tanja_allen

Tanja & Rasmus 15.06.13 [GIFT! Og alt var perfekt :) sneak peak]

354 posts in this topic

Annonce ♥

Det nye sted!!!

Jeg har været så modig at reservere Hald Sø Lejren da jeg kunne se at alle weekenderne efterhånden var booket op i 2013.. Det er en spejderlejr med super gode faciliteter, bl.a. overnatningsmulighed for 76 mennesker, fordelt på 1-2-4-5 og 6 mandsværelser (og altså ikke i en kæmpe sovesal)

Stedet er lidt dyrt :td: (10.300 kr. for fredag kl 18 til søndag kl 14) Men! Vi overvejer at lade gæsterne spæde lidt til - og lade overnatning koste 100 kr. pr næse. Det er ikke dyrt - og det er en hjælp til at vi har råd til at leje et sted hvor alle kan sove - og et tilskud til fælles morgenmad dagen efter.. Er man uenig i at det er en god ide, kan man jo bare lade være med at overnatte..

Er det fair? En overnatning på vandrerhjem ville koste minimum det dobbelte - og det gør en taxa hjem i øvrigt også..

Vi kunne naturligvis bare have valgt et forsamlingshus og spare de penge - men så havde der INGEN overnatningsmuligheder været..

Lidt billeder fra stedet.. min største bekymring er om der er plads til 60 personer + musik i spisesalen. Men der KAN jo dækkes op til 80 - så - mon ikke det går?

Her er hovedhuset set ude fra vejen..

post-53030-0-17818200-1344016825.png

Og hovedhuset inkl. den længe hvor der er hall og den ene halvdel af soverummene set fra haven om aftenen :loveboard:

post-53030-0-41483500-1344016863.png

Og et billede af spisesalen, som jeg tænker kunne blive rigtig fin med rispapirslamper fra loftet.. eller??

post-53030-0-66024100-1344016933.png

Edited by tanja_allen
0

Sikke et fint sted, og jeg syntes det er fint at betale 100 kr pr. næse for overnatning, og kan faktisk godt forstå i gøre det på den måde :7himmel:

Jeg tror helt bestemt der godt kan være 80 personer, når der kan dækkes op til det antal personer :loveshower:

Du kan pynte det lige så fint som du har lyst til :wink:

0

Sikke et fint sted, og jeg syntes det er fint at betale 100 kr pr. næse for overnatning, og kan faktisk godt forstå i gøre det på den måde :7himmel:

Jeg tror helt bestemt der godt kan være 80 personer, når der kan dækkes op til det antal personer :loveshower:

Tak :) det er SÅ svært det der med at "Kræve" penge af sine gæster - men - det havde "vi" jo også gjort hvis det havde været på et hotel eller et vandrerhjem.. så skal bare lige vænne mig til tanken :blush:

Og tak for tillykker :D ja det har været en længe ventet graviditet så vi er ABSOLUT glade :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Tak :) det er SÅ svært det der med at "Kræve" penge af sine gæster - men - det havde "vi" jo også gjort hvis det havde været på et hotel eller et vandrerhjem.. så skal bare lige vænne mig til tanken :blush:

Og tak for tillykker :D ja det har været en længe ventet graviditet så vi er ABSOLUT glade :cheerleader3:

Ja, kan godt forstå du syntes det er svært, men syntes dælme 100 kr. er fint når det med morgenmad, det gøre mange kan slappe mere af og nyde jeres fest noget mere :loveshower:

Så kunne det jo ikke være meget bedre, når graviditeten :loveshower: har været ønsket længe. Det hjalp nok at tankerne måske gik mere på bryllup end på baby :a1221:

0

Bubsi: Ja et eller andet har ihvertfald virket :) Nu må jeg så bare prøve at enten få hende ud inden jul eller holde hende derinde til efter jul :huh: Terminen er d. 19/12 :unsure:

Anna: ja der er så smukt ved søen :heart: Kender du noget til spejderlejren? Man kan ikke få den fremvist... det stresser mig lidt :angry:

Jeg hankede op i Rasmus her til aften og fik lagt et foreløbigt budget og lavet en gæsteliste.. 81 personer :o Det løber op! Og det betyder også - hvis alle kommer - at vi er nødt til at leje et telt og slå op derude, for SÅ mange er der alligevel ikke plads til i huset...

Det er så lige 10.000 ekstra oven i budgettet, der pt. rammer de 80.000 kr.. Og jeg synes endda ikke det er fancy - er gået på kompromis med en del faktisk.. Men okay - når de 20.000 så er for lokaler og telt.. så løber det jo op

Edited by tanja_allen
0

Foreløbigt budget:

Mad:

Kagebord og kaffe om eftermiddagen efter kirke: 500 kr. (får svigerfar til at bage nogle kager - så skal bare købe småkager og kaffe)

Forret: ingen

Hovedret: Helstegt pattegris med div. tilbehør. 140 kr. pr kuvert. 81 kuverter. 11.340 kr

Dessert: Softicemaskine med diverse toppings og saucer: 2000 (anslået - ret mig gerne)

Kaffe og kage efter spisning: 500 kr.

Natmad: Lav selv hotdog, 30 kr. pr kuvert, bestiller til 70 kuverter, da alle de "gamle" er gået i seng inden natmaden.. 2100

Diverse snacks derefter: 500 kr.

Mad i alt: 16.940

Drikkevarer

Beregnet 6 fadøl pr mand og rundet lidt op: 7 fustager + leje af fadølsanlæg: 4550

Beregnet 7 sodavand pr mand: 24 kasser (3 for 150 kr): 1200

Diverse spiritus 15 flasker (skal have en bar): 1500

Alkohol-sodavand: 1000

Vin: leveres af min far

Plastikkrus og pynt til drinks: 500

Drikkevarer i alt 8750

Tøj:

Min kjole og skørt: er købt

Sko til mig; max 500

Diverse smykker og hårpynt: 500

Make-up og hår (inkl til min mor og søster): 2.000

Tøj til Rasmus; 4000

Tøj til vores søn og datter: 1000

Sko til Rasmus: 500

Tøj i alt: 8500

"Resten"

Lokaleleje: 10.300

Brudekaret/amerikanerbil: Max. 3.000 - håber det kan gøres billigere

Ringe; ?? Har ikke besluttet om vi skal have nye

Bryllupskage: håber det kan gøres for 3.000 kr.

Serveringspersonale: Pas! Hvad koster den slags? 8 timer, 2 mand.. håber 3.000 kan gøre det

Diverse pynt: max 7.500

Invitationer: 1.000 kr.

Brudebuket: MAX 2.000

Fotograf; 6.500

Musik: ?? pas - aner ikke hvad de koster endnu

Resten i alt: 36.300

Samlet pris eksklusiv ringe, musik og evt telt: 70.490 kr.

Uff.. vi får 15.000 kr. af mine forældre - så er vi nede på 55.000 kr. Med uforudsete ting, musik og telt ender vi nok tilbage på de 70.000 kr..

0

Annonce ♥

Jeg syntes faktisk ikke det lyder dyrt. Du vil slet ikke vide hvad tilsvarende ville have kostet på eksempelvis Sonnerupgaard men man kan roligt gange med 3. :)

At bonne gæsterne 100 k. pr. næse syntes jeg er helt i orden. Det eneste men jeg kunne have er at det ser ud som at de 10.600 kr. er for alt og altså inkl. overnatning. Så svarer det vel egentlig til at I får en nettoudgift på 2.600 DKK hvilket må siges at være meget lavt og at gæsterne derved er med til at betale for lejen.

Og så må vi håbe at I snart finder ud af hvad musikken koster. :)

0

Diskobil: tak for dit svar og din besked :) der er jo god tid til, så på den måde haster det ikke.. Det er bare rart sådan ca at vide prislejet :)

Hvis vi bliver 80 skal vi leje et telt - så så er det "kun" til overnatning, vi lejer spejderhytten.. Og overnatter alle, betaler vi ca 1/4 af prisen selv (forbrug at strøm vand og varme samt rengøring kommer oveni)

Bliver vi "kun" 60 kan vi være i huset og skal ikke leje telt - men så betaler vi så også lidt over 4000 for lokalerne - er det ikke sådan i stil med forsamlingshus priser?

Jeg tror vi er kommet frem til, at hvis nogle ikke vil betale, så kan de jo bare tage hjem :)

Fotografen er reserveret nu :) så mangler vi kun kirken..

0

Tillykke tillykke!

Undrede mig også over hvor du blev af (o; Og pludselig var du tilbage - med 2013 bryllup!

Vi er også kun dertil hvor vi har lavet gæsteliste og budget, samt booket rådhus - næste skridt er at feststedet skal bookes og bådturen arrangeres.

Flot sted i har fundet. Spændende at se hvor mange der kommer.

Vi hænger også lidt imellem at bruge den plads der nu er eller leje et telt med mere plads. Svært at arrrange alt andet når det ikke er på plads.

0

I er lidt priviligeret derovre :rolleyes: Selvom 4.000 kr. er mange penge så er det faktisk billigt med tanke på hvad mange andre betaler men med en lille ny bebs ved man jo godt hvordan man skal bruge sine penge :) Telt og gulv er derimod ikke billigt. Men du har en post i budgettet der hedder diverse pynt på ca. 7+000 kr. (max). Er den post ikke sat lidt højt. Selvom der kan laves meget udsmykning af lokalerne så vil jeg da næsten tro at det kan gøres betydeligt billigere med lidt kreative evner. Jeg ville iøvrigt heller ikke følge mig sikker på de "gamle" og natmaden. Ofte er mange med hele vejen. Særligt når det er med overnatning men det er nok meget realistisk med et mandefald på 10 personer.

0

Annonce ♥

Tillykke tillykke!

Undrede mig også over hvor du blev af (o; Og pludselig var du tilbage - med 2013 bryllup!

Vi er også kun dertil hvor vi har lavet gæsteliste og budget, samt booket rådhus - næste skridt er at feststedet skal bookes og bådturen arrangeres.

Flot sted i har fundet. Spændende at se hvor mange der kommer.

Vi hænger også lidt imellem at bruge den plads der nu er eller leje et telt med mere plads. Svært at arrrange alt andet når det ikke er på plads.

Mange tak :kiss: Og ja - det er super svært med "alt det andet" når det ikke er fastlagt hvor meget plads man har/vil have/skal bruge.. tror dog vi ender med telt uanset hvor mange vi bliver.. simpelthen fordi jeg synes det er pænere :blush:

I er lidt priviligeret derovre :rolleyes: Selvom 4.000 kr. er mange penge så er det faktisk billigt med tanke på hvad mange andre betaler men med en lille ny bebs ved man jo godt hvordan man skal bruge sine penge :) Telt og gulv er derimod ikke billigt. Men du har en post i budgettet der hedder diverse pynt på ca. 7+000 kr. (max). Er den post ikke sat lidt højt. Selvom der kan laves meget udsmykning af lokalerne så vil jeg da næsten tro at det kan gøres betydeligt billigere med lidt kreative evner. Jeg ville iøvrigt heller ikke følge mig sikker på de "gamle" og natmaden. Ofte er mange med hele vejen. Særligt når det er med overnatning men det er nok meget realistisk med et mandefald på 10 personer.

Jeg synes eddersparkme 4.000 er mange penge for et forsamlingshus :huh: dem jeg har kigget på har kostet det halve.. så lidt fordel er der da ved at bo på Lars Tyndskids mark :biggrin:

Jeg havde oprindeligt et budget på 5.000 til pynt og diverse - men kæresten mente bestemt det var for lidt.. så rundede lidt op.. Kreative evner ejer jeg desværre ikke :(

10 måneders milepælen er passeret :loveshower: Vi "fejrede" det med at Rasmus fik en ny ring, da han havde tabt den gamle forlovelsesring :angry:

0

Invitationer - igen igen

Vi brugte aftenen i går på at klippe invitationer - og fik lavet en prototype.. er selv ret godt tilfreds med resultatet.. Nu skal jeg så bare have fundet sådan nogle blomsterting der IKKE koster 6 kr stykket :pokey:

Men farvetemaet bliver lime og hot pink :loveflag:

post-53030-0-74081500-1345187220.jpg

1

Shit.. giga billede - sorry :blush:

Og så kom jeg endelig igennem til præsten i går - vi kan sagtens blive gift d. 15/6 - der er bare den hage, at præsten selv OGSÅ skal giftes den dag :blink: Og hun kunne ikke blive enig med sig selv om, hvem af os der fik lov til at bestemme tidspunktet vi ville vies først.. "Normalt er det den, der først har bestilt vielsen, men jeg er jo nok lidt inhabil" - ja tak - så nu må vi se hvad hun kommer frem til.. ellers må det blive en anden kirke.

0

Tillykke med graviditeten :loveshower:

Synes det lyder rimeligt at lade gæster give 100 for overnatning og morgenmad. Vores gæster skulle også selv betale for overnatning på stedet, og 100 kr er bestemt rimeligt! Hvis man selv skal ud og finde bliver det jo hurtigt noget dyrere.

Fine invitationer :)

Spændende hvad I finder ud af mht tidspunktet i kirken - jo ikke lige hver dag den "forhindring" kommer op :o:lol:

Edited by louisevibe
0

Annonce ♥

Uha - jeg er næsten helt flov over at komme herind og opdaterer.. stedet er ændret IGEN!!!

Hald sø lejr løb op i mange penge bare for stedet.. og det blev vi enige om, vi egentlig ikke gad.

Leje af stedet fra fredag morgen til søndag: 13.000 (ellers kunne vi få det fredag kl 18 :td: Som om jeg har brug for at skulle nå ALT på 4-5 timer dagen før dagen

Depositum (til at dække ødelagt græsplæne mv som vi så nok helt sikkert ikke ville få igen) 5000

Leje af telt: 10.000

Leje af duge, ekstra borde, stole, service 5-6.000

Altså på den dyre side af 30.000 - bare for et TELT! og et sted hvor folk kan sove..

Så - Rebild Bakkers vandrehjem kom i spil igen.. De skal have 7.400 for telt inkl. gulv, borde, stole, lyse, service, terrassevarmer, opstilling og nedtagning. (og moms - selvom det er i nordjylland)

SMAK! 25.000 kr. sparet.. dejligt! Og så kan folk leje værelser deroppe hvis de har lyst, eller leje et værelse på Comwell - eller lade helt være.. vi har reserveret hele vandrehjemmet indtil videre og så må vi bare have en tidlig SU dato så vi ikke blokerer værelser der ikke skal bruges.

0

Og så er næste DIY projekt skudt igang. Min søster (og brudepige) viste mig nogle fiiiine fyrfadsstager sidst jeg så hende.. så dem skal jeg igang med at lave. Vi lavede een sammen (den på billedet) - og jeg kan så ikke blive enig med mig selv om, om der skal stå en ved hver kuvert, eller om der bare skal stå 5 rundt om center-pynten på hvert runde bord.. men der er købt 24.000 hvide perler - og med 8+ måneder igen, bør vi nok kunne nå det.. har lige sat 4 mere i ovnen - de tog et lille kvarter at lave.

post-53030-0-78200900-1346762506.jpg

Synes bare de er så fine når mørket falder på :cheerleader3: (Og så ligner de skørtet på min kjole lidt :heart: )

post-53030-0-85800000-1346762491.jpg

Edited by tanja_allen
0

Næste DIY projekt (det haster lidt mere) er gæstebogen.. Jeg er helt forelsket i ideen med at gæsterne skal svare på ting om brudeparret/skrive ting til brudeparret i stil med "hvor skal brudeparret tage hen på deres 1 års bryllupsdag" og "Hvilken sjov historie har du om brudeparret"

Så jeg har købt et gavekort til en fotobog via MyDeal. Den skal så fyldes med små bokse der kan skrives i, og billeder af Rasmus og jeg. Jeg er lidt i tvivl om om det kun skal være billeder fra "vores" tid eller om det også skal være børnebilleder.. ingen af os var specielt kønne som børn, og det er jo ikke meningen at det skal være SÅ underholdende at kigge i bogen, men omvendt kunne det vel være meget hyggeligt at kigge i..

Fristen for tilbuddet er 1/12 - så det stresser mig lidt.. Tid er ikke i overflod med et fuldtidsjob og en 2- snart 3årig knægt.. Når han er lagt i seng, er jeg FÆRDIG!

0

Annonce ♥

Åh for pokker.. Så får jeg en mail idag fra vesthimmerlands golf og spa.

Om vi skal mødes i næste uge og få de sidste detaljer på plads?

Øhhhhh.... Vi har ikke aftalt noget helt fast. De aner ikke hvor mange gæster der kommer og hvor mange der skal overnatte. Vi har ikke talt sammen siden november sidste år. Jeg er sikker på at vi ikke har en endelig aftale. Men de tror at vi skal giftes næste weekend

Selv HVIS vi skulle synes jeg det er lidt sent at tale om de sidste detaljer?!

Anywho - nu har jeg MEGA ondt i maven over om vi også skal til at finde penge til DEM for et bryllup vi ikke skal holde :(

0

Nå - jeg har ikke hørt mere fra Himmerlands golf halløj så går ud fra, vi ikke skal betale noget til dem.

Præsten har jeg så HELLER ikke hørt noget fra endnu :( det er en måned siden jeg ringede for at høre med dato og tidspunkt. Jeg har ringet 5 gange siden og lagt besked på hendes svarer om at jeg gerne vil vide hvor vi står. Og sendt 2 mails. Synes det er belastende :(

Skal op og se vandrehjemmet i weekenden - DET er jeg spændt på!!!

Og har omrokeret vores økonomi så budgettet nu giver plads til 90.000 (og pt ser det ud til at det kommer til at koste 65.000) så der er luft til påhit :) dejligt!!!

Og så er det lidt syret at vide at om PRÆCIS 3 måneder (onsdag d 12/12) sidder jeg og h2b med vores helt nyfødte datter i armene.

0

Hvor irriterende ikke at få svar fra præsten. Det er da så frustrerende!!

Spændende med vandrehjemmet! Håber at alt er som du håber og ønsker det.

Det er da slet ikke dårligt med en omgang omrokering i økonomien. Altid godt at have lidt ekstra.

Kun tre måneder igen? Og alt går som det skal?

0

Vi lurede faktisk også lidt på rebild bakkers vandrehjem i starten, for på hjemmesiden var der smukke billeder af et bryllup som havde været hold der. Håber at i finder ud af at det er lige stedet for jer, når i får set på det i weekenden.

0