Sign in to follow this  
Followers 0
rikke.h

Gaveoppakning hvornår?

19 posts in this topic

Hej

Vi er i tvivl om hvornår vi skal pakke vores gaver op så vil høre hvornår i gør/gjorde det.

Vi skal holde reception i ca 2,5 time hvor vi bliver 80 mennesker og skal spise kage + tage familiefotos. Og vil gerne have tid til gæsterne. Så tænker at det kan blive lidt presset der.

Så er der middag og ved ikke om man kan nå det der.

Feststedet sagde så at man godt må gå over i lokalet om morgenen og gøre det. Men er i tvivl om det er en go idé. Syntes det er synd hvis folk har gaver med til receptionen og ikke ser os pakke op men på den anden side ...

Så hvad gør i ?

Hilsen rikke

0

Annonce ♥

Vores reception bliver nok også omkring 2,5 timer. Jeg har tænkt på at sætter omkring 30-45 minutter af til oppakning af gaver - først og fremmest fra dem, der kun kommer til receptionen. Resten må vi se om ikke vi kan nå efter middagen. Det kan godt blive presset, men samtidig ville jeg selv foretrække at se min gave blive pakket ud, hvis jeg var gæst, og da vi ikke har mulighed/råd til at invitere til brunch dagen efter, så kan vi ikke tage en gaveudpakning der. Det er ellers et super godt koncept, synes jeg :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi prioriterede at være sammen med vores gæster, så vi nåede faktisk ikke at pakke alle gaverne op til festen. Og vi har da også fået mange spørgsmål efterfølgende om hvad vi havde fået, men det har så bare været noget af det vi har fortalt når vi efterfølgende har snakket med folk om festen :biggrin:

Jeg har så også (blandt andet fordi vi ikke fik pakket alle gæsternes gaver ud til festen) her efter festen sendt takkekort ud, hvor vi har skrevet en lille hilsen med tak for god fest og den respektive gave. Det har været et rigtigt stort arbejde, men også noget jeg har fået god respons på!

0

Langt de fleste jeg oplever, pakker op på dagen medmindre der er overnatning for gæsterne og efterfølgende brunch. Fordi de fleste gerne vil have at gæsterne kan se gaverne og også helst vil pakke gaverne op selv. Hvis vi taler om en reception hvor der kommer andre end dem om aftenen forstår jeg måske godt at man ikke vil stå og pakke gaver op men de fleste receptioner er i dag er en forløber for middagen hvor gæsterne mødes på stedet efter vielsen, får lidt kold at drikke etc. Dvs. rimeligt afslappede forhold. Der pakker de fleste gaver op og man kan jo sagtens stå og smalltalke med folk selvom der pakkes op. Derudover vil der måske være nogle små pauser under middagen og måske et hul mellem middagen og kaffen hvor der også er mulighed for at pakke op. Der er også mange som måske lige har behov for at koble af efter brudevalsen og de kommende par danse og har brug for at være lidt i fred og ro, ved eksempelvis gaveoppakning. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi pakkede gaverne op dagen efter. Der havde vi tid til at tage det stille og roligt og nyde gaveoppakningen som ellers godt kan blive en stresset omgang på selve dagen.

Vi ville hellere prioritere at være sammen med vores gæster.

Efterfølgende har vi sendt takkekort ud til både gæsterne der var med til brylluppet og til dem der gav gave selvom de ikke var med til festen.

0

vi VILLE pakke gaverne op mens gæsterne var der og viville ikke pakke op under receptionen - det var vores kriterer. derfor endte det med at vi pakkede alle gaverne fra dem der sov der op under brunchen dagen efter og så åbnede vi de andres gaver om aften efter middagen inden brudevalsen. det var perfekt. folk gik og hyggede sig med kaffe og chokolade imens :)

0

Annonce ♥

Ved de bryllupper jeg har været til, har brudeparret pakket alle gaver op, så snart de er ankommet til feststedet. Jeg synes, at der kan blive stor forvirring, da der hele tiden er en eller anden der kalder på brud eller gom, hvorved det kun er den ene part der pakker op.

Jeg elsker at få gaver, og der er da en vis spænding mens papiret tages af. Alligevel overvejer jeg stærkt et råd, jeg engang læste. På ønskesedlen tænker jeg på at skrive, at da vi gerne vil bruge tiden sammen med vores gæster men samtidig gerne vil give alle en mulighed for at se vores reaktioner på gaverne, vil det være dejligt, hvis gaverne bliver pakket ind i cellofan.

0

Vi havde min svigerinde til at åbne og registrere gaverne. Vi ville meget gerne have gjort det selv, men vi synes bare ikke vi havde tiden til det. Desuden vidste vi at mange at vores gæster gerne ville se de gaver vi nu havde fået og de ville selvfølgelig gerne "vise" hvad de havde givet.

Jeg elsker selv at åbne pakker, men jeg synes faktisk at det fungerede rigtig godt! Jeg synes i forvejen ikke vi havde så meget tid til at komme omkring alle vores gæster, og er i dag glad for at vi ikke skulle "spilde" vores kostbare tid på at åbne gaver. Overraskelsen over gaverne var lige så stor, da vi gik gavenbordet igennem hen ad aftenen ;)

0

Vi havde min svigerinde til at åbne og registrere gaverne. Vi ville meget gerne have gjort det selv, men vi synes bare ikke vi havde tiden til det. Desuden vidste vi at mange at vores gæster gerne ville se de gaver vi nu havde fået og de ville selvfølgelig gerne "vise" hvad de havde givet.

Jeg elsker selv at åbne pakker, men jeg synes faktisk at det fungerede rigtig godt! Jeg synes i forvejen ikke vi havde så meget tid til at komme omkring alle vores gæster, og er i dag glad for at vi ikke skulle "spilde" vores kostbare tid på at åbne gaver. Overraskelsen over gaverne var lige så stor, da vi gik gavenbordet igennem hen ad aftenen ;)

0

Jeg regner med at min h2b og jeg pakker lidt gaver op i tiden mellem fotograferingen og selve middagen (der er en lille time) og dem, vi ikke når at pakke op, har jeg bedt mine niecer pakke op og registrere. Så kan vores gæster se, hvad vi har fået i løbet af aftenen.

0

Annonce ♥

Ved de bryllupper jeg har været til, har brudeparret pakket alle gaver op, så snart de er ankommet til feststedet. Jeg synes, at der kan blive stor forvirring, da der hele tiden er en eller anden der kalder på brud eller gom, hvorved det kun er den ene part der pakker op.

Det er der nok noget om men ofte er der også en pause mellem middagen og brudevalsen, herunder kaffe. Dels fordi folk har brug for lige at strække ben. Dels fordi der kan være noget afrydning, flytning af borde m.v. der skal klares. I den pause er der mange brudepar som også åbner gaver. Dvs. at man tager det i portioner. Uanset hvilket tidspunkt på dagen det sker vil der dog være udefrakommende påvirkninger m.v. Det er jo brudeparret der er i centrum.

0

Vi er også i tvivl om hvornår og hvordan omkring gaveåbningen. Vi holder reception i forlægelsen af vielsen og regner med der kommer en del som ikke kommer senere til selve festen. Derfor synes vi også at det måske er mærkeligt at pakke gaver op der, da der nok vil slå en del som kun er med til reception og derfor ikke har en gave med og så tænker vi det måske giver en "mærkelig" stemning eller noget og at de måske kommer til at føle at de skulle have haft en gave med.

synes dog det er svært at få det passset ind på andre tidspunkter

0

Tak for de mange svar kan se at vi ikke er de eneste i tvivl. Tror vi vælger en blanding af receptionen for dem som måtte have en gave med der og beder resten tage dem med til festen. Så vil vi tage det som det kommer hvis der er tid ved kaffen (som er en rigtig god idé) gør vi det der ellers venter vi til om morgenen da alle vores aften gæster overnatter.

Tak for ideerne

0