Cosmorama

Anja & Brian <3 21. juli 2012 Så er det i morgen.... <3 <3

177 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Efterhånden som folk har sendt svarkort retur, og vi ikke har fået et eneste afbud :cheerleader3: begyndte jeg at tænke på bordplanlægning. Vi har begge et stort ønske om, at vi skal sidde ved runde borde, men dette kan måske blive noget problematisk, da vi kun bliver 34 ialt :o Det er ikke så mange som vi regnede med sidste år, men et vennepar blev valgt fra, da vi ingen kontakt har med dem mere, og så er der en del, der i mellemtiden er blevet single. De skønne mødre i min mødregruppe (ja vi holder stadig sammen efter 4 år) er også inviteret, men fra vi startede planlægningen til vi sendte indbydelser ud, stoppede én af mødrene i gruppen, så hun og hendes kæreste er også slettet på listen.

Vi fandt ud af, at mange af singlerne rent faktisk ikke kender så mange (f.eks. kender de 2 fra min mødregruppe jo kun mig), så vi har arrangeret, at de og os tager på Asia i Middelfart i morgen aften (for egen regning), så de lige kan blive "rystet lidt sammen".

Tilbage til bordplanlægningen... Den kom næsten til at gå op. Vi fandt ud af, at Brian's kammerat R ikke kender nogle af dem, han bliver sat til bords med. Desuden mangler der en person ved dette bord... Dette har vi nu også løst. R blev inviteret alene, da han ligger i skilsmisse. Godt nok har han fundet sig en ny kæreste (fra Venezuela, men hun taler godt engelsk), men vi havde endnu ikke mødt hende. Brian har så mødt hende en enkelt gang, og betegner hende som meget åben og imødekommende, og interesseret i at lære nye folk at kende. Vi ringede så til R i går og spurgte, om han gerne vil ha' hende med til brylluppet, for så er hun velkommen. Det vil hun gerne, og de kommer også med ud at spise i morgen aften. Så nu er min bordplan faktisk gået op (med mindre det allersidste par melder afbud, men det regner vi ikke med).

Som en ekstra bonus ringede R senere i går, efter at ha' talt med sin kæreste M. M ville gerne vide, om jeg har arrangeret noget med make-up til brylluppet, da hun er uddannet kosmetolog. Jeg har ikke lavet nogen fast aftale, så i morgen kommer de ud til os et par timer før spisning, og så vil hun lægge en prøvemake-up på mig :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm, den make-up aftale blev så ikke til noget alligevel. R havde bare lovet noget, uden hans kæreste havde været helt med på den. Hun vil gerne øve sig på mig, men ikke lægge make-up til selve brylluppet..

Er det et eller andet specielt med udlændinge... At de ikke vil lave noget mht. brudens udseende til selve brylluppet? Min spanske svigerinde var nemlig frisør i Spanien, men hun vil heller ikke sætte hår lige dén dag... Gad vide, om vi danske bridezillaer har ry for at være enormt svære at gøre tilfredse....

Men bortset fra det, så havde vi en rigtig hyggelig aften på Asia, hvor alle fik snakket med hinanden :thumbsupsmileyanim: Jeg spurgte diskret til en af pigerne i min mødregruppe. Hendes kæreste slog op for ca. 2½ mdr. siden, hvilket havde taget rigtig hårdt på hende, da hun havde regnet med, at det bare skulle være de 2. Nu viser det sig så, at de er sammen igen, så straks fik hun besked på, at hun da gerne må tage ham med til brylluppet, hvis hun gerne vil. Hun blev helt overvældet, da vi faktisk ikke har mødt ham (mødregruppe er jo uden mænd, og han er ikke faderen til hendes datter), men jeg kunne jo så fortælle hende, at hvis vi havde nået at sende indbydelser ud INDEN deres brud, så havde han også stået på, da de jo var (og igen er) et par. Det glædede hende meget, men hun vil lige tale med den anden fra vores mødregruppe, da de havde aftalt at dele et dobbeltværelse på kroen.

Brian og jeg sørgede for, at vi et par gange var i buffeen samtidig, så vores venner fik mulighed for at udveksle tlf.nr. Så har vi i hvert fald gjort lidt for, at de kan finde hinanden til en evt. PA :lol: :fløjt:

0

Del dette indlæg

Uhh får lige en vild idé til boudoir-billeder :bunny_4:

Da jeg var gravid med min store datter, jokede Brian med, at jeg ikke behøvede bruge penge på ventetøj, da jeg jo bare kunne tage et par af hans arbejdsbukser (overalls). Han har også altid drillende sagt, at hvis vi nogensinde skulle giftes, så ville han giftes i arbejdstøj :shooter: (NOT!). Det har så lige givet mig den sindsyge idé, at jeg da kan tage et par af hans overalls på, når jeg skal ha' taget de billeder. Og uden BH, så det kun er smækken, der dækker :b223: ...... Men et er tanke, noget andet er praksis. Nu er en naturlig barm i skålstørrelse F-G ikke ligefrem den mest struttende, og slet ikke efter 2 fødsler :tunge: Så det kan da godt være, at seletøjet må i brug :biggrin:

0

Del dette indlæg

Arj, det ved jeg sørme ikke - det med udenlandske traditioner og håropsætning på dagen, mystisk! :blink:

Hvor rart, at de igen har fundet sammen - pigen fra mødregruppen og hendes kæreste, håber, at det vil vare ved :)

Smart trick med buffet besøgene! :lol:

Edit: Seeej idé med seletøjet!

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personlige chokolader

Jeg har lavet nogle forslag til personlige chokolader, hvor vi så vil lægge én i hver favourboks.

Planen er, at de skal laves i perlemorspapir - metallic, som indbydelserne. Men når nu vores favourbokse også bliver i samme papir, bliver det så ikke for "blegt"??

post-28880-0-56786100-1337106221.jpg

Begge kirker er Vor Frue Kirke, Nyborg, bare fra forskellig vinkel. Jeg tror, at vi dropper den med kirke og uden vores navn, da omslaget virker så tomt.

Kan jeg evt. få nogle gode forslag til mere farve på chokoladerne :help:

0

Del dette indlæg

Aw søde chokolader!

Jeg synes egentlig, at farverne er fine, de passer til resten af alt det, du har vist i hvert fald. Hvis du savner farve"pang" og er bange for, at det bliver for blegt, så måske ændre rød og hvid? Så det røde bliver dominerende?

Ps. Vi har samme dug :biggrin::heart:

0

Del dette indlæg

Ja, det kan jeg selvfølgelig. Jeg kan måske også følge min første indskydelse ang. favourboks. Jeg har for meget længe siden lavet nogle prøveæsker i alm. papir, hvor jeg har printet noget farvegraduering.

Det bliver æsken til venstre, og vores krummelurer er printet på siderne (i rød) . Jeg var gået lidt væk fra idéen med farvegradueringen, da der går utrolig meget blæk til. Tanken var så, at den evt. skulle pyntes med et bånd, ligesom vores inbdydelser. Men intet er afgjort endnu, - bortset fra æsketypen

post-28880-0-53605100-1337154648.jpg

Ja, den dug ligger efterhånden i rigtig mange hjem :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg havde længe tænkt på at overraske Brian til selve brylluppet, men valgte at "lade bomben falde" en dag, hvor vi sad i stuen med hver sin bærbar, mens alle 4 piger sad og så tegnefilm. Brian's mor døde af kræft 18 dage før, jeg fødte vores yngste datter. Min overraskelse skulle så være, at finde en lille fotoramme, så hendes billede kan komme i min brudebuket. Brian var totalt uforberedt på denne mulighed, så han blev fuldstændig overvældet og tårerne trillede :heart: Han blev rigtig glad for, at hans mor selvfølgelig skal med i kirken. Og det er en hemmelighed, så hans søster og 2 brødre (den 3. bror har en anden mor), får sig noget af en overraskelse.

I lørdags var vi til samtale hos fotografen, og her hang forskellige nøgleringe til billeder. Vi valgte denne her, hvor der kan sidde et billede på hver side, så min elskede farbror kan også komme med.

Kæden kan klikkes af, så vi kan sætte et bånd i den første ring.

post-28880-0-10662400-1337162565.jpg

Vi skulle kun ha' denne nøglering til kr. 49,- men fotografen skulle da lige vise os en gæstebog til kr. 385,-, som de lige har fået hjem. Hun talte om fordelen ved en gæstebog (en tale jeg så slap for at holde for Brian :biggrin: ) og fortalte, at vi kan få graveret navn og dato på forsiden, da det er sølv.

(Den er temmelig svær at tage billede af, da forsiden virker som et spejl)

post-28880-0-42459100-1337163215.jpg post-28880-0-21473900-1337163232.jpg

Derudover viste hun os også et lille album "til de sjove billeder, som vores gæster jo nok vil tage i løbet af aftenen" til kr. 265,-

post-28880-0-15981200-1337163417.jpg post-28880-0-31369500-1337163429.jpg

Jeg sagde fraværende, at så har vi da noget at tænke over. Mens jeg stod med hovedet fuld af idéer til at lave vores egen gæstebog, så den passer til det andet DIY.

Brian tog fuldstændig fusen på mig, da han lagde de 2 bøger ovenpå hinanden og sagde, at vi jo kunne få de 2 til kr. 500,- . Fotografen trak lidt på det og sagde kr. 550,-, hvorefter Brian sagde, at så følger nøgleringen med! Sådan blev det.... :blink: faktisk helt hen over hovedet på mig :lol: Det overraskede mig nok især, fordi Brian er begyndt at kigge meget på priserne, og om det nu også er nødvendigt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine Sko

Da jeg sidste år havde for bredde fødder til de sko, jeg havde købt hos Brandos, var jeg lidt forsigtig med at prøve igen. Jeg valgte dog at gi' det endnu en chance, og bestilte 2 par i andre mærker end dem jeg returnerede. De er kommet i dag, og jeg kan passe begge par :cheerleader3:

De er her

post-28880-0-93577400-1337188236.jpg

Sko 1 har en hælhøjde på ca. 8,5 cm og kan farves, mens sko 2 har en hælhøjde på ca. 7,5 cm

0

Del dette indlæg

Det er nogle fine bøger I fik til en god pris... sådan! :thumbsupsmileyanim:

Og det er så dejligt, når man over nettet finder noget, som man kan passe... jeg synes, at sko nummer 1 er rigtig fin (altså de ligner jo meget hinanden), men kan rigtig godt lide tanken om, at de kan farves efter bryllup, så de kan bruges igen :biggrin:

0

Del dette indlæg

Det er nogle fine bøger I fik til en god pris... sådan! :thumbsupsmileyanim:

Og det er så dejligt, når man over nettet finder noget, som man kan passe... jeg synes, at sko nummer 1 er rigtig fin (altså de ligner jo meget hinanden), men kan rigtig godt lide tanken om, at de kan farves efter bryllup, så de kan bruges igen :biggrin:

Tak :hug:

Jeg kan også bedst li' sko nr. 1. Jeg var nødt til at vise Brian dem, da jeg var nervøs for, at jeg bliver højere end ham :huh: Heldigvis går det lige :biggrin:

Han synes det er en rigtig flot sko, men han kan ikke lige forholde sig til, at den er helt åben i siderne. Vi talte om, at det nok er fordi han ikke er vant til at se mig i sådanne sko. Altså jeg går af og til i stiletter, men de er lukket i siderne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke nogle skønne ting I har fundet. Og god krejler, ham din H2b! :lol:

Sød tanke med billederne i bukketten :heart:

Og lææækre sko! :biggrin:

Kan godt se, at det kan blive en dyr affære med al den blæk, der ville gå til at printe dem favorboks ud!

Tak til det hele :biggrin::hug:

Vi prøver nok at lave både en med og en uden farvegraduering, og så tager vi beslutningen derfra. Men jeg er nået til et punkt, hvor Brian skal med i ALT hvad der besluttes af hensyn til pengene -Ups! Det kan løbe stærkt :blink:

0

Del dette indlæg

Vi skal på weekend-tur :7himmel:

Sidste år gav jeg Brian et gavekort til 2 hotel-overnatninger for 2 personer på et dobbeltværelse. Her i weekenden benytter vi os af det og tager samtidig en osetur for at finde inspiration til gaveønsker. Jeg havde kun 1 "krav". Det skal være i Århus, for så vil jeg ud at se Den Gamle By, for der har jeg aldrig været (Det har Brian, hvor han leverede øl og vand. Han skulle bakke ned af en Allé, hvor han kun havde ca. 5 cm luft til hvert sidespejl)

Nu håber vi så på tørvejr hele weekenden, for vi kører nemlig i vores amerikanerbil :tunge:

Nu har jeg talt meget om den, så nu må jeg hellere vise vores skat frem

post-28880-0-53127900-1337339125.jpg

Billedet er taknemmeligt. Lakken bobler op rigtig mange steder, og det er desværre rust, der kommer indefra. Alle gummilisterne er nemlig utætte (koster ca. 5000 for et nyt sæt fra USA) så hvis bilen står ude i regnvejr, er der vand i bunden :(

0

Del dette indlæg

Tusind tak :biggrin: Er egentlig ved at blive stresset over det. Vi har haft vores hus til salg i 1½ år nu med kun 1 fremvisning. Ejendomsmægleren ringede så lige og fortalte, at der er en fremvisning på søndag, så nu skal huset lige have en overhaling mens jeg pakker weekendtasker.

Vi håber selvfølgelig på et salg (be be). Men som jeg sagde til Brian, hvis de overhovedet vil købe huset, så skal det nok passe, at de vil overtage det 1. august. Vi har det nemlig altid med, at alting "ramler sammen" mht. datoer :biggrin: Men nu må vi se

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har haft en rigtig dejlig tur. Men hold da op, den endte med at blive dyr. Lørdag eften spiste vi på en restaurent i forbindelse med hotellet, hvor vi fik en super lækker mad, men prisen var så også 1400 kr for 2 personer :o Det er næsten dobbelt så meget som på vores favorit-restaurent i Odense.

Vi var i Imerco, hvor vi fik oprettet en ønskeseddel. Jeg skal dog ha' tilføjet nogle ting, da vi har den første udgave af Jakob Jensen vejrstation, hvor vi stadig mangler nogle dele. Der havde de ikke det hele i butikken. Derudover havde de heller de zwilling-knive, som vi har nogle stykker af, og vi var pludselig i tvivl om, hvordan håndtagene ser ud :fløjt: Lige pludselig fik jeg ellers en KÆMPE overraskelse, for henne ved kassen stod ikke bare én men to! af mine gymnasieveninder. Vi gik på Nyborg Gymnasium, hvor vi var et uadskilleligt 4-kløver. De 2 har så holdt sammen lige siden.

Efter at ha' snakket lidt, gik Brian og jeg videre rundt i butikken, hvor der også var outlet oppe på 1.-salen. Vi fandt ikke rigtig noget, men jeg skulle liiige hen og se på legetøj (selvom jeg ved, at Brian hader det). Vi så Bumle fra Cars, og da min nevø er helt vild med Cars, så var det da en oplagt fødselsdagsgave. På vej hen til den får jeg sparket til noget legetøj, og da jeg kigger ned, ligger der en Bølle-dukke :heart: Arj hvor har jeg bare været på udkig efter den længe. Jeg kan tydeligt huske den, fra jeg var barn, og har længe ønsket mig en, så jeg blev lige barn igen. Vi kigger rundt efter nogle flere, som står henne i et hjørne. Mens vi står og kigger på dem, falder mit blik på de kasser nedenunder. Lundby dukkehus!! Jeg har hele tiden sagt, at mine børn skal ha' sådan et dukkehus, men jeg ville ikke betale fuld pris. Mens jeg prøvede at overbevise Brian om, at vi skulle ha' det dukkehus, "og vi behøver jo ikke købe haven og de 5 forskellige møbelsæt der ligger her, for det kan de jo ønske sig i gaver" (De har møbler til et andet hjemmebygget hus), så samlede Brian det hele sammen og sagde, at nu havde vi da bare ordnet ungernes julegaver :biggrin: Vi endte med at gå ud af butikken med Lundby dukkehus m. tilhørende have og 5 møbelsæt (de 3 bliver gaver fra mormor og morfar), 2 bølledukker (til mig, men mon ikke børnene får lov at låne dem), en Brio hund (til Brian, men børnene låner den :lol: ) samt Bumle til min nevø. Alt var til halv pris, så vi kom af med 1500,- Jeg er da glad for, at det ikke var MIG, der fyldte på bunken :lol:

Jeg kom ikke ud at se Den gamle By, men til gengæld fik vi lige nogle ekstra info ang. vores kære Ford Fairlane. Brian skriver nemlig sammen med en på smallblock, som er ved at sætte en bil magen til vores i stand. Det viste sig så, at manden og bilen bor i Århus og bilen er købt af den familie, der også havde vores :o Så selvfølgelig skulle vi da lige en tur forbi Braband og se den anden bil, samt få noget mere historie.

Redigeret af Cosmorama
0

Del dette indlæg

AARRRRGGGGHHHH. For filan da!!!

Skal bare lige af med lidt "galde".

Frisøren er jo booket, og én af hans ansatte ville prøve at lægge make-up på mig. Jeg fortalte om min bekymring, da jeg sidste år fik lagt make-up af en frisør, som jeg selv kunne ha' lagt, og den ansatte gav mig også en brochure på en kosmetolog i Nyborg.

Jeg har bestilt tid til make-up hos kosmetologen, som fik fortalt, at jeg kommer direkte fra frisøren. Jeg går da ud fra, at hun havde sagt til, hvis det havde været et problem.....

I dag var min veninde på Østfyn, så hun kørte forbi frisøren. Hun sagder til den ansatte, at hun ikke skal lægge min make-up, da jeg har lavet en anden aftale. Til det var svaret så, at make-up'en skal være lagt INDEN jeg får sat hår :blink: Så tidligt har kosmetologen s.. da ikke åbent, og så længe kan en make-up da heller ikke holde :pokey:

Jeg ringede til min mor, som er fast kunde i den pågældende salon. Hun mente, at jeg bare skal gøre, som jeg har lyst til. Hun sagde det ikke, men jeg har en fornemmelse af, at hun går ind og taler med dem, næste gang hun kommer ind til byen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer