Tingtilkager.dk

Indgangs-melodi

27 indlæg i dette emne

Hej Piger

Jeg ville SÅ gerne gå ind til en anden "melodi"(hvis det hedder det;-))i kirken, end den helt normale.. Men jeg er itvivl om hvad det lige skal være.. Vi har ingen "vores-sang". Men det kunne være SÅ fedt at komme ind til en anden melodi end man lii er vant til.

Nogen forslag?

Knus L.........som liiiiiii pludselig SNART skal giftes :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Vi ville virkelig heller ikke gå ind til den normale "Bryllupsmarchen" af Wagner (aka Here comes the bride). Jeg søgte inspiration herinde på BK, og er faldet for Pachabels Canon in D. Dog er det ikke sikkert at vores organist kan spille den, da han ikke kendte den i forvejen, men han vill øve sig. Ellers foreslog han Bachs lille præludium (8 kleine preludium) i fløjtestemmer.

Begge er de lidt lettere end de traditionelle som jeg godt kan synes er for stolslåede på orgel og som slet ikke passer til min natur. Jeg mener lidt at musikken skal passe til bruden.

Håber du finder ud af det! :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ind til "Zadok the priest" Det var helt fantastisk. Det er heller ikke en man bruger så meget, så vi skaffede selv noder til organisten :)

Det var også den Mary gik ind til, var det ikke? Den er også super smuk!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal, hvis organisten kan spille den, gå ind til Highland Cathedral. Et nummer der har betydet virkelig meget for mig og min far.. Har bl.a. set the den udført på Edinburgh Castle og har selv spillet den med ca 500 andre gardister ved solnedgangen på Hammershus..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skulle egentlig gå ind til Canon in D. :) Valgte den, fordi det var det første stykke klassiske musik jeg lærte at spille som barn. Og jeg må indrømme at jeg blev MEGET overrasket over hvor populær den er herinde..

Men men, pga. noget rod med organisterne ved vores kirke endte jeg med at gå ind til noget andet. Ved faktisk slet ikke hvad, og jeg hørte det også knap nok. Men det var en rolig og fin melodi - så vidt jeg husker :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at en computer og et par højtalere skal spille mig ind til "en verden af liv" fra løvernes konge. Den passer godt til mig og jeg er kæmpe Disney fan. Gider nemlig heller ikke here comes the bride eller andet af det traditionelle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men inden man planlægger for meget er det en god idé at forhøre sig ved præsten

JA! mange præster og kirker kan godt være lidt konservative i det, så det kan godt være, at de ikke ønsker, at der kommer højtalere etc ind i kirken. Men de plejer jo også at kunne råde til alternative indgangsmelodier.

Jeg skal gå ind til Clarke's Trumpet Tune med orgel, og så har jeg betalt en ung trompetist for at komme og være med :) Så der bliver fuld honnør :D Det er ikke et specielt originalt valg, men jeg elsker den, og så gør det ikke noget, at andre også har haft den før mig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal, hvis organisten kan spille den, gå ind til Highland Cathedral. Et nummer der har betydet virkelig meget for mig og min far.. Har bl.a. set the den udført på Edinburgh Castle og har selv spillet den med ca 500 andre gardister ved solnedgangen på Hammershus..

Guuud hvor sjovt! Så har vi spillet Highland Cathedral sammen! :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik ind til "Zadok the priest" Det var helt fantastisk. Det er heller ikke en man bruger så meget, så vi skaffede selv noder til organisten :)

Det var også den Mary gik ind til, var det ikke? Den er også super smuk!

Jo det var det. Til kronprinsparrets bryllup var Københavns drengekor også med. Men det lød også fantastisk kun med orgel :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik ind til "Zadok the priest" Det var helt fantastisk. Det er heller ikke en man bruger så meget, så vi skaffede selv noder til organisten :)

Det var også den Mary gik ind til, var det ikke? Den er også super smuk!

Jo det var det. Til kronprinsparrets bryllup var Københavns drengekor også med. Men det lød også fantastisk kun med orgel :)

Det tror jeg gerne :) Jeg genhørte faktisk lige kronprinsparrets version, og den er jo mindblowing flot med korsang und alles :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal, hvis organisten kan spille den, gå ind til Highland Cathedral. Et nummer der har betydet virkelig meget for mig og min far.. Har bl.a. set the den udført på Edinburgh Castle og har selv spillet den med ca 500 andre gardister ved solnedgangen på Hammershus..

Guuud hvor sjovt! Så har vi spillet Highland Cathedral sammen! :D

Ej hvor vildt!! Hvem spillede du med?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nakskov Garden. I hele 10 år du... :) Hvad med dig?

Aalborg Garden i 12, var lige nede og lure DM i Randers for 2 uger siden, savner det sgu lidt :rolleyes:

Jeg synes, I skal lave en Brude Garde! Det ville se enormt godt ud med fuldt skrud og stortromme! Og så kan I jo også bruge kjolerne efter brylluppet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik ind til Amazing Grace som min søster sang - det var helt fantastisk og anderledes. Havde valgt sangen fordi den betyder meget for min far : )

En rigtig god sang/melodi. Den blev spillet på trompet til min søsters bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nakskov Garden. I hele 10 år du... :) Hvad med dig?

Hehe, ja det ville være yndigt! ;) Især fordi jeg ikke har rørt min basun i ca. 10 år, så tror ikke der kommer de yndigste toner ud af det! :P

Aalborg Garden i 12, var lige nede og lure DM i Randers for 2 uger siden, savner det sgu lidt :rolleyes:

Jeg synes, I skal lave en Brude Garde! Det ville se enormt godt ud med fuldt skrud og stortromme! Og så kan I jo også bruge kjolerne efter brylluppet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer