sommerfugl83

Min vej til at blive Fru Laursen :O)

178 posts in this topic

Nu prøver jeg også det der med at oprette min egen planlægningstråd - på trods af at der på nuværende tidspunkt er under 8 uger tilbage til den store dag.

Lidt om os:

Jeg er 27 år og H2B er 28 år. Jeg lærte H2B at kende allerede, da jeg var sammen med min ekskæreste. Vi havde studiejob begge to i Magasin i Herreafdelingen og han læste på samme studie som jeg - dog et semester under. Hvor præcist jeg lærte ham at kende er lidt uklart. Det lå ikke lige i kortene at det skulle være os to, men efter jeg var blevet single voksede følelserne og han blev min thumbsupsmileyanim.gif Vi har på nuværende tidspunkt været kæretser i næsten 4år.

Frieriet:

Det var på vores ferie sidste sommer. H2B havde åbenbart længe gået og overvejet hvordan han skulle fri og at det var ved at være tid til at stille det store spørgsmål. Undrede mig først over hvorfor det var SÅ pokkers svært at lokke ham med til Kreta, når vi fik så knald godt et tilbud. Han VILLE død og pine til Silkeborg. Fandt mine største overtaleleses evner frem og vi ente med at bestille rejsen 2 dage før afgang. Jeg kunne jo ikke vide han ville have friet på Himmelbjerget vel?! Jeg var åbentbart ikke den nemmeste at fri til. Han havde forsøgt et par gange i løbet af ferien, men jeg fik det ødelagt på den ene eller anden måde - helt uden at vide det! Fx prøvede han i hærdigt at invitere mig ned på stranden en aften, da vi kom hjem efter vi havde været ude at spise middag. Men hvorfor søren skulle jeg derned? Det var jo bulder mørkt og jeg ville meget hellere hjem og hygge med en god bog. Han opgav heldigvis ikke så let. Han endte med at fri nede i poolen og tog fuldstændig måsen på mig! Fattede ikke rigtig hvad der skete og han spurgte mig igen. Hvordan kunne jeg andet end at sige JA!!! 00000858.gif

Dette er allerede et år siden og vi er efterhånden meget tæt på den store dag og IH hvor jeg glææææder mig. 7himmel.gif

Edited by sommerfugl83
0

Annonce ♥

Hvor langt er vi så nu:

Det meste er heldigvis på plads skulle jeg mene.

Festen: Var det første vi fik på plads og vi sørgede for at booke det allerede i oktober 2010 - altså 11 måneder i forvejen. Valget faldt på Hotel Admiral, som ligger inde ved Nyhavn. Fantastiske lokaler.

Kirken: Efter lidt snakken frem og tilbage blev vi enige om at teamet for vores bryllup måtte være Årets Storbybryllup. Derfor var det også oplagt at blive gift hvor vi bor - nemlig her på Nørrebro. Vi skal derfor giftes i Skt. Johannes Kirken som ligger ved Skt. Hans Torv. Flot gammel kirke, der bortset fra at være bydelens største også er den første kirke bygget uden for Københavns volde i 1861

Kjolen (se den her): Jeg fandt KJOLEN ved en tilfældighed allerede i November. Det er den flotteste kjole og det SKULLE bare være den.

Skoene (se dem her): Havde egentlig tænkt at mit "noget blåt" skulle være skoene. Synes bare det var virkelig svært at finde nogle jeg osse synes var pæne. Når jeg så fandt et pænt par, var de jo noget der lignede 12 cm høje. Det gik jo ikke. 1 så ville jeg blive højere end H2B og det ville jeg ikke. 2 så ville mine fødder da dø langsomt i løbet af aftenen. Det er endt med et par super fine sko fra Unisa, som min mor fandt på Mallorca. Hun sendte en mms og spurgte hvad jeg synes og om hun ikke bare skulle tage chancen og købe dem. Det sagde jeg god for og det var det helt rigtige valg, Hun er bare så god min mor

H2B tøj: Vi har været hos en skrædder for at få syet jakkesæt til ham. Han bliver bare så fin. Nu venter vi bare på at vi modtager det. Krydser virkelig fingre for at det sidder som det skal. Har aldrig prøvet at gå til en skrædder før.

DJ'en er bestilt

Brudebuketten: Den skal min veninde stå for. Hun er alletiders blomsterbinder

Fotograf: er booket. Har booket hende til at tage billeder ved to forskellige lokations, så nu er det bare at håbe på godt vejr toot.gif

Kørsel: Har vi fået strenge ordre på ikke at må sørger for selv, så det bliver spændende hvorda jeg kommer til kirken og hvordan vi kommer derfra igen wink.gif

Hår og makeup: Dette skal min søster veninde sørge for. Hun er frisørelev og er bare hammer dygtig så er sikker på jeg er i kyndige hænder laugh.gif Se resultatet af prøveopsætningen her

Vielsesringene (se dem her): Vi var nærmest ikke enige, da vi gik ind i guldsmeden. Alligevel endte vi med et par super fine ringe og en rigtig god mavefornemmelse, da vi gik derfra. Glæder mig helt sindsygt til jeg skal have den på. De ligger inde i skuffen i soveværelset og kommer ofte til at gå ind og prøve den blush.gif

Bryllupskagen: Vores bryllypskagebager valgte (desværre) at springe fra her for 3 uger siden. Det var ikke lige med i planlægningen! Hun sagde hun havde fået præstationsangst og havde alle mulige andre undskyldninger for ikke at gøre det. Åndsvagt! Hun kunne have sagt fra noget før. Vi spurgte hende allerede i december, så hun har haft rig mulighed for det. Nårh - sket er sket. Min søde mor valgte så at spørge om hun måtte blande sig. Hun ville rigtige gerne stå for bryllupskagen, hvis hun måtte. Det sagde vi ja tak til. Det forlyder at kagen bliver fra La Glace, så det kan jo nærmest ikke gå galt. tak.gif moar siger jeg bare.

Alt i alt er vi efterhånden meget godt med. Nu er det de sidste detaljer der mangler. Vi har fx. intet hørt fra præsten endnu. Han er sommervikar, så høre slet ikke til vores kirke. Men mon ikke også der kommer styr på det?!

Skal have fundet ud af hvilket frisure jeg godt kunne tænke mig. Ved pt kun at jeg skal have købt nogen ekstension, da mit eget hår ikke er blevet langt nok, selvom jeg har ladet det vokse det sidste år.

Nårh... more to come.

Måske man også skulle ligge nogle billeder ind af skoene og ringene. Så må jeg se hvad i synes om dem wink.gif feedback er jo altid rart.

Så er der morgengaven til manden. den synes jeg er lidt svær. Er stadig i tænkeboks.....

Edited by sommerfugl83
0

Annonce ♥

Her er et par billeder af vores ringe. Er MEGET tilfreds og har en rigtig god mavefornemmelse omkring dem. De er enkle og tidsløse. Det var ikke meningen at jeg skulle have sten i min, men er alligevel endt med en brun brilliant. thumbsupsmileyanim.gif

Ringene var ikke et par, men de er blevet lavet så de ligner et par. Vi har fået indgraveret dato samt "My Rock" inde i ringene.

post-45847-0-78656200-1311674796.jpg

post-45847-0-29271300-1311675023.jpg

0

Her er et par billeder af skoene.

De er fra Unisa og er købt på Mallorca. De har en super god højde og pga den lille plateau sål, er de fantastiske at have på. Tror ikke der skal gåes særlig meget i dem, før de er blevet gået til. Og så passer de helt perfekt til kjolen cheerleader3.gif

post-45847-0-92944300-1311675795.jpg

post-45847-0-61280800-1311675849.jpg

post-45847-0-86210400-1311675863.jpg

1

Annonce ♥

post-45847-0-48738900-1311676701.jpg

post-45847-0-25405200-1311676694.jpg

Vi har valgt at blive gift i Skt. Johannes Kirke. Det er en flot gammel kirke. Den har et græs areal ude foran, hvor vi påtænker at holde en form for mini reception. Her er planen at jeg skal bage mini muffins/cupcake, som skal serveres for alle dem som kommer i kirken sammen med et glas bobler. Håber derfor meget at det har regnet af her i løbet af Juli og at det holder tørt med smukt vejr i september wink.gif

Edited by sommerfugl83
0

Festen holdes på Copenhagen Admiral Hotel,

Indgangen fra vejen: post-45847-0-34326700-1311676878.jpg

Hotellet fra vandsiden. Det er denne udsigt vi har fra vores lokale: post-45847-0-82842700-1311676887.jpg

Vi har fået booket det bedste lokale af alle dem de har. Synes vi selv anyway thumbsupsmileyanim.gif

Det er et loungelokale, som tidligere har fungeret som diskotek. Dette betyder at vi får lov at være i dette lokale frem til kl 03.00, da det er lydtæt sammenlignet med de andre lokaler (her skulle festen slutte kl 01.00). Men da det er et hotel, har man ikke selv indflydelse på hvornår festen senest slutter. Men kl 03.00, tror jeg faktisk er et meget passende tidspunkt.

post-45847-0-36849800-1311676899.jpg

1

Her er et par billeder af vores ringe. Er MEGET tilfreds og har en rigtig god mavefornemmelse omkring dem. De er enkle og tidsløse. Det var ikke meningen at jeg skulle have sten i min, men er alligevel endt med en brun brilliant.

Ringene var ikke et par, men de er blevet lavet så de ligner et par. Vi har fået indgraveret dato samt "My Rock" inde i ringene.

Ej hvor sjovt - det skal vi også have indgraveret i vores ringe... altså der skal stå "My Rock :heart: 10.9.2011" :biggrin: Må man spørge om baggrund for valget? Vores er fordi vores sang er "Green Eyes" med Coldplay.

Edited by Irene Frederiksen
0

Annonce ♥

Her er et par billeder af vores ringe. Er MEGET tilfreds og har en rigtig god mavefornemmelse omkring dem. De er enkle og tidsløse. Det var ikke meningen at jeg skulle have sten i min, men er alligevel endt med en brun brilliant.

Ej hvor sjovt - det skal vi også have indgraveret i vores ringe... eller der skal st "My Rock :heart: 10.9.2011" :biggrin: Må man spørge om baggrund for valget? Vores er fordi vores sang er "Green Eyes" med Coldplay.

Det er samme begrundelse vi har biggrin.gif (og så blev vi enige om at vi jo godt vidste hvad hinanden hed wink.gif)

Det er "vores" sang. Den blev udgivet det år vi fandt sammen og har fulgt os i tykt og tyndt lige siden. H2B er min klippe og omvendt. Har af samme årsag fået en musiker til at komme og synge dem for H2B under middagen, som afslutning på min tale til ham. Tror det bliver rigtig godt loveshower.gif

0

Ej hvor sjovt - det skal vi også have indgraveret i vores ringe... eller der skal st "My Rock :heart: 10.9.2011" :biggrin: Må man spørge om baggrund for valget? Vores er fordi vores sang er "Green Eyes" med Coldplay.

Det er samme begrundelse vi har biggrin.gif (og så blev vi enige om at vi jo godt vidste hvad hinanden hed wink.gif)

Det er "vores" sang. Den blev udgivet det år vi fandt sammen og har fulgt os i tykt og tyndt lige siden. H2B er min klippe og omvendt. Har af samme årsag fået en musiker til at komme og synge dem for H2B under middagen, som afslutning på min tale til ham. Tror det bliver rigtig godt loveshower.gif

FEDT! Ja vi blev også enige om at vi godt vidste hvem "My Rock" er... :wink: ....åh det var jo i 2002 den kom....Jeg er ret stor Coldplay fan og har lokket h2b i fordærv :biggrin: Hørte Coldplay konstant da vi blev kærester i 2001....og så har Green Eyes bare hængt i fra den blev udgivet :a1221:

Eeeeeei den tanke har jeg også haft...enten det eller i kirken....kan ikke helt beslutte mig og budgettet er ikke helt enig med mig :blush:

0

Annonce ♥

...og min h2b har også forsøgt at fri til mig på en strand på kreta hvor jeg totalt ødelagde...uden at vide det.... :rolleyes:

Hmm.... kan høre jeg ikke helt kan mine årstal. Jeg blev først introduceres for teksten til Green Eyes i 2007, hvilket var det år vi fandt sammen. Coldplay har/er bare totalt ynglingsband. Vi tog osse turen fra Kbh N til Herning, da de spillede koncert der i august 2009. Feeed koncerrt by the way thumbsupsmileyanim.gif

Siden dengang har Green eyes så bare fulgt os og har tit bare siddet og lyttet til teksten. Sidste sommer ville jeg vise H2B hvor meget jeg satte pris på alt han gjorde og alt hvad han var. Derfor forsøgte jeg at være kreativ. Skrev hele teksten fra sangen på 3 stk lærred skrevet med malet kaffe. Disse hænger nu over vores seng.

Her er de:

post-45847-0-84209000-1311685810.jpg

Lidt svært at tage billed af. Og der er masser af skønhedsfejl, men det er lavet med masser af følelse 7himmel.gif

PS... skønt at høre jeg ikke er den eneste der åbenbart kan ødelægge et romantisk frieri hihi

Edited by sommerfugl83
0

Annonce ♥

Hmm.... kan høre jeg ikke helt kan mine årstal. Jeg blev først introduceres for teksten til Green Eyes i 2007, hvilket var det år vi fandt sammen. Coldplay har/er bare totalt ynglingsband. Vi tog osse turen fra Kbh N til Herning, da de spillede koncert der i august 2009. Feeed koncerrt by the way thumbsupsmileyanim.gif

Siden dengang har Green eyes så bare fulgt os og har tit bare siddet og lyttet til teksten. Sidste sommer ville jeg vise H2B hvor meget jeg satte pris på alt han gjorde og alt hvad han var. Derfor forsøgte jeg at være kreativ. Skrev hele teksten fra sangen på 3 stk lærred skrevet med malet kaffe. Disse hænger nu over vores seng.

Her er de:

Lidt svært at tage billed af. Og der er masser af skønhedsfejl, men det er lavet med masser af følelse 7himmel.gif

PS... skønt at høre jeg ikke er den eneste der åbenbart kan ødelægge et romantisk frieri hihi

He he he det kan jo ske med de årstal, men den er hvert fald fra albummet A Rush of Blood to the Head som kom i 2002 :biggrin: Anyway...total ynglingsband! Vi var også i Herning og se dem...stod helt oppe foran...eller "3 række midt for" hvis der er noget der hedder det?! Vi tog så også lige turen til London en måned senere og så dem på Wembley - DÉT VAR FEDT! 70.000 mennesker...og stadig næsten helt oppe for an. NUJ! det gad jeg godt igen! :loveshower::cheerleader3:

Synes det er nogle fine "billeder" du har lavet - rigtig sød ide :loveshower: Og skønhedsfejl skal der altså være - det er jo det der er meningen med det hele, intet er jo perfekt :loveboard:

He he og nej du er bestemt ikke alene om at ødelægge... :hug:

0

Åhh altså..... Kan åbenbart ikke tælle. Vi bliver "kun" 35 ialt til festen, så nu har jeg igen skrevet til hende arrangøren for at rette antallet af gæster. Hun må efterhånden være træt af mig/os, da det nu er 3. gang på en uge jeg retter i den endelige kontrakt. (er osse i gang med at få rettet et tilbud mht baren efter middagen) Men er det ikke noget med at det er brudeparret der har ret til den slags? Jeg mener, det er jo ikke hvilken som helst fest vi skal holde vel?!

Men 35 er osse bare et dumt antal ifht borde og bordpaln. Synes det er svært at få sat sammen så alle er glade og tilfredse og så der ikke er nogen bord som ender ud i stilhed, fordi folk ikke kan snakke sammen, mens andre ender i fest og ballade. Vi har fået runde borde og det passer med at der skal sidde 6 ved de 5 af bordene og 5 stk ved det sidste. Åhhh..... det er jo til at få grå hår i hovedet af!!!!! blink.gif

Nårh.... godt der er lidt tid at løbe på endnu med hensyn til den endelige bordplan. Er der andre der har de samme spekulationer omkring bordplaner???

0

Tillykke med din egen tråd :balloons: Den skal du nok nå at blive helt afhængig af, selvom der ikke er så lang tid til brylluppet :ilovebryllupsklar:

sød historie med frieriet, tror der er mange H2B's der har bandet lidt over alle os planlægningsfreaks, der er umulige at overraske, fordi vi absolut skal vide ALT :rolleyes:

VILDT fede sko! :loveshower: Nu bliver jeg da helt i tvivl om det er den stil, jeg skulle have gået efter :fløjt: Og super fine ringe. Særligt din (og det er jo den det hele handler om... :fløjt: ) er rigtigt sød og enkel uden at være kedelig.

Ja, go skønt med endnu en septemberbrud at følge med hos... :balloons:

0