Felixia

Felixia og Emil 28.05.2011

93 indlæg i dette emne

Så er det vist blevet tid til at få skrevet lidt på en beretning.

Fredag d. 27. maj 2011

Vi skal have styr på det sidste og har en meget travl formiddag. Jeg stod op kl. 6 for at smøre kagerne op og dække dem med fondant. Vi kørte rundt og liiige at købe de sidste ting og som det sidste inden vi kørte mod feststedet smuttede vi til Metro hvor vi hentede ALLE madvarerne (der var godt nok meget).

Vi havde lånt en lille kassevogn, hvilket viste sig at være meget godt for det var lige før vi ikke kunne have det hele.

Med en godt fyldt kassevogn satte vi næsen mod Slagelse til mine forældre hvor vi lige skulle bytte lidt ting rundt mellem bilerne. Skæbnen ville så at der havde været et kæmpe uheld på motorvejen så AL trafik i den retning stod stille... vi tog den første frakørsel og måtte så ellers køre af små veje hele vejen til Slagelse og var derfor MEGET forsinkede.. til sidst besluttede min mor at det var bedre bare at køre direkte til feststedet.

Vi var ved feststedet ca. kl. 17 og præcis kl. 16.59 dør min Iphone :o = total panik fra min side hehe. Den kunne så ikke reddes og jeg havde selvfølgelig ALLE de numre vi skulle bruge + en masse yderligere planlægning på den telefon. Nå, men der var ikke noget at gøre så vi skyndte os at tømme biler og gå i gang med at få det til at ligne et feststed.

k1.jpg

Vi havde MANGE hjælpere, da min familie fra USA var kommet og skulle sove på feststedet sammen med os allerede fra fredag, det samme galt mine forældre, min bror og hans kæreste og nogle flere. Det var rart med en masse hjælp, men vi havde lidt for meget af den - der opstod en del problemer mens vi skulle gøre klar og det hele blev ret forsinket så når folk konstant kommer og spørger hvad de nu skal gøre bliver man til sidst liiidt presset hehe. Jeg fik til sidst snerret lidt at folk altså måtte tænke lidt selv og ellers spørge Emil og ikke kun mig.

Vi fandt ud af at vi måtte vaske samtlige glas før de kunne sættes på bordene (de var bare så klamme med gamle vinrester osv), der manglede en sovesofa på det ene familie-værelse så vores værelses fordeling gik pludselig ikke op :help: , manden havde glemt elefantsnottet derhjemme så mor blev sendt i byen efter noget og så havde vi glemt at printe listen med hvilke værelser folk skulle sove på - jeg havde kun fået værelsesfordelingen med så det skabte en del problemer.

I skal da lige have lidt billeder af klargøringen:

k4.jpg

 

 

k5.jpg

Mens vi fik lidt sen aftensmad indenfor ankom nogle vidunderlige mennesker og satte verdens smukkeste æresport op til os.

Vi fik et fint brev under "middagen" hvor der stod hvem den var fra osv. Det var simpelthen bare SÅ sødt og rørende. Jeg havde lidt frygtet at vi ikke fik en æresport når nu vi ikke holdt festen derhjemme og jeg ville virkelig gerne have en så det betød rigtig meget... min mor sagde at det havde været virkelig svært at holde det skjult for mig fordi jeg havde nævnt det for hende et par gange :kiss:

k6.jpg

Redigeret af Felixia
want to delete
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kjole var hængt ind på mit "klargørrings værelse" og med store skilte på døren om INGEN ADGANG og lovning om slemme ting hvis nogen overtrådte dette hehe...

k8.jpg

Kl. 23.30 gik jeg igang med at pynte de hjemmelavede bryllupskager - nøj, hvor var jeg træt på det tidspunkt, :metteholm men det blev gjort og jeg var da også ret tilfreds med resultatet.

 

Min dengang kommende mand var også ved at være godt træt

k7.jpg

Og klokken ca. 01.00 fik vi taget vores sidste kæreste billede før vi gik ind på hver vores værelse og sov. Jeg synes godt nok det var mærkeligt at skulle sove uden ham og så underligt at tænke på at næste gang vi skulle se hinanden ville være når jeg kom ind i kirken.

 

Redigeret af Felixia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det ENDELIG lørdag d. 28. maj 2011 - datoen for vores bryllup

Jeg havde ikke just sovet fantastisk, det var lidt mærkeligt at sove helt alene i et kæmpe hus (alle de andre sov i huset ved siden af). Jeg vågnede (læs: stod op) kl. 06.00 med knaldende hovedpine. Så dagen startede med 2 treo og så gik jeg ellers ud på badeværelset for at lakere negle og tage et brusebar. Jeg havde fået strenge ordre på IKKE at vaske hår så det var på med badehætten og så ellers bare under den varme hane :thumbsupsmileyanim:

Kl. 08.00 kommer starten på en forfærdelig morgen. Jeg har lånt min mors mobil da min jo gik død, hvilket betyder at folk kan kontakte mig men jeg ved ikke hvem der skriver/ringer.

og præcis kl. 8 får jeg en sms fra en der bare skriver "kan du sørge for at jeg bliver hentet i Nyborg" da jeg ikke ved hvem det er skriver jeg tilbage. Det er min makeup artist.

Jeg skriver til hende at jeg som aftalt kan sørge for at hun bliver hentet i Odense, men ikke Nyborg (hertil skal det siges at hun kommer fra KBH og havde takket nej til at blive hentet fordi hun var stod nok til at tage en taxa selv). Hun takker ja til at blive hentet og alt virker fint.

få minutter efter kommer min mor ind - alle bilerne har været parkeret under nogle store træer og er simpelthen fuldstændig dækket af fuglelort så vi kan ikke hente makeup-damen da bilerne lige nu er på vej til vaskehallen.

Lidt efter tikker endnu en SMS ind. "jeg kan ikke huske hvad tid vi havde aftalt, men jeg kan altså først komme efter kl. 16.00" igen ved jeg ikke hvem det er der skriver, men finder hurtigt ud af at det er den sagerinde jeg i al hemmelighed har booket til receptionen. Skriver frem og tilbage med hende og informerer om at aftalen var kl. 14 og at vi er ude til billeder kl. 16 og først tilbage igen til middagen. Jamen hun har altså et andet job i Nyborg og kan derfor ikke komme før. :shooter:

Jeg skriver og informerer makeup-damen om at vi betaler en taxa pga. bil-problemer - hun svarer "der er problemer med togene - jeg ved ikke om jeg kan komme frem"

Så kommer min mor ind igen - festsalen er så varm at vi alle skal skifte til badetøj hvis ikke vi skal få hede slag.

Så begynder jeg at tude - det hele virker bare til at falde sammen om ørerne på mig. :boohoo: Jeg beder min mor om at kontakte Emil med problemet i salen i stedet, da jeg ikke har nummeret på dem som skal fixe det og så siger jeg at hvis der er mere galt vil jeg ikke vide det for det er alt for meget lige nu.

Jeg får et rundstykke og lidt juice ind på værelset men har det så skidt over alle tingene at jeg ike kan spise noget og så må jeg ellers løbe ud af døren og over til frisøren.

Jeg havde virkelig glædet mig til at skulle sidde der og blive nusset om og hygge med min amerikanske "mor og søster" og min egen mor, men sådan skulle det ikke gå. SMS'erne vælter ind fra sangerinde og makeup-damen og det står meget hurtigt klart for mig at makeup-damen er igang med at brænde mig af.

Jeg har intet makeup med selv - en maskara og intet andet så jeg er ved at panikke fuldstændig. Hun skriver en masse om at togene er forsinkede osv og pludselig at hun prøver at finde en backup. På det tidspunt er der stadig 3 timer til hun skulle være her. Jeg skriver i panik til min bror og beder ham forhøre sig om om der er nogen af tøserne der har noget makeup jeg kan låne.

Jeg kamp sveder og mine ben ryster og jeg kan slet ikke finde ro. Så får jeg en SMS kl. 10.50 makeup-damen er nu i Odense - perfekt tænker jeg så er der jo intet problem, men jo det er der for nu skal hun pludselig være i KBH kl. 13 og skal derfor med et tog igen om 30 min. Så hun kommer altså IKKE.

Min søde frisør forbarmer sig over mig og siger at jeg må bruge deres makeup så jeg stadig kan blive fin til dagen, hvilket var super sødt af hende.

Jeg er færdig med at få sat hår kl. 11.20 og går i gang med at kigge på hvad søren jeg gør med den krigsmaling da min mor kommer løbende ind. Der er kommet en eller anden pige som ikke taler dansk, men som siger at hun skal hjælpe med makeuppen.

Vi kører hurtigt tilbage til feststedet hvor en fremmet pige tager imod mig. Hun har glemt halvdelen af tingene og vi får verdens hurtigste samtale omkring hvordan jeg skal se ud før vi haster igang med makeuppen. Det bliver faktisk rigtig godt, men hold op en morgen.

Jeg bliver nødt til at vaske mig under armene igen før jeg kan få kjolen på for jeg har bare svedt så meget pga alle de problemer.

Lidt blandet fra frisøren:

 

 

post-36041-0-64980900-1313338539.jpg

Det endelige resultat - før sløret kommer på.

f4.jpg

Den stakkels frisør havde svært ved at finde hoved og hale i mit lange slør :biggrin:

 

 

Redigeret af Felixia
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mens jeg var ved frisøren kom den meget nervøse Emil i tøjet :loveboard:

Han var så sjov - hele den sidste uge op til brylluppet var han mega nervøs og spændt og jeg var bare helt rolig præcis det modsatte af hvad jeg havde regnet med.

a1.jpg

a2.jpg

Min mor fik mig hurtigt i kjolen og jeg fik en lynhurtig tår vand og så skulle vi ellers afsted.

 

 

Jeg er SÅ glad for at jeg insisterede på at vi havde tid til at tage et sidste familien Petersen billede :loveboard:

 

Jeg havde jo stadig ikke fået noget mad så jeg fik en banan stukket i hånden og så var det ellers ud i bilen. Jeg ville ønske at vi havde fået et billede af den yndelige brud med kjole op over begge øre siddende i bilen med en banan. hehe.

Min mor kørte i forvejen for der var åbenbart lige kommet 2 gæster i en bil som ikke kunne finde kirken og derfor var kørt til feststedet i håb om at der stadig var nogen.

 

 

 

Redigeret af Felixia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh nej, jeg fik helt ondt i maven, da jeg læste om din morgen :blink: Det var dog også bare enormt hektisk og synd for dig ....

Du har til gengæld totalt lige vist mig billedet af mit brudehår :D :D :D det er PRÆCIS den blanding af fletning og knold, som jeg selv har søgt efter på google!!! :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil er kommet frem til kirken og hvor var han dog nervøs den stakkels mand. Han havde været fuldstændig hvid i hovedet og havde taget nogle dybe vejrtrækninger. Han havde også tjekket mobilen ca. hvert andet minut og hver gang der kom en mindste lyd kiggede han mod døren (hvilket er ret sjovt at se på vores bryllups video)

post-36041-0-65917000-1313340828.jpg

post-36041-0-94870800-1313342064.jpg

Lige før vi kører til kirken får jeg endnu en SMS - denne gang er det fra min bror der bare lige vil informere mig om at der altså er blevet sat et stillads op foran indgangen til kirken. Heldigvis er jeg på dette tidspunkt fuldstændig ligeglad! Nu vil jeg bare hen til den kirke og se min kæreste.

Vi kom frem til kirken ca. 10 minutter før vi skulle være der så vi stoppede ved Davinde sø og ventede på at kunne køre videre.

Jeg var ret spændt, men faktisk ikke nervøs. Jeg tror den hektiske morgen gjorde at jeg ikke rigtig havde haft tid til at tænke på hvad der egentlig skulle ske og så havde jeg været så ked af det at det eneste jeg havde brug for bare var at snakke med og se Emil. Jeg havde skrevet til ham undervejs pga. problemerne om morgenen og han fortalte mig efterfølgende at det havde været super hårdt for han havde godt kunne læse ud fra mine beskeder at jeg græd.

Vi kørte det langsommeste jeg nogensinde har kørt i en bil op mod kirken (som lå 1 minut væk i normal hastighed)

Da vi kommer tættere på kan jeg se min barndomsveninde og hendes familie og da moren får øje på vores bil kan man bare se at hun råber til de andre at de skal skynde sig.. det fik vi en god griner over i bilen. Og aldrig har jeg set nogen løbe så hurtigt op til en kirke.

post-36041-0-67860100-1313340568.jpg

Kirken var super flot pyntet (af den samme familie som var ved at komme for sent) med lysegrønne æbler som lysestager og roser - perfekt i farvetemaet.

post-36041-0-69866600-1313342728.jpg

Emil havde bestilt min brudebuket og den var bare helt perfekt. Den var meget lille og simpel og kun i sort og hvid - så havde han i al hemmelighed fået min mor til at hækle et sort bånd til den så den blev helt personlig :loveboard: Iiiih hvor havde han bare gjort det godt.

post-36041-0-73693300-1313342198.jpg

Redigeret af Felixia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god start på beretning, glæder mig til at læse mere og se flere billeder :):cheerleader3:

Tak skal du have - det skal nok blive en beretning fyldt med billeder :)

wuhuu endelig en beretning fra din side!!

GLÆDER MIG!!

ser rigtig flot ud det hele!

Ja jeg har været lidt sløv om at komme i gang, men nu skulle det være :)

hold da op en gyser morgen! men wauw et lækkert hår!

Nej det var godt nok ikke sjovt og tak jeg var også rigtig glad for hvordan det blev.

Åh nej, jeg fik helt ondt i maven, da jeg læste om din morgen :blink: Det var dog også bare enormt hektisk og synd for dig ....

Du har til gengæld totalt lige vist mig billedet af mit brudehår :D :D :D det er PRÆCIS den blanding af fletning og knold, som jeg selv har søgt efter på google!!! :a1221:

Tusind tak, hvor er du bare sød :bearhug: Jeg er da glad for hvis jeg kan være inspiration.

Pyhaa bliver helt stresset og sur på dine vegne, sikke en omgang sådan kan man da ikke brænde folk af på deres bryllupsdag :( men sikke smuk du er og wow er vild med håret :loveshower:

Jeg var super frustreret og ked af det på dagen, men her bagefter er jeg bare rigtig vred på hende. Det var en jeg kendte, en lærer på den skole hvor jeg selv er blevet uddannet makeup artist, men jeg havde hyret hende på fuldstændig normal vis og til fuld pris netop fordi det skulle være iorden og ikke en vennetjeneste. Er så skuffet over at man vil behandle et andet menneske sådan og så på deres bryllupsdag. :pokey:

Og tak for de søde ord!

Hold da op, hvor er det bare dårligt at makeupartist og sanger! angry.gif

Men du har bare klaret det så flot, og hvor ser du smuk, smuk ud.

Tusind tak skal du have.

Fantastisk smuk frisure :loveboard: Du ligner en million i din vidunderlige kjole :loveshower:

Taaaak :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine skønne niecer/brudepiger og min mor ventede på os udenfor:

a4.jpg

SÅ endelig ankom jeg til kirken :loveboard:

b2.jpg

Puha hvor sad følelserne bare helt udenpå da jeg først kom frem og hørte kirkeklokkerne og vidste at nu var det nu - om lidt skulle jeg giftes :loveshower:

Jeg tror jeg vil lade billederne tale for sig selv:

 

 

 

a5.jpg

 

 

 

Så an dørene godt blive åbnet - jeg er SÅ klar til at blive fru. Banck

Redigeret af Felixia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dørene gik op og hvor var det bare overvældende! En fuldstændig fyldt kirke - selv rækkerne bag ved orglet var der gæster på.

Jeg vil lade billederne af en glad og lykkelig brud tale for sig selv... og ja der blev fældet en tåre på turen op af gulvet :loveboard:

 

 

 

 

 

Og se hvilket fantastisk ansigtsudtryk jeg kom frem til hehe.. en mand med tåre i øjnene og som lige måtte tage en dyb vejrtrækning.

a6.jpg

Redigeret af Felixia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

a1.jpg

 

 

Nøj hvor havde jeg bare brug for mit lommetørklæde da jeg kom ned at sidde - det var den vildeste følelse indeni fuldstændig boblemde over af lykke.

Præsten havde inden vielsen startede sagt at der KUN måtte tages billeder ved ind- og udgang, men der var åbenbart ikke nogen der have oversat dette for min amerikanske familie så de havde lystigt knipset løs under selve vielsen (hvilket jeg er rigtig glad for, men shhh sig det ikke til nogen)

post-36041-0-67535900-1313345357.jpg

a7.jpg

a8.jpg

Så blev vi mand og kone - hr og fru Banck

 

Efter endnu mere tuderi og lykelige håndklem kunne vi endelig gå ud sammen.

 

a12.jpg

 

Redigeret af Felixia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer