louca

At synge for sin mand

15 indlæg i dette emne

Hej piger...

Er det fuldstændig tosset at synge en sang for sin mand til bryllupsfesten, når man egentlig ikke kan synge???

Min kæreste ønsker ikke, jeg holder tale - så jeg vil gerne gøre noget andet. Og hvad er lige så personligt som en tale - EN SANG.

Men skal man så ikke kunne synge - hvad siger I?

Jeg har øvet mig lidt på "Come what may", da min kæreste er en sucker for musicals....Meeen jeg synes, det er lidt svært... Og uden den originale i ørerne - endnu sværere.

Håber I kan komme med lidt sparring - da jeg ikke har lyst til at dele det med nogen. For gør jeg det, skal det være hemmeligt, hemmeligt, hemmeligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager hatten af for dem der tør :thumbsupsmileyanim: og jeg vil sige at det KAN være en meget rørende oplevelse uanset om man kan synge eller ej....meeeeen :rolleyes:

Hvis du spørger mig, så syntes jeg ofte det er lidt en "funny" oplevelse hvis bruden eller gommen rejser sig og synger en sang - jeg ved ikke om det bare er fordi det ikke rigtig høre til vores kultur i den grad at udstille sig selv ?

Jeg har været til 2 bryllupper hvor bruden sang, til det ene kunne bruden synge og til det andet kunne hun ikke. Og ved du hvad, det var egentlig en hæslig oplevelse begge gange :unsure: Du skal tænke på hvordan lyden er i rummet I skal være i - kan musikken følge med, kan du følge med - vil du blive så nervøs og berørt at din stemme vil skælve for meget ?

Når det så er sagt - så syntes jeg du skal gøre det hvis du virkelig føler for det ! :balloons:

Redigeret af GiftesTilMaj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kunne evt. få en sangerinde ind og synge sangen for jer? Eller hvis der er et anlæg: Sætte sangen i gang og byde ham op til dans til den?

Jeg har absolut ingen tone i livet, og selvom jeg havde, krummer jeg tæer ved tanken om at rejse mig og synge, og for den sags skyld også ved tanken om, at andre skulle rejse sig og bryde ud i sang.

Men absolut respekt for at turde gøre det! Og hvis det er sådan, du føler, du bedst får udtrykt det, du vil - så go for it :) Bedre end at fortryde, at du ikke gjorde det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes KLART man skal gøre det, man føler er rigtig for en på ens bryllupsdag -og give pokker i hvad andre synes.

Personligt synes jeg ikke det er et hit at synge en sang, med mindre man synger godt. De falske toner forstyrrer "det smukke billede" for meget til at sangen rigtig har den ønskede effekt.

Jeg kan ikke synge rent, og jeg ville ikke gøre det

Min veninde (prof. operasanger) synger i kirken, og det er jeg rigtig glad for.

Der er flere, der laver en video eller billedshow som alternativ til en tale :) Måske det var noget?

Men som jeg startede med at sige, du skal synge fordi du gerne vil, og så er det, det HELT RIGTIGE valg!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har planer om at synge en sang for min kommende mand til vores bryllup.

Jeg synger i min fritid (i kor og går også til sang) og alle gæster ved, at det er noget jeg elsker, så jeg tror de ville blive overraskede, hvis jeg ikke stilte mig op og sang

For lige at forsvare det at synge til et bryllup, så vil jeg sige at det nok kommer an på hvilken kultur man har i sin familie og vennekreds. Til vores bryllup vil det næsten være forventet at jeg eller andre stiller sig op og synger. Hos andre vil det måske virke forkert eller komisk eller andet.

Hvad angår det, hvor du siger du ikke kan synge, så er der mange grader af ikke at kunne synge. Er det fordi du er tonedøv, eller rammer du måske bare tonerne lidt skævt en gang i mellem? eller andet? For jeg tænker det da godt kan være sødt hvis familien og vennerne kan forene sig med sådan et indlæg, hvis du gør det fordi du vil fortælle din kommende mand, hvor meget du elsker ham på en særlig måde og hvis du selv har det godt med det.

Du skal gøre det hvis du selv har lyst og hvis du mener det vil glæde din kommende mand.. :cheerleader3:

Jeg håber dette indlæg kunne bruges til noget, for min meget nysgerrige kommende mand skulle absolut lige stikke næsen i dette indlæg, og kom til at se at jeg har planer om at synge for ham... Så fik han lige ødelagt den overraskelse for sig selv.. Men så er det godt, at det ikke er det eneste jeg har planer om at overrakse ham med.. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad angår det, hvor du siger du ikke kan synge, så er der mange grader af ikke at kunne synge. Er det fordi du er tonedøv, eller rammer du måske bare tonerne lidt skævt en gang i mellem? eller andet? For jeg tænker det da godt kan være sødt hvis familien og vennerne kan forene sig med sådan et indlæg, hvis du gør det fordi du vil fortælle din kommende mand, hvor meget du elsker ham på en særlig måde og hvis du selv har det godt med det.

Jeg vil så trække den lidt mere op.

For den for hvem det at synge er naturligt og hvor vedkommende er rigtig god til det vil det næppe komme som nogen overraskelse at vedkommende rejser sig op og synger for sin mand på dagen. Det vil være noget folk og ikke mindst gommen sætter pris på men måske ikke den store overraskelse.

For den der derimod ikke er vant til at synge men som vælger at gøre det alligevel vil enhver vide at det har krævet overvindelse og ikke mindst mod at gøre det, hvilket i sig virker utroligt stærkt. Så skidt med at det måske ikke bliver fremført helt perfekt. Det er tanken, indholdet og handlingen der betyder noget. Det er jo ikke X-Faktor men en personlig bryllupsfest :thumbsupsmileyanim:

Og nej jeg har aldrig oplevet at det har virket forkert hvis bruden eller for den sags skyld gommen har rejst sig op og sunget en sang. Hermed siger jeg ikke at man skal gøre det. Man skal kun gøre det hvis man selv har lyst og brænder for at gøre det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad angår det, hvor du siger du ikke kan synge, så er der mange grader af ikke at kunne synge. Er det fordi du er tonedøv, eller rammer du måske bare tonerne lidt skævt en gang i mellem? eller andet? For jeg tænker det da godt kan være sødt hvis familien og vennerne kan forene sig med sådan et indlæg, hvis du gør det fordi du vil fortælle din kommende mand, hvor meget du elsker ham på en særlig måde og hvis du selv har det godt med det.

For den der derimod ikke er vant til at synge men som vælger at gøre det alligevel vil enhver vide at det har krævet overvindelse og ikke mindst mod at gøre det, hvilket i sig virker utroligt stærkt. Så skidt med at det måske ikke bliver fremført helt perfekt. Det er tanken, indholdet og handlingen der betyder noget. Det er jo ikke X-Faktor men en personlig bryllupsfest :thumbsupsmileyanim:

Tak. :thumbsupsmileyanim: det var præcis derhen jeg gerne ville, men det kan til tider være så svært at få skrevet ordentligt i sådan et forum..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke kan synge, så ville jeg afholde mig fra at gøre det for at vise "se hvor meget jeg har overvundet mig selv ved at stå her og synge en forfærdelig sang". Jge lider og er pinlig for din skyld. :rolleyes:

Jeg har oplevet nogle brude synge og jeg har desværre endnu ikke syntes det sådan har været "ikke pinligt" og "ikke akavet".

Sorry, det er sq lidt hårdt skrevet af mig, men jeg ved da at min H2B ikke ønsker jeg skal være pinlig for at vise hvor højt jeg elsker ham.

Hvis man skal synge, synes jeg det skal være fordi man kan synge så smukt, at der ikke er et øje tørt efterfølgende.

Redigeret af MacMus
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg indspillede en sang til min polter - den blev vist ved festen og det lød ikke godt. Men det var ret sjovt og kunne sagtens grine af det.

Tror ikke nogen grinte ondt af mig, bare mere med mig ... Men det var et humoristisk indslag og slet ikke alvorligt

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg selv en af dem der kan synge (og også gør det professionelt) så jeg sang en sang til min mand, som han blev meget rørt over.

Det er mit svar nok præget af, for---

Hvis jeg ikke havde en tone i livet ville jeg ikke drømme om at gøre det. Hvorfor udsætte mig selv, min mand og vores gæster for det?

Det ville være på linje med at jeg lavede akrobatik, riverdance eller mavedans foran gæsterne, fordi jeg nu var i centrum og skulle vise hvor meget jeg kunne overvinde mig selv for min mands skyld (not a pretty sight kan jeg vist godt love)...

Udover at skulle være nervøs ved det, ville jeg sætte min mand i en akavet situation (hvor er du sød skat... :/) og udstille mig selv og mine følelser på en absolut uskøn måde.

Der må være andre måder hvorpå du kan vise din kærlighed, som passer til den du er...

Bag en hjerteformet kage, skriv et digt, lav en fotomontage, mal et maleri, få taget boudoirbilleder, plant et bed med hans yndlingsblomster, you name it..

Men lad være med at synge hvis du ikke kan det!

Redigeret af Rosen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er én af dem der sang for min mand - Jeg er ikke nogen stor sanger (bestemt ikke), men jeg havde bestemt mig for det. Jeg valgte en sang ("Lad mig være den" af Anne Linnet)og øvede mig meget på den. Hver gang jeg var alene hjemme eller kørte bil, så sang jeg den højt for mig selv. Jeg aftalte med musikeren, at han spillede til. Her ud over havde jeg sat en kopi af sangen op under alle damernes stole.

Jeg startede med at holde en tale. Til sidst i tale sagde jeg, at nu ville jeg gøre noget for once in a lifetime, og at damerne gerne måtte hjælpe til. Det endte med at alle damerne stod bag mig og dannede kor, mens jeg sang for min mand. Det blev en kanon succes og alle klappede helt vild bagefter.

- SÅ GØR DET. Men det er vigtigt, at du tør synge højt og igennem - ellers lyder det ikke godt. Så øve, øve og øve til du kan teksten i søvne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke, at man skal stille sig op og synge, hvis ikke man har en tone i livet. Det ville være synd om nogen sad og krummede tæer. Synes at du skal få en til at komme og synge en sang for ham i stedet.

Jeg selv har sunget i kor i mange år, og sunget flere soloér, men de sidste par år har jeg været meget hæs, og det har ødelagt min stemme, så jeg ikke synger optimalt. Derfor vælger jeg ikke at synge for min kommende mand, da jeg synes, at den slags skal sidde lige i skabet.

:loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synger på semiprofessionelt plan og jeg synger IKKE til mit eget bryllup, for jeg ved at jeg ikke vil kunne gennemføre det. Jeg får til gengæld en af mine veninder fra min musikuddannelse til at komme og synge en sang som overraskelse til gæster og mand... En sang som betyder noget for os begge to og vi kan se tilbage på med glædestårer i øjnene :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger gør det, hvis det er det du vil og sangen er noget specielt for jer :cheerleader3: Jeg synes tilgengæld at det er plat, når man beder en anden om at synge for sin mand. Jeg er af holdningen "Gør det selv eller lad være" når det gælder indslag til fester. Omvendt skal du heller ikke synge bare for at synge :td:

Jeg går selv og overvejer om jeg skal synge til vores bryllup. Jeg synger heller ikke fantastisk, men det kan der jo arbejdes på inden brylluppet. Mit problem er at min tale faktisk kræver at jeg synger, ellers skal den skrives om og den er virkelig god :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer