sally24

Hvornår kan man fortælle det

36 indlæg i dette emne

Vi har jo så bestemt os for at skal giftes, men hvornår kan vi fortælle det til vores forældre?

Det er først i 2013 vi skal giftes, men jeg mener godt vi allerede nu kan fortælle det, men kæresten er ikke helt enig.

Det skal siges jeg er lidt bekymret for min svigermors reaktion. Hun pakker ikke tingene ind, så hvis hun har en mening om det så skal den nok komme frem.

Hvornår fortalte I det, og hvad var forældre og svigerforældres reaktioner?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fortalte det to år før, ligesom i ville skulle! Vi har været kærester siden 2003, så dengang havde vi været sammen i lidt over 6 år så tror ikke det kom som et chok for nogen :) mine forældre elsker min mand så de synes kun det er skønt og også omvendt! Tror dog måske lidt nogen synes det var liiiidt meget i god tid, men altså, vi havde ikke pengene til at gøre det sidste år, og vi mente det jo seriøst. så vi satte en dato to år fremme i tiden og fortalte folk det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi fortalte det to år før, ligesom i ville skulle! Vi har været kærester siden 2006, så dengang havde vi været sammen i lidt over 6 år så tror ikke det kom som et chok for nogen :) mine forældre elsker min mand så de synes kun det er skønt og også omvendt! Tror dog måske lidt nogen synes det var liiiidt meget i god tid, men altså, vi havde ikke pengene til at gøre det sidste år, og vi mente det jo seriøst. så vi satte en dato to år fremme i tiden og fortalte folk det :)

Vi har også været sammen siden 2006, og det er jo bare naturligt det er den vej det går.

Og når man ved man vil dele hele livet sammen, hvorfor så ikke fortælle hele verden det :-)

Ej men jeg må tage en snak med kæresten en gang til. Synes også det er træls man skal passe på med hvad man siger til folk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke kendt hinanden mere end ca. et halvt år, da vi besluttede at vi ville gifes. Og det var omkring sammen tid vi fortalte det til familie og venner. Der var bestemt ingen negative miner. :) Vores forældre var alle glade. :) Hørte dog senere fra nogle af vores venner at de synes vi havde noget travlt. Og det havde vi ærlig talt også.

Det var planen at min mand skulle endnu en tur til Afghanistan med afrejse næste måned (aug. 11). Så det var derfor vi ville giftes. Det er dog ved at være nogle måneder siden han besluttede sig for at blive hjemme i stedet for, men det har været det mest naturlige i verden at blive gift alligevel.

Men jeg tror klart folk havde stillet flere spørgsmål til det, hvis ikke det var for Afghanistan.

vi fortalte det to år før, ligesom i ville skulle! Vi har været kærester siden 2006, så dengang havde vi været sammen i lidt over 6 år så tror ikke det kom som et chok for nogen :) mine forældre elsker min mand så de synes kun det er skønt og også omvendt! Tror dog måske lidt nogen synes det var liiiidt meget i god tid, men altså, vi havde ikke pengene til at gøre det sidste år, og vi mente det jo seriøst. så vi satte en dato to år fremme i tiden og fortalte folk det :)

Jeg kan ikke helt få det til at hænge sammen med 2006, hvis I for to år siden havde været sammen i seks år? :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fortalte det så snart vi vidste det - men igen, min kæreste friede til mig juleaften 2010 og vi skal giftes 10. september i år på vores 10-års dag... så det er jo ikke så længe der er mellem de to begivenheder. Men synes helt klart godt i kan sige det nu når i har bestemt jer for dato og er i gang med at planlægge - kan jeg bestemt ikke se hvorfor I ikke skulle gøre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde ikke kendt hinanden mere end ca. et halvt år, da vi besluttede at vi ville gifes. Og det var omkring sammen tid vi fortalte det til familie og venner. Der var bestemt ingen negative miner. :) Vores forældre var alle glade. :) Hørte dog senere fra nogle af vores venner at de synes vi havde noget travlt. Og det havde vi ærlig talt også.

Det var planen at min mand skulle endnu en tur til Afghanistan med afrejse næste måned (aug. 11). Så det var derfor vi ville giftes. Det er dog ved at være nogle måneder siden han besluttede sig for at blive hjemme i stedet for, men det har været det mest naturlige i verden at blive gift alligevel.

Men jeg tror klart folk havde stillet flere spørgsmål til det, hvis ikke det var for Afghanistan.

Kan godt forstå at I gerne ville giftes, når I vidste han skulle dertil.

Ved man at man skal være sammen resten af livet så kan man lige så godt springe ud i det. Man er nødt til at tage nogen chancer nogen gange.

men dejligt at han valgte at blive hjemme, og I alligevel blev gift.

vi fortalte det to år før, ligesom i ville skulle! Vi har været kærester siden 2006, så dengang havde vi været sammen i lidt over 6 år så tror ikke det kom som et chok for nogen :) mine forældre elsker min mand så de synes kun det er skønt og også omvendt! Tror dog måske lidt nogen synes det var liiiidt meget i god tid, men altså, vi havde ikke pengene til at gøre det sidste år, og vi mente det jo seriøst. så vi satte en dato to år fremme i tiden og fortalte folk det :)

Jeg kan ikke helt få det til at hænge sammen med 2006, hvis I for to år siden havde været sammen i seks år? :wink:

Jeg kunne heller ikke få den til at passe, men tænkte ikke videre over det :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det så snart vi vidste det - men igen, min kæreste friede til mig juleaften 2010 og vi skal giftes 10. september i år på vores 10-års dag... så det er jo ikke så længe der er mellem de to begivenheder. Men synes helt klart godt i kan sige det nu når i har bestemt jer for dato og er i gang med at planlægge - kan jeg bestemt ikke se hvorfor I ikke skulle gøre :)

Ja så havde I jo ikke lang tid i mellem. Men det er nu også dejligt at kunne få lov til at dele det med venner og familie.

Datoen er endnu ikke helt på plads. Jeg håber på 1. juni for det er vores 7 år og 2 måneder dag. Og kan godt lide det er på en måneds dag. Men manden har endnu ikke meldt ud om det er i orden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fortalte det stort set, da det skete. H2B arbejder samme sted som min far (hvor heldig kan man være, hehe - dog ikke ansat pga ham, phew :P) - men han spurgte ham, om han måtte bede om hans datters hånd og han havde så flabet sagt: "nej, det måtte han ikke" og så havde H2B bare sagt: "Jeg er da totalt ligeglad med din mening", hehe. Min mor fik det at vide liiiiige efter, eftersom jeg havde hende i tlf praktisk talt, mens det skete ..... længere historie og lidt små-kikset, hehe - og H2Bs mor fik det at vide om aftenen vist eller dagen efter.... hun var dog rimelig ligeglad, hehe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fortalte det stort set, da det skete. H2B arbejder samme sted som min far (hvor heldig kan man være, hehe - dog ikke ansat pga ham, phew :P) - men han spurgte ham, om han måtte bede om hans datters hånd og han havde så flabet sagt: "nej, det måtte han ikke" og så havde H2B bare sagt: "Jeg er da totalt ligeglad med din mening", hehe. Min mor fik det at vide liiiiige efter, eftersom jeg havde hende i tlf praktisk talt, mens det skete ..... længere historie og lidt små-kikset, hehe - og H2Bs mor fik det at vide om aftenen vist eller dagen efter.... hun var dog rimelig ligeglad, hehe.

Hi hi man skal passe på med hvad man spørger kommende svigerfædre om :-) Men heldigvis var din H2B rap i replikken :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste havde også (uden at overhovedet havde nogen mistanke!!) spurgt min far om han måtte gifte sig med mig.. 3 dage senere tog vi til London, hvor han havde planlagt at han ville fri.. Vi kom hjem lørdag aften, og mine forældre kom hjem fra sommerhus søndag aften, så der kørte vi ud og fortalte min mor det, og hun begyndte at TUDE og krammede os så hårdt at det gjorde helt ondt.. Hi hi..

Han friede på 1-årsdagen før vores bryllup, så det var et par dage efter vi fik meldt det ud til venner og familie.. H2B's forældre fik det dog først at vide ca. 2 uger efter, da vi havde dem med ude at spise, for vi ville gerne se deres reaktion når de fik det at vide.. :)

Jeg synes godt I kan fortælle at I skal giftes om 2 år, men måske ville jeg vente til I har en endelig dato I kan sige til dem.. :)

Redigeret af Kimse&Pixie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste havde også (uden at overhovedet havde nogen mistanke!!) spurgt min far om han måtte gifte sig med mig.. 3 dage senere tog vi til London, hvor han havde planlagt at han ville fri.. Vi kom hjem lørdag aften, og mine forældre kom hjem fra sommerhus søndag aften, så der kørte vi ud og fortalte min mor det, og hun begyndte at TUDE og krammede os så hårdt at det gjorde helt ondt.. Hi hi..

Han friede på 1-årsdagen før vores bryllup, så det var et par dage efter vi fik meldt det ud til venner og familie.. H2B's forældre fik det dog først at vide ca. 2 uger efter, da vi havde dem med ude at spise, for vi ville gerne se deres reaktion når de fik det at vide.. :)

Jeg synes godt I kan fortælle at I skal giftes om 2 år, men måske ville jeg vente til I har en endelig dato I kan sige til dem.. :)

Ej hvor romantisk. Det er da et frieri og en historie man ikke lige glemmer :-)

Og det har da vist betydet rigtig meget for din mor kan jeg læse :-) Så dejligt så ens forældre bliver så glade for det

Ja jeg tænker også det måske er en god ide først at få valgt en dato. Vi behøver jo ikke have reserveret kirke eller sted når vi fortæller vores forældre det, men bare det at have en dato er rart. Dog må jeg indrømme at jeg havde tænkt at vores forældre ikke skulle kende datoen før vi sendte STD kort ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså I kan da også bare holde det som en overraskelse :P Det kunne da være interessant nok, men du kan altså også få den modsatte reaktion, at de blir sure over, at de ikke har fået det at vide noget før! Og specielt, hvis du fortæller dem, at det har været på tegnebrættet i et års tid :P

Altså jeg ville nok fastsætte en dato og så fortælle dem, som #12 skriver :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså I kan da også bare holde det som en overraskelse :P Det kunne da være interessant nok, men du kan altså også få den modsatte reaktion, at de blir sure over, at de ikke har fået det at vide noget før! Og specielt, hvis du fortæller dem, at det har været på tegnebrættet i et års tid :P

Altså jeg ville nok fastsætte en dato og så fortælle dem, som #12 skriver :)

Ja man kan jo nemlig ikke vide om de så ville blive sure. Og det gider jeg heller ikke.

Men jeg kan mærke det bliver mere og mere svært at holde det hemmeligt fordi det er så stort for en.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke jeg kunne holde det hemmeligt.. :biggrin:

Min H2B friede til mig, på mit gamle pigeværelse hjemme hos mor, til min dimmensionsfest. Så lige efter løb jeg ned til alle gæsterne og råbte "JEG SKAL GIFTES".. :cheerleader3: det var helt fantastisk..

PS: dette er mit første indlæg på siden, og synes forumet er helt fantastisk, for sådan en ny en som mig. :blush:

Redigeret af Thea1000
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror ikke jeg kunne holde det hemmeligt.. :biggrin:

Min H2B friede til mig, på mit gamle pigeværelse hjemme hos mor, til min dimmensionsfest. Så lige efter løb jeg ned til alle gæsterne og råbte "JEG SKAL GIFTES".. :cheerleader3: det var helt fantastisk..

PS: dette er mit første indlæg på siden, og synes forumet er helt fantastisk, for sådan en ny en som mig. :blush:

Det er et rigtig fantastisk forum. Og folk er bare så søde til at svare på evt. problemmer og tvivl, og er der hvis man har brug for noget hjælp. Så er sikker på du nok skal få en masse glæde af siden :-)

Nej er det rigtigt. Det er jo også netop det man har lyst til at gøre, når man ved man skal giftes. Råbe det til dem alle :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand friede til mig paa en helt almindelig onsdag, efter en forretningsrejse. Derefter sagde jeg selvfoelgelig ja og fik lov til at ringe til alle i min familie for at fortaelle, at vi skulle giftes :cheerleader3:

Vi havde ikke sat en dato ved "offentliggoerelsen", og det var slet ikke problematisk... vi sendte saa heller ikke STD kort ud, men ringede bare til de naermeste og sagde, at det bliver den og den dag, da vi fik lagt en dato fast :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand friede til mig paa en helt almindelig onsdag, efter en forretningsrejse. Derefter sagde jeg selvfoelgelig ja og fik lov til at ringe til alle i min familie for at fortaelle, at vi skulle giftes :cheerleader3:

Vi havde ikke sat en dato ved "offentliggoerelsen", og det var slet ikke problematisk... vi sendte saa heller ikke STD kort ud, men ringede bare til de naermeste og sagde, at det bliver den og den dag, da vi fik lagt en dato fast :)

Så det kan godt lade sig gøre uden en dato kan jeg forstå :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand friede til mig paa en helt almindelig onsdag, efter en forretningsrejse. Derefter sagde jeg selvfoelgelig ja og fik lov til at ringe til alle i min familie for at fortaelle, at vi skulle giftes :cheerleader3:

Vi havde ikke sat en dato ved "offentliggoerelsen", og det var slet ikke problematisk... vi sendte saa heller ikke STD kort ud, men ringede bare til de naermeste og sagde, at det bliver den og den dag, da vi fik lagt en dato fast :)

Så det kan godt lade sig gøre uden en dato kan jeg forstå :-)

Jaaaa, og for mig var det virkelig helt umulig ikke at dele forlovelsen med min familie og veninderne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ringede til min mor næsten lige efter min H2B havde været nede på knæ og det første hun sagde var; det vidste jeg da godt :thumbsupsmileyanim: Han havde jo spurgt om "lov" først :rolleyes: Derefter ringede jeg videre til min søster og bedste veninde og de blev vildt glade og på det tidspunkt vidste vi jo ligesom ikke, hvornår vi sku holde bryllup ()()

Så jeg synes da bare I skal fortælle det, ingen grund til og vente, det er jeres store dag :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fortalte det efter vi havde reserveret kirken :iloveyou: Vi reserverede den to år i forvejen. Så det var og så to år før som det er hos jer. Jeg havde nok egentlig forestillet mig at min kommende mand skulle spørge min far om lov først. Men det ville virke lidt plat eftersom vi skal giftes på vores 10-årsdag og har hus og barn sammen -Jeg kunne ihvertfald godt have set min reaktion, hvis min far havde sagt nej :shooter::biggrin:

Jeg tænker at I skal fortælle det, når I har lyst :kiss: Hvis I er bekymrede for din svigermors reaktion, er det sikkert bedst at fortælle det nu, så hun har god tid til at finde en passende mine til dagen :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fortalte familie og venner det samme dag han var på "knæ"..

Men mange vidste det på forhånd, da han havde været hjemme og spørge mine forældre om tillades/om min hånd, årh :) :)

Og havde 2 af mine søskende til at hjælpe sig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var på ingen måde nødvendigt at fortælle familie og venner at jeg og min kæreste skulle giftes.. De vidste det allesammen før mig selv.

Min dejlige H2b valgte at fri til mig i fuld offentlighed i lufthavnen da jeg kom hjem fra en kortur - og alle venner og det meste tætte familie var også til stede med flag og kamera.. :denmarkflag:

Men vi har endnu ikke sat en dato, fordi vi først er nød til at spare lidt op først. Og jo - alle spørger i ny og næ efter en dato. Men det fungerer ellers fint for os alle med at familien ved at vi er forlovede uden en dato for brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer