M&S

Beretningen om Vores Specielle Dag den 30. juli 2011

217 posts in this topic

Skøøøøn beretning! - og hvor ser du dog smuk ud :cheerleader3:

Tillykke med det :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Lørdag - hovedretten

Efter 3 indlæg og lidt pause/hygge fik vi den helt fantastiske hovedret. Kødet smeltede simpelthen på tungen og hvis man ikke var mæt efter 1. gang, kunne man få en hel ny anretning.. Det var super - og der var faktisk mange der tog imod det..

post-42841-0-87599300-1314542782.jpg

Kalvemørbrad indbagt i mere kalv

med artiskok, svampe, spinat & esdragon-svampesky og en rødvin fra Costerie de Nimes, Domaines Cabanis. Som jeg faktisk ikke var så vild med som jeg huskede. Men det var lækkert lækkert :thumbsupsmileyanim:

post-42841-0-35354800-1314542783.jpg

Folk spise og drak og hvis man ville have øl, så kunne man også få det. Her sidder min kusines kæreste med lidt af hvert til det lækre mad..

Efter første omgang hovedret, var vejret tørt igen (det begyndte at regne under forretten) og en masse gik ud for at få luft og nogle skulle ryge. Jeg får også nogle billeder herfra senere..

post-42841-0-03219400-1314542826.jpg

Jeg kunne simpelthen ikke stå længere i mine sko og blev simpelthen nødt til at skifte dem til de ekstra sko, som jeg havde fået min mor til at tage med fra hotellet, da hun tjekkede os ind..

Ja generet er jeg ikke - her er det Svends bror, der lige får et billede af mine ben med sexede strømper, strømpebånd og det hele :rolleyes:

post-42841-0-70833300-1314542826.jpg

Jeg fik taget det her billede sammen med min mor og søster, senere på aftenen. Heldigvis fik jeg taget det her, men stadig ikke et sammen med min søster alene.. Men hurra for Svends bror, der gik rundt med hans kamera :)

Der var faktisk en ret god pause, men jeg har ingen tidsfornemmelse, så aner ikke hvad kl. er.. Men det er stadig lyst og vi har fået hovedret, så gætter på en 21-tiden.. Men jeg aner det virkelig ikke.. Der blev taget lidt billeder, Svend fik taget nogle med hans søskende og hans forlover alene osv - så det gik der også lidt tid med.. Vi fik begge to gået lidt rundt og hygget med folk og sagt tak for talerne so far... Efter lidt tid blev vi kaldt ind igen af toastmasteren, for nu kom der flere taler og indlæg....

Alle billeder er taget af vores gæster medmindre andet er skrevet

Edited by M&S
1

Skøøøøn beretning! - og hvor ser du dog smuk ud :cheerleader3: Tillykke med det :denmarkflag:

1000 tak :) Dejligt, at få at vide at beretningen er god :)

0

Nu stopper jeg for i dag og får ikke tid til at fortsætte før tirsdag eller onsdag.. Så nu må I bare nyde det der allerede er skrevet :)

1000 tak for alle jeres kommentar.. Dem lever jeg højt på og tror jeg kommer til det i noget tid :cheerleader3::loveshower:

0

Annonce ♥

Ihh, det er simpelthen den dejligste beretning. Fik lidt tud i øjnerne over hvordan du beskriver Svends tale:)

0

Åh altså - hvor lyder det som en dejlig tale ham Svend holdt for dig loveshower.gifFår helt ståpels på armene og en tåre i øjenkrogen,

Er selv mega spændt på hvad H2B kan finde på at sige i sin tale om snart ganske kort tid. Er sikker på jeg skal huske den vandfaste mascara!. Bare igår da han skriver følgende på facebook fik jeg tåre i øjnen: Har en tømmermændsramt men lykkelig forlovede derhjemme. Tak piger for at have givet min skat en fantastisk polteraben. Respekt!" Han er altså sød loveshower.gif

Glæder mig til at læse mere beretning i midten af ugen.....

0

Årha, sidder her med våde øjne! :loveshower: Glæder mig uendeligt meget til fortsættelsen! Er allerede en fantastisk beretning og sikke et smukt par i er, i komplimenterer virkelig hinanden! :loveshower:

0

FANTASTISKE billeder I har fået taget! Lyder som om I har haft en skøn dag :)

0

Annonce ♥

Ihh, det er simpelthen den dejligste beretning. Fik lidt tud i øjnerne over hvordan du beskriver Svends tale:)

Hvor er du sød :) Ja, altså jeg tuder over den hver gang jeg tænker på den, så den var ret god :) Jeg læste lige lidt af jeres kommentar op og så sad Svend noget så stolt og sagde "Den får altså folk til at græde i 3. person - Fedt!"... :loveshower:

Åh altså - hvor lyder det som en dejlig tale ham Svend holdt for dig loveshower.gifFår helt ståpels på armene og en tåre i øjenkrogen,

Er selv mega spændt på hvad H2B kan finde på at sige i sin tale om snart ganske kort tid. Er sikker på jeg skal huske den vandfaste mascara!. Bare igår da han skriver følgende på facebook fik jeg tåre i øjnen: Har en tømmermændsramt men lykkelig forlovede derhjemme. Tak piger for at have givet min skat en fantastisk polteraben. Respekt!" Han er altså sød loveshower.gif

Glæder mig til at læse mere beretning i midten af ugen.....

Uhh, det er så spændende med de htbs taler - glæder mig til at høre hvad din mand siger til dig - han lyder jo dejlig, bare med det han skriver på facebook, så du skal nok få en helt fantastisk tale!! Og fedt, at du havde en fab PA!!!

Jeg regner med at få lidt tid imorgen, har kun kort tid i dag og vil helst ikke skynde det - men nyde det :loveshower:

Årha, sidder her med våde øjne! :loveshower: Glæder mig uendeligt meget til fortsættelsen! Er allerede en fantastisk beretning og sikke et smukt par i er, i komplimenterer virkelig hinanden! :loveshower:

1000 tak.. Det er så dejligt, at vide folk følger med og glæder sig til mere :hug:

Vi havde simpelthen den mest fantastiske dag nogensinde ! Jeg har aldrig følt mig mere elsket som jeg gjorde den dag og der var så meget kærlighed hos alle.. :heart::a1221::heart:

OG jeg elsker Christians billeder - synes at han gjorde det så godt og er virkelig glad for at vi valgte ham :toot:

0

:loveshower: :loveshower: :loveshower: Idag var vi være gift i en måned :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Jeg fatter slet ikke at det er en måned siden vores store dag og at jeg har været en Petersen i så lang tid - det er helt vanvittigt!! I følge kalenderen jeg lavede til Svend skulle vi på picnic i Dyrehaven, men det er jo total dårligt vejr og jeg gider ikke sidde med flyverdragt på i regnvejr og spise, så vi skal have sushi i stedet for i aften :cheerleader3::loveshower: Det bliver skønt..

1

Vi havde simpelthen den mest fantastiske dag nogensinde ! Jeg har aldrig følt mig mere elsket som jeg gjorde den dag og der var så meget kærlighed hos alle.. :heart::a1221::heart:

OG jeg elsker Christians billeder - synes at han gjorde det så godt og er virkelig glad for at vi valgte ham :toot:

Vi var og er også stadig sindsygt glade for de billeder, han tog til vores bryllup! Kunne simpelthen ikke have forlangt det bedre :)

Uhhh, og så stort tillykke med 1 mdr. bryllupsdagen! :thumbsupsmileyanim:

0

Vi var og er også stadig sindsygt glade for de billeder, han tog til vores bryllup! Kunne simpelthen ikke have forlangt det bedre :)

Uhhh, og så stort tillykke med 1 mdr. bryllupsdagen! :thumbsupsmileyanim:

Ja, det eneste jeg kan "klage" over, er at tidsplanen skred og vi kun nåede billeder et sted - men tilgengæld er de mega fede, så det går ;)

Tak tak - det er så vildt at have været gift i en måned.. Jeg er ved at vænne mig til at kalde ham min mand, men kan slet ikke vænne mig til at skrive mit nye navn og initialer på jobbet... Det kommer nok, min søster sagde det var let, da hun skiftede navn...

0

Annonce ♥

kæmper også stadig med navnet!! er nået til et punkt hvor jeg efterhånden husker at sige nielsen, men føles ikke naturligt på nogen måde

0

kæmper også stadig med navnet!! er nået til et punkt hvor jeg efterhånden husker at sige nielsen, men føles ikke naturligt på nogen måde

Jeg siger jo så hele tiden Nielsen :griner:- Det er svært at huske at sige Petersen og på arbejde siger jeg forkert, hver gang jeg ringer steder hen... Mon ikke det snart bliver mere naturligt..

0

Hehe, jeg kunne heller ikke finde ud af det med "mand" og nyt efternavn i starten, men man skal nok vænne sig til det ;) Jeg nyder i hvert fald at være en Larsen nu :D

0

Ååårh hvor er det en fantastisk beretning!! Elsker det hele!

Kirken med det uartige billede, din sindssygt flotte kage, on location-billederne, hestevognsturen!! Ih og jeres idylliske sted. Der står da Morten Korch totalt skrevet over omgivelserne. Man forventer næsten, at nogen snart hopper ud af en høstak og bryder ud i sang :a1221:

Elsker din beskrivelse af Svends tale. Det er så fint. Og frøerne :heart:

Og I er bare så smukke!

Hvor er det skønt at blive opdateret og er så glad for, at du også deler jeres dag med os :loveshower:

F5!!!

0

Annonce ♥

Hehe, jeg kunne heller ikke finde ud af det med "mand" og nyt efternavn i starten, men man skal nok vænne sig til det ;) Jeg nyder i hvert fald at være en Larsen nu :D

Mand-delen er ved at være normalt.. Men det gør faktisk heller ikke mig så meget, at jeg kalder ham kæreste, for jeg synes egentligt også både at han er min mand og min kæreste.. Ved ikke rigtigt, hvad forskellen er - men for mig betyder det altså et eller andet :loveshower: Navnet kommer vel så småt, når man også får skiftet alle sine kort osv ud, så jeg ikke hele tiden får breve med "Maja Nielsen" på :rolleyes:

Ååårh hvor er det en fantastisk beretning!! Elsker det hele!

Kirken med det uartige billede, din sindssygt flotte kage, on location-billederne, hestevognsturen!! Ih og jeres idylliske sted. Der står da Morten Korch totalt skrevet over omgivelserne. Man forventer næsten, at nogen snart hopper ud af en høstak og bryder ud i sang :a1221:

Elsker din beskrivelse af Svends tale. Det er så fint. Og frøerne :heart:

Og I er bare så smukke!

Hvor er det skønt at blive opdateret og er så glad for, at du også deler jeres dag med os :loveshower:

F5!!!

Ihhhh Malou... Din kommentar gør mig top glad :) Det er så dejligt, at du læser med og jeg elsker at dele dagen med jer og opleve den igen.. Jeg sidder med de sammen følelser en gang til :loveshower: Bliver nok nødt til at printe beretningen ud og gennem i min scrap-book til evig tid :loveboard:

Tak for rosen af min kage - jeg er også selv mega stolt af den.. Og hver gang jeg kigger på billedet, bliver jeg lidt mere stolt.. Jeg tror helt sikkert, at jeg skal lave flere kager til alverdens arrangementer :thumbsupsmileyanim:

Ja, det er virkelig et super lækkert sted og det bedste af det hele, er jo at det kun er 6 km herfra og at vi i løbet af de snart 3 år vi har boet her er gået forbi 100 gange og fra nu af, vil stedet og dyrehaven generelt betyde meget mere for os...

Vi skulle have været derude i dag og fejre 1 måneds bryllupsdag, men vejret var ikke til det - så vi må derud en anden dag vejret er til det :a1221:

Og jeg lover, at jeg fortsætter lidt imorgen :)

Edited by M&S
0

uuuh kom så videre :sm: F5 og glæder mig til at høre om bryllupsrejsen også

0

uuuh kom så videre :sm: F5 og glæder mig til at høre om bryllupsrejsen også

Jeg laver lige en kop kaffe, en snack og så skal jeg nok komme videre.... Promise !!!

0

Aah, hvor har jeg glaedet mig til at se med i din videre beretning og det er bare saa smukt det hele - og Svend og talen, altsaa :heart:

Hvor er kagebordet bare toplaekkert og jeg er vild med at du bare er dig selv og nyder det hele - hvad klokken er er ikke vigtigt, ligesom det ikke var vigtigt paa vores dag, men hvert oejeblik taeller og det er tydeligt, at I nyder og elsker hinanden i hvert oejeblik sammen med jeres gaester - I love it!

Forleden skulle jeg sige Mein Mann til en tysk dame, og det var altsaa maerkeligt, selvom min man, my husband og il mio marito har manifesteret sig i min bevidsthed. Kan slet ikke forestille mig, hvor underligt det maa vaere at skulle manifestere sit nye navn :lol:

Og saa ioevrigt F5!

0

Annonce ♥

Lørdag - flere indslag

Først var der lidt flere kysserier

post-42841-0-72819900-1314803198.jpg

Først endnu en tur under bordet - dog det eneste hvor er blev taget et billede af :loveshower:

Jeg har et billede, som jeg får af min veninde taget over bordet - så man bare ser en masse kjole og bagdel - total sjovt billede.. Det kan jeg sætte ind her :)

post-42841-0-62479600-1314803199.jpg

Og så en tur helt op på stolen, nu havde jeg jo skiftet sko og de var lette lige at smide, så kunne vi godt komme helt op :rolleyes: Det kom vi så også til ret mange gange derefter! Folk klirrede på tallerknerne hele tiden synes jeg..

Jeg havde sagt under forretten, at jeg altså godt kunne lide min mad varm, så de måtte gerne vente til vi havde haft mulighed for at spise lidt... Det var folk søde til at holde.. Selvom min svigerinde højt råbte, at nu var jeg da selv skyld i det for så ville der bliver klirret hver gang vi fik mad - heldigvis gjorde hun ikke noget....

Men da folk var færdige med at spise hovedret var det tid til flere indslag og vi startede med svigerfars.. Han havde som den eneste fået lov til at lave en sang, fordi han har svært ved at holde taler, han bliver simpelthen for rørt...

post-42841-0-27254000-1314803200.jpg

Sangskjuleren - min svigerfar havde virkelig gjort meget ud af den. Han havde lavet den store hammer og 42 små hamre (hedder det det? Min tømrer-mand siger det - men det lyder altså underligt!) til de andre gæster.. Han havde skåret selve hammer-hovedet ud og malet det sølv farvet og lavet håndtaget ud af tynde pil.. Virkelig godt lavet! Jeg fik en kagerulle :rolleyes:

Det var en fin sang og svigerfar havde gjort det rigtig godt, men (jeg hader de der sange, så er virkelig glad for vi kun havde en, selvom den er sød...

I får den lige, fordi jeg synes det er lidt hyggeligt! (sevfølgelig på mel: Det er hammer hammer fedt!!)

Det er hammer hammer fedt. De kysser nok om lidt

Det var romantik ved allerførste blik.

10 år er nu gået, meget har de nået,

ikke tid til noget fækumdik.

Idag de har sagt ja. En ring som pant de gav.

De vil sammen bo og blive et til to.

Gid at megen lykke jeres liv vil smykke

og at I hinanden passe på.

Hun får en dejlig mand, som huse bygge kan.

Han kan lave mad, og det gør Maja glad. (it really does)

Han kan skyde bukke, kantareller plukke,

brygge dejlig øl på kølig fad.

Og Maja bage kan, til sin lille mand.

Denne kunst hun evner - bar´han ikke revner!

Marcipan med føde, jordbær, hindbær røde.

Det er guf for Svensons sukkertand.

Det er hammer hammer fedt. De kysser blot for lidt.

Vi skal op og stå, et leve skal de få.

Derfor vil vi håbe, at I nu vil råbe:

Brudeparret længe leve må!

Da sangen var færdig, stiller svigerfar sig alligevel op og snakker en lille smule. Han starter ud med at sige, at han synes Svend holdte en god tale og at det altså ikke blev lettere med alderen.. Man bliver lettere rørt jo ældre man bliver. Men det var godt, at han havde fået en god og sød kone, for bag enhver god mand, var en endnu bedre kvinde og hun fungerede også tit om en form for spindoktor! Derfor ville han nu give ordet videre til hans spindoktor, hvorefter min svigermor rejser sig og holder en rigtig god tale..

post-42841-0-72631700-1314803200.jpg

Min søde svigermor :)

Hun startede faktisk med at tale til mig. Og hun sagde mange skønne ting :cheerleader3:

Hun er lærer på min gamle folkeskole og havde mig til svømning som lille (jeg er jo bange for vand) og hun var imponeret over min evne til at holde mig væk fra vandet. Men sådan var jeg og er stadig - når jeg havde besluttet mig for noget, så sker det også - min stædighed, som ikke altid er en dårlig ting. Min perfektionisme, som jeg jo i høj grad brugte i forbindelse med brylluppet.. Hun havde nogle sjove historier og bød mig rigtig godt velkommen i familien.. Så snakkede hun om Svend og om hvor stolte de var af ham og havde også nogle sjove historier osv.. (jeg får den på skrift, og er rigtig glad for det, for jeg husker ikke ret meget konkret...)

Da hun havde talt, var det lige lidt pause igen og folk fik lidt frisk luft - Svend og jeg fik lige 5 minutter alene udenfor og det var skønt!!!

Så hentede toastmasteren os igen og der var mere...

post-42841-0-20092700-1314803201.jpg

Min søde søde moster holdt en tale - hun er direktør og er vant til at tale, så hun havde en lille seddel og tog den ellers på hukommelsen.. God stil :cheerleader3:

Hun snakkede meget om mig som lille, jeg skreg hos alle fremmede og engang min moster og mormor passede mig, overvejede de at afleverer mig i sælariummet i Esbjerg for sælunger og at jeg heldigvis godt kan lide andre end min mor og storesøster nu.

Hun sagde også, at jeg er en planlægger, og at jeg planlægger alt hvis jeg kan komme til det.. At hvis jeg sætter mig noget for, så sker det og helt ti perfektion. (så alt i alt lærte jeg at jeg åbenbart er total perfektionist)...

"Men Maja - man kan jo ikke planlægge alting!!!" - "hmmm... ok...". tænkte jeg så!!

Og så gik hun videre til Svend, som de jo efterhånden kender rigtig godt, fordi vi kommer meget hos dem.. Og de elsker ham ligeså meget som resten af familien...

Da hun var færdig, gav hun ordet videre til min kusine - det er ikke usædvanligt. Sådan gør de tit tingene i familien...

post-42841-0-75516600-1314803201.jpg

Min søde kusine!!

Hun snakkede lidt om min barndom, hun er 8 år ældre end mig og husker nogle meget sjove ting - som at jeg aldrig var ren... Ligemeget hvor meget min mor prøvede at holde mig ren, så sugede jeg snavs til mig og så snakkede hun også om det der - "man kan ikke planlægge alt" og her sad jeg med en eller anden følelse af, at der skulle ske noget, men jeg anede ikke hvad... Jeg er ellers ret god til at gætte, men den her fangede jeg altså ikke... endnu!

Så giver hun ordet videre til min søster, der siger de har en overraskelse til mig og så nævner hun også min planlægningsting og at nogle gang går ting galt... Så sagde hun noget lignende: "Det kan f.eks. være en dårlig hummer, der er skyld i det!"

Så fatter jeg lidt mere, imens står min kusiner og venter på overraskelsen, der kommer ind og da Vinca sagde det med hummeren - udbryder jeg: I har fået Take That til at komme -HAHA-

post-42841-0-27344500-1314803202.jpg

MIg der sidder lidt lost og smågriner...

post-42841-0-78725000-1314803202.jpg

Det havde de næsten - de havde fået en sanger til at komme og synge "Back for good" og Robbies "Angels"... Prøv at spørg om jeg tudede....

post-42841-0-23270300-1314805969.jpg

Det her billede er fra da, han begyndte at spille musikken til "Angels" (jeg er mega Robbie fan, og kunne høre det med det samme.. Tænkte bare, hvis jeg tudede til "Back for good", så blir det slemt til "Angels", men det gjorde det faktisk ikke.. Men jeg helgarderede mig :wink: )

Det var så sejt og han var mega god og det var vildt fedt, for alle sad og sang med og halvtudede og grinede... Virkelig virkelig godt fundet på.... :BKSTREET::respekt::super: for at de havde fundet på det!!

Alle billeder er taget af vores gæster medmindre andet er skrevet

Edited by M&S
0

Hvor ser det ud til at have været et dejligt bryllup. Er vild med jeres kagebord og jeres topfigur hjorte. :loveshower:

Tillykke med det hele :denmarkflag:

0

Aah, hvor har jeg glaedet mig til at se med i din videre beretning og det er bare saa smukt det hele - og Svend og talen, altsaa :heart:

Hvor er kagebordet bare toplaekkert og jeg er vild med at du bare er dig selv og nyder det hele - hvad klokken er er ikke vigtigt, ligesom det ikke var vigtigt paa vores dag, men hvert oejeblik taeller og det er tydeligt, at I nyder og elsker hinanden i hvert oejeblik sammen med jeres gaester - I love it!

Forleden skulle jeg sige Mein Mann til en tysk dame, og det var altsaa maerkeligt, selvom min man, my husband og il mio marito har manifesteret sig i min bevidsthed. Kan slet ikke forestille mig, hvor underligt det maa vaere at skulle manifestere sit nye navn :lol:

Og saa ioevrigt F5!

Yay... Er glad for du for du har tid/overskud til at komme lidt på BK igen (samtidig med mig) :) Du har været savnet :biggrin:

Ja, det er sjovt, som når jeg ser billederne - så er jeg virkelig bare mig selv, med sjove ansigtsudtryk og min, til tider voldsomme, mimik osv.. Men det var virkelig bare en dag fuld af glæde og kærlighed... Og jeg elskede og gør det stadig når folk ser billederne, at høre hvor smuk jeg var :a1221: Og Svend gjorde det så godt med hans tale - jeg ville lidt ønske, at jeg måtte ligge den herind, men han har altså nedlagt veto.. Til gengæld må jeg smide samtlige boudoir billeder osv op - det er ikke for personligt.. hmm...

Fik lige skældud i dag på arbejde, fordi jeg har fået ændret mit navn med det samme i alle vores systemer og så skulle den ændres på en vagtplan, som sekretæren lige havde sendt ud, men det var altså hende selv der havde glemt det og så flippede hun på mig... :unsure: Undskyld, ar jeg gerne vil bruge mit nye navn, så jeg kan vænne mig til dem... Dumme dame :angry:

Men fik også en pakke idag til Maja Skovgaard Petersen, men postmanden havde ikke kunne finde ud af det, så han havde givet det til naboen - selvom der ellers står S. Petersen på vores dør (det står godt nok for Svend Petersen, men kunne jo sagtens være Skovgaard Petersen...) og naboen kom over og var helt forvirret over at jeg på døren hedder Nielsen og på pakken Petersen... :blink: Glæder mig til at vi får styr på det hele med navne og posten ikke behøver at være helt forvirret længere!

Hvor ser det ud til at have været et dejligt bryllup. Er vild med jeres kagebord og jeres topfigur hjorte. :loveshower:

Tillykke med det hele :denmarkflag:

1000 tak... Det var virkelig et dejligt bryllup... :heart:

Topfiguren er faktisk bare lavet af 2 jule hjorte fra Fakta til en 20'er i vinters, som jeg har limet på et stykke meget hård karton jeg har malet hvidt og så har jeg givet hunnen slør på :) Top nemt og den fik også rigtig meget ros :biggrin:

0

Ja selvfølgelig skal du da bruge dit nye navn med det samme! Det manglede da bare og er da ikke dit problem, at hun havde glemt det... altså folk nogle gange :blink:

Hvor er det fint med talerne, og hvor må det have været fantastisk med Robbie-sangeren, der kom ind. Skøn overraskelse :loveshower:

0

Det havde de næsten - de havde fået en sanger til at komme og synge "Back for good" og Robbies "Angels"... Prøv at spørg om jeg tudede....

Der har de faktisk også ramt plet da det - mener jeg ihvertfald - er nogle af de bedste, hvis ikke de bedste numre, med hhv. Take That og Robbie :thumbsupsmileyanim:

0