tanja_allen

Tanja & Rasmus 15.06.13 [GIFT! Og alt var perfekt :) sneak peak]

354 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da ferie .... der har du godt nok været heldig ! Den er sgu flot! Jeg så billedet først og læste det var en Kina kjole bagefter og ville jeg ALDRIG ha gættet ..... NEVER. Totalt in loooove :)

Må man spørge hvorhenne du har bestilt den ?

Edited by MariaSchmidt
0

Har lige læst din planlægning og jeg må også lige sige - at kjole nr. 1 er bare mega fed. :BKSTREET: Men kan godt se hvad du tænker med at den ene er mere rap og den anden elegant.. Skrev du ikke at den var 2 delt? Så kan du jo altid prøve den med andre corsager til! Ihh.. Jeg tænker selv at jeg skal have tylnederdel, oprindeligt bare en "alm." men synes din er rigtig fed!!!

Super lækkert at dit problem er flere kjoler du er forelsket i:)

Invitationer - ja jeg er også mest til orange (er jo pige).. Men den grønne er meget mere maskulin. Bryllupper bliver hurtigt feminine i sig selv, så måske det ikke er så tosset en farve. Bare der bliver plads til jer begge i bryllupsplanlægningen er det super.

0

Annonce ♥

Hold da ferie .... der har du godt nok været heldig ! Den er sgu flot! Jeg så billedet først og læste det var en Kina kjole bagefter og ville jeg ALDRIG ha gættet ..... NEVER. Totalt in loooove smile.gif

Må man spørge hvorhenne du har bestilt den ?

Åh det kan jeg slet ikke engang huske - men mail-adressen er vipgowns@gmail.com

Jeg så et andet sted at du hælder mest til sommerfugle-kjolen!? Må sige at den er på min top 10 over drømmekjoler EVER :rolleyes:

Hvor er du sød - jeg tror lidt det er sådan en enten-eller kjole.. enten hader man den eller også elsker jeg den.. Jeg elsker den :D

Har lige læst din planlægning og jeg må også lige sige - at kjole nr. 1 er bare mega fed. :BKSTREET: Men kan godt se hvad du tænker med at den ene er mere rap og den anden elegant.. Skrev du ikke at den var 2 delt? Så kan du jo altid prøve den med andre corsager til! Ihh.. Jeg tænker selv at jeg skal have tylnederdel, oprindeligt bare en "alm." men synes din er rigtig fed!!!

Super lækkert at dit problem er flere kjoler du er forelsket i:)

Invitationer - ja jeg er også mest til orange (er jo pige).. Men den grønne er meget mere maskulin. Bryllupper bliver hurtigt feminine i sig selv, så måske det ikke er så tosset en farve. Bare der bliver plads til jer begge i bryllupsplanlægningen er det super.

Jeg er lige så vild med corsagen som jeg er med nederdelen - så jeg tror ikke der skal laves noget om..og kan jo så også bruge corsagen bagefter :heart:

0

Nå - men - vi er helt og aldeles slået tilbage til start.. næsten.. h2b har ikke fået løn i ca 2 måneder nu. Vores bryllupsopsparing og budgetkonto er dermed bagud med 40-50.000 kr. Av i pokker.. SÅ som det ser ud nu (h2b har fået andet arbejde, hvor der efter al sandsynlighed bliver udbetalt løn :rolleyes: ) vil vi have 75.000 kr til bryllup til september næste år.

Budgettet på det bryllup vi indtil nu har haft i tankerne er landet på ca. 110.000 kr.. :unsure:

Musikken holder vi fast i - så der er allerede en fast post på 15.500 kr

Min kjole er købt. Den kostede 5.500 kr inkl underskørt

Fotografen: Enten bliver det ham vi har booket til hele dagen til 6700 eller bliver det Tina liv til kirke og location - det ændrer ikke så meget på prisen.. men er godt nok forelsket i alle de billeder hun laver.. :heart:

Alle andre poster er kastet op i luften til revurdering.. Så der er godt 50.000 kr tilbage til sted, mad, brudebuket, tøj til mand og søn, pynt, ringe, overnatning, sko, hår, make-up osv.. :unsure:

Jeg har luret på at leje telt - men det synes jeg er overraskende dyrt :blink: Og ellers er der forsamlingshuse.. finten er at familien som sagt bor 100 forskellige steder i landet, så det ville være dejligt hvis der er mulighed for overnatning i nærheden..

Hvis nogen har nogle GULD ideer så er jeg åben overfor næsten alt - vil bare helst ikke selv lave maden... :unsure:

0

Annonce ♥

Altså vores totale budget lyder på noget nær 60 - 65.000 kr., så for de sidste 50.000 er jeg sikker på i sagten kan få masser af bryllupsfest :bunny_4: ! Kjolen er jo købt billigt (og er i øvrigt helt fantastisk :loveshower: ), og så må der jo prioriteres lidt i resten. Det er bare med at komme ud og kigge på mulige feststeder og få tilbud en fra en masse cateringfirmaer, og så eller samle en masse inspiration herinde til en masse DIY - det kan man også nemt spare en masse penge på.

0

Ej noget møg..... er han kommet væk fra det nu så??

Tina liv er også fantastisk<3 hvis jeg ikke havde booket, så ville jeg også have hende...

Har i overvejet at leje en lejrskole?? Der er jo værelser til overnatning og lokale til fest??

0

Serveringspersonale, det skal også nok blive nemt, tyskland efter drikkevarer, finde et godt tilbud på maden, så er du et godt stykke af vejen :) - sig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med :)

0

Øv med den manglende løn :td::bearhug:

Men er sikker på, at I nok skal få lavet et fantastisk bryllup alligevel. Vores budget alt i alt er på 60.000 kr, og synes absolut ikke vi sparer på noget. Kan ikke huske hvor I skulle have holdt det før, men fx et forsamlingshus hvor kuvertprisen kan mindskes vil da give noget. Telt er ofte ret dyrt ja!

Men er sikker på, I nok skal klare det :hug:

0

Annonce ♥

Ej noget møg..... er han kommet væk fra det nu så??

Tina liv er også fantastisk<3 hvis jeg ikke havde booket, så ville jeg også have hende...

Har i overvejet at leje en lejrskole?? Der er jo værelser til overnatning og lokale til fest??

Ja - han stopper pr 28/11 og starter for min far = 37 timers arbejdsuge istedet for 70 :cheerleader3:

Jeg er så tæt på at booke tina.. ville ønske jeg havde 15.000 til fotograf så hun kunne være med hele dagen :balloon:

Vi har overvejet Hald Sø Lejr - hovedsageligt fordi der er værelser nok til at folk ikke skal sove sammen.. men den er booket på "vores" dag.. ulempen ved spejderlejre er, synes jeg, at det ofte er deciderede sovesale, og det ved jeg, at flere i min familie ikke synes er fedt :unsure:

Serveringspersonale, det skal også nok blive nemt, tyskland efter drikkevarer, finde et godt tilbud på maden, så er du et godt stykke af vejen :) - sig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med :)

Betina kender ihvertfald helt sikkert nogen der kan servere.. Tyskland så absolut! Maden der er vi ude i den der helstegte gris I ikke skal have.. så bliver det heller ikke meget billigere.. Og det skal jeg gøre :hug:

Øv med den manglende løn :td::bearhug:

Men er sikker på, at I nok skal få lavet et fantastisk bryllup alligevel. Vores budget alt i alt er på 60.000 kr, og synes absolut ikke vi sparer på noget. Kan ikke huske hvor I skulle have holdt det før, men fx et forsamlingshus hvor kuvertprisen kan mindskes vil da give noget. Telt er ofte ret dyrt ja!

Men er sikker på, I nok skal klare det :hug:

Mange tak :) Jamen om jeg begriber hvordan I kan holde det på så lidt?

Vi skulle/skal stadig - det er ikke afbestilt - holde festen på vesthimmerlands golf-og-country club.. hvor der er gode muligheder for at overnatte for gæsterne.. det er egentlig ikke fordi det er dyrt - vi bliver bare mange.. og min kære mor har sladret til dem der skal inviteres så jeg kan ikke så godt begynde at skære i gæstelisten :huh:

0

Revideret budget, ved leje ved Aabybro teltudlejning. De har fast-pris på totalarrangement :)

Hvidt telt med lys bund i fyrtræ eller plastik

Aflange eller runde borde samt banquet stole

Duge og servietter i lyse farver (frit valg)

Dækketallerken

Lysestager

Hvid service til enten buffet eller 3 retter s menu, kaffekop og kagetallerken

Vinglas og vandglas

Bestik

Kaffe og the kander

Opdækning af bordene(dæk selv op og spar 25 kr. pr person)

Pynt til bordene

1 glas mousserende velkomstdrink

3 retters menu eller buffet (se forslag)*

Opvask af service efter festlighederne

Kok under middagen

Vi vil så gerne have byttet 3 retters mad ud med helstegt pattegris (som de også kan levere) - jeg ved ikke endnu hvilken konsekvens det har for prisen.

Telt osv som ovenfor inkl mad: 36800

Diverse øl, vin og vand (min far vil vist give vinen - men det er jeg ikke 100% sikker på endnu) 10.000

Bryllupskage: 4.000

Ringe: max 4.000

Sko: 600

Make-up og hår: 1.000 (har fået et tilbud)

Tøj til h2b: 7.000

Tøj til sønnen: 1.000

Fotograf: 6.700

Musik: 15.500

I alt: 86600

Det er da ihvertfald bedre end 110.000 kr. Hvad har jeg glemt? jeg har med vilje ikke taget kjolen med, da den er betalt ud af penge der ikke havde med bryllupsbudgettet at gøre

0

Bryllupskage kan i godt få for 3000. vi hat tilbud på 2900 leveret.

Jeg har et link til pattegris til 130 pr kuvert.

Og fedt med nyt arbejde!!! Har i fagforening inde over med manglende løn ??

0

Bryllupskagen var bare et skud i tågen - vi skal have til 80 prs - så jeg tror ikke 3000 kan gøre det.. hvor har I fået tilbud fra?

Er det slagterstorm? Det er ham jeg har i "baghånden" men jeg er bange for, at Aabybro-teltudlejnings totalpris er ud fra at de får lov at levere maden - har skrevet og spurgt..

jeg er i øvrigt bange for at der ikke er noget at gøre med den manglende løn. Lønmodtagernes garantifond dækker den første løn der udebliver, men derefter skal man melde sig ledig på sit jobcenter. Fortsætter man med ulønnet arbejde, er det tabt - fordi man jo godt vidste at der ikke var penge at hente.. Men de er bare blevet lovet at "pengene kommer næste gang" hver eneste gang, så de har ikke meldt sig ledige.. desværre..

0

Revideret budget, ved leje ved Aabybro teltudlejning. De har fast-pris på totalarrangement :)

Hvidt telt med lys bund i fyrtræ eller plastik

Aflange eller runde borde samt banquet stole

Duge og servietter i lyse farver (frit valg)

Dækketallerken

Lysestager

Hvid service til enten buffet eller 3 retter s menu, kaffekop og kagetallerken

Vinglas og vandglas

Bestik

Kaffe og the kander

Opdækning af bordene(dæk selv op og spar 25 kr. pr person)

Pynt til bordene

1 glas mousserende velkomstdrink

3 retters menu eller buffet (se forslag)*

Opvask af service efter festlighederne

Kok under middagen

Vi vil så gerne have byttet 3 retters mad ud med helstegt pattegris (som de også kan levere) - jeg ved ikke endnu hvilken konsekvens det har for prisen.

Telt osv som ovenfor inkl mad: 36800

Diverse øl, vin og vand (min far vil vist give vinen - men det er jeg ikke 100% sikker på endnu) 10.000

Bryllupskage: 4.000

Ringe: max 4.000

Sko: 600

Make-up og hår: 1.000 (har fået et tilbud)

Tøj til h2b: 7.000

Tøj til sønnen: 1.000

Fotograf: 6.700

Musik: 15.500

I alt: 86600

Det er da ihvertfald bedre end 110.000 kr. Hvad har jeg glemt? jeg har med vilje ikke taget kjolen med, da den er betalt ud af penge der ikke havde med bryllupsbudgettet at gøre

Så kom jeg lige på comp, så kan jeg bedre svare.

Borddækning kan i spare, vi hjælper med borddækningen

Pattegris: http://www.slagterlange.dk/pages/oversigtGroups.asp?itemGroupGuid=7307 til enten 120 kr pr person eller 135 pr person

Vi har tilbud på bryllupskage i etager til 66 pers til 2950 mener jeg

Hvad med morgengave?

Brudebuket?

Undertøj?

Smykker til dig?

0