jo nok lidt andre indkøb vi gør os herhjemme, haha..... nemlig KUFFERTER! :D Andre har det sikkert også sådan .... at når man skal afsted - alle i familien eller vennekredsen har altid kufferter, så man låner altid en kuffert, når man skal ud og rejse. Og er faktisk også, hvad vi normalt har gjort ..... MEN ... nu blev vi altså enige om, at det var på tide, at vi selv fik os nogen ordentlige kufferter .... specielt fordi jeg gerne ville ha noget, der matchede lidt! :D hehe. SÅ .... Kenneth er manden der gennemsøger hele internettet, før han køber noget for at kigge kvalitet osv osv .... så vi fandt nogen kufferter på FDMs webshop sat 50% ned .... bare lige hvis andre har brug for samme, så smider jeg lige et billede ind her og link til tilbuddet :)

Delsey-trolley-kuffert-saet-1144.jpg

Før pris: 1700 kr (også hvad de koster andre steder på nettet, så er ikke en "fake" besparelse, hehe) ..... nu-pris: 849 kr for begge 2! Den ene kuffert er 72 cm, den anden 62 cm. Så der røg lige 2 x 2 kufferter i kurven ... vi må nemlig ha 4 kufferter med hver + håndbagage :D

LINK

Har jo brug for rimelig meget plads og een af de store kufferter bliver dedikeret til min kjole alene indtil den har været på :D Derefter kan den godt tåle at blive pakket lidt extra sammen, haha...... så der er plads til at jeg kan lufte mit shopping-gen i NY! :D

Ellers .... var ude i Rosengårdscentret og kigge i Neye og Baggi for at se, om de evt. havde kufferter på tilbud, før vi købte dem på nettet .... men de var slet ikke sat nok ned .... og overvejede at smide pengene efter nogen lækre Samsonite ... men havde sgu bare ik lige 5-6000 kr tilovers, haha .... og de har har fået fine anmeldelser! :) Og når vi tar på storby-ferie så køber vi nogen Samsonite til den tid :P

Anyway .... i Baggi havde de en trolley-taske, som jeg bare MÅTTE eje .... havde desværre kun een :( Så skal ha søgt på nettet efter een til - den var sat 50% ned til 300 kr .... og det er jo voldsomt smart, at man bare lige kører den på håndtaget på kufferten ... så har vi også en ordentlig taske til iPad osv, der skal med op i flyveren :P

Anyway .... den kommer her .... tror jeg kommer til at føle mig ultimativ tjekket med alle mine nye bagage-dele her lol.

vanity-delsey-fiberlite-reporter-compatible-systeme-trolley-bagages-vanity-delsey.38328900-94552118.jpg

- bagpå sidder der så sådan en kæmpe lomme, så man kan køre den ned over dimsen man trækker op og kører kufferten i .... er også lidt rarere .... gør mig lidt mere tryg, at den ikke pludselig blir stjålet! Jeg er dybt paranoid ift. sådan noget, hehe.

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

INDKØB :D

Ja, mens andre køber karton til favorbokse, så er det jo nok lidt andre indkøb vi gør os herhjemme, haha..... nemlig KUFFERTER! :D

Haha altså :lol:

Hvor sejt med sådan en besparelse! Og en hel kuffert til din kjole,aw, det fortjener den også :heart:

Arj, Rosengårdscenteret - Der var jeg dengang jeg besøgte Odense for nogle år siden, hyggeligt!

Smart med den lomme på trolley-tasken - Jeg er også vildt paranoid når det kommer til sådan noget, så kan godt forstå dig - Det kan bare gå så hurtigt.

0

Puha .... går godt nok lidt trægt med planlægningstråden for tiden, selvom jeg har fået sommerferie, hehe ..... men faktum er egentlig, at jeg tror vi er ved at være der. Jeg har lavet liste op og liste ned over alle de ting, som vi skal huske ..... hvis nogen sidder og næsten brænder inde med noget, som man konsekvent ALTID glemmer el noget, der kunne være fedt at ha med til USA i 3 uger, så må man gerne lige sige til! hehe.

Ellers .... ja ..... hvad skal man bruge sin bryllupsplanlægningstråd til, nu hvor brylluppet er rykket til Las Vegas ..... familiedrama ? haha .... jeg har faktisk brug for lidt objektivt input, så håber meget, at nogen lige vil fortælle mig, om jeg er åndsvagt nærtagende og pirrelig el hvad.

Situationen er som følger. Min lillebror havde fødselsdag i tirsdags og vi sidder samlet hjemme hos ham og kæresten, hvor min faster/onkel og farmor også er inviteret og yderligere min far og hans nye kone. Selve aftenen er egentlig ok hyggelig, men der sker et par småting undervejs....and here it goes:

1) Ift. brylluppet .... hver gang jeg snakker med min far, så spørger han mig altid, om vi har aflyst brylluppet igen og ikke skal til USA. "Ja, I har jo aflyst og lavet tingene om så mange gange, så det kunne jo sagtens være, at I gjorde det igen". Om det er hans måde at fortælle os, at han helst ikke vil ha, at vi fiser til USA og bliver gift - er det måske - dunno. Men blir ikke lavet om og vil jeg heller ikke, for glæder mig vildt meget til vi skal afsted om under 1 md! :) Og in all fairness .... da tingene var på spidsen og vi aflyste hele skidtet, der fortalte jeg ham, at een af grundene jo bla var, at der aldrig var nogen, der havde tid til at komme herover og besøge mig .... at det altid var mig, der skulle komme til Sjælland .... og tingene har overhovedet ikke ændret sig. Han kørte over Fyn forleden (skulle til Århus) og ikke om han ringer og spørger, om jeg gir en kop kaffe el lign - han havde travlt med at komme hjem til aftensmad hos konen.

Endvidere .... han blir ved med at latterliggøre tingene i Las Vegas. Altså ved ikke om det er en selvfølge, når man vælger Las Vegas, at det at blive gift så kan blive hængt ud og blive latterliggjort ? Altså vi har jo ikke valgt Elvis og et cheasy chapel .... men derimod et super romantisk sted om aftenen med masser af lys og med en ordentlig præst osv, som han hele tiden bliver ved med at kalde SALMEHØKEREN! Jeg er fandme snart ved at blive åndsvag. Sad dernede og tror ordet Salmehøker blev nævnt mindst 4-5 gange den aften.... og alle andre gange, jeg snakker med ham. Har for længe siden sagt, at det fandme ik er nogen salmehøker, men den sidder sgu ik rigtig fast .... og prøver at ignorere det nu, men åh den er svær engang imellem.

Til hans forsvar skal det siges, at jeg tror han prøver at være sjov .... og han griner hver gang, han siger salmehøkeren .... men prob for mig er, at det blir sagt på en nedladende måde og det blir latterliggjort ....

Anyway .... første dilemma .... er jeg åndsvagt nærtagende ?

Okay ... næste ting. Snakken kommer ind på bopæl og ind på Kenneth og jeg, der ikke kan blive boende, hvor vi bor, da man kun kan bo her så længe man er under uddannelse. Altså vi har ikke super meget plads, som det er .... kun ca 50 kvm + en have til hundi. Det ligger dog smack in the middle af Odense og koster næsten intet og kan slet ikke finde noget tilsvarende så centralt. Kan godt være, at der ikke er vildt meget plads, men gør os ikke så meget .... vi syns jo egentlig, at det er meget hyggeligt, selvom det da kunne være dejligt med noget mere plads engang imellem.

Nå, men snakker kommer så ind på det bopæl og vi siger, at vi nok flytter mod København, når jeg er færdig på Uni om et års tid. Så kommer retorten fra ham: "I kommer da aldrig nogensinde væk derfra, I vil da blive boende der til evig tid. Maria hun finder jo bare noget nyt og studere, så de kan blive boende. Hun er jo en evighedsstuderende".

Jamen er jo dejligt, at jeg lige skulle ha den foran hele familien, hehe. Altså jeg syns ikke den var mega fed at få smidt i hovedet, må jeg tilstå. Han syns selv, at han bakker mig op ift min uddannelse enormt meget. Når jeg ringer og fortæller, at jeg har fået 12, lyder svaret: "Nå, jamen det var da meget godt"... han var der ikke, da jeg vil mit bachelor-bevis fx .... men jo jo ... han er MEGET interesseret i min uddannelse og spørger næsten ind til den hver gang, jeg snakker med ... NOT!.

Anyway .... er jeg super nærtagende IGEN, fordi jeg faktisk blev lidt ked af kommentaren ? Altså generelt er tonen lidt hård i min familie og min lillebror fx smed en sviner på Facebook, da jeg opdaterede at jeg nu endelig havde sommerferie, at de søgte ungarbejdere i JYSK, så det kunne jeg da bruge min sommerferie på ... det kunne også være relevant erhvervserfaring ift. min uddannelse, hehe. Altså jeg syns jo, at den var lidt raffineret og han fik da også een retur med, at jeg følte mig smigret over, at han anså mig for værende så ungdommelig, men at hans kæreste måske mere passede til målgruppen, hehe og at han var mit store idol, men at de ikke havde kandidaten "Shipping-elev" på Uni, så jeg var blevet nødt til at vælge noget andet, hehe. Noget i den dur ihvertfald ....

Men syns jo, at den sviner-joke på Facebook .... den er der jo ikke ment noget ondt med .... og dunno om min far heller ikke mener noget ondt med det .... men altså .... syns jo ikke så meget, at det er svinere mere, men mere meningstilkendegivelser.

Men dunno om vi er i dilemmaerne i småtings-afd .... jeg kan bare mærke, at jeg blev skide ked af det over de latterlige kommentarer. Tror mest af alt, at det er fordi, det er 2 ting som fylder meget i mit liv pt .... 1. bryllup som jeg glæder mig til og min udd. som betyder alt og som jeg dedikerer enormt meget tid til ....

Anyway .... har brug for lidt frisk indspark her ..... der er stort familie halløj i min fars og lillebrors sommerhus (eet vi aldrig blev spurgt om vi ville være en del af, men en anden lang hist) i Sverige d. 21 juli .... og har sgu ikke rigtig lyst. Til fødselsdagen hører også med, at min faster bare ikke kan li mig eller Kenneth for den sags skyld .... hun har aldrig kunnet - siden jeg var teenager faktisk ... hun formåede ikke at sige 1 pænt ord til os hele aftenen .... modbydelighed på modbydelighed, der fløj ud af munden .... blandede sig i vores samtaler med andre mennesker for at sige noget lort .... og gider bare ikke ha flere humørsvingninger el dårlige perioder inden vi rejser til USA nu .... og at spilde en hel weekend på familien .... nej tak.... så vi har desværre ikke tid til at deltage.

Edited by MariaSchmidt
0

Æv altså :bearhug:

Jeg kan godt forstå, at du er blevet såret over de kommentarer. Hm, bum bum. Jeg opfatter dig som lidt rapkæftet, og det er måske karakteristisk for tonen i din familie, men bagsiden af sådan en kontant, direkte tone er jo, at man risikerer, at man gør andre kede af det. Om det har været med vilje, det aner jeg ikke. Og om der ligger nogle sårede følelser bag....well, det kunne måske godt være. Jeg kan SAGTENS forstå, hvorfor I ændrede jeres planer, og det synes jeg også var den bedste beslutning, men farmand er måske alligevel lidt såret over ikke at blive involveret i brylluppet? At han så ikke rigtigt har gjort sig fortjent til det, det er jo noget andet. Man kunne måske have håbet, at han havde gjort alvor af at ændre på nogle ting, da du gav ham et par sandheder, men det er åbenbart ikke noget, han kan overskue, eller måske "glemmer" han det lidt. Jeg synes i hvert fald, at du har forsøgt at række hånden lidt ud mod ham, og så er det da sårende at skulle gøres til grin efterfølgende. Måske kunne det have fået ham til at acceptere det, hvis I fortalte noget om selve vielsen og planerne, men jeg ved det sgu ikke....

Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at komme til familiehalløj d.21/7 (ellers en virkelig god dato, he he), så det er nok ikke nogen dum idé, at melde ud, at I allerede har planer den dag, og så fokuser på jeres skønne rejse og bryllup og sørg for at nyde hvert et øjeblik. Hvad blev det forresten til med videoen? Hvis I køber den, ville din familie så mon måske sætte pris på at få lov til at se den?

0

Jamen min familie er også sådan lidt rap-kæftet i det .... eller ved ikke om rap-kæftet er det rigtige ord .... det ord forbinder jeg mere med en havneluder, der står og deler verbale øretæver ud :lol: haha ..... men mere typerne, der måske har en ironisk/sarkastisk bemærkning i de fleste tilfælde ... og ja, vi er helt enige .... det følger self med, at man engang imellem kan blive lidt såret eller komme til at såre folk. Tonen har dog ændret sig en del, syns jeg .... det handler ikke om at smide sjove svinere mere, men måske mere ondskabsfulde. Jeg har været rimelig bevidst om det de seneste år og prøver for så vidt at undgå de rigtig hårde af dem, simpelthen fordi jeg er bange for, at det blir opfattet forkert.

Men den omkring mig værende evighedsstuderende - den var desværre ikke nogen sviner ... det var bare en kommentar. Normalt blir tingene sagt med et grin bagefter el et glimt i øjet osv .... var der intet af her.

Men altså .... jeg føler mig sgu lidt som en dramaqueen, fordi tingene går mig på .... og føler, at det er mig, der er besværlig osv .... og også derfor jeg liiige har brug for lidt andet input end mine egne tanker omkring det, for måske jeg sidder og er lidt ked og såret af noget, som jeg måske ikke burde være det af.

Ift. optagelse af selve vielsen .... kenneth er ikke så meget for det herhjemme - han vil helst, at det er noget, der forbliver derovre, hvilket er fair nok. Tror han er bange for, at får vi een, så vil min familie kræve at se den .... og imens det står på, så vil der komme kommentarer en masse og en del ting vil højst sandsynligt blive latterliggjort og det vil ødelægge det gode minde, som vi jo vil ha af det.

Og har prøvet at indvolvere ham i tingene og fortalt omkring det derovre osv .... men han forstår det ikke rigtig. Har også sagt, at han da bare kan tage flyveren og følge mig op .... men den tog han vist ikke lige til sig, hehe.

0

Annonce ♥

Ha ha, jeg mente nu ikke havneluder, men kontant og ligefrem....

Jeg tror altså, de fleste ville blive sårede, og jeg synes ikke, du er en drama queen. Desværre må nogle erkende, at familie vælger man ikke selv, og det er bare ikke altid, at det fungerer godt. Det bliver jo ikke mindre trist af at se på, at din bror tilsyneladende har det fint med samme familie. Men nu har i forhåbentlig nogle skønne venner og I har hinanden - og kan lave jeres egen familie, hvis I vil. Og jeg kan egentlig også godt forstå Kenneths holdning om at vielsen er mellem jer og ikke skal gå på omgang blandt hånlige familiemedlemmer. Måske kunne I få lavet filmen UDEN at fortælle familien om det? Eller tjah, I kan selvfølgelig også klare jer uden...Men altså, det lyder som om, at du er ved at løsrive dig fra din familie, og det er måske også derfor, de stritter lidt imod. Men det er jo et tegn på, at du er blevet voksen og ser alting i et andet lys - det har den fysiske distance måske også givet mulighed for, hvorimod din bror måske sidder lidt fast i det gamle. Som sagt synes jeg, det er fint at droppe familiehalløjet inden brylluppet, og så tag det som det kommer efterfølgende?

Edited by sommer2012
0

Jeg har ikke meget tid på BK (Piv!) men her vil jeg gerne lige investere lidt i et svar - for jeg genkender en del i det du fortæller, Maria.

Jeg synes bestemt ikke, at du er 'åndsvagt nærtagende' og jeg bliver helt hidsig på dine vegne over, at du skal være udsat for den slags spydige kommentarer - uanset hvorfor de bliver sagt - om de bunder i, at nogle er såret/vrede/bitre - whatever.

Voksne mennesker bør tale ordentligt sammen, så man undgår misforståelser.

Jeg er klar over, at jeg ofte herinde på BK kan lyde som om, at jeg er en pushover- men ude i den virkelige verden, når jeg ikke er drænet osv, - så kan jeg virkelig hidse mig op over sådanne ting. Det gider jeg ikke finde mig i.

Uden at kende den dybere årsag til jeres stridigheder (Jeg har selvfølgelig læst om forholdet i familien i din tråd før) - så ville jeg personligt slå ned på sådanne kommentarer. Om det så ødelægger den "gode" stemning, so be it. (Er der overhovedet en oprigtig god stemning?)

Jeg har ikke selv haft SÅ meget succes med det endnu, men forsøger mig frem, når jeg bliver udsat for noget i samme dur, som det du beskriver. Det hjælper mig i hvert fald selv.

Du kan også simpelthen agere lidt "dum" (samtidig lidt fræk) og spørge "Undskyld, jeg hørte det ikke lige, vil du gentage?" Eller min favorit at gentage de ord, der bliver smidt i hovedet på mig, så afsenderen rent faktisk kan høre, hvad det egentlig er de kæfter op om! Nogle gange hjælper det, andre gange så falder ordene slet ikke til bunds hos dem - og gør de ikke det, så ved jeg på forhånd, at en evt. diskussion for at få løst op er nyttesløs.

"Pick your battles" - har jeg engang fået lært.

En anden ting, der hjælper mig er rent mentalt at forberede mig på, hvad jeg kan få smidt i hovedet til sådan en familie-komsammen. Det er naturligvis svært at forudsige, men lige at have forberedt en sætning inde i hovedet, der kan få lukket kæften på de infantile voksne, så de ikke er i tvivl om - hertil og ikke længere. Det bidrager naturligvis ikke til den gode stemning, men hvorfor skal vi altid være de "store", de rummende, og de ansvarlige for, at samtalen går godt?

Jeg ved selvfølgelig ikke helt konkret, hvad der ligger bag - det indtryk jeg har fået af dig herinde er, at du er enormt ressourcestærk, er lynende intelligent og har en viden der favner bredt og som du formår at bruge virkelig konstruktivt. Jeg kan slet ikke forstå, hvordan man kan være andet end stolt over det som bekendt/familiemedlem til dig. Bloody hell - der er tonsvis der ikke kommer videre end folkeskolen i dag - og at du er nået så langt med hvad der lyder til at være rimelig ringe opbakning - go you! Hvorfor skal det være negativt at være i stand til at tilegne sig viden og være såkaldt evighedsstuderende - Vor Herre Bevares altså.

Mht. at flytte fra jeres nuværende hjem lyder det blot som endnu en sarkastisk kommentar - selvom du nævner, at der bliver grinet ind i mellem, så er der en årsag til, at du tager det nær - og enhver der kender dig godt (som din familie egentlig burde) bør kunne se, at det sårer dig! I hvert fald bør de kunne se, at det ikke er en kommentar, der gør dig i godt humør - og så bør de ellers stfu - ærlig talt. (Lidt Wow slang skal der til!)

Den nedladende måde at omtale jeres præst på (og derved jeres bryllup) lyder til at være sagt i bitterhed over, at I har taget den beslutning.

Facebook kommentaren fra din lillebror forstår jeg ikke helt - og jeg er ikke fan af Facebook, så kun kritik herfra til det! :biggrin:

Det der generer mig i hverdagens kampe med sådanne kommentarer og situationer er, hvis jeg ikke selv synes, at jeg gør hvad jeg kan for at få det løst. Og med løst mener jeg ikke, at alt skal være fredelig idyl - men løst af hensyn til min egen velvære.

Har jeg sagt fra, har jeg forklaret, at sådanne kommentarer sårer mig (Eller, hvis det er for sårbar en position - har jeg spurgt dumt til, om de mener det, og bedt dem gentage det eksempelvis) - har jeg gjort alt det, og fatter de stadig ingenting - så gider jeg ikke mere. Så vil jeg trække mig - og netop som du selv skriver, overveje at melde fra til diverse arrangementer, når jeg intet positivt får ud ad det. Så er det slut og kontakten må så blive på et minimum, selvom det gør ondt at indse. Det har hjulpet mig gevaldigt eksempelvis at skære ned på antallet af timer jeg er tvunget til at være i selskab med destruktive mennesker. (Eksempelvis ved at sige, at jeg har andre planer)

Det nytter ikke noget at omgive os med folk, der ikke kan lide os som vi er, og som forsøger at forandre os i negativ retning. Det styrker ingenting.

Jeg håber, at ovenstående giver bare lidt mening for dig!

Jeg vil slutte med at gentage sætningen - "Pick your battles" - for jeg synes virkelig, at den er rammende.

Og vi kan alle bruge den og give den videre som et godt råd - nu vi ikke kan sætte os 100% i hinandens sko.

Kun du ved, om din far, lillebror - generelt familie er i stand til at se tingene fra et andet synspunkt.

Kun du ved, om de er kampen værd at forsøge at få ændret den hårde tone. For uanset om du misforstår kommentarerne eller ej - så bør de tale ordentligt.

Måske det blot kan ordnes ved nemt at sige "Tak, så er det godt!" - det kan afhænge af familiens synergi og om de formår at indse, at dine grænser skal overholdes.

Nå ja, og sådan ét her skal du da have! :kiss: For hvor er det dog en træls ting med de familier til tider!

0

Ih Maria. Jeg forstår godt at du bliver øv over sådanne spydige stikpiller.

Hvis det var mig ville jeg heller ikke kunne holde ud at komme til sådan noget familietamtam, når man i forvejen ved hvad man har i vente.

Ellers er jeg i øvrigt meget enig med Felinity. Men tænker, du sikkert selv har prøvet en masse.

Det er vel derfor, det er endt med, at I har fundet en helt anden (og ikke mindst meget bedre!) løsning til jeres bryllup.

Syn's du skal tænke på dig selv og din H2B. Det vigtigste er, at I har det godt. Så må I evt. sortere i de mennesker, I omgås. Det gælder også familie!

I øvrigt - lækkert med kufferterne... Vi er også på udkig. Regner med, at vi skal have en grøn og pink! Haha

Uha tør ikke tænke på hvor meget "shoppingplads" der bliver i din kuffert! :o Er da slet ikke misunderlig :biggrin:

Husk at alt hvad du køber er sparet! Det er jo så meget billigere! Især mærkevarerne :tunge:

Så det må du lige forklare H2B på forhånd. Det er alm. kvinde-fornuft!

0

Puha ..... min tråd kommer ingen vegne for tiden, men fik at vide, at min kjole ville komme hjem i første halvdel af juli, så jeg skulle booke tid hos skrædder efter d. 15 juli, hvilket var fair nok. Da vi skal afsted d. 4. august, så var der kun små 14 dage at løbe på ift. tilretning af kjolen, såfremt den først kom tæt på midten af juli.

MEN ..... ringede til Nicolai igår, da jeg ikke havde hørt noget fra dem og vi skrev d. 16. juli og hende jeg fik i røret .... ja, kjolen burde være på trapperne, men hun kunne ik lige sige noget om, hvornår den kom. ØHHH HALLÅ ??? Jeg har tilretning om et par dage .... jeg ved jo ikke, om jeg kan få en ny tid .... det er høj sæson og var heldig, at jeg bare fik den tid. Og i øvrigt .... jeg ligger lissom andre planer, når jeg skal til Kbh .... for smider jo ikke 800 kr ud på en tur i 1 time hos en skrædder .... skulle også farve skørt med min veninde og et par andre småting....

Men er ikke gået totalt i zilla-mood endnu ..... men hvis den kjole ikke er der imorgen eftermiddag, hvad gør man så liiiiige ? Tiden er lissom ved at være LIDT knap .... der er 14 dage til vi skal afsted på lørdag.

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

Ejjjjj, jeg får dejavu. Min kjole blev også forsinket, og der tog kjolebutikken det også meeeeeget roligt, selvom jeg ikke nåede min oprindelige skræddertid. Jeg villle ringe igen i dag og tale med store bogstaver til dem, hvis kjolen ikke er der endnu...

0

Havde regnet med at ringe imorgen først .... men kan man godt tillade sig at ringe 3 dage i træk så ? :) Jeg vil jo helst ikke opfattes som en totalt zilla, men skal jo ha aflyst skrædder-tiden så og håbe, at jeg kan få en ny og .... aj, men altså .... det er noget værre rod.

0

Havde regnet med at ringe imorgen først .... men kan man godt tillade sig at ringe 3 dage i træk så ? :) Jeg vil jo helst ikke opfattes som en totalt zilla, men skal jo ha aflyst skrædder-tiden så og håbe, at jeg kan få en ny og .... aj, men altså .... det er noget værre rod.

Altså tjah....hmmm....bum bum. :a1221: Kan godt forstå dine overvejelser om først at ringe i morgen. Troede også kun, du havde ringet én gang. MEN det er jo snart, at du SKAL bruge kjolen og du har en skræddertid og lang transport osv. I sådan et tilfælde synes jeg egentlig godt, man kan tillade sig at være lidt insisterende/irriterende, men du må selvfølgelig lige lytte til din egen mavefornemmelse... :)

0

Annonce ♥

Har kun haft ringet een gang ... du forstod ikke noget forkert :) hehe .... Ringede igår til dem ..... men ved ikke, om jeg kan ringe idag og så igen imorgen ... det er 3 dage i streg så :)

Jeg tror, jeg ville ringe i dag og så fortælle dem, at nu har du lige givet dem lidt ekstra tid, men at du gerne vil være helt sikker på, at de gør alt hvad de kan for at få kjolen hjem, når nu de ved, at du ikke bare lige kan komme forbi når som helst og at du rent faktisk har en skræddertid og i øvrigt skal bruge kjolen snart. En venlig men bestemt reminder. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om temperament...

0

Nå, Kenneth ringede lige til dem ..... jeg syns, at jeg kom til at virke lidt hysterisk, hvis jeg ringede igen igen .... så han greb knoglen og ringede til dem og kjolen er ikke engang sendt fra Frankrig endnu.

Hende, han snakkede med, ringede til leverandøren og sagde, at de godt måtte få fingeren ud og sende dem med samme, så de satser på, at den er hjemme forhåbentlig senest fredag, men de kunne jo ikke love noget ..... jeg skulle ihvertfald ombooke min skrædder-tid .....

PS: Han sidder og fortæller mig nu, at han havde fået at vide af hende kællingen i tlf, at ja jeg havde jo også været lidt sent ude med at købe kjole ..... ØHHH ?!?!?!? Jeg købte den for 3 1/2 måned siden! lol. Havde sgu da ikke købt den, hvis de ikke havde sagt, at de kunne få den hjem ..... sådan en møgso altså .... sgu da ikke min skyld, at de er nogen snøvl og ikke har styr på de kjoler, folk bestiller.

Edited by MariaSchmidt
0

Nå, Kenneth ringede lige til dem ..... jeg syns, at jeg kom til at virke lidt hysterisk, hvis jeg ringede igen igen .... så han greb knoglen og ringede til dem og kjolen er ikke engang sendt fra Frankrig endnu.

Hende, han snakkede med, ringede til leverandøren og sagde, at de godt måtte få fingeren ud og sende dem med samme, så de satser på, at den er hjemme forhåbentlig senest fredag, men de kunne jo ikke love noget ..... jeg skulle ihvertfald ombooke min skrædder-tid .....

PS: Han sidder og fortæller mig nu, at han havde fået at vide af hende kællingen i tlf, at ja jeg havde jo også været lidt sent ude med at købe kjole ..... ØHHH ?!?!?!? Jeg købte den for 3 1/2 måned siden! lol. Havde sgu da ikke købt den, hvis de ikke havde sagt, at de kunne få den hjem ..... sådan en møgso altså .... sgu da ikke min skyld, at de er nogen snøvl og ikke har styr på de kjoler, folk bestiller.

Godt Kenneth ringede, så I kunne få afklaring (selvom de er utjekkede, at de ikke selv kigger på deres papirer og konstaterer, at de har en kunde, det haster med at få kjolen hjem til). Håber kjolen er fremme inden weekenden. Min kjole skulle også hjem fra Frankrig, og den kom ret kort efter, at jeg havde fået butikken til at rykke for den (sært de ikke selv tænker den tanke, når de ved, at man har en skræddertid)...

0

Annonce ♥

Hvad for noget, hvad i alverden bilder den bitch sig in!? Vor Herre Bevares, som om, at det er din skyld, at de ikke har styr på deres varer!

Håber sådan for dig, at den er lige om hjørnet, så du kan få hentet kjolen.

Ikke om jeg forstår sådanne forretninger - det er som om, at de ikke har en oversigt over deres kunder/bestillingsdato/hvornår varerne ankommer osv.

Altså, tænk hvis du bare var taget derind i den tro, at kjolen da var kommet.

Godt Kenneth lige kunne ringe også - kan godt følge dig i, at du ikke vil ringe så mange dage i træk. Selvom det er helt på sin plads.

Masser af held og lykke, må kjolen være hjemme lige om lidt :kiss:

0

Jamen de har jo skrevet ned, hvornår jeg skulle bruge den senest PLUS skrædderen havde jo meddelt dem om, hvornår jeg havde booket skrædder-tid .... så de vidste jo, hvornår den altså SKULLE være hjemme ..... men ja ... jeg ved godt, at mange kjoler skal hjem her om sommeren osv .... men altså .... det er egentlig for mig lige meget, for har jo købt (OG BETALT) for en vare, som de ikke har styr på, hvornår kommer hjem.

Det der dog ultimativt irriterede mig mest var hende, som sagde, at det faktisk var min egen skyld, at det hele var så presset, fordi jeg havde været sent ude med at bestille kjole. Altså det mener jeg jo SLET IKKE, at jeg var ..... man køber vel ikke en vare under forudsætning af, at den skal være forsinket, når man har fået en fast leveringsdato ?!?!? og spurgte netop extra ind til, om de nu var sikre på, at den ville være hjemme uden forsinkelser, da jeg købte den .... og jaja .... den kom som aftalt!

Altså ved jo godt, at der kan ske fejl osv ..... men gider sgu ik ha klasket i hovedet, at det er min skyld, at alt blir så presset. For var det jo aldrig blevet, hvis de ellers bare havde fået fingeren ud af røven og holdt styr på, hvornår de skulle hive de forskellige kjoler hjem.

0

Jeg tillader mig altså lige at komme med et tip til jeres kufferter, sørg for at bind et tørklæde eller sådan noget i håndtaget, så i let kan kende dem på bagagebåndet, for der er 7 millioner sorte kufferter.. jeg fortrød i STOR stil jeg havde en sort kuffert uden noget synligt mærke med på ferie i marts, for stort set alle har bare sorte kufferter.. Nu har jeg købt en kuffert i sådan en underlig orange farve, tudegrim, men den er fandeme let at kende :lol:

0