MariaSchmidt

Maria & Kenneths Bryllup - Så er beretningen startet...deejligt

1,021 posts in this topic

hahaha :D havde godt overvejet måske at finde noget, der gjorde, at vi kan genkende dem .... specielt fordi vi skal flyve MEGET, hehe ... skal lette/lande 8 gange inden for de 3 uger, hehe ... så der blir mange gange i lufthavnen, hvor vi skal ha fat i de kufferter :P Men havde egentlig måske slået det lidt hen, fordi jeg tænkte, at vi nok finder dem igen .... som vi plejer :P Men du har nok ret .... tror jeg må hen og finde noget farvet bånd el lign og binde fast , hehe. Takker for tippet! :)

0

Annonce ♥

Hov, fik ikke svaret på håret - håret nede og lidt lækre bløde krøller!

Danke schön :) Er stadig i tvivl om, hvordan det skide hår skal se ud altså ..... skal også ha det klippet og farvet inden vi smutter afsted, så blir nok i næste uge engang .... regner med at tage Miss-Lena dimsen med derop og så se, hvad hende frisøren siger :) Får booket tid hos dem, der vinder alle danmarks/nordiske/europa-mesterskaber her i DK .... en salon, der hedder Trend of hair, der ligger her i Odense ... så håber jeg får fat på lidt kompetence, hehe.

0

Sikke noget skidt med din kjole, jeg håber den snart dukker op. Ja, sorte kufferter er skidt, vi har lilla af samme grund, men ellers kan det altid være en fordel at sætte et stor klistermærke på, eller brugde de bånd til at sætte om, man kan få i mange forskellige farver rundt omkring.

0

Annonce ♥

Ved godt, at de farvede er mest smart ift. i lufthavnen, når man skal ha sin baggage ..... jeg kan bare bedst li de sorte :fløjt: - også fordi jeg ved, at jeg vil blive træt af en pang-farve inden for meget kort tid, hehe.

Men tror jeg prøver noget farve af en art på håndtagene .... det burde kunne gøre tricket .... :) Takker for alle rådene

0

hahaha :D havde godt overvejet måske at finde noget, der gjorde, at vi kan genkende dem .... specielt fordi vi skal flyve MEGET, hehe ... skal lette/lande 8 gange inden for de 3 uger, hehe ... så der blir mange gange i lufthavnen, hvor vi skal ha fat i de kufferter :P Men havde egentlig måske slået det lidt hen, fordi jeg tænkte, at vi nok finder dem igen .... som vi plejer :P Men du har nok ret .... tror jeg må hen og finde noget farvet bånd el lign og binde fast , hehe. Takker for tippet! :)

Altså man kan jo også købe de der bånd til at "binde" rundt om kufferten, men em er der også bare så mange der har, så et let genkendelig tørklæde, eller som jeg gjorde, en hunde pølle pose i blå, jeg havde ingen tvivl om hvilken kuffert der var min på vej hjem :lol:

0

Nå .... jamen er ved at få booket de sidste ting her til turen .... vi har et par hænge-partier ... bla tøj til Kenneth, så der skal jeg ha ringet i aften og forespurgt på størrelser, udvalg osv :) Heldigvis ringer man gratis til både mobil og fastnet til USA via Onfone - dvs det indgår bare automatisk i det antal timer, man har at ringe for om måneden .... det er godt nok smart :)

Ellers ... har lige fået booket en Grand Canyon/Hooverdam/Indianerreservat tour ..... smider den ind her .... glæder mig rigtig meget :) Overvejede at leje en bil selv og køre, men det blir meget dyrere + der skulle være problemer med at få parkeringspladser osv .... så vi hopper på bussen og håber at møde og snakke med en masse amerikanere i stedet for :lol:

eJ8bp.jpg

0

Annonce ♥

Nopes .... ville høre nærmere, når de havde fået den hjem .... de ville få den sendt express fra Frankrig .... så HÅBER inderligt, at den er her fredag, men altså .... tør ik rigtig håbe på noget. De var tilgengæld rigtig søde ude hos skrædderen og sagde, at jeg bare kunne komme efter lukketid, fordi det var lidt en hastesag .... så jeg kunne bare komme den aften, kjolen var kommet hjem ..... men måtte lissom forklare, at jeg ikke bare lige kunne smutte forbi en aften, da jeg bor i Odense, haha.

- men er ikke nået zilla-stadiet endnu el blevet hysterisk, hehe ..... utroligt egentlig ... er faktisk ret stolt af mig selv :lol: .... selvom der kun er 14 dage til vi rejser afsted

Edited by MariaSchmidt
0

Ej, det er altså noget l&€@ med den kjoleforsinkelse! Også det svar de giver for at forsøge at redde sin egen røv og lægge skylden over på dig?! Jeg fik også at vide, at jeg var sent ude med at kigge på og købe kjole i februar-marts, og jeg skal giftes samme dato som dig:) Jeg grinede bare, og sagde, at jeg nok skulle finde nogen der kunne få en kjole hjem til den tid... Godt din skrædder er så forstående! Er det en ude på Amager, måske? Så er det i så fald nok den samme skrædder vi har..:) Held og lykke med det, jeg krydser fingre og tæer.

I øvrigt fik jeg chok da du skrev "14 dage tilbage", for så er jeg selv lidt sent på den, men blev beroligende da jeg forstod det er 14 dage til I rejser, ikke til den 11.8... Hehe :)

Edited by tantogfjas
0

Annonce ♥

Nej nej, du har ikke travlt! :lol: haha .... eller well .... det er jo lige om snart altså! :) Men ja ... jeg blev også lidt arrig over opførslen .... syns jeg ikke de kan være bekendt. Har bestilt kjole 4 mdr før jeg skal bruge den .... og ved godt, at det mange steder tager 6 mdr at få en kjole hjem .... men min kjole var slet ikke så speciel - var en kjole fra een af deres egne samarbejdspartnere, så den tilhører ikke en bestemt kollektion osv - dermed burde det jo også kunne gå hurtigere, hvis det så endelig er :)

Well .... never mind .... håber den kommer hjem og tror altså, at jeg sender dem en mail derinde, når det hele er overstået omkring opførslen - er stadig sådan lidt i debat med mig selv om hvorvidt jeg skal gøre det el ej. Altså jeg er normalt ikke det helt store brokhoved, syns jeg da ihvertfald ikke selv haha, men altså .... får de det aldrig at vide, så sker der jo aldrig nogen ændringer og syns virkelig, at den var yderst upassende at bebrejde mig for, at alt blev så presset. Men dunno om det er hverdagskost .... er det sikkert .... så mailen er sikkert overflødig :)

Skal dog siges, at jeg ellers ikke har nogen negative ting at sige omkring Nicolai. Havde den sødeste expedient osv :)

Edited by MariaSchmidt
0

Okay..... SÅ kom kjolen hjem og jeg har været til tilretning idag på Frederiksberg! :) Super hyggeligt derude og jeg svedte som en svin !!.... men havde heldigvis min gode veninde med, så det var super dejligt og vi har generelt haft en MEGA hyggelig dag .... spiste sushi til frokost og har fået farvet skørter... whoop whoop!

Nå, men vi lige skal starte med det vigtigste ......... MADEN!! :lol:

R02qg.jpg

- laver det vildeste sushi inde på Sticks 'n' Sushi .... åhhh det var altså bare godt (og småpebret) ... men vi var godt nok totalt mætte, da der var 6-8 stykker tilbage .... men NED skulle de og jeg har stadig totalt ondt i maven :lol:

Nå .... det kom efter kjoletilretning, så kører tingene lidt her i omvendt rækkefølge, haha.

Men jeg har ikke rigtig fået lagt nogen ordentlige billeder ind af kjolen endnu, men de kom så idag! :) Jeg sveder som et svin på dem, da der var en million milliard grader derinde og ingen vind .... så mærkelige skinnende ansigter, må man lige se lidt bort fra her :biggrin:

Billederne er taget FØR tilretningen

5Y8Nw.jpg

- forfra (doh! som om man skulle være i tvivl :lol:) og der kommer et skørt inden under .... ved dog ikke om jeg træder på den der el noget, haha .... men den kommer til at fylde noget mere

YRPoC.jpg

- billede bagfra. Slæbet ligger åndsvagt dårligt ..... men var SÅ bange for, at den kjole jeg fik hjem ikke passede, fordi den jeg prøvede var 2 numre mindre end min størrelse .... MEN heldigvis passede den PERFEKT (næsten) ..... men var også super bange for, at jeg fik "vinger", dvs deller der sad og flappede ud bagpå osv .... men den sidder bare SÅ flot bagpå. Tror der mangler at blive knappet en knap i venstre side, der hvor slæbet begynder og lynede den bare op .... knappede ikke alle de små knapper .... men åhhh ... den sad vildt godt bagpå! MEGA nice. Ser ud som om, at der hænger lidt deller ud omme bag på ... men må være billeder der snyder lidt, for gjorde der slet ikke :)

3kUcO.jpg

- og lige et billede af slæbet foldet enormt dårligt ud lol .... men gir da en ide om længden. Var meget i tvivl om, om jeg skulle ha cuttet noget af længden af, men det ville gøre kjolen alt for kompakt at se på .... så det blir ! :)

Nå, men det var lidt extra billeder af kjolen. Det sorte bånd fra Miss-Lena var super fint.... skal bare liiiiige ha bundet en lidt pænere knude på selve dagen lol .... det røg bare på for at teste :) Og syns det fungerer. Prøvede med en sløjfe, men der virkede skutte rigtigt.

Nå, men jeg havde ingen BH med, for kunne ikke finde nogen. Var i Change inden vi tog derud og de havde bare INTET udover en 85E ... og da jeg skal op i en 95E, så var der ikke noget at gøre. De havde nogen ude hos skrædderen, men de var desværre et nummer for lille både i omkreds + cup-størrelse.

Anyway .... jeg forslår så, at vi prøver UDEN BH .... og det var faktisk vildt pænt uden! For den gabte en del ved netop brysterne og det øverste stykke af maven .... så der skal den syes ind i begge sider .... og den bliver syet så meget ind, at der ikke skal nogen BH på ... og ville der komme BH på, så tror jeg altså, at brysterne ville sidde oppe ved øjnene, når jeg satte mig ned så, haha .... ville også gøre, at der var noget flæsk, der stak ud oppe foroven .... så vildt dejligt, at jeg ikke skal bekymre mig om den!

Ellers skal kjolen ligges et par cm op og der skal en dims i, så jeg kan hive slæbet op.

Anyway ..... syns vi skal lave en lille gættekonkurrence her :lol: Hvad tror I prisen for tilretning er ?

Det der skal laves:

1: Syes ind i hver side ned til ca navlen

2: Ligges op foran

3: Danse-strop

PRIS ??!?! Vi snakker Frederiksberg Skrædderi.

Ift. skørterne, der er blevet farvet. Farvede dem først 1 gang .... var lidt lyse i det, så gav dem en tur mere og de blev VILDT flotte! Så en tur med alm vaskepulver og farven røg tilbage til 1. tur :lol: Så jeg har fået farven med hjem og står for at give dem en tur mere, da vi var løbet tør for tid og jeg skulle hente Kenneth og vi skulle hjem til lille hundi. Min veninde har købt en kjole, hvor hun ikke rigtig syns at et farvet skørt passer under .... hvilket jeg nok må give hende ret i .... så jeg fik lige hendes med hjem, fordi det faktisk sad bedre end mit eget, da jeg prøvede det ... :wink: Så det låner jeg lige på dagen, tror jeg :P Men jeg fik self ikke taget nogen billeder af det .... klovn Maria, I know .... men regner med at smide det i igen een af dagene og så kommer der billeder af resultatet :) Men tror det blir MEGA fint .... der kom lissom lidt spil i det, så det ikke blev totalt ensfarvet hele vejen igennem. Vi havde egentlig regnet med at farve det i hånden i en balje, men ja .... så endte vi med vaskemaskinen, hehe

Nå, men det var en lang update ..... pris for tilretning .... hvad siger vi ? :lol:

0

Annonce ♥

Den sidder vel nok flot på dig! Jeg oplevede det samme med BH.. brugte en formue på en og den endte med at gøre sådan at jeg fik de sygeste rygdeller.. uden så er der ikke antydningen af delleflapper.. så væk med den! :) Jeg vil skyde på 855,25? :biggrin: De 5,25 kommer fordi, der var 25% på sytråd, men KUN i dag! :lol:

0

Jaja den blir helt ordnet til jeg henter den .... Men den skal vel alligevel ordnes i USA går jeg ud fra, da den nok er levet lidt krøllet i kufferten :) men skal jeg afsløre prisen ...... 2700 KRONER !!!!!! Jeg var liiiiiiiiiige ved at få et hjertestop der.....

0

Annonce ♥

Ja, det er godt nok dyrt!! Men er super glad for kjolen .... altså jeg er jo en str 50/52 (nok nærmere 52) og syns klart, at jeg ligner max en str 48, så det er MEGA fedt! haha. Altså sådan lykke kan jo slet slet ikke købes for penge! :lol: lol

FARVEDE SKØRTER:

ELLERS .... NU skal I bare se her .....!!! Min veninde og jeg farvede jo skørter igår ... MEN, som jeg har skrevet ovenstående .... vi farvede af 2 omgange, da vi syns de var for lyse i første omgang .... men da vi så vaskede alm med vaskepulver efterfølgende, så røg den extra farve, de havde fået i 2. omgang af .... og så ja .... så skulle de lissom ha en gang mere :)

Anyway .... svigermor havde booket vasketid idag og snakkede med hende igår om, om jeg kunne booke det sidste af hendes vasketid idag til at farve skørterne en extra omgang - og det kunne jeg sagtens! :) Så hun ringede her 11.30 og sagde, at nu kunne jeg godt komme .... så jeg fedtede afsted .... og resultatet af skørterne kommer her! :) Snappede lige et par billeder oppe hos svigermor ..... Syns selv de er blevet SUPER fine! :)

Det er dyson lilla farve (den mørke lilla, der så bare er doseret lidt ad gangen - har ca. brugt 1/3 af pakken el lign til begge skørter) og så noget special salt, man også skal bruge ... og så ellers bare en tur i vaskemaskinen! :)

XGpj.jpg

Pauyl.jpg

fA3X.jpg

- der er kommet sådan et farve-spil i skørterne .... det ser ÅNDSVAGT godt ud altså :)

Ligner meget godt denne her farve, som jeg gik efter ? :)

crinoline3.jpg

Edited by MariaSchmidt
0