tanja_allen

Tanja & Rasmus 15.06.13 [GIFT! Og alt var perfekt :) sneak peak]

354 posts in this topic

Har lige fået svar fra hende;

Kære Tanja

Håber, I har fundet en god løsning. Vi ville osse gerne have vielsen kl. 14.00 og der skal jo være ca. 1½ time imellem dem, så det ville kræve en hel anden plan for jeres, hvis det var før eller efter.....

Ah hva? Så enten skulle vores vielse ligge kl. 12:30 (ikke specielt fedt når folk kommer LANGVEJS fra) eller kl. 15:30 (heller ikke specielt fedt når der så er 1 times kørsel videre til fest stedet) - og vi meldte endda ud FØRST hvornår det kunne være, og hvor fleksible vi var - og hvilke øvrige faktorer der spillede ind.. synes helt ærligt ikke det er ok at hun bare spiller "min kirke - mine regler" kortet :(

Så er bare endnu mere glad for at vi ikke skal vies i Ørum kirke nu :td:

Jeg må så indrømme, at jeg godt kan forstå, at hun spiller "min kirke - mine regler"-kortet :wink: For præster står til rådighed 24/7/365 (i hvert fald i princippet) og noget godt skal der være ved at bo i en offentlig embedsbolig og have "sin egen" kirke.

MEN!

Når det så er sagt, så burde hun have meldt tidligere ud, at hun selv ville vies kl. 14:00, så I hurtigere kunne have fundet ud af noget andet. Det er ikke fair, at hun først melder ud nu, hvor hun ved, at det ikke konflikter med jeres bryllup.

Og så til noget helt andet:

Hvor ser det fantastisk ud i kalkminerne - det bliver da SÅ stemningsfuldt. Gad vide, hvordan akustikken er dernede? Den må være god sådan et sted :)

Edited by GoldRumble
0

Annonce ♥

Hun har selvfølgelig første"ret" til tidspunkt, men kl 14 er meget lidt fleksibelt, synes jeg - især når hun nu vidste at vi var friske på alt med start mellem 13 og 15. Men helst ikke før eller efter. Havde hun taget 13:30 eller 14:30 kunne både vi og hun få dagen til at gå op.

Men pyt!! Skal ikke have mere med hende at gøre så hun må holde sin fest som hun vil :)

Det er receptionisten på vandrehjemmet (tidl ansat i turist bureauet i rebild) der har sat alt det her i værk med kalkminerne - og hun vender tilbage med pris og program for dagen - er SÅÅÅÅ mega spændt!!! Jeg har fundet et par klip på nettet med koncerter dernede fra - og det lyder bare fantastisk :) tænker at en solist ville være mega fedt - og så et kor til at bakke hende op

Edited by tanja_allen
0

Ville lige lure din tråd og HOLD DA OP i har været meget igennem med jeres planlægning.. Men jeg synes godt nok det er endt ud med en rigtig god løsning med kalkminerne og Rebild.. Det er jo sådan et fantastisk sted deroppe.. :)

Dit kjolevalg er så SMUK. Elsker tyl og var også selv i et par kjoler af tyl men 10.000 er bare for meget for en kjole til vores budget og det der med en kina-kjole turde jeg ikke lige. Men er helt enig i at du skal have den med sommerfuglene.. den sidder så flot til dig og er så speciel på den helt fantastiske måde.. :)

Og tillykke med graviditeten.. det er jo lige om snart jeres prinsesse kommer. Jeg fik selv vores dreng passet med overnatning da han var 4 1/2 måned selvom jeg ammede så det kan sagtens lade sig gøre. Og så håber jeg at dagplejemor vil tage med op til kalkminerne for det er da også spændende for jeres dreng. :)

Er vist nødt til at følge din planlægning for det har jo været vildt spændende indtil nu.. ;)

1

Så kom jeg også forbi din tråd :) Hold da op i har været mange overvejelser igennem! Lyder helt fantastisk at blive viet i kalminerne :) Skal nok blive en helt speciel oplevelse :) Stort tillykke med graviditeten :)

1

Annonce ♥

Tak skal I have :)

Argh!! Under 5 måneder tilbage! ! Siden sidst er lillesøster kommet til verden - og jeg tror jeg har overvurderet hvor meget tid jeg har til at planlægge bryllup med sådan en lille en..

Efter pres fra et par gæster med døds angst for flagermus er brylluppet rykket tilbage i kirken.. så sortebrødre kirke er booket kl 13.

Invitationerne er ved at blive produceret. De første to er leveret. Ellers er der intet sket. Vi vil gerne købe ringe på nettet så det skal snart gøres. Derudover regner vi med at finde gommens tøj på messen i ålborg.

0

... og her til aften har vi kigget ringe.. vi er enige om at de skal være af Tungsten, da vores titanium forlovelsesringe allerede ser vildt slidte ud, og budgettet er ikke til guld.. vi ender i ca 3000 kr i alt inkl fragt og udvendig gravering for disse to

http://www.e-wedding...hhmYmGBM8.email

post-53030-0-69776100-1358539448.jpg

post-53030-0-37878700-1358539471.png

http://www.e-wedding...hhW-vKPVk.email

Jeg er ikke til bling-bling eller voldsomt mange sten. Så denne er perfekt - og så bliver der graveret Tanja & Rasmus udvendigt.Lidt i stil med det her - på min ring skal navnene så bare stå på hver sin side af stenen

post-53030-0-97098300-1358539486.jpg

Edited by tanja_allen
0

nå jeg var lige ved at skrive at jeg var SÅ misundelig over at i skulle giftes i kalkminerne og kan nu se i har ændret det?

Hvis det var mig havde jeg ikke ændret det pga gæsterne. Hvis de havde et problem måtte de stå udenfor til vi var færdige :fløjt: synes ideen var fuldstændig perfekt, især efter jeg var nede i kalkminerne et eller andet sted i jylland i oktober sidste år ( ej pinligt kan ikke huske hvad de hedder men der var 60 km gange dog var der kun åbnet for 2 km af dem ) .

Hov tænker lige at de hed mønsted kalkgruber måske...nej er ikke sikker.

Men sikke en lyd der er sådan et sted:)

Nå men i hvert fald pøj pøj med planlægningen...og forresten er det en super smuk kjole du har valgt...er helt pjattet med den:)

0

Hej :) der er flere andre grunde til at minerne bliver aflyst :-/ gæsternes melding var bare det sidste skub..

1) vi kunne ikke rigtigt vente indtil 4 måneder før med at kende tidspunktet for vielsen ifht at sende invitationer ud så folk kan nå at booke overnatning

2) logistikken med at få bragt børnene til og fra rebild for så lidt kunne bare ikke gå op

3) prisen for en halv times sceance løb op i 12.000 kr - uden stole.. det ville vi skulle leje ved siden af

Og så tror jeg, jeg ville fortryde at vi ikke valgte kirken bagefter med det der nu hører med...

0

Annonce ♥

nå ok ja så forstår jeg bedre:) ej jeg havde godt nok heller ikke givet SÅ meget for at blive gift der...synes godt nok det var dyrt:(

Ja :( 4000 for entre til gæsterne, 3500 for musik, 3500 for lidt snacks og bobler til gæsterne, 800 for levende lys - og så km penge til borgerrepræsentaten

Men det KUNNE nu have været smukt :)

0

OG Så blev (næsten) alle invitationerne færdige.. mangler 3 - der var ikke nok at det papir jeg skulle bruge i Bog&Ide så må afsted igen i morgen :pokey:

Så her er blærerække med en stor del af invitationerne - har givet 5 ud og mangler så de 3 som sagt..

post-53030-0-81829400-1358719221.jpg

Close up af de enkelte sider :

post-53030-0-55798600-1358719276.jpg

post-53030-0-63149000-1358719285.jpgpost-53030-0-50274000-1358719295.jpgpost-53030-0-18824600-1358719411.jpg

0

Og se så lige hvem der kom til os d. 12/12 - og som er "skyld" i at jeg må i selen for at kunne passe min kjole til sommer :c166: Lille Naja - så der skal også planlægges barnedåb engang i løbet af foråret.. stress :help:

post-53030-0-48099400-1358719756.jpg

2

Annonce ♥

Sko!!

Ihh... jeg er bare slet ikke en "sko-pige" - jeg har ingen hede drømme om sko - og jeg kan virkelig ikke gå i høje hæle :td:

Så hele ideen om at skulle på sko-shopping har givet mig mareridt!

Men pt er det de her, jeg overvejer - til 250 kr inkl fragt.

post-53030-0-18655700-1358723165.jpg

Jeg dur ikke til peep-toe sko - så de skal være lukkede.. og der skal være en rem over min vrist.. så alle de virkeligt pæne sko er ikke en mulighed.. zzz.. men kan fatisk godt lide disse.. de er fundet her

0

Åhh... endnu et bryllups mareridt :( de har sendt besked fra usa om at ringene er indgraveret og klar til at blive sendt. Jeg har så bedt om et billede inden de sender dem, da fragten er $60 hver vej så det vil være træls at skulle returnere dem fordi indgraveringen er forkert..

Jeg er så lige vågnet med mega ondt i maven af bekymring. Drømte at ringene var sorte, 1 cm tykke, af plastik og indgraveret på "kanten" (altså siden af ringen) med en guld farve og med forkert tekst.

Bye bye 4000 kr :(

Åha.. de må gerne snart sende de ringe

0

Kan godt forstå su gerne vil have de sko. Kig evt i min planlægningsråd, mine sko er godt npk i sølv, men der kan du se et par fra firmaet. Det er ikke den bedste kvalitet, men jeg er yderst tilfreds med dem til prisen.

Sikke da et mareridt!!! Vi må håbe på et godt billede hvor ringene ser ud præcis som det di ønsker:)

0

Annonce ♥

Jeg faldt over din tråd da jeg sad og ledte efter mad ud af huset til bryllup. Da jeg kune se du havde skrevet i en tråd og jeg så der under din profil stod 15.06.2013 i Sorte Brødre kirke - så blev jeg MEGET nysgerrig... For vi skal giftes på samme dato og i samme kirke, bare kl 14.30 i stedet for :D

Og oven i det så er jeg da vilde med de lilla sko, endte du med at købe dem?

Hvor skal I have mad fra?

0

Annonce ♥

Hmm... hvordan føles de at gå i?

Hov havde slet ikke set dit spørgsmål. Jeg synes at skoene var helt fine - jeg købte dem med en hæl på 6,25cm så der var lidt hæl, men de var stadig behagelige. Jeg skiftede dog alligevel sko sidst på aftenen, men det havde jeg sikkert gjort uanset hvilke sko jeg havde haft på;)

Har I modtaget jeres egne ringe?

0

Jeg faldt over din tråd da jeg sad og ledte efter mad ud af huset til bryllup. Da jeg kune se du havde skrevet i en tråd og jeg så der under din profil stod 15.06.2013 i Sorte Brødre kirke - så blev jeg MEGET nysgerrig... For vi skal giftes på samme dato og i samme kirke, bare kl 14.30 i stedet for :D

Og oven i det så er jeg da vilde med de lilla sko, endte du med at købe dem?

Hvor skal I have mad fra?

Ej hvor skægt :) Er du lige så panikslagen som jeg over hvor tæt det er på?? Argh.. har lige holdt barnedåb i søndags.. så nu kan vi koncentrere os om bryllup. Har fået at vide af min søster at alle weekender i april og den første weekend i maj kan vi frit råde over (ifht polterabend) så vi har TRAVLT!

Jeg endte med at købe de lilla sko - men i hvid.. traditionerne kom alligevel over mig :fløjt: de er dog ikke kommet endnu - glæder mig til de gør!

Vi får mad af en, ejeren af vandrehjemmet kender..

Jeg bliver da helt nysgerrig efter hvem du er :)

Hmm... hvordan føles de at gå i?

Hov havde slet ikke set dit spørgsmål. Jeg synes at skoene var helt fine - jeg købte dem med en hæl på 6,25cm så der var lidt hæl, men de var stadig behagelige. Jeg skiftede dog alligevel sko sidst på aftenen, men det havde jeg sikkert gjort uanset hvilke sko jeg havde haft på;)

Har I modtaget jeres egne ringe?

Jeg har "kun" bestilt den hæl der er knap 4 cm for jeg dur bare ikke til hæle - så jeg er helt vildt glad for at du skriver som du gør :loveshower:

Og ringene er kommet - ENDNU smukkere end billederne - ër bare SÅ tilfreds.. sammen med ringene kom så også en toldregning på 1200 kr :pokey:

Er egentlig kun herinde for at tjekke min to do liste.. puha.. synes der er langt igen :(

Også mht vægten.. mangler stadig 4-6 kg. og der sker bare INTET! Kjoleprøvning er d. 1/5. PANIK!!!!!! :help:

0

Og så tænker jeg hvide duge med en grøn løber og masser af blomster og hvide lys...min familie har samlet glas til mig så min søster og jeg skal igang med at spraymale dem på denne måde:

post-53030-0-00132900-1365192805.jpg

post-53030-0-23262000-1365192818.jpg

Edited by tanja_allen
0

Ej hvor skægt :) Er du lige så panikslagen som jeg over hvor tæt det er på?? Argh.. har lige holdt barnedåb i søndags.. så nu kan vi koncentrere os om bryllup. Har fået at vide af min søster at alle weekender i april og den første weekend i maj kan vi frit råde over (ifht polterabend) så vi har TRAVLT!

Jeg endte med at købe de lilla sko - men i hvid.. traditionerne kom alligevel over mig :fløjt: de er dog ikke kommet endnu - glæder mig til de gør!

Vi får mad af en, ejeren af vandrehjemmet kender..

Jeg bliver da helt nysgerrig efter hvem du er :)

Jeg har "kun" bestilt den hæl der er knap 4 cm for jeg dur bare ikke til hæle - så jeg er helt vildt glad for at du skriver som du gør :loveshower:

Og ringene er kommet - ENDNU smukkere end billederne - ër bare SÅ tilfreds.. sammen med ringene kom så også en toldregning på 1200 kr :pokey:

Er egentlig kun herinde for at tjekke min to do liste.. puha.. synes der er langt igen :(

Også mht vægten.. mangler stadig 4-6 kg. og der sker bare INTET! Kjoleprøvning er d. 1/5. PANIK!!!!!! :help:

Barnedåb og bryllup lige ovn i hinanden- så kan jeg sandelig godt forstå du får stress :)

Jeg vil da sige jeg synes der er mange hængepaartier, men nu fik vi bestilt mad den anden dag, så nu hjælper det da på det. Hvad skal I have af musik?

Jeg skal til århus og kigge på sko idag, så er spændt på om jeg finder noget, ellers vil jeg også lige se nærmere på de sko der. Kan godt være fristet af lilla, da hvid aldrig vil blive brugt igen, den nærige jyde ;)

Øvøv tolden tog ringene :(

Skal din kjole lægges op og hvis, hvem gør det så og hvad koster det?

Jeg har købt kjole ved lilly og den skrædder de anbefaler koster 700 kr, synes skisme det er mange penge oven i en dyr brudekjole....

Hehe, jeg er ikke oprindelig viborggenser, boet i Viborg siden 2006, så du kender mig nu nok ikke :D

Ihh, sikke en god ide med de lys der. har I brugt forskellige glas eller den samme slags? - den ide kunne jeg måske godt stjæle lidt ;)

Ej, er også vild med de bordkort, hvor får du dog alle de gode ideer fra ;) - jeg bruger noget fa invitationen (hjrte med navn i) til at lave bordkortet af og så køber jeg de små klemmer i panduro og sætter så fast på glasset

0