.* Brud20aug2011 *.

istedet for engangskameraer

30 posts in this topic

en ven gav et tip jeg vil videre give her:

Istedet for at have engangskameraer på borderne, som også tager billeder i rige kvalitet, så lån eller køb digital kameraer til at sætte på borderne.

Jeg har lavet lidt om den stående tekst og det blev således:

Tak !

Brug kameraet til at fange

sjove og særlige øjeblikke til festen

Lad venligst kameraet blive på bordet

Tak fordi du vil give os gode minder fra vores store dag

vi har sørget for at teksten er "rundt" i det, og vil så klippe det ud og sætte på pink rundt pap, og lave hul og sætte det om kamera snoren, så gæsterne bliver klar over hva kameraerne er til.

post-44529-0-62846200-1312800992.jpg

1

Annonce ♥

God idé

Synes konceptet med kameraer ved bordene er fin, men er ikke til de der papindsvøbte-engangs-nogle, der mest minder om et levn fra 80'erne sammen med broderede tændstikæsker :unsure:

Edited by Miss-Lena
0

Her er det færdige resultat (har ændret lidt på teksten)

Jeg har fundet forskellige drikke glas som passede i omkredsen, og let ristet det op med blyant og tegnet rundt om, og derefter klippet og limmet (husk sørg for at kopipapiret suger ellers kan teksten godt blive tværet ud)

lav hul og sæt snor i...

post-44529-0-31901900-1312807952.jpg

2

Super god idé. Vi er begge enige om, at engangskameraer er lidt tarvelige. Vi er begge interesseret i fotografi og gode billeder, så det ville også være ærgerligt med dårlige halvrøde billeder fra billige engangskameraer.

Så må vi håbe,at vi kan finde nogle søde venner/bekendte at låne kameraer af. (ja, jeg håber ikke, at du har copyright på idéen? :lol: )

Tak for tippet!

0

Annonce ♥

Kunne måske godt gå hen og blive lidt små-dyrt at købe digital kameraer til alle bordene ? :)

0

Kunne måske godt gå hen og blive lidt små-dyrt at købe digital kameraer til alle bordene ? :)

Tjah, hvis man låner kameraerne af nogle venner og bekendte, bliver det jo ikke så dyrt :)

0

Vi har valgt at købe 40 engangskameraer til vores bryllup - så ligger vi 4 kameraer på hver bord - synes det vil blive alt for dyrt med 40 digitalkameraer.

Er sikker på at en masse af vores gæster har taget deres digitalkamera med så skal nok få taget nogle fine billeder ;)

post-46035-0-96551300-1312977030.jpg

0

Vil lige igen nævne Interphoto i Silkeborg - de lejer en "festpakke" ud - bestående af 8 digitale kamera'er. Prisen for at leje kameraerne, få alle billederne digital, 300 udvalgte billeder fremkaldt og et album til billederne er var 1000,- kr. Se evt deres hjemmeside for mere: http://www.inter-photo.dk/produkter/fest-pakke-lan

Vh Karina

2

Annonce ♥

Er sikker på at en masse af vores gæster har taget deres digitalkamera med så skal nok få taget nogle fine billeder ;)

post-46035-0-96551300-1312977030.jpg

Ja eller telefoner. De kommer virkelig frem og bliver rakt op i luften når der skal danses brudevals. Der er jo rigtig gode kameraer i mange telefoner i dag. Problemet kan måske også være når vi taler om at låne at kameraerne nemt ryger på gulvet hvis der ligger flere på bordet og så kan det gå hen og blive dyrt.

0

Ja, min telefons kamera er bedre end det gamle digitale vi har

0

Nu er brylluppet veloverstået og ideen med digital kameraet virkede rigtig godt :)

Vi låne et af min søster, kusine, mor (og sørgede for at kameraerne stod på deres bord)...

Vigtigt ting (som vi C´følgelig havde helt styr på var)

- Oplade batteri

- Tømme kameraet

Vi brugte et af vores gl. kamera ved et af borderne, men det var igen god ide for det tog dårlige billeder... desværre....

Ellers fik vi rigtig mange sjove og anderledes billeder - også en masse at sotere fra.

Det eneste som nu er en udfordring er at alle billederne er lagt i samme mappe, på computeren... og derfor går brylluppet igen flere gange...

Ved ik lige om vi kan kopier det over, så der kommer "flow" i billederne...

Men det vakte interesse ved borderne, og gæsterne var meget improneret over dette :)

OH... ligeledes lå deres gratis Cd-R til gæsternes billeder, fx dem som selv havde taget billeder med eget kamera :)

Vi fik MEGET kredit for vi havde tænkt på det hele, oh jo... måske også derfor jeg fik en liiiige smule bryllupkuller op til, men dette kan man jo være i god tid med !!!!!!!!!! ;)

post-44529-0-16834400-1314342155.jpg

0

Der var ingen som sagde noget i retning af hvordan gør vi det m.h.t cd'en ? Alternativet kunne måske være bruge USB sticks hvor man endda kan få trykt en tekst på men det er nok en lidt dyrere løsning.

0

Annonce ♥

Altså jeg er jo begyndt at lege med tanken om, at jeg måske alligevel skal ha gang i en favorboks .... men med en USB-stick nede i istedet for alt det andet knald (sry, haha), som der ellers blir smidt derned i .... det ville jo være smart thumbsupsmileyanim.gif

Men ellers.... USB-sticks koster ingen penge idag .... du kan få dem for en 10er stykket og så pakke dem ind i nogen fine tyl-poser el lign, hvis det endelig er :)

0

go ide...om det er det ene eller det andet, tror jeg er lige gyldigt :)

Bare folk får afvide hvad pointen er med cdén..

Mht

favoræskerne tænkte vi at det skulle være noget som kunne bruges ved borderne... vi var ik til blomsterfrø og et langt digt...

Vi grinede over, at tros vi var SÅ mætte var der altid plads til et lille stk chokolade, og en go måde at rense smagsløgene inden næste måltid :)

post-44529-0-08541300-1314368223.jpg

0

En af min veninde har haft søde lille korte rundt om bordene med en dropbox web adresse hvor alle gæster kan upload deres billeder til. Ellers har vi planen at tage vores bærbar med til festen og har en der søger for at få et kopi af gæsternes billeder inden de tage hjem.

1

Annonce ♥

En af min veninde har haft søde lille korte rundt om bordene med en dropbox web adresse hvor alle gæster kan upload deres billeder til. Ellers har vi planen at tage vores bærbar med til festen og har en der søger for at få et kopi af gæsternes billeder inden de tage hjem.

Skide god ide m dropbox! Har jeg slet ikke tænkt på. Det laver jeg sgu da. Så laminerer jeg dem! :) og smækker monogrammet på bagsiden. Weee en god ide! Tak! :)

0

Det er altså bare en super god idé det med at tag sin bærbar med :thumbsupsmileyanim: Den idé tror jeg lige at vi låner :)

0

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1322921022' post='1169226]

Det er altså bare en super god idé det med at tag sin bærbar med :thumbsupsmileyanim: Den idé tror jeg lige at vi låner :)

Det gjorde vi også til min ældste datters barnedåb :)

0

Genial ide med digital kameraer frem for engangskameraer.. Men er der ikke fare for at de ryger på gulvet eller får et glas vin ud over sig eller lign? Har selv 3 små kameraer men vil dog stadig tøve lidt ved at låne andres.. Ville nødig hæfte for fulde menneskers uheld.. Men kan på den anden side ikke rigtig finde engangskameraer til under 35 kr, skal bruge minimum 10 og synes det er lidt dyrt for billeder du ikke ved bliver gode eller overhovedet kan fremkaldes (tænker her på uheld igen)

0

Annonce ♥

Nu er prisen på digitalkameraer jo faldet meget siden ovenstående tråd blev oprettet :rolleyes: men jo jeg er helt enig. Det er nok ikke alle der er lige henrykte for at tage deres dyre digitalkameraer med. :rolleyes: Så hellere dem hos nogle hvor man ved at de er forsikret

0

Super ide med de kameraer, den låner jeg lige. super fine sedler, de skal klart vedhæftes.

så der lige den med dropboxen, det tror jeg ikke jeg kan hitte ud af, moooon man kender en der kan.

0

Hvor og hvordan laver man sådan en dropbox?

0

En anden mulighed er at bruge app'en wedding party, har laver man sin egen side, og beder alle gæster der har smartphones om at downloade og så bruge deres telefoner som kameraer, så får brudeparret automatisk adgang til alle billeder taget på dagen.

I kan se det her: www.weddingpartyapp.com

0

Hvor og hvordan laver man sådan en dropbox?

Se HER

0