Ceciliepil

Frank og Cecilie ♥ 18. juli 2011 - 1 års bryllupsdag

150 indlæg i dette emne

♥ Beretning om vores vidunderlige 10-års dag hvor vi sagde ja til hinanden ♥

Hvor er det bare dejligt endelig at kunne berette om denne (eller disse i vores tilfælde) vidunderlige dage vi har ventet på i 10 år og forberedt os på i 1,5 år! Nu når det hele er vel overstået kan jeg med glæde i hjertet konstatere, at det simpelthen lige præcis blev det bryllup vi ønskede os!

En stor del kærlighed, vores nærmeste og kæreste familie, lækker mad, sol, rejse og fest!

♥ Fredagen før brylluppet (3 dage før)

♥ Lørdagen - vores polterabend

♥ Dagen før dagen

♥ Bryllupsdagen - morgenmad og blomster

♥ Bryllupsdagen - hår og make-up

♥ Bryllupsdagen - kjole på og ankomst til kirken

♥ Mens der ventes på bruden

♥ Bryllupsdagen - turen op ad kirkegulvet

♥ Vielsen

♥ Ris!

♥ Reception

♥ Fotoshoot

♥ Middagen

♥ Fest i Holland - forberedelser

♥ Middagen i Holland

♥ Festen i Holland

♥ Gaverne

♥ Bryllupsrejsen

♥ Takkekort

♥ Fotobog

Håber i nyder det!

Knus Cecilie, nu som lykkelig frue  biggrin.gif

post-43909-0-72950600-1316359691.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagene før den store dag

Fredag, 3 dage før

Meget utraditionelt skulle vielsen foregå mandag d. 18 juli. Denne dag var det præcis 10 år siden vi mødtes i Spanien i en alder af 15 og 18 år, så den dag havde en stor betydning for os. Og så er det altid let at huske vores bryllupsdag for fremtiden :wink:

Svigerfamilien ankom om fredag morgen, hvor vi dog begge skulle arbejde. De underholdt sig selv indtil vi havde fri, gik begge meget tidligt, var alt for spændte til at få lavet noget den dag.

Havde allerede sommerfugle i maven der, det var ligesom rigtig rigtigt når de nu kom. Med alle de sommerfugle i maven allerede 3 dage før brylluppet, var jeg temmelig nervøs for hvordan jeg ville få det på selve dagen. Men mere om det senere :biggrin:

Det meste bryllupshalløj var ordnet, så fredagen forløb stille og rolig med en dejlig middag hjemme for alle og en drink på Bella Sky. Min mand (det føles skønt at skrive det), skulle jo poltres dagen efter om lørdagen, og drengene ville komme allerede kl. 7.45, så jeg fik alle i seng rimelig tidligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdag, 2 dage før - den store polterabend dag

Som sagt skulle min mand poltres denne dag, og jeg havde aftalt med drengene at de ville starte med morgenmad hjemme hos os. Der var derfor handlet ekstra meget ind om torsdagen, så meget at Frank synes godt nok at jeg overdrev lidt, faktisk så meget at han begyndte at brokke sig, og jeg til sidst bare måtte lægge ting i vognen når han ikke så det :fløjt: Han så det selvfølgelig da vi skulle betale, men har efterfølgende fortalt mig at han ikke ville blive sur så få dage før brylluppet :heart:

Jeg havde regnet med at skulle spise sammen med drengene, og min svigerinde som også overnattede hos os. Men nej, hun synes vi skulle spise sammen efter alene. Fyrene kom, Frank blev overrasket og glad. De tog afsted med følgende program:

- morgenmad

- go-cart

- paintball

- bungy jump

- sqash

- div leg

- middag

- i byen

Som i kan se var det en rimelig aktiv dag, lige noget for min mand! Ikke så meget sprut og fest men masser af action! Og han havde en helt perfekt dag, han sagde at han ikke ville kunne have gjort det bedre på nogen måde. I får lige et billede (Frank er ham i den røde bluse):

post-43909-0-12441100-1312698091.jpg

post-43909-0-23022400-1312698415.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lørdag, 2 dage før - den store polterabend dag. Og så blev jeg også poltret!!

Efter drengene var taget afsted, skulle min svigerinde og jeg spise. Dog blev hun ved med at vente, og sagde så til sidst at hun havde aftalt at der ville komme morgenmad udefra. Der tænkte jeg allerede, det lyder skam spændende :fløjt:

Først kom min svigermor, hvilket ikke var så underligt da vi skulle se hende alligevel og efter ca 1 time kom alle mine veninder og min søster. Jeg blev helt rørt da de kom, og tænkte at puha, hvis jeg allerede reagerer sådan nu, hvordan går det så ikke på mandag?

Jeg blev også klædt ud, lidt for meget for min smag, men øjenvipperne røg af inden vi gik ud. De var desuden alle sammen klædt i orange/rød pga min kæreste er fra Holland og noget herretøj.

Efter en overdådig brunch, med alt hvad hjertet kunne begære, var det tid til dildoparty blush.gif . Først synes jeg det var alt for grænseoverskridende, men efterhånden som vi kom igang var det faktisk ret sjovt og man fik da lært lidt wink.gif

post-43909-0-35013000-1312698853.jpg

post-43909-0-45473900-1312698961.jpg

Det var fantastisk vejr, og jeg håbede vi skulle udenfor, men vi efter dildoparty kørte vi afsted til Nørrebro hvor den stod på lidt frokost udenfor med bobler, kage og pølsehorn og derefter poledancing. Det var bare supersjovt og rigtig god træning! Billedet er taget i starten hvor man kan se at vi på ingen måde gør det samme, det var rigtig sjovt! Træneren er forrest, og jeg står lidt bagved med hvid top og sorte legging. Senere blev vi dog rimelig gode til det.

post-43909-0-03386600-1312699057.jpg

Derefter kørte vi hjem til en veninde hvor vi gik i bad og klædte os om, de havde endda sørget for festtøj til mig i de rigtige farver biggrin.gif

Efter lidt tid kom alle drengene derhjem, og vores forældre kom også. Så var der eller bare hygge, god mad og masser af drikke! Det var rigtig hyggeligt at vi alle var samlet og det var så fedt at vores forældre fik mødt vores venner.

post-43909-0-52794300-1312699233.jpg

Ved 23-tiden skulle vi piger afsted igen, nu til en cocktail bar hvor der var smagning og quiz af 6 drinks. Puha, det kunne godt mærkes da vi tog afsted igen. Desuden havde min veninde lavet en lille quiz, hvor hun havde spurgt Frank om forskelligt, så som "hvor er i om 5 år?", "hvad er det mest romantiske øjeblik?", "hvilken ferie har været jeres bedste?", "hvis Cecilie var en hund, hvilken var hun?" osv. Det var bare så vildt, på alle de vigtigste ting, svarede jeg nøjagtigt som Frank have gjort, endnda med overvejelser og detaljer. Og da vi hørte Franks svar, og hun fortalte hvordan han havde overvejet og været så sød med alle de ting han havde sagt om mig, så var vi alle ved at tude. Hun havde selv været ved at tude flere gange da hun interviewede ham :a1221: Det var bare så sødt!

Tilsidst tog vi i byen og dansede og dansede og efter noget tid kom alle drengene og vi havde bare den bedste aften!

Så det var min beretning om en helt perfekt polterabend! Stort :thanks: til vores venner for det.

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dagen før dagen!

Da vi først var kommet hjem fra byen kl. 3.30 om morgenen, var der brug for at sove længe denne morgen så vi kunne være friske til om mandagen.

Svigerforældrene kom forbi, og så skulle der ellers bages til dagen efter. Vi kom temmelig sent igang og topping gik galt da jeg lavede den, til trods for at jeg havde gjort det før. Jeg var temmelig træt, og havde det generelt ikke specielt godt med mine nerver over næste dag, så da det gik galt kunne jeg slet ikke lige overskue det. Heldigvis trådte mine svigerinde og svigermor til, og efter en gang i supermarkedet, beordrede de mig ind i seng mens de gjorde kagerne færdige. Puha, det var bare så dejligt, kunne slet ikke lige overskue det på det tidspunkt. Dejligt med en god familie :biggrin:

Billede af mig igang da det stadig går godt

post-43909-0-17214200-1312893270.jpg

Frank og jeg får lige en mini lur i solen på altanen

post-43909-0-03111900-1312733864.jpg

Min søde svigerinde og svigermor igang med frosting mens jeg sover

post-43909-0-30855000-1312733850.jpg

Min mand og jeg havde besluttet at vi gerne ville være alene om aftenen inden jeg skulle afsted til hotellet hvor mine forældre var, så da kagerne var klar tog svigerfamilien afsted igen.

Nu begyndte den aller hårdeste tid. Vi kunne slet ikke finde ud af det. Vi glædede os ikke rigtigt til dagen efter, i stedet var vi bare alt for nervøse og kede af at skulle væk fra hinanden. Jeg havde så svært ved hele tiden ikke at begynde at græde. På det tidspunkt fortrød jeg helt at det skulle være så stort med stor kjole, kirke og det hele. Havde bare lyst til helt uformelt at vies på rådhuset. Men hvor er jeg dog glad for at jeg ikke ændrede planerne i sidste øjeblik!

Efterhånden blev klokken mange og jeg skulle stadig nå at komme i bad og ordne negle og hår til næste dag, så vi gik til metroen sammen. Det var bare så svært da vi ventede på den, og da vi endelig kyssede farvel for tusinde gang, pressede tårene rigtigt på. Frank fortalte også hvor tæt på han havde været på at græde da metroen kørte afsted. Det var så utroligt følelsesladet, overraskende når man tænker på at vi jo skulle ses snart og det jo var en god dag vi havde i vente.

På hotellet med mine forældre gik det allerede bedre. Det hjalp faktisk at komme væk fra Frank. Vi fik en drink nede i baren med mine svigerforældre og nogle af deres venner som som en overraskelse var kommet til danmark for at se brylluppet.

post-43909-0-19833200-1312733881.jpg

På værelset fik jeg gjort mig klar og gjort neglene færdige og nerverne var ved at blive roligere. Vi gik i seng ved 23-tiden med en meget bedre mavefornemmelse end for bare nogle få timer siden.

post-43909-0-53337900-1312733838.jpg

Synes selv jeg ser rimelig rolig og frisk ud her på sidste billede før den store dag

post-43909-0-02420300-1312733914.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllupsdagen - morgenmad og blomster

Jeg vågnede kl. 7.30 om morgenen, efter en overraskende god nats søvn. Jeg sover som regel ellers ret dårligt, og havde regnet med ikke at få mange timers søvn. Men til trods for at jeg vågnede mange gange i løbet af natten, kunne jeg sove med det samme igen.

Dagens anden store overraskelse var, at jeg havde det helt fint. Min mave lavede lidt knuder men jeg var slet ikke nervøs, følte det nærmest som om det var hvilken som helst anden dag. I forhold til mine nerver aftenen før, var dette en utrolig lettelse!

Da vi havde en del tid om morgenen, blev det endda også til en rimelig morgenmad.

Ser en smule træt ud på billedet, men min mor derimod er helt i hopla!

post-43909-0-32839400-1312742860.jpg

Efter morgenmaden blev alt gjort klar og lagt frem og jeg ventede på min brudepige (svigerinde). Da hun kom lidt i 10, gik vi og min mor hen og købte blomster til brudebuket, brudepigebuket og brystbuket og til stolerækkerne som vi selv skulle lave. Det blev til roser i forskellige nuancer og pæoner. Jeg var rigtig glad for at finde pæoner, dem har jeg hele tiden gerne ville have, men var bange for om de stadig var til at købe.

Henne i kirken gav min svigerinde mig et kort fra Frank hvor han skrev hvor meget han glædede sig til at blive gift med kvinden han elsker. Nå hvor var det sødt at han havde tænkt på mig, og hvor var det dejligt lige at få en hilsen fra ham smile.gif

post-43909-0-71218000-1312884474.jpg

Derefter gik vi straks igang med min buket. Det tog alligevel lidt tid. Derefter gik jeg igang med Franks brystbuket som blev ret fin. Tiden løb lidt fra mig, så min brudepige måtte selv igang med sin egen buket med hjælp fra min mor. Og de fik pyntet kirken med de resterende blomster (der var mange).

Fuldt koncentreret om at lave buketten! Ikke videre fotovenlig situation ;)

post-43909-0-44903300-1312893528.jpg

Her er vi alle godt igang (i et lokale i kirken som de var så søde at stille til rådighed for os)

post-43909-0-59609000-1312893582.jpg

Close-up af blomsterpynten på stolerækkerne

post-43909-0-83869300-1312743137.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupsdagen - så skulle man gøres til prinsesse

:biggrin:

Jeg havde benyttet mig af et specielt tilbud til Dennis Knudsens salon. Salonen ligger mellem kirken og hotellet, så jeg kunne let gå derhen fra kirken og efterlade min mor og svigerinde til blomsterne.

Jeg havde en tid kl. 11.30 og der var afsat 2,5 time i alt, det burde være tid nok forsikrede de mig om, og så ville jeg senest være færdig kl. 14, hvorefter jeg kunne gå tilbage til hotellet og blive klædt på i god tid.

Da jeg ankom kl. 11.30, var min stylist ikke klar! :shooter: Hans kollega havde fået overbooket sig, så han skulle lige hjælpe ham i stedet. Det var to kvinder som bare skulle have lagt make-up (hvem skal det en mandag formiddag) og få guidance til make-up lægning. Der begyndte jeg at blive rimelig stresset og bridezilla, fik dog holdt det meste inde men gik rundt i salonen som en løve i et bur :wink: Det endte med kun at være 15 min forsinket, så det var jo i virkeligheden ikke meget, men synes bare ikke lige det var fedt den dag. Især ikke når jeg skulle noget så vigtigt som at giftes og de to tøser sikkert bare skulle tulle rundt på Strøget (sorry, er nok en smule bitchy over dette :fløjt: ).

Min veninde ville komme og holde mig med selskab, hun kom dog også 40 min forsinket, men det gjorde ikke så meget. Hun kommer altid for sent, så det havde jeg regnet med.

Igang kom vi da, først skulle håret klares. Til trods for en prøveopsætning tidligere, var det ikke sådan lige til for min stylist at få håret til. Det måtte tages ud nogle gange, alt i mens jeg blev mere og mere nervøs for tiden. Så meget for at nyde at blive pamperet.

Min veninde kom og hentede Joe & the Jouice smooties til os som ville udgøre min frokost. Ret praktisk da jeg jo bare kunne slubre den i mig mens jeg sad i stolen.

Så er vi godt igang med håret.

post-43909-0-06803200-1312918547.jpg

Efter 40 min var "bunden" endelig på plads af mit hår, og så gik det ellers derud af med resten. I sidste ende blev håret præcis som jeg gerne ville have det :thumbsupsmileyanim:

Sådan blev det endeligt bagfra:

post-43909-0-25633200-1312918560.jpg

Makeuppen blev også fin, skulle lige sige til nogle gange så det ikke blev for meget, havde lovet Frank at jeg ville ligne mig selv :biggrin:

Jeg var færdig ca. 13.45, så det passede jo i sidste ende helt fint og min veninde og jeg gik glad derfra hen til hotellet.

Så er jeg ellers færdig, skal dog lige sprayes færdig og slubre så lige resten af min smootie i mig.

post-43909-0-37456700-1312918570.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et forsinket men STORT tillykke med Jeres bryllup!

Dejlig start på Jeres beretning! Og hvor ser I skønne ud på billedet - det ligner jo næsten noget fra et bryllupsmagasin!

Og "hatten af" for at I var på PA lørdag og skulle giftes mandag - kan godt forstå hvis du blev stresset og presset søndag og alt drillede!

Det er sjovt hvorfor det er så svært at sige farvel dagen før - jeg havde det på samme måde - men det er jo nok fordi man ved at der snart skal ske noget stort, og næste gang man ses, er det i kirken - for at blive gift!

Jeg glæder mig til mere - med masser af billeder! :ilovebryllupsklar:

Tusind tak :)

Ja, lidt hårdt at have polterarbend 2 dage før, men samtidig også rigtig fedt, for så hørte det hele ligesom sammen. Og alle vores venner der kom til vielsen havde jo lige mødt hinanden og var rigtig glade for at se os og hinanden. Så på en måde var det ret specielt.

Bare rolig, der skal nok komme masser af billeder ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllupsdagen - kjole på og ankomst til kirken

Tilbage på hotellet var det tid til at få tøj på. Der er ikke så mange billeder derfra, da min svigerinde hjalp mig i tøjet mens min far kørte bilen frem.

Dog er der lige et billede hvor skoene kommer på

post-43909-0-76361000-1312921120.jpg

Og her er min far igang med det aller sidste, nemlig det lånte armbånd før han selv lige smutter i tøjet.

post-43909-0-59835000-1312921251.jpg

Så er det ellers afsted til kirken. Igen var jeg ikke særlig nervøs, mere bare glad.

Kirken ligger lige midt i centrum af København, så der var masser af turister der kiggede på da jeg stod ud af bilen og gik rundt om kirken (holdt på højre side og skulle jo ind af venstre). Min svigerinde fortalte efterfølgende at mange havde sagt tillykke og taget billeder, sjovt, det opdagede jeg slet ikke :lol:

Kordegnen tog imod os, og der var en smule forvirring da vi lige kom ind i våbenhuset da flere turister ville ind og ikke helt forstod at der skulle være bryllup. Det gjorde jeg vist heller ikke :a1221:

Men jeg var rigtig ivrig for at komme igang, som et lille barn juleaften.

Kordegnen sagde at vi skulle vente lidt med at gå ind, da vores præludium var rimelig langt. Indtil øjeblikken hvor vi gik ind, vidste hverken Frank eller jeg hvad det ville blive. Organisten kendte nemlig ikke så godt Canon in D, så han ville kun spille den hvis han fik øvet sig nok så den ville blive god.

Så er det tid til et af mine yndlingsbilleder fra fotografen, af min far, min brudepige og jeg der ankommer til kirken og så fortsætter jeg i morgen.

post-43909-0-69562300-1312921514.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mens gommen venter på bruden

:biggrin:

Frank gjorde sig klar derhjemme sammen med sine forældre og hans søsters kæreste. Som i kan se var der nok af hjælp til at få ham til at blive pæn

:wink:

post-43909-0-30622100-1312922459.jpg

De ankom til kirken som de første og havde lige 5 minutter alene til at få styr på nerverne og nyde at være spændte. Tror hans mor var ligeså spændt som ham selv

post-43909-0-56423100-1312922469.jpg

I mens jeg blev gjort klar gik Frank rundt og hilste på gæsterne efterhånden som de ankom.

post-43909-0-82051500-1312922480.jpg

post-43909-0-72237700-1312922491.jpg

Og lige et sidste billede inde fra kirken da den begynder at fyldes med vores venner

post-43909-0-59669100-1312922502.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupsdagen - turen op ad kirkegulvet

Som sagt viste ingen af os hvilket præludium der ville blive spillet, så glæden var stor hos begge af os da Canon in D begyndte at spille.

Jeg skulle jo vente en smule med at gå ind, gud hvor var det bare svært! Ville bare igang, glædede mig så meget! Set i bakspejlet skulle jeg nok bare have nydt at stå der på vej til at gå ind, men jeg kunne bare ikke vente længere.

Og så, efter jeg flere gange havde spurgt "må vi gå nu?" så fik vi endelig lov :biggrin:

I mens stod Frank oppe ved alteret og hans tanker fløj rundt: "sikke spændt jeg er", "min mave flyver lidt rundt", "ih det er det rigtige præludium", "hmm, hvor bliver hun af", "hov der er hun jo!" og min yndlings: "hvor er hun dog smuk, har en lille klump i halsen" :heart:

Jeg havde været utrolig bange for at begynde at stortude mens vi gik op ad kirkegulvet, ikke fordi jeg ville have noget imod at græde lidt, men fordi jeg viste at så ville jeg nok ikke kunne stoppe under resten af vielsen.

Så det var til min store glæde, og overraskelse, at tårene udeblev og jeg i stedet bare smilede hele vejen op. Kun lige i øjeblikket da jeg går forbi min mor og svigermor som begge stortuder krøller mit ansigt sig lige sammen, men det blev hurtigt rettet ud igen :thumbsupsmileyanim:

Og så er det vist på tide med et billede på vej op ad gulvet

:)

post-43909-0-85713000-1312957139.jpg

Så er vi der næsten (synes vi det gik alt for hurtigt, men det var nok mig der trak

:wink: )

post-43909-0-82145800-1313038939.jpg

Og så står vi endelig overfor hinanden og vielsen kan gå igang. Mit ansigt er en pærevælling af smil og følelser, har nok set sjov ud

:biggrin:

post-43909-0-44724600-1313038955.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sikke en imponerende kirke! Den er virkelig flot. Og det er I så sandelig også :loveshower::loveshower:

Glæder mig til at høre mere..... Og hvor er det utraditionelt på den fede måde at blive gift en mandag. Var der en særlig årsag til at I valgte den dato? Måske har du sagt det tidligere, men jeg har desværre misset det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en imponerende kirke! Den er virkelig flot. Og det er I så sandelig også :loveshower::loveshower:

Glæder mig til at høre mere..... Og hvor er det utraditionelt på den fede måde at blive gift en mandag. Var der en særlig årsag til at I valgte den dato? Måske har du sagt det tidligere, men jeg har desværre misset det.

He he, står vist i første indslag, men det er helt i orden.

Grunden til at vi blev gift dag, d. 18 juli, var at det var 10-år siden vi mødtes i Spanien, så den dag havde en stor betydning for os. Større end det at blive gift en lørdag. Og festen vi holder bliver på lørdag, så der skal nok blive gang i den! :balloon::balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer