Guest Trøfle

Min kjole var for lille

31 posts in this topic

Hej alle,

Jeg fandt min kjole helt tilbage i april i Casa Lezar. Den var i en størrelse 36 i butikken, som slet ikke vidste, hvor den skulle begynde på min krop, men den lidt ældre og erfarne ekspedient sjussede sig frem til, at jeg skulle have den i en størrelse 42. Jeg plejer at være en 38 om hofterne og en 40 i overdel, så jeg var rolig ved den beslutning. Hvis den var for stor, kunne den jo syes ind. Alt var godt.

Så kom kjolen jo så hjem d.1.juli og jeg var meget tæt på at lave en bridezilla i butikken, da jeg skulle prøve den. Den var som forventet alt for stor omkring hofterne - fair nok. Det havde jeg regnet med. Men overdelen snørede min barm ind, så den nærmest var ved at vælte ud, jeg fik meget ucharmerende armdeller over det hele og jeg kunne praktisk talt ikke trække vejret. Hun rykkede lidt rundt på overdelen, jeg tog den stropløse BH af, og så sad den sådan...ok. Det har hele tiden været meningen, at stylisten (som også er skrædder) skal bruge noget af tyllet på at lave en form for ærme eller strop, for netop at skjule de uundgåelige armfolder, men...så meget kan sådan nogle ærmer trods alt ikke skjule.

Nu ligger min kjole ovre hos en veninde, indtil jeg og stylisten skal gennemgå ændringerne. I mellemtiden er jeg begyndt på et heftigt løbetræningprogram og passer godt på diæten. Der er trods alt nogle uger til 22.oktober, så jeg skal nok få tabt nogle kilo, men der er selvfølgelig ingen garantier for, at det lige præcis er dér, hvor kjolen strammer. biggrin.gif

Nåmen, mit spørgsmål var egentlig: har nogen af jer været i den situation og hvordan endte det? Jeg ville være meget ked af at skulle blive gift i en kjole, som ikke sad som støbt og TOPfantastisk, men jeg har på den anden side heller ikke en krone mere at bruge på en ny kjole (stylisten er familie, så der får jeg en god pris).

Her er forresten kjolen:

Edited by Trøfle
1

Annonce ♥

Sikken en smuk kjole du har valgt. :thumbsupsmileyanim:

Min kjole var en str. 36 men kunne ikke lynes hele vejen op i ryggen. Det var en havfruemodel. Vi løste problemet ved at sætte snøre i ryggen. På grund af bryllupsstress tabte jeg mig og kjolen blev for stor ved hofterne men det kunne en skrædder heldigvis sy ind for mig.

Det jeg bare ikke havde været opmærksom på var at ved at fjerne lynlåsen og sætte snøre i ryggen blev det MEGET svært at komme på toilettet. Kjolen sad stramt ved hofterne og kunne derfor ikke trækkes op når jeg skulle tisse. Og fordi lynlåsen var erstattet med snøre skulle jeg snøres op hver gang jeg skulle tisse. Det er ikke noget man bare lige gør og kræver at der er en med på toilettet hver gang. Heldigvis for mig kunne jeg løse problemet ved til festen at tage mine trusser af. Når jeg så skulle på toilet i løbet af aftenen kunne jeg trække så godt op i kjolen som muligt og så halvt stå op og tisse. -HAHA-

Måske kunne snøre i ryggen være en løsning for dig også. Det ser ud til på billedet at din kjole er mere toiletvenlig end min var :griner:-

0

Ja, det kunne selvfølgelig være en løsning med snører...jeg kunne bare godt lide, at kjolen var rimelig funky i det og snører er meget romantisk. Men det er absolut en god mulighed!

Og jo - jeg håber, at den er nogenlunde toiletvenlig...bortset fra, at der er RIGTIG meget tyl, så jeg har en veninde stående bi, der er min toilet-buddy på dagen. Jeg var også hendes toiletbuddy for 6 år siden.

0

Håber, at kjolen vil sidde som du ønsker på dagen! :bearhug:

God idé med en toiletbuddy, jeg må vist lige i tænkeboks og finde mig sådan en :biggrin:

0

Annonce ♥

Det er selvfølgelig træls at den ikke lige passer 100 %, men langt de fleste brude får tilrettet deres kjole på den ene eller anden måde. Hvis du alligevel er på kur, så er der jo en chance for at toppen kommer til at passe, og ellers er der jo også mugligheden for en snøreryg. Mange kjoler har også lidt at give af, så måske muligheden er der for at lægge den lidt ud. Tror slet ikke du skal være bekymret, din kjole skal nok nå at komme til at passe fantastisk til dagen.

0

vil bare lige sige at selvom min kjole var med masser af tyl, snøre i ryggen og stram omkring hoften, lykkedes det mig uden problemer at komme på toilet uden den skulle bindes op :)

Håber du kommer til at passe kjolen perfekt!

0

Jeg bliver nødt til at skrive til dig.. det er en af de flotteste kjoler jeg nogensinde har set :loveshower: jeg er fuldstændig forelsket, gid jeg også lige kunne prøve (læs købe) sådan en fantastisk kjole :toot:

0

Annonce ♥

Tusind tak for alle de søde ord om min kjole! Nu må vi bare håbe, at jeg ikke ender som en rullepølse i den. :biggrin:

0

Hvad hedder denne fantastiske kjole?

0

Hej...

Ja, min kjole var også for lille.. Bestilte den i 36. Men så skete der det at butikken gik konkurs. Heldigvis fandt den nye ejer ud af, at kjolen hang i butikken i en str 34, så den smuttede jeg med ;o)..

Den er efterfølgende blevet lagt ud (så meget som muligt) - Var inden og prøve den i slutningen af juni, og den var stadig meget stram (ku knap trække vejret) og sad ikke godt!.. Men nu har jeg så passet heftigt på med maden de sidste par uger (brylluppet er på lørdag) og i mandags da jeg prøvede den sad den perfekt, wuhuu ;o)

Skrædderen fortalte mig også, at hvis det fik helt galt - så kunne de altid lave snøreryg i, det kan åbenbart udføre mirakler...

1

Hvad hedder denne fantastiske kjole?

Den er fra Modeca og hedder Melody.

0

Annonce ♥

Hej...

Ja, min kjole var også for lille.. Bestilte den i 36. Men så skete der det at butikken gik konkurs. Heldigvis fandt den nye ejer ud af, at kjolen hang i butikken i en str 34, så den smuttede jeg med ;o)..

Den er efterfølgende blevet lagt ud (så meget som muligt) - Var inden og prøve den i slutningen af juni, og den var stadig meget stram (ku knap trække vejret) og sad ikke godt!.. Men nu har jeg så passet heftigt på med maden de sidste par uger (brylluppet er på lørdag) og i mandags da jeg prøvede den sad den perfekt, wuhuu ;o)

Skrædderen fortalte mig også, at hvis det fik helt galt - så kunne de altid lave snøreryg i, det kan åbenbart udføre mirakler...

Åh, det er jeg glad for at høre! Så er der håb:-)

Hav et rigtig dejligt bryllups på lørdag!

0

Jeg købte min kjole allerede i januar (skal giftes i september) ... men det var bare lige der jeg fandt KJOLEN:)

Jeg skal have min rettet til om 14 dage, og først antaget skulle den kunne lægges op.... men jeg tror det ender med at den også skal lægges lidt ud:( men sådan må det bare være, kan godt passe den som den er nu, men gider bare ikke at føle at jeg ikke kan trække vejret - så jeg håber bestemt også at min skrædder kan udføre mirakler:)

det skal nok gå, din kjole ser meget smuk ud:)

0

Ahhh...havde den BEDSTE dag i går! Min kommende mands kusine er en vanvittig dygtig stylist, som arbejder på modeshows, turnéer etc., og hun kom forbi i går, for at kigge på min kjole og hvad vi skulle gøre med den.

Kjolen var stadig meget figursyet og sad TIL, men den var ikke jeg.kan.ikke.trække.vejret-stram. De der 8 km løb hveranden dag har åbenbart båret frugt :cheerleader3:

Jeg har været meget i tvivl om accessories, undtagen skoene, som jeg fik i fødselsdagsgave i februar:

cl.jpg

Men min kommende sviger-kusine ramte hovedet på sømmet, da hun snusede rundt om mig i kjolen og fik idéer:

Ikke noget bånd rundt om kjolen, for det kommer til at gøre mig for kort i overkroppen

Blonden er syet sjusket på kjolen, syntes hun, så den krøller på en dum måde, der får mig til at se tyk ud, så den ville hun sprætte op og sy bedre fast

Ikke noget smykke eller fascinator i håret

Trylletrylletrylle med søndagshåret og det lignede en million i en asymmetrisk frisure, som var både rå og feminin

Sort mat neglelak

Sorte Thomas Sabo øreringe, fra den nye kollektion:

H1680-051-11.jpg

Og en super fremhævelse af mine øjne i make up'en

Ahhh....det var lige 13 kilo, som blev løftet fra min skuldre, fordi hun kunne se den røde tråd, som jeg ikke kunne finde.

Konklusion: 1 time med en stylist kan virkelig anbefales! :loveshower:

1

Syntes det lyder DRØNlækkert!

0

Annonce ♥

Syntes det lyder DRØNlækkert!

Hvor er du sød - tak! :biggrin:

0

Vi kunne jo så godt have brugt lidt billeder ;)

0

Vi kunne jo så godt have brugt lidt billeder ;)

Og DET kommer der, så snart kjolen bliver passet til og lavet om. Jeg glemte nemlig også at skrive, at hun vil lave noget draperingshalløj ved brystet, for at undgå de obligatoriske ryg og bryst folder, når man har en stropløs kjole på.

Men I kan da se før-billedet:

Edited by Trøfle
0

Det lyder interessant med draperinger ved brystet - kan slet ikke forestille mig det.

Jeg synes din kjole og smuk (kan faktisk også lide den med bæltet) og det skal nok blive smukt på dagen

0

Annonce ♥

SÅ flot!

Spændt på ændringerne! wer ikke helt med på hvad det er du mener med bryst/ryg folder når man har stropløs kjole på... synes da ikke jeg havde nogen folder? men måske fordi jeg ikke helt ved hvad du mener haha! Er sikker på det bliver flot :thumbsupsmileyanim:

0

tror der menes deller ved kanten??? Men det er vel bare et spørgsmål om tilpasning normalt

0

Du kommer bare til at se så super fantastisk ud! Som mange andre savler jeg godt nok også over din lækre kjole! :super:

Selv synes jeg også at min kjole var lige lovlig tætsiddende da jeg prøvede den sidste gang ca. 25 dage inden brylluppet.

Jeg besluttede ikke at få gjort noget ved kjolen, men derimod begynde at tænke over hvad jeg spiste. Og det virkede, på selve dagen sad den rigtig godt :)

Hvis den allerede "bare" sidder godt til nu, skal du mpske overveje ikke at få gjort mere ved kjole. Du har jo stadig 2 måneder endnu, så hvis du fortsætter din gode indsats med løb og passer på med søde sager, så ender den nok med at blive helt perfekt!

Held og lykke i hvert fald.

0

Du kommer bare til at se så super fantastisk ud! Som mange andre savler jeg godt nok også over din lækre kjole! :super:

Selv synes jeg også at min kjole var lige lovlig tætsiddende da jeg prøvede den sidste gang ca. 25 dage inden brylluppet.

Jeg besluttede ikke at få gjort noget ved kjolen, men derimod begynde at tænke over hvad jeg spiste. Og det virkede, på selve dagen sad den rigtig godt :)

Hvis den allerede "bare" sidder godt til nu, skal du mpske overveje ikke at få gjort mere ved kjole. Du har jo stadig 2 måneder endnu, så hvis du fortsætter din gode indsats med løb og passer på med søde sager, så ender den nok med at blive helt perfekt!

Held og lykke i hvert fald.

Præcis - det er det, som jeg går efter.

Og tak for de søde ord! :-)

0