Guest Shedevil

Proppenge?

23 indlæg i dette emne

H2B siger at jeg er sindssyg.. Men.. Kender i ikke det der med at når man har oplevet et par GOK i nødden her de sidste par dage - og ENDELIG synes det ser ud til at lysne, så bliver man mistroisk og paranoid!! :shooter:

Sagen er den, at vi har lavet aftale med Søparken i Aabybro, om at holde vores bryllupsfest der. Dvs vi har sendt en mail med krav/ønsker/aftaler/priser osv.. Og hvis de kan opfylde dem (hvilket vi regner med da vi har snakket med dem) så bliver det der.. Vi har fået lov til at medbringe egen vin.. Og da vi snakkede med hende lød det nogenlunde sådan her:

"Jamen det er ikke noget problem med specielle vine, i tager bare jeres egne med.. Og dem skal vi nok servere for jer.."

Suuuuper...

Nu er jeg så blevet bekendt med konceptet "proppenge" (Som jeg ikke ANEDE der var noget der hed) og er pludselig kommet i tvivl.... Gad vide om vi skal betale pr. flaske af VORES vin, som DE skal servere??? :help:

Jeg ved godt, jeg kunne bare ringe og spørge men.... Det virker bare så dumt nu når vi allerede har sendt hende en mail med 25 spørgsmål - som hun HAR lovet at svare på.. Jamen.. Ej.. Det vil jeg ikke..

SÅ - Kære zilla'er - nogen erfaringer med Søparken i Aabybro - betaler man proppenge??

Puha - langt indlæg for sådan et lille spørgsmål.. Men.. Ja.. Jeg tror jeg er stresset! :o Synes den her planlægning er strid.. SÅÅÅÅÅ mange ting......

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke til Søparken, men har før hørt om proppenge. Der hvor vi skal holde, skal de have et gebyr hvis vi selv medbringer bryllupskage( fik så et godt tilbud alligevel, så det ikke kunne betale sig selv at medbringe. - Men syntes helt klart du skal skrive/ringe og spørge dem ad, man kan ikke stille for mange spørgsmål, det er jo vigtigt at man er enig og at man ikke misforstår noget, så det pludseligt bliver meget dyre end man havde regnet med:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender ikke Søparken, men proppenge er vist ret normalt når man selv medbringer vin. Det var det samme hvis vi selv ville medbringe vores bryllupskage. Beskeden var at tjenerne ikke ville røre/servere noget de ikke fik penge for - groft sagt...

Jeg synes I skal høre dem hvor meget de skal have pr. flaske. Så må I tage det med i overvejelserne ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Takker for svarene..

Men synes i ikke det er mærkeligt at de slet ikke snakkede om det?? Det var hende selv der foreslog at vi medbragte drikkevarer og at det ikke var noget problem at de serverede det osv osv.. Burde hun ikke have sagt det så??

Ah men.. Jeg ER nok bare lidt paranoid! :S

Vi har også fået lov til selv at medbringe øl/vand til receptionen (Som skal holdes samme sted) og spiritus (Under den forudsætning at vi køber øl og vand)

Jeg synes bare ikke det gir mening hvis vi skal give penge for det, nu når det slet ikke har været på tale..

Men ja, hvis ingen har erfaringer med dem, så ender jeg jo nok med at skrive og spørge.. Gør jo en ret væsentlig forskel kan man sige.. :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring med stedet, men ville helt sikkert foreslå at ringe derud eller skrive en mail mere til dem, for at finde ud af det for proppenge kan faktisk løbe op i del og det er bare rigtig træls hvis det ikke er en udgift man har regnet med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde aldrig hørt om proppenge før jeg læste dit indlæg, (men nu holder jeg heller ikke så mange store fester ude) :) Men du skal da bare se at få ringet og spurgt om de tager peneg for at severe jeres vin.

Det skal du gå og spekulere over, ud af verden med det. Når så du har fået et svar, så kan du handle ud fra det og finde ud af hvordan du skal forholde dig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige sådan, at jeg ville undre mig, hvis der ikke var proppenge. Men siden hun ikke har nævnt det, som hun burde, hvis det var tilfældet, er det ikke sikkert.

Men jeg kan fortælle dig, at jeg i mit arbejde har svaret på MANGE spørgsmål fra nervøse brude, inklusiv spørgsmål om proppenge, og jeg har aldrig siddet og tænkt - arj, hvor er hun dum. Heller ikke når samme spørgsmål er kommet for 3. gang. Så jeg er helt sikker på, at de ikke et sekund vil synes, det er mærkeligt, du spørger. Desuden er det jo et helt reelt og rimeligt spørgsmål. (Og som der er en anden, der skriver her på siden, så kan proppenge faktisk godt løbe op i et anseligt beløb, så jeg synes helt bestemt, du skal få det afklaret.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ik selv så meget til det, men har ladet mig fortælle, at nogle stedet tager de et beløb for hver falske der trækkes op som selv er medbragt. Og andre stedet tager de bare et beløb pr. kuvert. Har ik ville sætte mig ind i det, da vi får vin igemmen stedet vi skal feste, og derved er serveringen jo med i flaskeprisen.

Dog får vi bryllupskage udefra, og det skal vi betale for at de kører frem og ligger service til. Vi skal give 30,- pr. kuvert for denne ting.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spørg dem - der er ingen grund til at gætte eller gå og tænke over det - At damen på stedet ikke har nævnt noget om det kan ikke nødvendigvis tages som udtryk for at der ikke skal betales proppenge. Det kan også være en forglemmelse (eller et mindre beløb måske).

Jo brudepar, og særligt brude, stiller mange spørgsmål og er ofte også i god tid med spørgsmålene m.v. men man skal også tænke på at det er deres livs fest og ofte også den første store fest de selv skal prøve at holde. Det ved feststederne. De er til for jer og ikke omvendt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusinde tak for alle jeres svar! :)

Jeg vil HELT klart også spørge - min "pointe" var bare at jeg føler mig så anmassende ved at sende ENDNU en mail inden jeg har fået svar på den første.. Så jeg har skubbet det lidt i baggrunden og venter med at spørge, til hun - forhåbentligt - svarer endeligt på vores mail imorgen.. :)

Havde nok lidt håbet der lige var en der havde holdt fest derude og dermed kunne svare enten det ene eller det andet! :rolleyes::blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proppenge er ganske normalt og som regel er det 20,- pr. flaske der bliver serveret..

Det er i hvert fald det vi har fået at vide 4 af de steder hvor vi har været på besøg for at kigge location :D

Det er lige som når man køber en pakke cigaretter hvor de tager ekstra penge for at tage film osv af pakken..

Men der er ikke så meget andet at gøre, end at høre dem om de har nogle vinforslag der kunne være lige så gode..

Selv har vi valgt et vin arrangement, hvor der bliver serveret alt det øl,vin og sodavand man vil have og så betaler vi timepris frem for enhedspris, da det bedst kan svare sig, hvis man har mange vin- og øldrikkere.. :biggrin:

Redigeret af Mightystar
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

20 kr ville også være fint/rimeligt - det er slet ikke fordi jeg mener at proppenge er "urimelige" - det er mere fordi jeg ikke havde hverken hørt om det før, eller hørt det nævnt i vores samtale med dem hvor vi skulle holde festen! :)

På Hjørring kro var proppengene 188kr pr. flaske - hvilket svarede til prisen på husets vin...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

**UPDATE**

Vi ventede til idag med at ringe, fordi vi regnede med der kom en mail.. Men da den ikke kom, og klokken blev 18 - OG vi havde planlagt at skulle over grænsen imorgen - så synes jeg vi var nødt til at ringe og høre..

Den SUPER søde hotel direktør tog sig - igen - tid til at svare.. Og det var gode nyheder!

:cheerleader3:

:cheerleader3:

YAY

Den pris vi har fået er ALT inkl! Dvs. proppengene er med i prisen.. Eller, som hun sagde: "Vi tager normalvis proppenge - men det har jeg valgt det er med i prisen - årstiden taget i betragtning"

Jeg er SÅÅÅÅÅ glad..! Det er bare perfekt.. Vi får det sted vi gerne vil have, OG vi har råd til også at få nøjagtig de vine vi gerne vil! :loveshower: Jeg er på grænsen til "lykkelig".. :loveboard:

Så tak for alt responsen - og de gode råd om at "få det ud af verdenen" - det har fyldt mere end jeg lige ville indrømme.. :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at der kom svar og endda et positivt et. :thumbsupsmileyanim: Men sådan helt generelt, så vil jeg sige SPØRG om ALT, hvad der falder dig/jer ind. Det gjorde vi og jeg har indtrykket af at brudepar har tit har kontakt med feststedet MANGE gange. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil også sige I er ret heldige :) Der hvor vi først regnede med at holde vores fest, skulle de have proppenge, og det var hvad deres vine kostede... Så hvis vi skulle tage vores egne vine med, ville det ikke være for at spare :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den pris vi har fået er ALT inkl! Dvs. proppengene er med i prisen.. Eller, som hun sagde: "Vi tager normalvis proppenge - men det har jeg valgt det er med i prisen - årstiden taget i betragtning"

Det kan man jo kun have respekt for. Også at hun er ærlig og siger det som det er: For som jeg også skrev andet steds så er januar jo ikke en af de største bryllups- og festmåneder. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nu heller ikke for at spare at vi har valgt at gøre det sådan her.. Det er udelukkende for at få de vine vi gerne vil.. :) Jeg havde end ikke skænket det en tanke at det var en mulighed at selv medbringe vine da vi begyndte at snakke feststeder - netop fordi vi jo snakkede om hoteller og kroer osv.. Troede det var noget man kunne hvis man holdte det selv - i forsamlingshus eller have eller lignende..

Så da jeg fik at vide det kostede 188kr på Hjørring kro pr vin man medbragte, og at det iøvrigt - ifølge dem, nærmest var umuligt at finde et sted hvor det belv praktiseret, så var det jeg blev lidt 'bekymret' for det tilbud fra Søparken..

Men ja, det er da bare super dejligt at hun har valgt at give os den mulighed og det tilbud, fordi nej, 180kr pr. flaske havde ikke kunnet svare sig med de vine - prismæssigt - vi har valgt.. Det er ikke dyre vine, det er bare dem vi godt kan li.. :) De ville dog være noget dyrere hvis de skulle købes igennem stedet - så lidt økonomisk sans har jeg dog... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer