Sign in to follow this  
Followers 0
sommer2012

Tiramisu i stedet for bryllupskage?

21 posts in this topic

TIRAMISÙ I STEDET FOR BRYLLUPSKAGE?

:metteholm

Hmmmm, er lidt i tænkeboks omkring KAGEN. Jeg synes, de er frygteligt dyre, vil helst ikke ud i at skulle lave den selv, og kæresten er ikke særligt kageglad. Mange steder ser det ud til, at kuvertprisen ligger omkring 40-50 kr, og hvis det så skal være til omkring 70-80 personer til en reception. Pyha, det er jo mange penge.

Pludselig fik jeg en lidt anderledes idé. Ville det være helt langt ude at bestille tiramisù i stedet for en traditionel bryllupskage? Vi skal alligevel ikke have topfigur, kæresten kan godt lide tiramisù, OG vores snacks til receptionen er alligevel spanske og italienske, så det her ville rent faktisk passe ind til maden. Jeg kender nemlig et godt cateringsted, der laver super god tiramisù, og når man bestiller til så mange, så ligger kuvertprisen på omkring 16 kr. Det er jo noget af en besvarelse. Jeg tænker, man kunne købe friske hindbær og lægge på i et hjertemønster, så de stadigvæk kan blive festlige. Og evt. nogle hjemmelavede marcipanroser fra min farmor som pynt ved siden af (så hun føler, at hun har bidraget)?

Hvad siger I til det? Er det for mærkeligt, eller kunne det være fedt? Det skal lige sige, at vores bryllup i forvejen er en blanding af tradition og nogle ting, der er lidt anderledes. Eksempelvis skal min kjole jo være lilla....

0

Annonce ♥

Jeg synes da, at det er en glimrende ide!!! Vi skal heller ikke have en klassisk bryllupskage, men går all in på forsamlingshusfølelsen og får to kæmpe overflødighedshorn cheerleader3.gifHvis det ikke er noget, I føler, som I går glip af, kan I jo helt selv vælge.

0

Jeg synes da det lyder til at være det eneste rigtige for jer! :cheerleader3:

Der har jo før været mange, der har udskiftet bryllupskagen med cupcakes, kagebord, islagkage og andre slags desserter, så hvorfor ikke også tiramisu?

Og det er jo superlækkert, og hvis din h2b godt kan lide det (og ikke kan lide kage), og det passer til festen, OG er billigere, så synes jeg da ABSOLUT at det er dét, I skal. :cheerleader3:

0

ok. Jeg blev også helt vild med idéen, da jeg fik den. Men samtidig overvejede jeg også, om det var for sært/anderledes. Men det er da egentligt rigtigt, at der er kommet mange alternativer til den traditionelle kage, så hvorfor ikke? Tror kæresten er med på idéen. Især når han hører besparelsen. Så ville der være plads til at få en fotograf ud et par timer, hvilket jeg ellers ikke turde regne med :loveshower:

0

Annonce ♥

Just do it :loveboard:

0

TIRAMISÙ I STEDET FOR BRYLLUPSKAGE?

:metteholm

Hmmmm, er lidt i tænkeboks omkring KAGEN. Jeg synes, de er frygteligt dyre, vil helst ikke ud i at skulle lave den selv, og kæresten er ikke særligt kageglad. Mange steder ser det ud til, at kuvertprisen ligger omkring 40-50 kr, og hvis det så skal være til omkring 70-80 personer til en reception. Pyha, det er jo mange penge.

Pludselig fik jeg en lidt anderledes idé. Ville det være helt langt ude at bestille tiramisù i stedet for en traditionel bryllupskage? Vi skal alligevel ikke have topfigur, kæresten kan godt lide tiramisù, OG vores snacks til receptionen er alligevel spanske og italienske, så det her ville rent faktisk passe ind til maden. Jeg kender nemlig et godt cateringsted, der laver super god tiramisù, og når man bestiller til så mange, så ligger kuvertprisen på omkring 16 kr. Det er jo noget af en besvarelse. Jeg tænker, man kunne købe friske hindbær og lægge på i et hjertemønster, så de stadigvæk kan blive festlige. Og evt. nogle hjemmelavede marcipanroser fra min farmor som pynt ved siden af (så hun føler, at hun har bidraget)?

Hvad siger I til det? Er det for mærkeligt, eller kunne det være fedt? Det skal lige sige, at vores bryllup i forvejen er en blanding af tradition og nogle ting, der er lidt anderledes. Eksempelvis skal min kjole jo være lilla....

Det er lige noget for mig - jeg er VILD med Tiramisu, og det smager rigtig godt, tror faktisk de fleste nyder friskheden :metteholm:metteholm:metteholm

Hvis din mand også godt kan lide tiramisu, så er det vel oplagt, at det er det, der serveres :thumbsupsmileyanim:

0

Syns det lyder som en fantastisk ide ..... for de kager der er godt nok dyre :) Jeg syns dog ikke, at man skal fravælge en traditionel kage pga prisen, men mere fordi man synes noget andet er mere passende :) Der er masser af folk herinde på forummet, som bager bryllupskager og jeg er sikker på, at du sikkert kan finde een, der kan hjælpe dig til en langt lavere pris end fx en bager skal have :)

Selv fandt jeg faktisk igår de vildeste cupcakes, som jeg har besluttet vi skal have :D De er nede på et "skill-niveau", hvor jeg kan være med, haha .... og har 1 år til at perfektionere dem :P Så vores bryllupskage, medmindre alt går totalt galt, bliver et tårn af cupcakes ..... blir super hot :thumbsupsmileyanim: Og kommer måske til at koste 1/6 af prisen ift en traditionel bryllupskage i øvrigt.

Edited by MariaSchmidt
0

altså jeg vil nødig være lyseslukker, men mit indtryk er at lige præcis tiramisu er så tilpas specielt, at der faktisk er en del der ikke bryder sig om det.. Ikke at man skal føje gæsterne, hvis der er noget man gerne vil.. men det er også lidt trist hvis 60 af tallerkenerne er fyldte når gæsterne er færdige..

0

Annonce ♥

Syns det lyder som en fantastisk ide ..... for de kager der er godt nok dyre :) Jeg syns dog ikke, at man skal fravælge en traditionel kage pga prisen, men mere fordi man synes noget andet er mere passende :) Der er masser af folk herinde på forummet, som bager bryllupskager og jeg er sikker på, at du sikkert kan finde een, der kan hjælpe dig til en langt lavere pris end fx en bager skal have :)

Selv fandt jeg faktisk igår de vildeste cupcakes, som jeg har besluttet vi skal have :D De er nede på et "skill-niveau", hvor jeg kan være med, haha .... og har 1 år til at perfektionere dem :P Så vores bryllupskage, medmindre alt går totalt galt, bliver et tårn af cupcakes ..... blir super hot :thumbsupsmileyanim: Og kommer måske til at koste 1/6 af prisen ift en traditionel bryllupskage i øvrigt.

Du har ret. Jeg har overvejet flere forskellige løsninger - bl.a. at kontakte nogle af brugerne, der laver fine kager - men jeg kan også godt lide tanken om, at alting ikke er efter en standardskabelon og har en betydning for os, og der ville muffins fx ikke være en god løsning, da kæresten ikke er vild med dem. Der tror jeg, at Tiramisu kunne være fedt, fordi det vil frigøre nogle penge i budgettet, men selvfølgelig især fordi det rent faktisk passer med receptionens snacks og fordi vi begge kan lide det :loveshower:

Men samtidig tænker jeg jo lidt på andres reaktioner alligevel. Hvis mange herinde syntes, det lød mærkeligt, så ville jeg måske genoverveje, om det nu også var smart. Men tror, jeg er kommet frem til, at det helt sikkert er en idé, der skal snakkes igennem med kæresten :iloveyou:

0

altså jeg vil nødig være lyseslukker, men mit indtryk er at lige præcis tiramisu er så tilpas specielt, at der faktisk er en del der ikke bryder sig om det.. Ikke at man skal føje gæsterne, hvis der er noget man gerne vil.. men det er også lidt trist hvis 60 af tallerkenerne er fyldte når gæsterne er færdige..

Ja, det er også inde i mine overvejelser. Der vil nok være nogle - især børnene - der ikke bryder sig om det. Dog ved jeg, at mine venner og en del af familien godt kan lide tiramisu, og der var nok alligevel nogle stykker, der ikke rigtigt gad kage...Har under alle omstændigheder tænkt mig at bage noget andet kage også, så jeg tænker lidt, at så kan de jo tage et ekstra stykke af det andet. Har bl.a. luret på nogle lilla (selvfølgelig) makroner, som kan anrettes pænt og passer ind i farvetemaet.

Uh, bum bum. Er det egoistisk at bestille noget, som man ved, at der nok er nogle gæster, der ikke bryder sig om? Tænker at det jo først og fremmest skal være noget, vi selv gerne vil have, og der er de fleste kager udelukket....

0

Eeeej en god idé!! Og super, at H2B er med på den. Altså her foreslog jeg først de der totalt lækre flødeboller med hvid chokolade og marcipanbund - men blev stemt ned, da H2B ville have en rigtig kage. Hehe men så fik jeg da kage med hvid chokolade...

Jeg synes, man skal gøre lige præcis det, der passer en - og hvis det er tiramisu, just go for it.

Har hørt om nogen, der lavede deres bryllupskage af romkugledej, fordi parret simpelthen elskede romkugler :thumbsupsmileyanim:

Elsker et personligt præg på tingene :)

0

Eeeej en god idé!! Og super, at H2B er med på den. Altså her foreslog jeg først de der totalt lækre flødeboller med hvid chokolade og marcipanbund - men blev stemt ned, da H2B ville have en rigtig kage. Hehe men så fik jeg da kage med hvid chokolade...

Jeg synes, man skal gøre lige præcis det, der passer en - og hvis det er tiramisu, just go for it.

Har hørt om nogen, der lavede deres bryllupskage af romkugledej, fordi parret simpelthen elskede romkugler :thumbsupsmileyanim:

Elsker et personligt præg på tingene :)

Wow, romkugledej, ligefrem. Det lyder syret, men jeg synes også, det er en sjov/sød tanke. Og det er lidt sådan, at jeg håber, vores gæster ville reagere overfor tiramisu-idéen uanset om det er et hit i deres bog eller ej. Ja, jeg synes, det er vigtigt at få et personligt præg med, og jeg tror, jeg ville være lidt "ligeglad" med en traditionel kage i forhold til hvor dyr den ville være...

Jeg har ikke snakket med H2B om det endnu, for det er et pludseligt indfald, der kom til mig her til morgen, så jeg tænkte, jeg ville prøve idéen af her først :wink:

0

Annonce ♥

... og nogle bryder sig ikke om den traditionelle og ofte MEGET søde bryllupskage; altså skal I ikke vælge efter om der måske er nogle gæster der ikke bryder sig om det, I ønsker. Jeg synes, det lyder som en super ide med Tiramisu ud fra din beskrivelse af jer og jeres ønsker for brylluppet!

Og selvfølgelig må man medtænke budget, det handler jo om prioriteringer og jeg vil klart anbefale at få luft til en fotograf - det var nogle af de bedste penge vi gav ud til vores bryllup :thumbsupsmileyanim:

Mange hilsener fra én som med stor succes serverede iskage i stedet for traditionel bryllupskage :)

0

Jeg syntes det er en GOD ide!!!

Hvis du vil have andet til billige penge hvis du er bange for at der er mange, der ikke kan lide det så fik Torill herinde fra to KÆMPE hjerteformede jordbærtærter (du ved den med død vandmand) og de kostede 600 kr og der var nok til 60-70 mennesker? Der var så lavet en stykke med marcipan med bruden og gommens navn og dato skrevet i chokolade.

Vi skal have små petitfours agtige kager med sarah bernard bund, chamapagne mousse og nødder (tror jeg det ligger ikke helt fast) og de koster 14-15 kr kuverten og er lavet med monogram i chokolade ved den lokale bager

0

Jeg syntes det er en GOD ide!!!

Hvis du vil have andet til billige penge hvis du er bange for at der er mange, der ikke kan lide det så fik Torill herinde fra to KÆMPE hjerteformede jordbærtærter (du ved den med død vandmand) og de kostede 600 kr og der var nok til 60-70 mennesker? Der var så lavet en stykke med marcipan med bruden og gommens navn og dato skrevet i chokolade.

Vi skal have små petitfours agtige kager med sarah bernard bund, chamapagne mousse og nødder (tror jeg det ligger ikke helt fast) og de koster 14-15 kr kuverten og er lavet med monogram i chokolade ved den lokale bager

Tak :biggrin: Det er også nogle gode forslag, du har. Kunne da godt være, man skulle få en enkelt stor hjerteformet jordbærkage til dem, der ikke er pjattede med tiramisu...hmmm. Nå, men der er jo lææææææænge til og skal også liiiiiiige huske at inddrage min dejlige, tålmodige kæreste, der bare griner og synes, jeg er sød, når jeg går op i en spids :fløjt:

0

Vi havde valgt bryllupskage fra til vores bryllup. Vi havde en dessert buffet efter maden med to forskellige desserter.

Mine svigerforældre endte dog med at insistere på at der også var bryllupskage så de gav og en som stod på buffetbordet sammen med de andre desserter.

I mit hoved er bryllupskage ikke en nødvendighed. Man skal gøre det man selv har lyst til og ikke hvad alle andre mener og synes.

Held og lykke med at finde ud af hvad I vil have.

0

Annonce ♥

Altså jeg tænker, hvis ikke alle kan li Tiramisu .... altså du kan måske lave 2 versioner, hvor een af dem er kakao-agtig med cremen bare ? :) Så er den jo slet ik stærkt og børnene vil sikkert syns den er super go! Bare et forslag .... så burde der ikke være nogen, der kan brokke sig over, at de ikke kan li den, hehe

Altså der vil altid være nogen, der ikke kan li forskellige ting .... og sådan er det bare :) man kan godt tage hensyn til en vis grad, men så må det altså også stoppe .... hvad blev der af, at man spiser, hvad der blir serveret ? :D hehe

Edited by MariaSchmidt
0

hm, her troede jeg lige, at jeg var hensynsfuld, kreativ og økonomisk. Så kommer kæresten hjem, og jeg fortæller om den snedige plan - og får svaret "nej, det kan der ikke være tale om. Vi skal have samme kage som til Kims bryllup. Basta!". Hm, så er han sgu selv uden om det, hvis budgettet ikke holder :wink:

0

Lige endnu et pip fra mig, der efterhaanden er garvet udi tiramisù, som bosiddende i Italien.

Nu er det begraenset for hvor meget alkohol man egentlig skal putte i sin tiramusù, og I kan jo bede dem om at lave den lidt light, hvis I vil og saa vaelge at stille frugt til raadighed, ligesom vi gjorde. Saa kender jeg saadan set ikke nogen som helst, der ikke kan spise et stykke af det ene eller det andet - ligesom de kan med saa meget andet, aka de soede bryllipskager, eller baer og rosiner i bagvaerk, som jeg ikke selv bryder mig om.

Do it, for det er fsktisk en meget alsidig dessert og saetter jeres helt eget praeg paa jeres bryllupsfest :)

0

Nu kan jeg godt se at kæresten har vendt tomlen nedad allerede, men HVIS nu det alligevel skulle blive det i valgte har jeg flere gange lavet en børne (og kaffeforskrækket) version.. Samme måde som med alm tiramisu, men istedet for kaffe dyppes i kakao - og minus sprut.. Og så et lag jordbær ind imellem lagene.. Det plejer og være et stort hit hos dem jeg har serveret den for.. :)

0

Annonce ♥

Tak for inspiration :thumbsupsmileyanim:

0