Mallara

Verdens SJOVESTE bryllup! Kristina & Stig 6/8-11

221 indlæg i dette emne

Så vil jeg starte på den endelige beretning fra vores helt igennem fantastiske dag! Aldrig i mit liv troede jeg at jeg skulle SÅ overvældet - faktisk så overvældet at jeg har lidt svært ved at huske hele dagen :unsure: Det eneste jeg husker er at den var spækfyldt med dejlige mennesker og romantik og jeg ville give min højre arm for at få lov til at opleve det igen :loveboard: Men nu er jeg blevet Fru. Hvelplund og dette er beretningen fra vores smukke dag :heart:

Det startede egentlig en uges tid før!

Og som jeg har nævnt før, så mangler jeg en del billeder og vil derfor starte med alle vores DIY-projekter :cheerleader3:

Vi manglede jo en del da vi endelig fik ferie og vi havde en smule svært ved at se os ud af det. Vi valgte dog at se det positive i det....drik noget rødvin og vær positive :bunny_4:

Inden vi ramte uge 31 havde jeg selvfølgelig fået styr på strømpebåndet! Det var blevet alt hvad jeg gerne ville have og jeg er vanvittig stolt over at ha' syet det selv :tunge:

Resultatet blev som følger:

post-45827-0-31902800-1313002532.jpg

Vi brugte hele ugen på klippe-klistre og Stig kæmpede en brav kamp :biggrin:

Udover strømpebåndet fik vi lavet:

Cd-lommer:

post-45827-0-39259700-1313002694.jpg

Doorhangers:

post-45827-0-58509400-1313002728.jpg

Små skilte til receptionen, både til cd-lommer og maden.

post-45827-0-50711300-1313004449.jpg

post-45827-0-86173400-1313004547.jpg

Menuhæfter:

post-45827-0-81656200-1313004615.jpg

post-45827-0-43570500-1313004640.jpg

Vi havde skrevet en beskrivelse af alle gæsterne og alle synes det var vildt sjovt :thumbsupsmileyanim:

og så var der selvfølgelig et kirkehæfte :)

post-45827-0-28919400-1313004961.jpg

post-45827-0-56854100-1313004997.jpg

post-45827-0-93519300-1313005040.jpg

Det var de fleste af DIY-projekterne :)

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så var der alt det andet :rolleyes:

Fredag skulle vi så have pyntet lokalerne op. Vi havde booket en hel Lejrskole for at have sovepladser til alle gæsterne, men vi havde dog telt oppe for at undgå at skulle vente på omrokering af borde.

Onsdag havde Stíg været ude for at sætte telt op, mens jeg havde brugt dagen på at lave aspargessuppe :)

Fredag kom der mange for at hjælpe os, både med børnepasning og borddækning. Vi havde lokalet fra kl 13 og havde ærlig talt rimelig travlt. Vi havde valgt at holde reception og fest om aftenen i samme lokale, og så spiste vi i teltet.

Receptionslokalet var et trist rum ( synes jeg i hvert fald) :wink:

Det så sådan ud:

post-45827-0-23412100-1313006605.jpg

Men efter at alle vores lækre familiemedlemmer har været igang så det sådan her ud:

post-45827-0-48309700-1313008004.jpg

Se bort fra de stive brystvorter på den ene banner :griner:-

Vi ville ikke gøre det helt vilde ud af receptionslokalet, så der er ikke så meget at prale med her :)

Jeg synes dog at det er blevet superfint :) (Læg lige mærke til det fine brudepar på 2 af bannerne....det er mit første forsøg med spraydåser og de tog kegler hos gæsterne) Stig var dog ikke så imponeret over at gommen var en halv meter mindre end bruden :griner:-

post-45827-0-08739800-1313007887.jpg

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fredag skulle vi også dække borde op i teltet.

Der var dukket masser af familie og vener op for at hjælpe os :heart:

Endeilg var det den store eksamen for alle vores DIY-projekter?? :tunge:

Jeg glædede mig helt vildt til at se det hele samlet! Alt det som vi havde brugt virkelig lang tid på at lave/planlægge, skulle endelig op til eksamen. Ville det være pænt?

Svaret var....jeg elskede det!!!! Det var lige Stig og Mig!!

Billederne lever på ingen måder op til virkeligheden, men I skal ha' dem...alle billederne! Teltet blev så smukt. Billederne kommer i morgen :wink:

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :bearhug:

Så vil jeg fortsætte beretningen!

Fredag skulle vi som sagt også have ordnet teltet hvor vi skulle spise smile.gif Vi havde ret travlt, men heldigvis trådte venner og familie til og vi fik ordnet telt på rekordfart :thumbsupsmileyanim:

Selvom vi havde travlt, kunne jeg efterhånden begynde at mærke sommerfuglene i maven....tænk at der kun var 1 dag til vores bryllup!! :7himmel:

Nå, men jeg havde jo fået bestilt 30 stk rispapirlamper på e-bay og nu skulle vi så om vi kunne få lavet teltet som jeg forestillede mig...og det kunne vi heldigvis :thumbsupsmileyanim:

Her kommer lidt billeder fra oppyntningen og borddækningen:

post-45827-0-71968300-1313082331.jpg

Min søde svoger er gået i krig med rispapirlamperne, som bliver sat fast i loftet med dobbeltklæbende tape.

post-45827-0-87229100-1313082427.jpg

Da lamperne er sat op, ser teltet ca sådan her ud...der er ikke sket ret meget andet, da vi fik strenge ordrer på ikke at begynde at dækkke bord før de var færdige med lamperne, da de nok ville komme til at flytte rundt på det...så vi stod bare og ventede og stressede en smule :pokey: Men i det mindste så det da virkelig godt ud med lamperne smile.gif

post-45827-0-80569300-1313082617.jpg

Her er vi kommet lidt længere og mændene er begyndt at slæbe glas ind så vi kvinder kan gøre bordene pæne laugh.gif

post-45827-0-60249300-1313082692.jpg

Da vi var stort set færdige, så teltet sådan her ud og jeg synes at det var SÅ flot! Lige præcis hvad vi havde forestilet os :loveboard:

Alle de ovenstående billeder er taget af mig selv...det kan selvfølgelig gøres bedre, så nu kommer der lige lidt billeder fra vores dejlige fotograf Tina Liv :-)

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Flere Tina Liv billeder:

post-45827-0-61682000-1313083287.jpg

post-45827-0-22553400-1313083331.jpg

Vi havde puttet følgende i favouræskerne:

1 tandstik

1 balkort

1 mini blyant

1 kaktuspille mod tømmermand

1 panodil

1 serviet

1 tyggegummi

1 guldkaramel

I menukortet havde vi så skrevet følgende tekst:

"En kaktuspille mod dagen derpå

En panodil hvis kaktus skulle forgå

Et balkort til jer der vil danse

En tandstik kan tænderne rense

En serviet til tårer - eller sved

Lidt sødt til ganen kan få tungen på gled

Tyggegummi hvis sidemanden lugter

Hellere det end at gæsterne flygter

Vi håber I vil more jer

Spise, drikke og danse især

Tak fordi du vil dele denne dag med os

Nu skal vi feste og give den los"

Gæsterne synes at det var vildt sjovt og hyggede sig gevaldigt med alle de små ting i æsken :thumbsupsmileyanim:

3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men tilbage til fredag.

Da vi var færdig med teltet, var der kun en smule oprydning tilbage og så kunne jeg pakke unger i bilen og drage hjem sammen med min veninde. Vi skulle have en dejlig tøsehyggeaften og Stig ville så sove i vores campingvogn på feststedet sammen med hans 2 brødre :)

Det var så mærkeligt at køre derfra og vide at næste gang jeg så ham var når han stod og ventede på mig i kirken...jeg savnede ham nærmest allerede :loveboard:

Drengene havde grillet efter at vi var kørt og havde bare råhygget!

Min veninde og jeg tog hjem, fik puttet unger og hyggede med diverse lækkerier....men det hele foregik gående for mit vedkommende, for jeg kunne slet slet ikke finde ro :shooter: Jeg lallede rastløs rundt og havde det bare som om jeg manglede at gøre 1000 ting! Næsten 1 års planlægning....så kunne det virkelig passe at jeg nu ikke havde noget jeg skulle?? Min højgravide veninde lå på sofaen, spiste chokolade og prøvede at overtale mig til at tage et stykke og slappe af...men chokolade!!...hvad tænker hun på...hvad nu hvis jeg slog ud med bumser eller ikke kunne passe kjolen dagen efter? Nej jeg turde bestemt ikke spise chokolade -HAHA--HAHA-

Istedet ville jeg tage mig et glas asti - men det var svært for Stig havde taget alle proptrækkerne med ud til feststedet :pokey: så heller ingen asti...

Men jeg hyggede mig stadig helt vildt og glædede mig fuldstændig sindssygt til dagen efter :heart:

Omkring kl. 23 besluttede vi os for at gå i seng, for vi skulle jo være friske til næste dag...DAGEN! :loveshower: Gæt lige hvor meget jeg sov...2 timer! Men jeg var overraskende frisk næste morgen...

Og så får I ikke mere for den 25-øre :tunge: Ikke i dag i hvert fald, for nu vil jeg ha' pakket færdig og så ses vi om en uge når vi kommer hjem fra Italien :)

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ søde piger....nu vil jeg ENDELIG fortsætte! Jeg har netop modtaget alle billeder fra alle 3 fotografer (og ja...vi havde 3 fotografer) :tunge: Forklaringen er at min veninde havde hyret 2 fotografer til min polterabend, som var rigtig gode, men ikke professionelle. Vi havde så hyret fantastiske Tina Liv som fotograf til brylluppet, men en uge inden brylluppet blev vi ringet op af den ene fotograf fra polterabend, som spurgte om de måtte komme og filme og tage billeder til brylluppet for ligesom at afslutte "projektet". Vi skulle kun give dem 500 kr hver + at de måtte bruge vores billeder til markedsføring og så ville de være der fra morgen til brudevals....JA SELVFØLGELIG VILLE VI DET :cheerleader3: Selvfølgelig ville vi stadig have Tina Liv, for INGEN kan måle sig med hende i min verden :loveboard:

Men nu starter beretningen fra dagen så:

Vækkeuret kl 7, da jeg skulle ud til feststedet og aflevere vores to små til Stig og familie, så de kunne sørge for at få dem i tøjet. Jeg ville egentlig gerne selv ha' gjort det, men kunne ikke lige se mig ud af hvordan det skulle kunne nåes. Lidt i otte drøner vi de 20 km ud til Hammel Lejrskole og vi møder faktisk Stig på vejen, der skal ind og købe de sidste småting til kogekonen....jeg kiggede bare væk og håbede at han ikke så mig...vi skal jo følge traditionerne :wink:

Da min veninde og jeg kom hjem igen, var make-up artisten, frisøren og de 2 amatørfotografer kommet og vi var alle klar på morgenmad :metteholm (Okay...vi fik ikke kage, men I ved hvad jeg mener) :griner:-

Da kl. var omkring 10 skulle vi igang med at "dulle" mig op; jeg blev sat på en stol med et glas asti i hånden og så blev jeg ellers forkælet :biggrin:

Nedenstående billeder er taget af amatørfotograferne:

post-45827-0-60983900-1315849046.jpg

Først gik vi igang med håret og jeg syntes at det var vældig sjovt at ha' krøller...ikke liiiiige mig vil jeg sige, men sjovt var det :-)

post-45827-0-32287300-1315849139.jpg

Nyder at blive puslet om og glæder mig til at få noget make-up i hovedet, for jeg ligner da jeg ved ikke hvad uden :fløjt:

post-45827-0-07116700-1315849276.jpg

Imens min frisør, Adisa, bliver færdig med håret, gør make-up artisten, Ida, sig klar. Og det indebar f.eks en tegning over min make-up, som hun havde lavet da jeg fik lagt prøvemake-up, så hun var helt sikker på hvordan det skulle være. Det var ret cool synes jeg! Og så havde hun skrevet alle de forskellige produkter ned som hun havde brugt...imponerende at jeg skulle ha' 8 forskellige øjenskygger på :lol:

Imens jeg blev forkælet, hørte vi musik i baggrunden og det viste sig at vi alle (undtagen min veninde) havde samme musiksmag, så der blev skrålet med til diverse rockmusik, hvilket næsten fik mig til at glemme at jeg faktisk havde en del sommerfugle i maven...der var bare en dejlig afslappet og hyggelig stemning :-)

post-45827-0-44093600-1315849551.jpg

Birdcage og fascinator er på plads og make-uppen får det sidste strøg og så er jeg næsten klar til at komme i kjolen :loveboard:

post-45827-0-18190500-1315849633.jpg

Her er jeg lige blevet færdig og jeg tripper helt vildt for at få lov til at komme i kjolen! Meeeeen jeg har lovet min mor at hun må hjælpe mig i den og hun er ikke kommet endnu, så jeg venter tålmodigt...hmmm...tålmodigt er måske så meget sagt...jeg venter :wink:

Kl. 13.10 kommer hun, min stedfar og min lillebror og jeg kan ENDELIG komme i kjolen....nu har jeg jo også været klar i 20 minutter ;-)

post-45827-0-10881000-1315849895.jpg

post-45827-0-48521600-1315849929.jpg

post-45827-0-26132100-1315849958.jpg

post-45827-0-36566800-1315850866.jpg

Og sko skal der på :-)

post-45827-0-13338500-1315850913.jpg

Er den lidt stor her?? Jeg ser ud som om jeg virkelig tænker ;-)

Jeg var SÅ glad for resultatet, da jeg ikke havde set det hele sammen. Det var jo lidt af en eksamen det her og jeg var glad for karakteren :) Dog havde jeg åbenbart tabt mig en del, så den var blevet lidt for stor ved brystet...øv øv...men det gik hvis bare jeg engang sørgede for at trække op i kjolen bagpå så min BH ikke viste sig. Der skulle meget til at vælte mig af pinden, så det tog jeg med :-)

Imens jeg kommer i kjolen, giver min mor mig en lille æske og siger: "Det er til dig min skat. Det er en gave fra mig til dig og jeg har vidst lige siden du mødte Stig at jeg en dag vil komme til at give dig denne. Og jeg jeg gør det som en stolt og glad mor"....ihhh...jeg havde ikke engang åbnet æsken og så tudede jeg allerede! Inde i æsken lå en smuk ring med en brilliant. Det var min mors forlovelsesring og den sidder nu på min venstre ringefinger :heart:

Da jeg var kommet i kjolen, var kl ca 13.25 og jeg skulle være i kirken kl 14 (kirken ligger 3 minutters gang fra vores hus, så der var god tid). Min morfar, som skulle føre mig op, var netop kommet og stod og kiggede på mig med tårer i øjnene...dejlige mand! Fotograferne ville meget gerne ha' et par billeder af os udenfor, så vi traskede ud i haven. De billeder kommer om lidt, når jeg har fået dem gjort mindre :-)

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er et par billeder fra haven (Også taget af de 2 fotografer):

post-45827-0-56507700-1315851089.jpg

Min dejlige veninde, Sus, som trods sin højgravide mave, var en kæmpe hjælp! Hun sørgede blandt andet for morgenmad til alle og fik delt kirkehæfter ud i kirken - hun er fantastisk :loveboard:

post-45827-0-23833900-1315851169.jpg

Og min morfar og jeg...ihh...knuselsker den mand :heart: Min far døde da jeg var lille, så da jeg skulle vælge hvem der skulle føre mig op af kirkegulvet var valget ikke svært! Og han var SÅ stolt - han var næsten (men kun næsten) en større tudeprinsesse end mig :griner:-

Og samtidig med det, fik han bare beroliget mig helt vildt da nerverne for alvor begyndte at sætte ind :-)

Nå, men vi fik sendt Sus afsted til kirken med kirkehæfter (lidt sent, så hun var en smule stresset) :griner:-

Fotografer og resten af familien gik også over til kirken og så var der kun min morfar og jeg tilbage da kl var 13.45.

Nerverne begyndte for alvor at melde sig, så jeg begyndte rastløst at trippe rundt i huset og følte at jeg skulle tisse hele tiden - ja sådan får jeg det altså når jeg bliver nervøs :shooter: Jeg overbeviste dog mig selv om at jeg IKKE skulle tisse og min morfar fik mig placeret ved spisebordet, hvor han tog min hånd og sagde de sødeste beroligende ting, som fik mig lidt ned igen.

13.55 greb jeg stroppen i min kjolen, smed den over skulderen og så gik turen mod kirken...det har set kønt ud...sådan en truckerbrud :griner:-

TINA LIV BILLEDE:

post-45827-0-33393000-1315851589.jpg

Her er jeg faktisk ret rolig, men til gengæld ikke særlig elegant :tunge:

Nu kommer der ikke så meget mere for i dag tror jeg....vender stærkt tilbage i morgen eller onsdag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fortsætter jeg!

Tina Liv havde taget en masse billeder inden kirken af gæsterne+ omgivelser og dem skal I selvfølgelig ikke snydes for :) Alle billeder er taget af Tina Liv medmindre andet er skrevet.

post-45827-0-42079800-1315939117.jpg

Kirken indenfor :-)

post-45827-0-22026300-1315939136.jpg

Jeg havde hyret to musikere til at komme og spille "Nothing else Matters" som en overraskelse til Stig. Han så slet ikke at de havde sat instrumenter op da han kom, så det var ret heldigt :rolleyes:

Det lød i øvrigt fantastisk og Stig var meget rørt :loveboard:

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

post-45827-0-41046800-1315939381.jpg

Kirken udefra...synes simpelthen at den er så flot!

post-45827-0-44839700-1315939503.jpg

Gæsterne begynder at ankomme til kirken og vores yngste Lara på 1,5 år sidder godt midt i det hele og sørger for at alt går efter planen :griner:-

Her er det min svigermor på hug, min svigerfar til højre for hende, Stigs nevø og bror og dennes kone :-)

Redigeret af Mallara
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-45827-0-65550000-1315939909.jpg

Her er min dejlige mor i den sorte/pink kjole og min mormor i blåt :loveboard:

Min mor var så rørt hele dagen og det smittede jo selvfølgelig af på mig, så jeg følte mig simpelthen som den største tudeprinsesse....jeg græd jo hele tiden :boohoo::griner:-

post-45827-0-21424400-1315940036.jpg

Her står ham den udvalgte så og får en sludder med sin "best man" :-) Dejlige fantastiske mand!

Han var ret nervøs hørte jeg, men det var bestemt ikke noget man kunne se på ham....han så ligeså godt ud som altid plejer at gøre :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

post-45827-0-37881800-1315940201.jpg

Endnu et billede af manden min! Og det smil han kommer med på dette billede er fuldstændig indbegrebet af hvordan hele vores dag var...sjov og hjertelig :loveshower:

post-45827-0-71361900-1315940291.jpg

Her kommer Rasmus, min bonussøn, med Malthe i hånden og min lillebror, som har Lara på armen. De kørte bare stilen alle 4 den dag! Vi havde lagt vægt på at det tøj de fik skulle være noget de kunne bruge efterfølgende også, og da Lara ikke kunne gå så godt den gang, valgte vi at hun ikke skulle ha' kjole på. Malthe fik nogle cowboybukser med skin og Rasmus fik selv lov til at vælge sit tøj :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer