tanja_allen

Tanja & Rasmus 15.06.13 [GIFT! Og alt var perfekt :) sneak peak]

354 posts in this topic

: ja det det er skønt med lidt ekstra - kender jeg os ret får de ekstra penge dog nok hurtigt ben at gå på :)

Og indtil videre går alt som det skal med baby - jeg har tabt 3 op til denne graviditet så tror ikke endeligt på noget før jeg står med hende i mine arme - men hun gør opmærksom på sig selv hver dag (og nat) så indtil videre er alt godt :)

Om præsten har ferie: så tænker jeg at det var en ide for hende at indtale en besked på svareren om hvornår hun er retur og hvem der er afløser - det KUNNE jo have været akut (fx dødsfald eller familie krise hvor man har brug for en at tale med)

Men! Sendte en meget tydelig mail om at nu måtte hun komme ind i kampen og fik svar tilbage at hun gerne lige ville have indtil midten af næste uge til at tænke over om vi må få kl 13:30 o_O

Jeg synes altså ikke det er professionelt.

Lyng: hvad fik jer til at vælge vandrehjemmet fra?

Vi var deroppe i dag. Førstehåndsindtrykket var sådan lidt.... Ehhhh.... Ja... Uimponeret.

Vi havde nok forventet at det lå i naturen. Men det ligger lige ud til hovedgaden. Og det bliver nok også lidt klemt med telt. Og der er umiddelbart kun 5 p pladser

Men da vi først fik snakket med Vivi og set værelserne osv kom der bare ro på. Hun har prøvet det mange gange før, og de står for alt! Værelserne er super, og for dem med fine fornemmelser ligger comwell på den anden side af vejen

Hun spærrer hele vandrehjemmet af kun til os. Vi må feste til den lyse morgen.

Og så er omgivelserne bare fantastiske!!

Så jeg tror vi er enige om at det er der det bliver :)

Dejligt!!!

0

Annonce ♥

Oh no!!! Mega dilemma!! Har lige fået denne mail fra vandrehjemmet:

Hej Tanja

Dejligt at høre at I kommer hertil Rebild for at holde jeres bryllup d. 15.juni  - det glæder vi os til :-)

Vivi fortæller mig her til morgen, at præsten i den kirke I har bestemt I skal vies i, også skal giftes samme dag -det afstedkom en ide....

Hvis I er interesseret og at I har det sådan, at det ikke nødvendigvis skal være et kirkebryllup, så vil jeg gerne komme med et par forslag til jer om andre spændende steder, hvor en vielse kan finde sted her på vores egn. Det bliver dog ikke en præst der foretter vielsen, men vores borgmester eller viceborgmester i Rebild Kommune.

Det kunne f.eks. være i Thingbæk Kalkminer, som er beliggende ved foden af Rebild Bakker.

Det er et underjordisk skulpturmuseum, hvor minerne bliver oplyst af tusindevis af levende lys, smuk korsang under hvælvingerne eller liflige toner fra en guitar, violin eller fløjte -alt efter hvad man kunne tænke sig.

Så kunne der være et bord med hvide duge og kandelabre, hvor der kunne stå en velkomstdrink klar -.eller et glas med en varm drik -der er køligt i kalkminen -ca. 8 grader året rundt :-) 

Det er fantastiske kulisser til et anderledes bryllup. 

Men Tanja -vend tilbage hvis I er interesseret og synes det kunne være spændende, så hjælper jeg gerne med forslag osv.

Hold nu op det lyder fantastisk!!!! Men! Vi har på det tidspunkt en dreng på 3 1/2 og en pige på 6 måneder der skal passes i vores hjemby (kender ingen tættere på Rebild) og det er 1 times kørsel fra vielsen :(

Er i syv sind - ved ikke om man/vi kan tillade sig at bede sønnens dagplejemor der skal passe dem køre til Rebild (og overvære vielsen hvis hun vil naturligvis) og tage ungerne med hjem?

0

Og så er næste DIY projekt skudt igang. Min søster (og brudepige) viste mig nogle fiiiine fyrfadsstager sidst jeg så hende.. så dem skal jeg igang med at lave. Vi lavede een sammen (den på billedet) - og jeg kan så ikke blive enig med mig selv om, om der skal stå en ved hver kuvert, eller om der bare skal stå 5 rundt om center-pynten på hvert runde bord.. men der er købt 24.000 hvide perler - og med 8+ måneder igen, bør vi nok kunne nå det.. har lige sat 4 mere i ovnen - de tog et lille kvarter at lave. post-53030-0-78200900-1346762506.jpg Synes bare de er så fine når mørket falder på :cheerleader3: (Og så ligner de skørtet på min kjole lidt :heart: ) post-53030-0-85800000-1346762491.jpg

Hvor er de søde de lysestager, hvordan har du lavet dem?

0

Oh no!!! Mega dilemma!! Har lige fået denne mail fra vandrehjemmet:

Hej Tanja

Dejligt at høre at I kommer hertil Rebild for at holde jeres bryllup d. 15.juni - det glæder vi os til :-)

Vivi fortæller mig her til morgen, at præsten i den kirke I har bestemt I skal vies i, også skal giftes samme dag -det afstedkom en ide....

Hvis I er interesseret og at I har det sådan, at det ikke nødvendigvis skal være et kirkebryllup, så vil jeg gerne komme med et par forslag til jer om andre spændende steder, hvor en vielse kan finde sted her på vores egn. Det bliver dog ikke en præst der foretter vielsen, men vores borgmester eller viceborgmester i Rebild Kommune.

Det kunne f.eks. være i Thingbæk Kalkminer, som er beliggende ved foden af Rebild Bakker.

Det er et underjordisk skulpturmuseum, hvor minerne bliver oplyst af tusindevis af levende lys, smuk korsang under hvælvingerne eller liflige toner fra en guitar, violin eller fløjte -alt efter hvad man kunne tænke sig.

Så kunne der være et bord med hvide duge og kandelabre, hvor der kunne stå en velkomstdrink klar -.eller et glas med en varm drik -der er køligt i kalkminen -ca. 8 grader året rundt :-)

Det er fantastiske kulisser til et anderledes bryllup.

Men Tanja -vend tilbage hvis I er interesseret og synes det kunne være spændende, så hjælper jeg gerne med forslag osv.

Hold nu op det lyder fantastisk!!!! Men! Vi har på det tidspunkt en dreng på 3 1/2 og en pige på 6 måneder der skal passes i vores hjemby (kender ingen tættere på Rebild) og det er 1 times kørsel fra vielsen :(

Er i syv sind - ved ikke om man/vi kan tillade sig at bede sønnens dagplejemor der skal passe dem køre til Rebild (og overvære vielsen hvis hun vil naturligvis) og tage ungerne med hjem?

Man kan sådan set ikke sige at vi valgte vandrehjemmet fra, der dukkede bare en anden mulighed op som vi valgte til. Vi nåede aldrig til at kontakte vandrehjemmet inden vi fandt det andet og vi vidste derfor ikke at de havde telt osv. Grunden til at vi aldrig kom videre var nok at vi toede at man skulle ud og leje en del ting ved siden af, så det ville blive ret dyrt. Plus at vi måske synes at vores bryllupsdag er lidt for sent på året til et teltbryllup.

Vielses muligheden vandrehjemmet foreslår lydder utrolig smuk, det ville jeg da helt klart overveje, hvis ikke kirken havde betydning for mig. Men vil det ikke være muligt for jer at blive gift i den kirke i havde forestillet jer, pga. præstens bryllup?? Er det derfor præsten er så langsom til at svarre på dine mails??

0

Annonce ♥

Som præstedatter må jeg sige, at det nok kan blive lidt en udfordring at få kirken den dag, hvor den stedseværende præst også skal giftes. For lur mig, om ikke hun skal giftes i samme kirke og så bliver den garanteret "lukket til privat brug". Ja, det kan man godt, så intet usædvanligt i det :)

Men måske I kan få kirken efter hendes eget bryllup, men så skal I jo ikke regne med, at det er kirkens egen betjening, der er der, for de er sikkert med til præstens bryllup... MEN!!! Det bør ikke blive jeres udgift at få organist/sanger/præst.

0

Lyseholderne: jamen alm atelier kaffekopper smurt med RIGELIGT SMØR og så alm perler i - og i en ovn indtil de smelter (210 grader alm varme)

Mht at blive gift i egen kirke: jeg opfatter ikke at det er et problem at blive gift den dag - problemet virker til at være at hun ikke kan bestemme sig til hvornår på dagen hun gerne selv vil giftes. Og at vi derfor må vente med at få et tidspunkt indtil hun er blevet enig med sig selv om, hvornår det passer hende..

Det med personale har hun intet nævnt om - andet end at det jo så bliver en anden præst da hun har fri den dag - og det passer os fint for vi kan ikke døje hende..

Den eneste grund til at den kirke er i vores overvejelser er, at det er i vores by og at børnene derfor kun skal fragtes 5 minutter efter vielsen for at komme om til der hvor de skal passes efterfølgende. Imod en time hvis vi vælger kalkminen...

0

Det er da lidt pudsigt med præsten der også skal giftes den dag. Men hun bør da ikke holde jer hen på den måde. Normalt er det jo først til mølle princippet. Det burde jo også gælde for hende. Fair nok hun har førsteret når hun selv er præst i kirken, men når der er folk der vil til, må hun da beslutte sig eller lade jer få det tidspunkt i ønsker.

0

Annonce ♥

Det er da lidt pudsigt med præsten der også skal giftes den dag. Men hun bør da ikke holde jer hen på den måde. Normalt er det jo først til mølle princippet. Det burde jo også gælde for hende. Fair nok hun har førsteret når hun selv er præst i kirken, men når der er folk der vil til, må hun da beslutte sig eller lade jer få det tidspunkt i ønsker.

Ja det er præcis sådan jeg tænker - og det kan da virkelig ikke tage en måned at komme frem til om man vil vies kl 13:30 eller ej.. Ihh..

0

Lyseholderne: jamen alm atelier kaffekopper smurt med RIGELIGT SMØR og så alm perler i - og i en ovn indtil de smelter (210 grader alm varme)

Mht at blive gift i egen kirke: jeg opfatter ikke at det er et problem at blive gift den dag - problemet virker til at være at hun ikke kan bestemme sig til hvornår på dagen hun gerne selv vil giftes. Og at vi derfor må vente med at få et tidspunkt indtil hun er blevet enig med sig selv om, hvornår det passer hende..

Det med personale har hun intet nævnt om - andet end at det jo så bliver en anden præst da hun har fri den dag - og det passer os fint for vi kan ikke døje hende..

Den eneste grund til at den kirke er i vores overvejelser er, at det er i vores by og at børnene derfor kun skal fragtes 5 minutter efter vielsen for at komme om til der hvor de skal passes efterfølgende. Imod en time hvis vi vælger kalkminen...

Så længe I er glade for at få en anden præst, så er det fint :) Men ja, det lyder lidt underligt, at hun ikke kan få smølet sig sammen til at finde ud af, hvornår på dagen hun selv vil giftes.

Hvad med pynt af kirken? Hvem står for det, I selv eller må I "tage til takke" med præstens?

0

Annonce ♥

Goldrumble: hvor er det fedt du kommenterer :) for de ting du nævner har jeg slet ikke engang tænkt over at spørge om.. Men det skal jeg have gjort for vi har med garanti slet ikke samme smag

Jamen, det er da så lidt. Jeg kender jo kirkemiljøet indefra, så jeg har en lille idé om, hvordan præster/organister/sangere/gravere/kirketjenere tænker :)

0

VIELSEN ER BESLUTTET!

Det bliver i Kalkminerne - selvom jeg er lidt nervøs ved hvad det løber op i :blink: 800 levende lys: 2000 kr. Og det koster 40 kr. pr mand at komme ind = 3300 ´(det ved jeg ikke om det koster ved en vielse dog)

Men se nu lige engang :heart:

post-53030-0-92661300-1347951465.jpg

post-53030-0-85459700-1347951484.png

Edited by tanja_allen
0

Præsten har fået en mail her til morgen (da jeg bliver sindssyg af at lægge beskeder på hendes svarer konstant) om, at hun frit kan vælge, for vi har fundet en anden løsning..

Så må vi se om vi kan få løst børne-afleverings-problematikken inden juni - mon ikke? Det mente h2b ihvertfald, så om ikke andet, så får han opgaven at løse det :)

Ahhh.... fridag!!! Love it :D vil nørde lidt bryllup i dag tror jeg, og få samlet lidt inspirationsbilleder.. det bliver jo ikke til det store med billeder herinde, når jeg som regel er på fra mobilen (møg-iPhone :td: )

0

Annonce ♥

Åh, hvor lyder det altså bare som en FANTASTISK måde at blive viet på! Kan godt nok godt forstå, I har valgt den løsning :-)

Mht børnene, så er jeg sikker på I nok skal finde en løsning, når I har til juni!

0

Åh, hvor lyder det altså bare som en FANTASTISK måde at blive viet på! Kan godt nok godt forstå, I har valgt den løsning :-)

Mht børnene, så er jeg sikker på I nok skal finde en løsning, når I har til juni!

Tusind tak :biggrin: Det er ihvertfald noget, man kommer til at huske.. at der så er 8 grader nede i minerne konstant må vi nok hellere informere folk om så de kan tage tøj på efter det :happy:

0

Tror i bliver rigtig glade for jeres valg omkrig kalkminerne, sikke et anderledes bryllup i får :loveboard:

Der durde være tid nok til at finde en løsning mht. børnene. Hvis det er dagplejemoren som skal passe dem vil hun sikkert synes at det er en fin oplevelse at være med til jeres vielse, så børnene også kan være med til det.

0

Billeder fra min inspirationsmappe - fotostorm :)

BORDE

Teltet vi lejer er desværre for småt til runde borde, så jeg skal revurdere den ide jeg havde omkring pynten på bordene.. ideer til pynt af firkantede/langborde er velkomne!

post-53030-0-38419400-1347953758.png

post-53030-0-88150500-1347953857.pngpost-53030-0-97415700-1347953871.png

Edited by tanja_allen
0

Annonce ♥

Borde - fortsat

post-53030-0-67698900-1347954095.png

Denne elsker jeg - synes det er SÅ smukt med SÅ mange lys - især når vi nu skal have lange borde

post-53030-0-63984200-1347954142.jpg

Jeg kan godt lide ideen om at lamper og løber passer sammen

post-53030-0-29566300-1347954169.png

Synes det er en lidt sød opstilling

post-53030-0-76517700-1347954223.png

Her er det ikke farverne, men aaaaaaaaaalle blomsterne jeg bare synes er :heart:

post-53030-0-68061300-1347954275.jpg

Her er det bordkortene jeg bare er helt vild med - og det vil være sådan, perlelysestagerne vil skulle stå - men ved bare ikke om det virker lige så flot på et langt bord :pokey:

0

Tror i bliver rigtig glade for jeres valg omkrig kalkminerne, sikke et anderledes bryllup i får :loveboard:

Der durde være tid nok til at finde en løsning mht. børnene. Hvis det er dagplejemoren som skal passe dem vil hun sikkert synes at det er en fin oplevelse at være med til jeres vielse, så børnene også kan være med til det.

Det tror jeg bestemt også vi gør - om det så også kommer til at koste 5-7.000 kr. Hellere det end at skulle kommunikere mere med vores præst :pokey:

Har lige fået svar fra hende;

Kære Tanja

Håber, I har fundet en god løsning. Vi ville osse gerne have vielsen kl. 14.00 og der skal jo være ca. 1½ time imellem dem, så det ville kræve en hel anden plan for jeres, hvis det var før eller efter.....

Ah hva? Så enten skulle vores vielse ligge kl. 12:30 (ikke specielt fedt når folk kommer LANGVEJS fra) eller kl. 15:30 (heller ikke specielt fedt når der så er 1 times kørsel videre til fest stedet) - og vi meldte endda ud FØRST hvornår det kunne være, og hvor fleksible vi var - og hvilke øvrige faktorer der spillede ind.. synes helt ærligt ikke det er ok at hun bare spiller "min kirke - mine regler" kortet :(

Så er bare endnu mere glad for at vi ikke skal vies i Ørum kirke nu :td:

Edited by tanja_allen
0

OPPYNTNING AF TELTET

Rasmus er ret ligeglad med oppyntning, har han klart meldt ud; bare der er helstegt pattegris og fadøl må jeg bestemme resten :blink: så JEG er sikker på at rispapirlamper bliver en del af pynten i teltet, for jeg synes bare det er SÅ fint

post-53030-0-41684100-1347954893.jpgpost-53030-0-13033800-1347954934.jpgpost-53030-0-50301000-1347954949.jpgpost-53030-0-58206800-1347954972.jpgpost-53030-0-25872000-1347954987.jpgpost-53030-0-93569800-1347954997.jpgpost-53030-0-58763200-1347955033.png

0

BRUDEBUKET

- Den står h2b fuldstændig for - men hints kan man jo godt lade falde sådan hist og her :fløjt: Han får 2 sommerfugle fra min kjole der kan indgå i buketten (de sidder på en strop der skal afmonteres, da jeg ikke vil have stropper på)

Det eneste jeg er HELT sikker på er, at jeg IKKE ønsker mig en helt rund buket af roser... Men noget med masser af farver og glæde :a1221:

post-53030-0-82569000-1347955750.jpg

post-53030-0-73276800-1347955760.png

post-53030-0-91384100-1347955774.png

0

RINGE

Der er ikke afsat ret meget i budgettet til ringe. H2b er håndværker og har derfor brug for en holdbar ring, og som ikke er alt for dyr at miste, skulle han tabe den (han har allerede mistet sin forlovelsesring een gang :angry: )

Så han er ude i noget med en helt enkel ring af tungsten.

Han har ikke besluttet sig, men stilen er noget a la disse

post-53030-0-49000900-1347956363.jpg

Prislejet for de ringe han kigger på er 4-700 kr.

Jeg er ikke til det vilde bling-bling - og vil slet ikke værdsætte en ring til 5-10.000 kr. nok. Jeg bryder mig ikke om guld, hverken hvid eller rød eller midt imellem :huh: Så sølv/titanium tror jeg jeg går efter - og så med 3-5 "sten" (igen - vil slet ikke sætte ekstra pris på at det er diamante, så det behøver det overhovedet ikke være)

Jeg har kigget lidt men har ikke fundet RINGEN endnu.. men bare for at give en ide om stilen, har jeg fundet 2 det godt kunne blive

post-53030-0-11224900-1347956262.pngpost-53030-0-73679600-1347956271.png

Prisen varierer mellem 300 og 1200 kr. for min ring, alt efter hvor mange sten der skal i osv.

Så det bør ikke blive et problem at holde sig indenfor de 2500 der er sat af.

0