Lullebear

Anbefaling: Varna Palæet

39 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne komme med mine varmeste og bedste anbefalinger til Varna Palæet i Århus. Varna

Så hvis der er nogen kommende brudepar, som ikke ved hvor de skal holde festen, vil jeg helt klart anbefale dette smukke sted, hvor professionalismen skinner igennem!

Vi holdt vores bryllupsfest dér for 3 uger siden d. 2. juli 2011, og det var bare en fantastisk dag/aften.

Lige fra vi besøgte stedet første gang i november, til vi ankom på selve dagen, har der bare været styr på alt ned til den mindste detalje.

Bettina, som har været vores kontaktperson, er yderst professionel, super sød og imødekommende og virkelig dygtig til hendes fag!

Velkomstdrinks og snacks blev serveret indenfor, men vi havde også en terrasse til rådighed, som folk gik ud på, da det klarede op. Tjenerne var lynhurtige og kom med drikkelse og snacks ude på terrassen. Perfekt!

Maden var super, super lækker. Der var tallerkenservering, og de var 5-6 tjenere om at få maden ind, så det gik virkelig hurtigt.

Da vi kom dagen efter for at hente bordpynt m.m., var der ikke det mindste tvivl om, hvad der var vores, også selvom der var to andre selskaber den aften (som vi overhovedet ikke hørte noget til, som vi ellers var bange for at vi ville!)

Den øverste top af bryllupskagen, havde de pakket ned i en fin plastikbeholder med vores navne på! :)

Vi syntes i starten, at det var mange penge at bruge på en fest, men her bagefter fortryder vi ingenting overhovedet, og vi synes netop at kvalitet og pris hænger sammen på Varna Palæet!

Den vigtigste dag i ens liv kan ikke laves om, og Varna gjorde helt bestemt vores store dag uforglemmelig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ovenstående kan jeg kun bakke op om. I maj var jeg ovre og spille et bryllup på Varna Palæet hvor der både skulle være tryllekunstner og linedance under middagen. Noget som i sig selv giver anledning til overvejelser. Både med hensyn til tidsplan men også selve forløbet af middagen. Det er også i sig selv en stor udfordring for en kok/et køkken men de løste opgaven til UG. Det samme gjorde de/vi da der senere på aftenen/natten udbrød slagsmål ude på pladsen. Det lykkedes at køre festen videre næsten som intet var hændt - hvilket også var brudens ønske. Der var 3-4 andre selskaber samme aften og dem bemærkede man stort set ikke. Da ovenstående udspandt sig var disse selskaber selvfølgelig sluttet for længst.

Når det så er sagt så syntes jeg generelt at det personale m.v man møder ude på feststederne er servicemindede, samarbejdsvillige og effektive. Det er sjældent man oplever steder/personer der falder helt igennem :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Takker for reklamen :P lol

Det var nu ikke for at reklamere, men mere fordi jeg synes, at jeg skylder det lidt til stedet. De gjorde det virkelig godt.

De bedste anbefalinger man kan få, er som bekendt "mund til mund", og dem giver jeg så her! ;)

Ved da, der er nogen som er i tvivl om hvor festen skal holdes, så er det jo rart med et sted andre siger god for! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nu ikke for at reklamere, men mere fordi jeg synes, at jeg skylder det lidt til stedet. De gjorde det virkelig godt.

De bedste anbefalinger man kan få, er som bekendt "mund til mund", og dem giver jeg så her! ;)

Ved da, der er nogen som er i tvivl om hvor festen skal holdes, så er det jo rart med et sted andre siger god for! :)

Exactly - Jeg er sikkert ikke den eneste som undrede mig meget over denne kommentar. Det er jo typisk sådanne anbefalinger folk efterspørger herinde og kan bruge til noget. Desværre er det jo sådan at de fleste ikke er så meget på bryllupsklar efter de er blevet gift men de få som er, og kan videregive deres erfaringer til andre er guld værd. Også for firmaerne. Det er jo det bedste visitkort de/vi kan få. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad måtte i give pr. person?

Pr. kuvert gav vi 1300,- derudover kom natmad og hvad der blev drukket efter man forlod bordet, altså efter dessert :)

For nogen er det måske en høj pris, og vi var virkelig også meget i tvivl, idet vi havde 70 gæster.

Her bagefter fortryder vi ikke et sekund, det var overhovedet ikke en krone for meget. Det var bare SÅ godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad måtte i give pr. person?

Pr. kuvert gav vi 1300,- derudover kom natmad og hvad der blev drukket efter man forlod bordet, altså efter dessert :)

For nogen er det måske en høj pris, og vi var virkelig også meget i tvivl, idet vi havde 70 gæster.

Her bagefter fortryder vi ikke et sekund, det var overhovedet ikke en krone for meget. Det var bare SÅ godt!

Nok er Varna et skønt sted, og maden er klart blevet bedre efter René Knudsen forlod stedet, men kr. 1.300,- når der ikke en gang er fribar eller natmad med, det er godt nok kvalmende dyrt, hvis du spørger mig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad måtte i give pr. person?

Pr. kuvert gav vi 1300,- derudover kom natmad og hvad der blev drukket efter man forlod bordet, altså efter dessert :)

For nogen er det måske en høj pris, og vi var virkelig også meget i tvivl, idet vi havde 70 gæster.

Her bagefter fortryder vi ikke et sekund, det var overhovedet ikke en krone for meget. Det var bare SÅ godt!

Nok er Varna et skønt sted, og maden er klart blevet bedre efter René Knudsen forlod stedet, men kr. 1.300,- når der ikke en gang er fribar eller natmad med, det er godt nok kvalmende dyrt, hvis du spørger mig!

Der var fri bar under maden.. Men det er også lige meget. Det var mit drømmebryllup og vi synes ikke vi gav en krone for meget. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nok er Varna et skønt sted, og maden er klart blevet bedre efter René Knudsen forlod stedet, men kr. 1.300,- når der ikke en gang er fribar eller natmad med, det er godt nok kvalmende dyrt, hvis du spørger mig!

Vi kan godt blive enige om at 1.300 kuverten ikke er i den billige ende men er en pæn kuvertpris og vi kan også godt blive enige om at fri drikkevarer under maden ikke er det samme som fri bar men der fra og så til at bruge et udtryk som "kvalmende dyrt", er der meget langt. Der er jo andre forhold som beliggenhed, hvor vi taler om det centrale Århus, og standard der gør sig gældende og hovedsagen er jo at de brudepar som holder festen der er glade og tilfredse, og føler at de får noget for deres penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nok er Varna et skønt sted, og maden er klart blevet bedre efter René Knudsen forlod stedet, men kr. 1.300,- når der ikke en gang er fribar eller natmad med, det er godt nok kvalmende dyrt, hvis du spørger mig!

Vi kan godt blive enige om at 1.300 kuverten ikke er i den billige ende men er en pæn kuvertpris og vi kan også godt blive enige om at fri drikkevarer under maden ikke er det samme som fri bar men der fra og så til at bruge et udtryk som "kvalmende dyrt", er der meget langt. Der er jo andre forhold som beliggenhed, hvor vi taler om det centrale Århus, og standard der gør sig gældende og hovedsagen er jo at de brudepar som holder festen der er glade og tilfredse, og føler at de får noget for deres penge.

Nu tror jeg ikke man finder en herinde, der kender Varna bedre end mig, da jeg har boet der, så jeg kender beliggenheden og jeg vil holde fast i, at jeg synes det er kvalmende dyrt. Ja, Varna ligger helt fantastisk, og folk får sig uden tvivl en god oplevelse, men jeg synes bare der er grænser for hvad man kan tage for en beliggenhed, for i mine øjne er Varna bare ikke "all that". Hvis der var flettet noget fribar og natmad med ind i prisen kunne jeg bedre have med det at gøre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det skal du selvfølgelig have lov til - Jeg har bare oplevet flere steder i det indre København som ikke kommer i nærheden af Varna, såvel beliggenhedsmæssigt som standardmæssigt selvom vi prismæssigt taler om samme niveau. Feststeder er ikke billige og slet ikke feststeder der ligger i de store byer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med gode anbefalinger - og så kom der også lige nogle dårlige. Sådan er det jo tit, at nogle oplever noget godt samme sted som andre oplever noget skidt. Men uanset hvad synes jeg det er dejligt at I deler jeres oplevelser herinde og skriver lidt mere dybdegående om hvad det er der gør at oplevelsen var god eller dårlig :thumbsupsmileyanim:

Men at skrive at det er kvalmende dyrt synes jeg er en ekstrem grim måde at skrive noget på! Det giver grimme asociationer til trådstarteres bryllup! Fair nok det er over dit budget, men du ser vel heller ikke nogle der sviner dine valg til?

Ved godt at kvalmende dyrt ikke fortæller andet end at DU får kvalme over prisen. Men forstår ikke hvad al den negativitet skal gøre godt for...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var præcist også hvad jeg tænkte da jeg så det. Det kan godt være at den slags udtryk hører sig hjemme på Arto m.v. men ikke her. Når det så er sagt skal man nok ikke lægge mere i det end som sådan.

Hvad det sidste kritiske indlæg angår, så må jeg indrømme at jeg har svært ved at tage det seriøst. Èt er at noget kan have svigtet i kommunikationen og ikke har været optimalt - men derfra og så til at konkludere at stedet ikke kan anbefales ? Derudover så skriger det altid lidt til himmelen når man oplever at folk - som deres allerførste indlæg her på forum - poster den slags indlæg. Når vi taler om feststeder til bryllupsfester, bryllupsplanlægning mv. så er brugerne på bryllupsklar for de fleste det bedste netværk (og forum af ligesindede)og i den forbindelse har jeg kun hørt stedet positivt omtalt hvad der også er min egen oplevelse. Alt spillede bogstaveligt talt :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med gode anbefalinger - og så kom der også lige nogle dårlige. Sådan er det jo tit, at nogle oplever noget godt samme sted som andre oplever noget skidt. Men uanset hvad synes jeg det er dejligt at I deler jeres oplevelser herinde og skriver lidt mere dybdegående om hvad det er der gør at oplevelsen var god eller dårlig :thumbsupsmileyanim:

Men at skrive at det er kvalmende dyrt synes jeg er en ekstrem grim måde at skrive noget på! Det giver grimme asociationer til trådstarteres bryllup! Fair nok det er over dit budget, men du ser vel heller ikke nogle der sviner dine valg til?

Ved godt at kvalmende dyrt ikke fortæller andet end at DU får kvalme over prisen. Men forstår ikke hvad al den negativitet skal gøre godt for...

Haha. At jeg finder Varnas priser "kvalmende" dyre, har intet med vores budget at gøre og det har heller ikke noget med trådstarters bryllup at gøre. Det har noget at gøre med, at jeg ikke synes Varna har prissat fair. At du så læser det som en "sviner", er dit problem. Jeg synes det er fuldstændig fantastisk, at trådstarter har haft en skønt bryllup. :wink:

Men jeg synes sgu du er noget sart!

Redigeret af ChariteK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det har intet med jeres budget at gøre. Det handler udelukkende om sprogbrug og om hvordan man omtaler andre, herunder feststeder på et offentligt tilgængeligt feststed. Det havde vel været tilstrækkeligt at skrive at du syntes det er for dyrt i forhold til hvad man får.

Iøvrigt må man jo drage din objektivitet i tvivl når du efterfølgende oplyser os om at du selv har boet der og kender stedet indgående. Man kunne have en mistanke om at du er raget uklar med dem, når du nu har behov for at formulere dig på en så negativ og agressiv måde. Omvendt kan det også bare være manglende viden om hvad feststeder egentlig koster i storbyerne.

Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er dyrt eller billigt. Prisfastsættelse er udbud og efterspørgsel. Er prisen for høj vil feststedet hurtigt mærke det i form af faldende tilgang. Længere er den vel ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det har intet med jeres budget at gøre. Det handler udelukkende om sprogbrug og om hvordan man omtaler andre, herunder feststeder på et offentligt tilgængeligt feststed. Det havde vel været tilstrækkeligt at skrive at du syntes det er for dyrt i forhold til hvad man får.

Iøvrigt må man jo drage din objektivitet i tvivl når du efterfølgende oplyser os om at du selv har boet der og kender stedet indgående. Man kunne have en mistanke om at du er raget uklar med dem, når du nu har behov for at formulere dig på en så negativ og agressiv måde. Omvendt kan det også bare være manglende viden om hvad feststeder egentlig koster i storbyerne.

Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er dyrt eller billigt. Prisfastsættelse er udbud og efterspørgsel. Er prisen for høj vil feststedet hurtigt mærke det i form af faldende tilgang. Længere er den vel ikke.

Jeg har meget svært ved at forstå, at ordet "kvalmende" kan skabe så meget debat. Det er da helt vildt fjollet det her. Og især med tanke på at den har været oppe og vende én gang.

Jeg er på intet tidspunkt raget uklar med Varna. Jeg boede der hos min daværende kæreste i et par måneder, og havde intet med folkene bag at gøre. Og jeg bragte det kun op for at pointere, at jeg udemærket kender til Varnas beliggenhed, og generelle fysiske rammer.

Jeg synes faktisk du er rigtig modbydelig lige nu. Enten er jeg ude på at give Varna dårlig omtale eller også er jeg uvidende! Det er sgu ikke fair! Jeg synes Varna er et skønt sted.

Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om hvad der er god forretning. Og hvis Varna kan få folk til at betale den ønskede pris, så er det da det de skal gøre. Men jeg mener stadig ikke, at stedet er så meget værd - det er min egen personlige holdning, og så kan du lege ekspert lige så meget du har lyst, det ændre ikke på noget.

Jeg forstår virkelig ikke dit behov for at tage dette op igen! Lige netop vi to har jo allerede haft en lille debat om emnet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da godt beklage hvis jeg har tillagt dig nogle motiver som du ikke havde.

Jeg kalder mig heller ikke ekspert når vi taler om feststeder men ved dog nogenlunde hvad feststederne i storbyerne koster.

Det kan også godt være at jeg ligger mere i udtrykket "kvalmende dyrt" end du egentlig mener.

Skal vi ikke lukke den ved at sige at du måske næste gang skulle overveje at bruge et andet ord end "kvalmende".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, denne debat er da vist gået over gevind. :oops: Trådstarter har haft et dejligt bryllup, og så er den potte vist ude. Alle debattører må vel have deres mening, og udtrykke sig, som de nu finder det nødvendigt. Og hvis vi skal rende rundt og lege debatpoliti for hinanden, bliver det da et trist og meget tidskrævende projekt. Jeg synes vi skal lade det være op til BK hvorvidt man har overtrådt debatreglerne eller ej. :back2topic:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil da godt beklage hvis jeg har tillagt dig nogle motiver som du ikke havde.

Jeg kalder mig heller ikke ekspert når vi taler om feststeder men ved dog nogenlunde hvad feststederne i storbyerne koster.

Det kan også godt være at jeg ligger mere i udtrykket "kvalmende dyrt" end du egentlig mener.

Skal vi ikke lukke den ved at sige at du måske næste gang skulle overveje at bruge et andet ord end "kvalmende".

Jeg synes klart vi skal lukke den her! Men om jeg bruger ordet "kvalmende" skal jeg nok selv styre!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer