sally24

Samantha & Rasmus - d. 1. Juni 2013 - Møde med præsten

90 posts in this topic

Ja så har jeg altså endnu en gang fået ændret lidt i min planlægning, da jeg ændrede mening med hensyn til feststed og mad. Men det jeg vil skrive fra nu af er det der gælder :rolleyes:

Om os HER

Alt det der er klaret er med rød

Kirken KIRKEN

Feststed KLARET

Fotograf KLARET

Mad MAD

Kørsel - Bliver i vores egen bil, da den kørsel vi først havde desværre ikke kunne lade sig gøre, og vi har ikke budgetteret med det.

Ringene KLARET

Save the date kort HER

Invitationer KLARET

Menukort KLARET

Bordkort KLARET

Kirkehæft KLARET

BRUDEN

Kjole HER

Strømpebånd HER

Slør KLARET

Undertøj KLARET

Sko KLARET

Smykker KLARET

GOM

Tøj KLARET

Sko KLARET

BRUDEPIGER

Tøj til børn - KLARET

Tøj til voksen brudepige (måske ikke aktuelt)

BLOMSTER/BORDPYNT

Brudebuket & Knaphulsblomster - Klare Rasmus faster

Blomster til bordpynt Klare feststedet

Andet bordpynt Klare feststedet

ALT DET ANDET

Gæstebog KLARET

Kagefigur HER

Edited by Martin
0

Annonce ♥

OM OS

Jeg hedder Samantha og er 26 år. Jeg er ved at læse til pædagog men er lige nu på barsel, da vi fik den dejligste pige den 8. juni 2012. Min kæreste hedder Rasmus og er 29 år. Han er uddannet grafisk tekniker og er i fast job.

Vi bor i Ebeltoft i et dejligt hus som vi lejer, og står det til mig skal vi blive her i rigtig mange år endnu :-)

Et billede skal I ikke snydes for. Men det er faktisk fra 2006. Har ikke nogen nyere billeder på denne computer af os.

post-41738-0-19274300-1312808674.jpg

Edited by sally24
0

Kirken bliver Ebeltoft kirke.

Vi har endnu ikke bestilt den, men jeg har snakket med kirkekontoret.

De ser helst man først bestiller den i det nye år, så vi må væbne os med tålmodighed.

Update d. 3. januar 2012.: Jeg har i dag bestilt kirken. Og vi kunne vælge det tidspunkt vi helst ville have. Jeg valgte kl 16. Hun sagde at vielsen var en halv time, så skulle vi regne med ca. en halv time hvor vi stod uden for. Der skal der så også tages gruppe billede med gæsterne. Og så har vi stadig ca. en time med fotografen. Var bange for at kl. 14.30 var al for tidligt. Så nu er det bare på plads :-)

Men I skal da ikke snydes for et billede.

post-41738-0-01037500-1312807303.jpg

Edited by sally24
0

Annonce ♥

SMÅ TINGENE:

Gæstebogen købte vi i tiger. Den er sort og så vil vi selv pynte den, når vi kommer tættere på.

Strømpebåndet købte jeg af Miss-Lena herinde.

post-41738-0-85740100-1312807954.jpg

Kagefiguren valgte kæresten, han mente lige den stod for os. Så ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene om det hi hi

post-41738-0-10068500-1312807999.jpg

Save the date kort skal sendes på postkort, men har allerede lavet dem på computeren.

post-41738-0-26619400-1312808065.jpg

Edited by sally24
0

Tillykke med at du endelig har fået din egen planlægnings tråd :thumbsupsmileyanim: Det er fedt, at du har så god tid til at planlægge, så kan du nå at samle priser og tilbud på alle de forskellige ting :cheerleader3:

0

Bare lige for at komme med et lille input (hvis du ikke har noget imod det)..... Hvis det skal være helt rigtigt, så skal du skrive dit navn først i STD kortet. Det er ikke strengt nødvendigt, men mest normalt at damens navn står først :loveshower:

0

Bare lige for at komme med et lille input (hvis du ikke har noget imod det)..... Hvis det skal være helt rigtigt, så skal du skrive dit navn først i STD kortet. Det er ikke strengt nødvendigt, men mest normalt at damens navn står først :loveshower:

Det var jeg slet ikke klar over. Det skal jeg lige have ændret. Vi har heldigvis ikke bestilt dem endnu. Men tusinde tak

0

Annonce ♥

Tillykke med at du endelig har fået din egen planlægnings tråd :thumbsupsmileyanim: Det er fedt, at du har så god tid til at planlægge, så kan du nå at samle priser og tilbud på alle de forskellige ting :cheerleader3:

Mange tak. Lige nu synes jeg der er vildt lang tid til, fordi jeg har så mange ideer. Men det skal nu nok gå hurtigt og som du siger kan jeg samle priser og tilbud, og det er klart en fordel.

0

Det var jeg slet ikke klar over. Det skal jeg lige have ændret. Vi har heldigvis ikke bestilt dem endnu. Men tusinde tak

Selv tak, det var så lidt. Jeg kan se herinde, at der faktisk er mange brude der skriver deres navn til sidst. Men det må være fordi de kører efter den regel der siger, at den der sidder og skriver teksten, skal skrive sit navn til sidst. Og eftersom det næsten altid er bruden der laver papirarbejdet, så er det en hyppig "fejl".

Men reglen om at kvindens navn står først overtrumfer reglen om at man nævner sig selv til sidst :loveshower:

0

Selv tak, det var så lidt. Jeg kan se herinde, at der faktisk er mange brude der skriver deres navn til sidst. Men det må være fordi de kører efter den regel der siger, at den der sidder og skriver teksten, skal skrive sit navn til sidst. Og eftersom det næsten altid er bruden der laver papirarbejdet, så er det en hyppig "fejl".

Men reglen om at kvindens navn står først overtrumfer reglen om at man nævner sig selv til sidst :loveshower:

Jeg gik etefter samme regel at den der skriver står til sidst, men se så blev jeg jo lige klogere. og fejlen er rettet på det jeg har liggende på min com. og så ved jeg det lige til en anden gang :-)

0

Menuen ser således ud:

Velkomstdrink : Asti

Forret : Røget laks på salat med spinat dressing

Hovedret: Rosa stegt oksefilet med grøntsags sauter, kartoffelkage, grønne asparges og sause.

Natmad er biksemad

Jeg vil så bage cupcakes til dessert som også skal være vores bryllupskage, men mangler bare en god opskrift så hvis I har en der kunne egne sig så sig endelig til

Edited by sally24
0

Annonce ♥

Vi har valgt at vi skal holde festen på Hoed kro. Den ligger ca. 20 min fra hvor vi bor, og er simpelthen så hyggeligt et sted. Vi var derude i dag og snakke med dem.

Vi kan få velkomstdrin, forret, hovedret, natmad, kaffe med småkager og drikkevarer ad libitum til 490 kr kuverten og så skal vi ikke tænke på noget som helst selv.

Dog skal vi selv stå for desserten, som skal være bryllupskagen, men vi har snakket om at lave cupcakes. Skal bare have fundet en god opskrift.

Menuen ser således ud:

Velkomstdrink : Asti

Forret : Røget laks på salat med spinat dressing

Hovedret: Rosa stegt oksefilet med grøntsags sauter, kartoffelkage, grønne asparges og sause.

Natmad er biksemad

Vi var egentlig ret så enige så det var dejligt nok.

Der er lige et link til stedet her http://www.hoedkro.dk

Edited by sally24
0

du har glemt at smide et link ind og self kan man få lov til at ombestemme sig thumbsupsmileyanim.gif

Og er du helt åndsvag du skriver med en stor skrifttype, haha

Så skulle linket virke :-)

Ja jeg ved det.jeg synes den her skrift er for lille, så ville da lige overdrive lidt med stor skrift. så kan man da se det :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Har ikke været herinde længe da der er noget andet der fylder mere.

Er blevet gravid :biggrin:

Og her termin sådan at vi kan ske at skulle giftes når den lille fylder et år. Men vi vælger alligevel at holde fast i brylluppet.

Men osse her er der nogle ændringer i forhold til de første vi havde.

Forsamlingshuset bliver som tidligere nævnt det i Taastrup.

Men osse maden ændre vi. Min svigermor havde set et tilbud fra Kokken og jomfruen og hun havde kun godt at sige om dem. Så det er dem vi vælger i stedet for. Der er lidt mere med hos dem end vi ville få det andet sted. Dog vil jeg ikke have dessert fra dem da jeg ønsker bryllupskage til dessert og det kan de ikke tilbyde.

0

Men osse maden ændre vi. Min svigermor havde set et tilbud fra Kokken og jomfruen og hun havde kun godt at sige om dem. Så det er dem vi vælger i stedet for. Der er lidt mere med hos dem end vi ville få det andet sted.

Nu kender jeg ikke Lottes Mad som I først havde valgt men for at sige det ærligt så skal det være meget på det jævne for ikke at kunne hamle med K&M. Ikke et ondt ord om K&M's mad i forhold til prisen men nu siger det egentlig meget rammende selv: Der er lidt mere der. For det er masseproduceret mad der laves af studerende. Kvantitet fremfor kvalitet. Fordi det er stordrift hvorimod man kan have en formodning om at den anden er så lille en leverandør at vi taler om en mere individuelt og specialtilpasset løsning. Derudover har jeg set alt for mange episoder hvor de har glemt noget etc. (kan også have noget med afdelingerne at gøre) for jo der er da folk der har brugt K&M til bryllupsfester og folk er blevet mætte. Men lad være med at sæt forventningerne for højt. Nu så jeg lige det var oppe ved Ebeltoft. Der må da være tonsevis af små lokale cateringfirmaer på de kanter.

0

Annonce ♥

Men osse maden ændre vi. Min svigermor havde set et tilbud fra Kokken og jomfruen og hun havde kun godt at sige om dem. Så det er dem vi vælger i stedet for. Der er lidt mere med hos dem end vi ville få det andet sted.

Nu kender jeg ikke Lottes Mad som I først havde valgt men for at sige det ærligt så skal det være meget på det jævne for ikke at kunne hamle med K&M. Ikke et ondt ord om K&M's mad i forhold til prisen men nu siger det egentlig meget rammende selv: Der er lidt mere der. For det er masseproduceret mad der laves af studerende. Kvantitet fremfor kvalitet. Fordi det er stordrift hvorimod man kan have en formodning om at den anden er så lille en leverandør at vi taler om en mere individuelt og specialtilpasset løsning. Derudover har jeg set alt for mange episoder hvor de har glemt noget etc. (kan også have noget med afdelingerne at gøre) for jo der er da folk der har brugt K&M til bryllupsfester og folk er blevet mætte. Men lad være med at sæt forventningerne for højt. Nu så jeg lige det var oppe ved Ebeltoft. Der må da være tonsevis af små lokale cateringfirmaer på de kanter.

Der er sikkert mange små cateringsfirmaer her i nærheden, men desværre ved de også hvad de vil have for det, og det kan vores budget ikke klare. Lottes mad skulle være rigtig godt, og meget sundt. Min kæreste har været til en fødselsdag hvor de fik derfra. Og det smagte super godt.

Grunden til at vi nu vælger K&J er at min svigermor har fået derfra tre gange til store fester og de har kun været tilfredse, og så synes hun for vores skyld at det heller ikke skal være for dyrt. Og det var en super løsning de har.

Ja som du nævner er det jo nok masse produceret, men det kan jeg godt leve med. Jeg ved at vores familier mere tænker på festen end maden.

0

Har fundet kjolen. Jeg holder jævnligt øje med lillys hjemmeside. Og min kjole er nu sat ned til 1000 kr på nettet.

Har sådan lyst til at bestille den.

Har ikke pengene, men kæresten er ved at se hvad vi kan finde ud af.

Ikke nok med det, så er jeg i tvivl med hensyn til str.

For jeg vil når vi skal giftes have født et barn. Når den lille kommer er der et år til dagen, så jeg burde kunne tabe mig, men jeg kan jo ikke vide hvilke steder jeg vil tabe mig på.

Så skal kjolen bestilles lidt større end min str eller bare i min str??

Edited by sally24
0

Det er svært at sige - altså jeg har hver gang (altså alle 3 gange) gået tilbage til min gamle størrelse og vægt - dog er jeg blevet en smule mere rund om hofterne.

Ja det er jo det. Jeg vejer lige lidt for meget, og vil rigtig gerne tabe mig inden vi skal giftes. Har her i starten tabt mig 6 kg fordi jeg har lidt af kvalme og været syg. Det er svært om man vil tabe sig det man ønsker. Jeg ved bare jeg vil tabe mig inden brylluppet.

0