tanja_allen

Tanja & Rasmus 15.06.13 [GIFT! Og alt var perfekt :) sneak peak]

354 posts in this topic

Bryllupskagen var bare et skud i tågen - vi skal have til 80 prs - så jeg tror ikke 3000 kan gøre det.. hvor har I fået tilbud fra?

Er det slagterstorm? Det er ham jeg har i "baghånden" men jeg er bange for, at Aabybro-teltudlejnings totalpris er ud fra at de får lov at levere maden - har skrevet og spurgt..

jeg er i øvrigt bange for at der ikke er noget at gøre med den manglende løn. Lønmodtagernes garantifond dækker den første løn der udebliver, men derefter skal man melde sig ledig på sit jobcenter. Fortsætter man med ulønnet arbejde, er det tabt - fordi man jo godt vidste at der ikke var penge at hente.. Men de er bare blevet lovet at "pengene kommer næste gang" hver eneste gang, så de har ikke meldt sig ledige.. desværre..

Er i oppe på 80... Så er 4000 ikke helt af vejen.

Et tilbud jeg skal ha solgt til Bo er til 44 kr pr pers. og den lyder bare LÆKKER!!!!

Jeg har været ved alle bagerne i Viborg, men det her bud, er faktisk dyre, men fra Kjellerup.

0

Annonce ♥

De 25 kr pr kuvert er trukket fra i mit regnestykke - for jeg regner med at vi dækker op selv - og I må MEGET gerne hjælpe :)

Jeg tror (desværre) at maden skal leveres fra dem vi lejer telt af, for at vi kan få det så billigt - men hvis det ikke er tilfældet, så er linket noteret!

Nork! Vidste der var noget, jeg havde glemt..

Smykker til mig: hmm.. skal bare have et par pæne øreringe og en armlænke.. overvejer at ønske mig det i jule- og fødselsdagsgave af min kære kæreste

Brudebuket: smak - 2.000 ekstra

Morgengave: Pas.. havde faktisk håbet der blev råd til en tina liv bouduir fotografering :fløjt:

0

Smykker, morgengaver og undertøj er i øvrigt heller ikke med i 110.000 kr budgettet.. så vi er stadig godt 20.000 under prisen for den fest vi har booket nu.. det er da også noget :) og så kan det bare blive SÅ flot i et telt :a1221:

0

Ja, Lyskæder med små rislamper... Hvis vi havde holdt et sommerbryllup, var jeg helt klar på telt.

Men Tina Liv gir et tilbud hvis nu du booker hende til kirke, location OG morgengave billeder,,

0

Annonce ♥

Ja, Lyskæder med små rislamper... Hvis vi havde holdt et sommerbryllup, var jeg helt klar på telt.

Men Tina Liv gir et tilbud hvis nu du booker hende til kirke, location OG morgengave billeder,,

Nice at have en far med varme-kanon-firma - så går det nok med telt i september :-)

Tror du hun gør det, eller ved du hun gør det?

0

Men MON IKKE Tina Liv gir et tilbud hvis nu du booker hende til kirke, location OG morgengave billeder,,

Nice at have en far med varme-kanon-firma - så går det nok med telt i september :-)

Tror du hun gør det, eller ved du hun gør det?

Der manglede et mon ikke... Det kan jo være, der er vel ingen skade ved at skrive og spørge.. Men hvad så med billeder under festen??

0

Har lige læst dine sidste indlæg....og ja der er mange tanker og overvejelser at gøre sig....... :a1221:

På de egne vi bor er der rigtig mang piger der laver kager.....der er jo gået sport i de kager / cupcakes.....og de er MINDSt LIGE SÅ FLOTTE SOM HOS EN BAGER.....OG VI SKAL GIVE 1200 - 1300 KR. TIL 55 PER.

Tænker også at 7000 kr. til H2B tøj er sat højt....min H2B ønsker sig et Hugo Boss sæt.....og det er da et mærke i en ok pris....og det koster 4500 kr. - så måske i kunne være heldig at spare lidt der..... :thumbsupsmileyanim:

Men ja det er svært hvor man skal spare....og hvor dyrt de forskellige ting skal være ..... :wink:

Jeg har feks. selv sagt til min H2B at et værelse til 2500 kr. på et hotel....rager mig absolute intet....jeg kender mig selv og ved at vi vælter hjem kl. 5 om natten....og jeg GIDER simpelthen ikke betale så meget for 3 timer søvn.... :td: Men det er så forskelligt hvad man vægter..... :)

NÅ det var bare lige et par tanker..... :fløjt:

Edited by Fru. Kræmmergaard
0

Hvor mange skal I have til spisning? Jeg er overrasket over, hvor dyrt det egentlig bliver med telt, kok og mad i forhold til at bestille på restaurant.. Vi giver ca. 600 kr. pr. kuvert, inkl. alt, dvs. også vin. Nogle gange virker det som om, at det der skulle gøre det lidt billigere, egentlig gør det dyrere! :blink: Men man kan selvfølgelig også have valgt telt af andre grunde end økonomi - hvis man virkelig gerne vil holde hjemme fx... Men der tænker jeg bare, at der er andre fordele ved at holde ude, som fx oprydning dagen efter! :wink:

0

Annonce ♥

Jeg undersøgte engang for flere år tilbage, hvad leje af telt ville koste.....jeg var i chok.....10.000 kr. for telt - borde - stole - gulv - tallerkener - bestik. Så kommer maden - drikkevarer osv. oven i hatten.....så ja det er MEGA dyrt at holde telt bryllup !!!! :blink:

0

Bryllupskagen var bare et skud i tågen - vi skal have til 80 prs - så jeg tror ikke 3000 kan gøre det.. hvor har I fået tilbud fra?

Er det slagterstorm? Det er ham jeg har i "baghånden" men jeg er bange for, at Aabybro-teltudlejnings totalpris er ud fra at de får lov at levere maden - har skrevet og spurgt..

jeg er i øvrigt bange for at der ikke er noget at gøre med den manglende løn. Lønmodtagernes garantifond dækker den første løn der udebliver, men derefter skal man melde sig ledig på sit jobcenter. Fortsætter man med ulønnet arbejde, er det tabt - fordi man jo godt vidste at der ikke var penge at hente.. Men de er bare blevet lovet at "pengene kommer næste gang" hver eneste gang, så de har ikke meldt sig ledige.. desværre..

Hvad med at bestille bryllupskagen gennem en privat kagebager? Der fås den billigere end hos konditorer.

Nu er jeg godt nok fra Sjælland, men jeg skal fx. bruge kage til 100 mennesker og skal betale 3000 kroner - egentlig hed prisen 2500, men grundet mine ønsker til udseende, form og fyld blev det lidt dyrere.

Der findes mange gode kagebagere i Jylland også, som sikkert kan tilbyde dig en endnu billigere kage end den du har fundet allerede :)

0

Jeg sad lige og læste med .... at han ikke har fået løn i 2 mdr .... altså den løn går Lønmodtagernes Dyrtidsfond da ind og dækker efter noget tid ? Så pengene burde da komme til udbetaling bare på et senere tidspunkt, hvis virksomheden går konkurs ? Ellers er det jo bare at rette et krav mod dem ?

Mht telt-bryllup .... RÅ-dyrt .... inden man er færdig med at leje det hele, så kan man altså godt komme ud i nogen priser, hvor det ville ha været ligeså nemt at leje et forsamlingshus, booke noget på et hotel (hvor der også er overnatningsmuligheder) osv ....

0

Der manglede et mon ikke... Det kan jo være, der er vel ingen skade ved at skrive og spørge.. Men hvad så med billeder under festen??

Ahh.. jo måske - men pt er det slet ikke realistisk at hun skal med overhovedet :( håber på lønforhøjelse og en masse overarbejdstimer til rasmus..

Mht billeder under festen - så ville jeg lade mørkøv komme der - han er billig og tager gode billeder :)

Har lige læst dine sidste indlæg....og ja der er mange tanker og overvejelser at gøre sig....... :a1221:

På de egne vi bor er der rigtig mang piger der laver kager.....der er jo gået sport i de kager / cupcakes.....og de er MINDSt LIGE SÅ FLOTTE SOM HOS EN BAGER.....OG VI SKAL GIVE 1200 - 1300 KR. TIL 55 PER.

Tænker også at 7000 kr. til H2B tøj er sat højt....min H2B ønsker sig et Hugo Boss sæt.....og det er da et mærke i en ok pris....og det koster 4500 kr. - så måske i kunne være heldig at spare lidt der..... :thumbsupsmileyanim:

Men ja det er svært hvor man skal spare....og hvor dyrt de forskellige ting skal være ..... :wink:

Jeg har feks. selv sagt til min H2B at et værelse til 2500 kr. på et hotel....rager mig absolute intet....jeg kender mig selv og ved at vi vælter hjem kl. 5 om natten....og jeg GIDER simpelthen ikke betale så meget for 3 timer søvn.... :td: Men det er så forskelligt hvad man vægter..... :)

NÅ det var bare lige et par tanker..... :fløjt:

Mange tak for dine tanker :7himmel:

Jeg tror også vi skal ud på det private marked - har ingen tilbud fået endnu, så aner ikke hvad sådan en kage står i.. men satte en ca pris på.. kun dejligt hvis den er for høj og vi bliver positivt overraskede :)

Det samme gælder h2bs tøj - ANER ikke hvad den slags koster - så rundede godt op :blush:

Og du har ret mht overnatning - det er nok begrænset hvad vi når at få ud af sådan et fancy hotelværelse - havde ellers overvejet om vi skulle noget i den dur men tror vi gemmer det til en anden god gang :)

Hvor mange skal I have til spisning? Jeg er overrasket over, hvor dyrt det egentlig bliver med telt, kok og mad i forhold til at bestille på restaurant.. Vi giver ca. 600 kr. pr. kuvert, inkl. alt, dvs. også vin. Nogle gange virker det som om, at det der skulle gøre det lidt billigere, egentlig gør det dyrere! :blink: Men man kan selvfølgelig også have valgt telt af andre grunde end økonomi - hvis man virkelig gerne vil holde hjemme fx... Men der tænker jeg bare, at der er andre fordele ved at holde ude, som fx oprydning dagen efter! :wink:

Vi inviterer ca 80 - så maden er bare en dyr post uanset hvor billig den så end er.. Oprydning dagen efter har jeg fået et tilbud på: 3900 kr. Synes egentlig ret godt om telt-løsningen - synes virkelig folk får pyntet smukt op! Men er den lige så dyr som på restaurant, så vælger vi nok det sidste for at stå for mindst muligt..

Jeg sad lige og læste med .... at han ikke har fået løn i 2 mdr .... altså den løn går Lønmodtagernes Dyrtidsfond da ind og dækker efter noget tid ? Så pengene burde da komme til udbetaling bare på et senere tidspunkt, hvis virksomheden går konkurs ? Ellers er det jo bare at rette et krav mod dem ?

Mht telt-bryllup .... RÅ-dyrt .... inden man er færdig med at leje det hele, så kan man altså godt komme ud i nogen priser, hvor det ville ha været ligeså nemt at leje et forsamlingshus, booke noget på et hotel (hvor der også er overnatningsmuligheder) osv ....

Jeg HÅBER du har ret men jeg er bange for at du desværre ikke har det :(

16/9 skulle de have haft løn - den fik de ikke. De fik lønsedlen, men banken ville ikke udbetale løn til chefens ansatte..De blev dog lovet at den manglende løn ville komme ved næste udbetaling, da der var sket en fejl.

30/9: ingen løn. Denne gang fik de at vide, at firmaet ville blive erklæret konkurs snarest - men at sønnen ville starte et firma op, hvor de kunne fortsætte med at arbejde, og så kunne de få løn gennem ham, og få de 2 manglende lønninger refunderet af LG.

14/10 - ingen løn. Det gamle firma bliver først erklæret konkurs d. 11/10 - og sønnen har ikke "Nået" at få startet den nye virksomhed - så der er ingen til at udbetale løn

28/10: ingen løn - SKAT har stillet spørgsmålstegn ved at sønnen starter virksomhed op efter at faren er gået konkurs - virksomheden er derfor endnu ikke startet op, så ingen kan udbetale løn

4/11: ingen løn - virksomheden ER startet op nu, men gjorde det først d. 2/11, og de har derfor ikke kunnet nå at sende løn afsted..

Vi har været igennem møllen før for et par år siden - og dengang lød det til at hvis rasmus skulle have noget som helst ud af LG skulle han have meldt sig ledig d. 16/9 .- altså første gang lønnen udebliver,. Det har han jo af gode grunde ikke gjort.. Men jeg kan godt se hvorfor de så evt ikke vil udbetale noget - ellers kunne arbejdsgivere spekulere i at have folk gående i månedsvis uden at skulle betale løn, fordi LG så gør det istedet..

Så i BEDSTE fald får vi 1*løn, SH penge, samt 1*pension og 1*feriepenge refunderet. I værste fald kun SH penge, da resten så vil være tabt fordi rasmus ikke har meldt sig ledig første dag der ikke gik løn ind..

0

Annonce ♥

Og så har jeg allerede hørt fra Rosenparken :thumbsupsmileyanim: Pavillionen er ledig d. 15/9. Mht pris skriver hun følgende:

Selve festdagen d 15/9 (lørdag) leje periode fra kl. 09.00 til søndag 16/9 2012 kl. 09.00 koster 1750,00 + parkbillet 200,00, + 12,00 pr. kuvert. (= 1 døgn)

Derudover kan man leje pavillonen dagen før (fredag d 14/9) fra kl. 13,00 det koster 850,00

Forstår I det ikke også som at det kun er de 12 kr der skal ganges op med antallet af kuverter? Ellers bliver det godt nok dyrt :huh:

Hvis jeg har forstået det korrekt, ser selve sted og madbudgettet således ud:

* Leje af Pavillionen fra fredag til søndag: 3760 kr

* Mad (forret, hovedret (helstegt pattegris) dessert, natmad): 26500

* Bryllupskage: Max 4000

* Drikkevarer: max 10.000

I alt lige over 44.000 kr.

Der er en campingplads lige i tilknytning til Rosenparken, hvor der er 2 hytter og 2 udlejningsvogne. Havde lidt håbet, der var flere hytter :td: Men svigerfar har sin egen vogn. Og ellers kan man vel tage telt med eller?? Og ellers er der et hotel i byen med dobbeltværelser til 675 kr pr nat.

Samme hotel kan i øvrigt klare festen for 40.000 kr. inkl alt..

Jeg bliver snart sindssyg af alle de muligheder :shooter:

0

Annonce ♥

Diskobil: ja det skal jeg absolut have hende til!

Daniels brud og nulle: ja umiddelbart virker det slet ikke så tosset :-) største ulempe er at vi skal være ude senest kl 9 søndag :-S

Kl. 9.00 er godt nok tidlig :blink: er vi overhovedet gået hjem der endnu :P

0

Stedet ser virkelig skønt og romantisk ud :rolleyes:

Skulle I ha lyst til at undersøge mulighederne på Hotel Hvide Kro i Aalestrup også, så kan jeg i hvert tilfælde VARMT anbefale både mad og ejere; jeg har været der en del gange og de er SUPER søde og maden virkelig GOD!

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er fordi vi stadig er indenfor Rosenparkens åbningsperiode at vi skal være ude så tidligt - men man kan så betale dem fra at rydde op...

Fønix; mange tak - det er skide svært - det er jo 2 vidt forskellige fester der kommer ud af det - enten en små-formel pæn, hyggelig aften ved nogen der ved hvordan sådan en fest skal håndteres, og hvor vi ikke skal røre en finger, eller en grisefest med rigelige mængder sprut og fri bar.. hvor vi så skal stå for en del - og hvor der ikke er nogen til at "styre" slagets gang..... bum.. prisen er ca den samme..

0

-- kunne man evt holde receptionen i rosenparken - og så holde festen på hotellet? hmm.. synes bare parken er så fin, og tænker at gæsterne nok godt kan få lidt tid til at gå der imens vi tager billeder..

0

... Vi er i øvrigt blevet enige om at redigere gæstelisten.. Rasmus ville have haft en masse med fra arbejdet, og fordi de skulle med, skulle andre også med osv osv - det endte med at blive til en 12-14 stykker inden vi var færdige, der skulle med, fordi 2 fra arbejdet skulle med..

Men nu har han jo skiftet arbejde - og så synes han ikke det er relevant at tage dem med - så måske vi ikke helt bliver så mange.. Så kan resten få lidt ekstra kræs istedetfor :)

0

Og så til noget helt andet - bare for at huske mig selv på hvor jeg finder ting, jeg skal kunne finde igen :fløjt:

Bordkort/pynt.. Her

post-53030-0-16832200-1320738475.jpg

Ide til lys på bordene: Her

post-53030-0-23956100-1320738550.jpg

Halskæde her

post-53030-0-53009000-1320739046.jpg

Eller her

post-53030-0-56824200-1320739058.jpg

Charms til vinglas Her

post-53030-0-35183600-1320739919.jpg

Edited by tanja_allen
0

Udkast til DIY invitationer

Jeg ligger herhjemme og er snot-syg - og kan lige så godt bruge tiden fornuftigt.. en (stor) smule inspireret af Mette Holm's fantastisk flotte invitationer er jeg nået halvvejs igennem et udkast:

Forside - der skal så enten en sort blonde-snor-lignende dimmer på, eller bare en enkelt sort sløjfe

post-53030-0-64424300-1320762953.jpg

Side 2

post-53030-0-89862400-1320762972.jpg

På side 3 - den der bare er sort nu - skal der være en lomme og nogle kort med info om overnatning, adresser, tidsplan for dagen mv. Den må I tænke jer til :)

0