MariaSchmidt

Maria & Kenneths Bryllup - Så er beretningen startet...deejligt

1,021 posts in this topic

Annonce ♥

1000 tak for alle jeres lykønskninger ..... Man blir så glad i låget, hehe ..... Men kun 1 uge tilbage nu ... Snøft ..... Men det er 1 uge i NY :D sidder ligenu i Las Vegas lufthavn og venter på at vi kan få tjekket vores baggage ind .... Ligeså sjovt som alt er, ligeså meget et kæmpe cirkus er det hele og ikke mindst skide dyrt er alt. Vegas er en drikkepenge by, så det vælter ud med tips til højre og venstre.

En der fløjter efter en taxa til dig og åbner døren for dig, 1 dollar. Tager din baggage, 1 dollar pr baggage. Stuepiger, 5 dollar om dagen ellers er der ikke håndklæder når værelset er ordnet (ja, vi har prøvet det, fordi vi "kun" smed 3 dollar et par gange), taxa chauffører ... 2-3 dollar i tips, tjenere, 15-20% oven i regningen..... Og det blir ved ..... Bare der er een der blinker med øjnene af dig, så koster det penge .... Helt vanvittigt.

Hvert måltid koster i omegnen af 300 kr minimum .... Alt er bare meget dyrere end først antaget :) men det har været super sjovt og det har været en kæmpe oplevelse, jeg slet ikke ville ha været foruden. Var også ude og se grand Canyon og hooverdam igår .... Var bare SÅ FLOT altså :) men jeg stammer med billeder, når der engang er kommet nogen fra fotografen og der kommer beretning, hehe.

Nå, men det var vist det ..... Er faktisk min fødselsdag imorgen (dvs idag dansk tid vist faktisk) haha .... Og skal ha fejret den på behørig vis i NY ... Må se hvor smadret vi er efter at ha siddet i flyveren hele natten .... Har heldigvis pakket min hovedpude med hjemmefra :P

Og Kenneth er lige gået over for at høre hvad en upgrade fra monkey til 1st class koster .... Blir spændende hvad svar han kommer tilbage med, haha ....vi spillede for første gang sådan rigtigt på maskinerne idag og vekslede sgu 120 kr tl 1200 kr !!!! Alt sammen pga en fejl lol .. Kenneth kom til at trykke på All-in knappen i stedet for 1 dollar lol ....

Håber alle nyder sommeren hjemme i DK :)

0

Annonce ♥

Ihhh forsinket tillykke fra mig....❤❤❤❤

Lyder som om det er en god tur..

Jeg har også talt med H2B at det der med tips er noget "underligt" noget... Men det er det de lever af der ovre... Men man synes de burde tage det det koster og så slut prut..

Hvad skal i NY? Altså ligger der en plan eller tager i den bare fra dag til dag?

Endnu et stort tillykke....

0

Annonce ♥

Taaaaak :) var lidt sjovt .... Da vi skulle igennem security check i lufthavnen, der skal man jo vise boarding pass og pas .... Da ham den ældre mand, så ar set det og gir os vores pas tilbage siger han: "oh, Maria ... By the way (og jeg blir jo vildt skræmt over at der er noget galt lol) .... Happy birthday!" haha .... Og så grinede jeg .... Han var helt vildt sød altså .....

Men har fløjet hele natten og måtte liiige op på hotellet og ha en 2-3 timers lur, for man sover altså ikke godt på en flyver, der bumper og rasler igennem den sorte nat :S men har tilgengæld lige været ude og spise på en meeeeega god restaurant her i NY til aften. Var heldige at få et bord, da vi ringede fra Vegas igår aftes .... Pris: 262 dollar for 2 ... Ouch, hehe.... Skal lige ganges med 6, men niøøøøj det var godt. Kammuslinger, så meget kød, at vi har "meatsweats" haha.... Og fantastisk dessert og vin til .... Og tjenere der opvartede een konstant i hoved og bagdel .... Aldrig oplevet noget lign :) men nu er vi også liiiidt brugte ..... Så kl er 22-22.30'og må hellere få noget søvn,så vi er friske til at gi den max gas imorgen :D

By the way ..... Totalt ynglings kaffebar / sandwich shop i london har også åbnet nogen stykker her i NY .... Var det første sted, vi besøgte, haha..... Hedder Pret A Manger ..... Hvis nogen kommer til london, så er det derind og spise sandwich, croissanter (de bedste der findes) og cafe latter :D

0

Glæder mig SÅ meget til du får tid til beretning - synes du skriver så dejligt og levende :cheerleader3:

men "meatsweats" Maria??!! ...Som vegetar lyder det som et absolut ikke særlig lækker ord :cowsleep::biggrin:

Og sidst men ikke mindst TILLYKKE med føs'dagen også... :denmarkflag:

0

Annonce ♥

SÅ er vi hjemme igen .... og puha en omgang jetlag, hehe .... men det går nok .... er helt rundt på gulvet her :P Håber kun der går et par dage, så er det overstået, hehe.

Anyway ... har lige kørt alle vores billeder ind og shit vi har taget mange .... har omkring 1000 billeder fra turen, haha ..... mangler dog dem fra dagen, hvor vi blev gift .... men der burde gå max 14 dage og så har vi dem .... ÅÅÅHHHH jeg venter utålmodigt altså! hehe. Anyway ... tænkte, at jeg da lige ville smide et par sneak peaks ind fra turen og så kan jeg da også lige få præsenteret MIN MAND (haha - har stadig slet ikke vænnet mig til at sige det endnu) inden beretningen starter :P

Kommer ikke med så meget beskrivelse .... vil vente med det til beretningen :)

s9YQK.jpg

- første glimt af NY skyline og gik der lige et sus igennem maven på een - det tror jeg nok, der gjorde! :lol:

v5467.jpg

- jeg var vist lige daset lidt hen der ...... haha

waIv7.jpg

- mad kommer til at være et gennemgående tema i min beretning, tror jeg! haha .... og puha vi har fået meget lækker mad på turen :P og meget KØD! Jeg sagde til sidst, at jeg snart blev nødt til at springe ud som vegetar :lol:

n7N3d.jpg

- skulle ud og leje tøj til Kenneth, hvilket der kommer en hel farce beretning om (har vi også skrevet noget om det herinde derovre fra, hehe) .... men alle wedding chapels lå nord for The Strip - var som om de lå samlet der .... og fik lige et billede af nogen af dem

1MBX.jpg

- Vegas by night

- Gammeldags diner, hvor man kunne få de BEDSTE burgere og shakes :D Lovede ellers hende yderst til højre, at vi ikke ville smide den på YouTube :fløjt: haha. Men den er un-tagged, så hun finder den jo nok aldrig, haha

uKWp.jpg

- yder jo slet ikke det sorte retfærdighed her, haha .... for den er helt smadret kjolen! og virkelig virkelig sort!

AZWvN.jpg

- vi legede foto modellus nede i metroen .... han skulle spille fræk ..... :lol:

bWSH2.jpg

- fuldstændig pakket med mennesker Times Square .... men åhhh .... der er jo vildt altså.....

bo4k.jpg

- Disney Store .... :loveshower: ..... de bamser koster jo ikke en skid af, hvad de koster herhjemme .... 125 kr for sådan een der .... men købte dog en anden model :P

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Skal nok komme beretning og flere billeder liiiigeså snart jeg har fået dem fra USA af :) Og jo .... er dejligt at være nygift, men er det bare mig eller er der ikke så stor forskel fra før ? :lol: haha. Altså vi er generelt meget kærlige ved hinanden herhjemme og nusser og putter hver dag osv .... så på en måde er der ikke rigtig sket nogen forandring på det plan, eftersom det ikke rigtig kan være mere end hvad det var ellers blir man kvalt i det, haha :lol: .... og jo ... er måske lidt mere overbærende for tiden .... dunno, hehe .... syns bare generelt ikke, at jeg mærker sådan en kæmpe forskel med at være totalt nyforelskede og nygifte .... for jah .... har jo været semi-ny-forelsket de sidste 9 år snart ? :)

0

Velkommenhjem og fine stemningsbilleder, selvom der ikke er noget fra dagen endnu. :thumbsupsmileyanim: Næh, der er sgu da forhåbentlig ikke nogen forskel andet end evt. nyt efternavn (har jeg i hvert fald fået)..... :rolleyes:

0