TrineG

Love and rock'n'roll

44 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg følger også med i din skønne beretning. Vi skal jo giftes i samme kirke og af samme præst, hvilken gør det endnu mere hyggeligt at følge. Glæder mig så meget til at læse mere.

STORT tillykke :cheerleader3: Vi skal også giftes i Tveje Merløse, så det er jo sjovt at følge med i. Du er en meget smuk brud :loveshower:

I kan roligt glæde jer, det er en skøn kirke! Alle vores gæster var vildt begejstrede for den, og mht. Kim Sørensen var der også kun rosende ord om ham. Et par af de kvindelige gæster gik så langt som til at kalde ham lækker! :blush: Men jeg havde jo kun øje for min mand! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning indtil videre. Hvor er du smuk :cheerleader3:

Ja.... Venter spændt på mere

Skønne billeder; hvor er du SMUK og hvor ser I bare dejlige ud sammen :loveshower:

FANTASTISK :heart: HVOR ER DU SMUK :heart: MERE MERE MERE :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

1000 tak for de rosende ord! Det giver jo en stor lyst til at fortsætte!

I får lige et billede jeg havde glemt fra ude foran kirken efter vielsen. Det er et af mine yndlings, så det skal da lige med!

post-44356-0-88675900-1313437346.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå... Vi skal lidt videre! Fra kirken kørte vi ned til havnen. Vi havde besluttet at dette skulle være vores eneste location, da vi her både kunne få lidt romantisk ud over havnen, og npget råt med nogle fede mursten. Disse billeder må I dog vente med. Tim skal selv efterbehandle dem, men det går det åbenbart ikke hurtigere af end hos en ekstern fotograf, så de er ikke færdige endnu. :wink: Dog er der et enkelt I lige skal have. Det er kun af mig, jeg står og kigger på Tim og jeg ser så fjollet forelsket ud, at der vist er ingen tvivl om at jeg er endog MEGET lykkelig!

post-44356-0-50264700-1313437609.jpg

De andre billeder må I have til gode. De skal selvfølgelig nok komme på når de er klar! :)

Efter vi havde fået taget billeder gik turen tilbage til festlokalerne hvor alle vores gæster var ankommet, og der blev storhygget på terrassen. Vi var SÅ heldige med vejret, det var ikke strålende sol, men vejret var lunt og det holdt tørt, hvilket er mere end man indtil videre ellers kan sige om august 2011.

post-44356-0-24243500-1313437738.jpg

Mod al forventning nåede vi faktisk at få åbnet gaver! Og vi fik bare så mange fantastiske. Heriblandt 7.000 kr til at ombetrække min elskede lænestol fra min mormor, en opvaskemaskine, 3 kro/slotsferier her i danmark, en forlænget weekend i Paris og et rejsegavekort på 5.000. Vi kommer ikke til at være hjemme det næste lange stykke tid!

post-44356-0-71396700-1313440491.jpg

Et af de mere kreative kort.

post-44356-0-33025800-1313440599.jpg

Kort efter blev der kaldt til bords, hvilket den meget sultne brud var meget glad for! Tim bød velkommen, præsenterede kokken og præsenterede deræst vores toastmaster som også lige præsenterede sig selv og sit C. I ved godt de der xylofoner, der havde han et eller andet sted skaffet et C fra sådan en i stedet for en klokke.

post-44356-0-71105900-1313438310.jpg

Maden blev rost i høje toner!!! Vi har desværre ikke nogle ordentlige billeder af maden, men I får da lige menuen lidt løbende (og et enkelt billede.. ).

post-44356-0-83571000-1313439298.jpg

Forret: Tapas anrettet på fade bl.a. hjemmelavet oliventapanade, både grøn og sort, hvidløgsmarinerede rejer (og DE var bare MUMS!!!), ost, små melonkugler og tørrøget skinke.

De der rejer der.... Min skønne, fantastiske og dejlige brudepige laver ind i mellem nogle fjollede ting. Hun havde ikke lige fanget at de der haler ikke skulle spises.. Pludselig så hun spøjs ud i hovedet og hendes mand brød sammen af grin. Men i stedet for at spytte ud gumlede og gumlede og gumlede hun indtil rejehalen var til at synke. Var helt færdig af grin!

post-44356-0-21644400-1313438030.jpg

Mens vi var i gang med forretten blev der slået på C'et for første gang og vores toastmaster Laars præsenterede aftenens første taler: Min far! Det skal lige føjes til historien, at jeg har et endog meget nært forhold til min far. Min mor blev syg da jeg var 16 og døde da jeg var 18. Jeg har godt nok 2 brødre, men de var for længst flyttet hjemmefra da alt det her skete, og selvom de tit var hjemme, og er nogle meget omsorgsfulde mandfolk, var det mig og min far der var alene med alt det her, og det har altså givet os et bånd der er helt og aldeles ubrydeligt. Jeg elsker den mand!!

Han holdt tale om at han var rigtig glad for at vores vielse var som han også selv huskede den fra han og min mor blev gift. I dag var peronlig kontakt jo skåret ned til et minimum, ogdet betød meget for ham at have fulgt mig op til min udkårne i dag! Han fortalte lidt om at det var et mirakel at jeg overhovedet var blevet til, da min mor egentlig slet ikke kunne få flere børn, men både dengang og senere var ingen i tvivl om hvem der bestemte.

Han fortalte om at han havde haft mange indvendinger da jeg meddelte at jeg ville på Roskilde i 2007, men senere havde sat stor pris på det da det jo var der jeg mødte Tim. Mit telt var vådt, og Tim sørgede for at jeg havde et tørt sted at sove, og han hpbede at Tim også for fremtiden altid ville sørge for at jeg havde et tørt sted at sove.

Ud over det kunne han ikke holde sin tale uden at nævne de to kvinder der havde betydet allermest for mig i mit liv: Nemlig min mor og min mormor. Der var mange der beklagede at de ikke kunne være der i dag, og han vidste at de ville være så stolte af mig, og der havde skulle adskillige lagner til at tørre deres glædestårer op!

Da han talte om min mor og min mormor var jeg for eneste gang hele den dag tæt på at knække. Tim hold mig meget hårdt i hånden, og flere andre måtte også tørre øjne da min far kom ind på dette.

Min far bad til sidst alle om at rejse sig og råbe et trefoldigt leve for hans fantastiske datter og hendes pragtfulde mand.

post-44356-0-35228600-1313439207.jpg

post-44356-0-12398600-1313439223.jpg

Redigeret af TrineG
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaaaaaaaa :loveshower: Hvor er du smuk! F5!!!!!

Hvor er du sød! :cheerleader3:

Hvor er du smuk, og sikke en fantastisk buket!Din fortælling om din far og hans tale har givet mig helt våde øjne.Skønne billeder.

1000 tak... Ind i mellem kan forholdet til min far også næsten få mig til at tude! Hader at han er ved at blive gammel (bliver 70 næste år), men han har lovet mig at blive mindst 90!!! :loveshower:

I morgen har jeg fri, så regner med at fortsætte der. I dag har min mand rent faktisk overladt madlavningen til mig (hvilket nærmest aldrig sker), så må hellere komme i gang, så den er klar når han kommer hjem fra sit squashspil. :metteholm

Redigeret af TrineG
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi krammede en masse på min søde far, som havde været så rørende nervøs. Man kan jo ikke stå for de mænd!!! :loveshower:

Vi spiste lidt igen, C'et kaldte til rygepause (hvilket denne brud jo er glad for :fløjt: ), kaldte ind igen og så kom C'et sandelig på bane igen! Denne gang for at præsentere aftenens næste tale: Min mand! Tim rystede næsten værre end jeg havde gjort i kirken, stakkels mand.

Han startede med at takke vores gæster mange gange, dels for gaverne, men allermest for deres selskab. For at de ville være der og fejre denne dag med os.

Dernæst kiggede han på mig med sine skønne blå øjne ( :heart: ) og sagde at det jo var lykkedes mig ganske godt at slå benene væk under ham. Jeg hvilede i mig selv og min ro var i høj grad hans jordforbindelse, og han elskede at jeg støttede ham lige meget hvilke fantastiske (!) idéer han fik, og jeg inspirerede ham til at ville være et bedre menneske. Og selvfølgelig: Jeg elsker dig. Her kollapsede han nærmest og fik et stort kys af sin lykkelige brud, inden han rejste sig igen og bad folk hjælpe ham med at råbe hurra for mig.

post-44356-0-43764100-1313594539.jpg

post-44356-0-70244100-1313594548.jpg

post-44356-0-62364200-1313594559.jpg

Han var meget bekymret for om jeg synes det var godt nok, men selvfølgelig syntes jeg da det! Bare det at han ville rejse sig og vedkende sig at have følelser er kæmpe stort for Tim. Han er ikke sådan til public display of emotions. De fleste gæster kunne ikke høre den sidste del af talen, men som Tims forlover ganske rigtigt sagde, så var det jo mig han talte til, og jeg kunne fint høre ham. :loveboard:

Der var noget mere gang i min gom resten af aftenen nu da talen var ovre, han havde i den grad gruet for den, og jeg havde sagt, at han altså ikke behøvede sige noget, men han mener at så er man en vatnisse! :wink: Middagen fortsatte, og det var bare så hyggeligt. Afslappet og løssluppent, præcis som vi ville have det!

post-44356-0-92150100-1313594909.jpg

Min far og hans kone, skøn skøn kvinde!

post-44356-0-49253500-1313594938.jpg

Et hurtigt snapshot af min far og mig. :heart:

Her efter startede hovedretten som bestod af følgende buffet: Lam marineret i rødvin, middelhavsmarineret oksefilet, kamsteg stegt som vildt, kartofler stegt i olie og salt, græsk salat, almindelig salat med tomater, agurker osv. og en fantastisk broccolisalat UDEN rosine/tranebær (kan ikke fordrage hverken eller!) og rødvinssovs. Det smagte HIMMELSK! :7himmel: Snart blev der dog slået på C'et igen. Denne gang for at præsentere mine svigerforældre, som havde skrevet et lille digt til os! Det var rigtig sødt! Det fortalte om en masse fjollede ting Tim havde lavet da han var barn. F.eks. flækkede han engang sit øjenbryn hvorpå de naturligvis tog på skadestuen hvor flængen blev limet. På vej hjem i bilen kunne han dog ikke lade det være (han var omkring 5 år!), så da han kom hjem var øjenbryndet ikke limet sammen mere, det var to af hans fingre tilgengæld! :griner:- Så de måtte tilbage på skadestuen for at få skilt hans fingre ad, og få SYET øjenbrynet. Senere var han jo blevet selvstændig, og de var aldrig et sekund i tvivl om at han nok skulle klare sig fantastisk. De var (ER) så stolte af ham!

Så blev der talt lidt til mig. Om at det altid er en fryd at få os på besøg og især at lave mad til os, da jeg ÆÆÆÆÆLSKER mad! Især det som svigerfar elsker at lave som f.eks. stegt flæsk med persillesovs o.l.. :thumbsupsmileyanim: Og så ville de bare gerne byde mig rigtig meget velkommen i familien! :) Til sidst fik vi overrakt en gave, nemlig en overnatning samme nat i brudesuiten på Hotel Strandparken. :cheerleader3: Det havde været et værre menageri at få styr på det! Vi havde nemlig selv ville booke værelse, så de havde allieret sig med vores veninde, som kender en der arbejder der, som havde "fake-booket" et værelse til os. Det havde ikke været så nemt, for Tim insisterede på at få nøglen efter vielsen, så vi kunne køre op med vores bagage, mens hun måtte lyve og sige at hun skulle skifte kjole, så hun kunne da bare køre op med det for os. (Stakkels pige måtte finde hele TO kjoler til vores bryllup! :kiss: )

post-44356-0-30962200-1313595626.jpg

post-44356-0-15726300-1313595651.jpg

Svigerfar er en blød mand. Her kan man tydeligt se de våde øjne! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuha, hvor er det længe siden jeg sidst har været på. Jeg har arbejdet meget, og den sidste uge har vi været på bryllupsrejse i Tyrkiet. Det har været fantastisk!

Men nu vil jeg se at komme videre!

Efter mine svigerforældres tale kom der endnu en rygepause. Og så spiste vi lidt videre indtil Lars' C lød igen. Denne gang var det min fars kone der blev præsenteret som aftenens næste taler.

Hun sagde en masse pæne ting (kan godt have lidt svært ved at huske den præcise ordlyd, og da hun improviserede har jeg ikke denne tale på skrift), og hun talte bl.a. om mit liv som omsorgsgiver, både på arbejdet og privat (jeg elsker at hygge om folk!) og Tims kreative åre, og blandingen af disse to liv kun kunne blive fantastisk! Og så have hun en sang til os! Til sangene var bundet røde hjerter som alle skulle skrive en hilsen på, og derefter hænge på de grene hun havde været ude og plukke. Jeg elsker den ide, og havde håbet at nogen havde gjort det til vores bryllup, så blev simpelthen så glad! Elsker at sidde og læse det bagefter! :thumbsupsmileyanim:

post-44356-0-70630000-1315671816.jpg

Min skønne stedmor!

I løbet af middagen kom der selvfølgelig de obligatoriske kysserunder. Her er et par billeder. :)

post-44356-0-19825500-1315672126.jpg

post-44356-0-36480100-1315672147.jpg

post-44356-0-97770100-1315672178.jpg

Det var helt vildt skægt, men man havde da intet begreb om overhovedet hvem det var der kyssede på en! Men sjovt var det sgu! :loveshower:

Der blev også både slået på tallerkenerne og trampet i gulvet. Der belv slået på glassene en enkelt gang, men der lavede vi bare et hollywoodkys. Jeg har nerveforstyrrelser i benene, så jeg turde simpelthen ikke kravle op på stolen af frygt for at falde ned. Og Tim kan ikke gribe mig pga. en diskusprolaps (man skulle tro vi var både gamle og pensionerede), så vi blev på gulvet! :blush:

post-44356-0-22735100-1315672381.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiste lidt videre (mmmh, det var dejlig mad!!! :thumbsupsmileyanim: ), og så lød C'et igen igen. Denne gang for at præsentere Tims søster Heidi. Hun rystede som et espeløv, hvilket er lidt sjovt da hun igennem sit firma tit holder oplæg for flere 100 mennesker. Men som hun sagde, så var det her jo personligt! Men hun fik holdt en fantastisk tale.

Hun startede med at fortælle om hvordan Tim og jeg mødte hinanden. Hun citerede forskellige numre fra Roskilde '07, bl.a. Volbeats "I only want to be with you" og Muse "Starlight".

Hun talte derefter til mig. Hun fortalte at jeg engang havde sagt til hende at hun aldrig holdt op med at imponere mig (hun er utroligt energisk, og farer rundt hele tiden, og jeg fatter slet ikke hun kan. Og så har hun samtidig et ekstremt menneskeligt overskud! Det er vildt!). Men det var hende der bøjede sig i støvet. Jeg var i besiddelse af en ekstrem og stædig livsglæde, og selv når det er allersværest var jeg den der smilede mest, og hvis jeg blev ved med det ville de mørke dage var uendeligt få (snøft!).

Derefter talt hun til Tim. Om hvordan hun beundrer hans passion og hans mod, og at hun aldrig nogensinde er i tvivl om at han nok skal erobre verden en dag! Hun fortalte, at han stadig står som "Lilleprinsen" i hendes telefonbog, men at det nok efterhånden var på tide at finde en ny label da han på mange måder er mere voksen, livsklog og havde mere ro end hun. Til sidst ville hun bare sige at hun værdsætter det tætte og uforgængelige bånd de har og at hun elsker ham højt. (Her var det hans tur til at snøfte).

Til sidst citerede hun Nick Caves "Into my arms" som jeg var gået ind til i kirken, og så blev der sagt skål! :)

post-44356-0-72629200-1315675068.jpg

Min smukke svigerinde!

Efter Heidis tale var folk efterhånden mætte og serveringspersonalet fik ryddet af, og omarrengeret bordene, så der var plads til dansegulv. Utroligt gik dette meget smertefri selv vi jo ikke havde nogle tilstødende gemakker at trække ind i, men vejret var dejligt og mange af os skulle alligevel ud og ryge og resten trængte somænd alligevel til frisk luft. Det tog ikke mange minnutter før vi var klar igen. :) Kaffen var klar, der blev linet op til drinks, irish coffee, der var portvin og baileys. Så det var ved at være tid til fest! :)

Men først skulle kagen skæres. Vores konditor var gået lidt i panik da vi pludselig ikke ville have topfigur, og kunne slet ikke hitte ud af hvordan den skulle se ud. Det bar den måske nok lidt præg af... Køn var den ikke! Men både Tim og jeg er så store madører, at det egentlig var ret ligemeget så længe den smagte godt! :metteholm

post-44356-0-75455400-1315675428.jpg

Den blev hurtigt døbt "Patkagen" af et par venner. :wink:

Skæres skulle den! Der udbrød latter i flokken, da jeg fortalte Tim at det var den der havde hånden øverst på kniven der kom til at bestemme i ægteskabet. Tim Kæmpede en brav kamp, og vandt, og jeg spørger så "Hvordan skal den skæres" hvorpå Tim hurtigt logrer "Det må du bestemme skat"... :thumbsupsmileyanim: Det betyder åbenbart ikke noget hvem der holder hvor på kniven!

post-44356-0-92058800-1315675571.jpg

post-44356-0-60923400-1315675588.jpg

Den smagte fuldstændig fantastisk!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer