Therese Filtenborg

Hvornår er det nok?!

7 indlæg i dette emne

Min veninde og samtidig den ene del af mine 3 brudepiger, skulle synge min og H2B's sang i kirken efter vielsen når vi skal giftes på lørdag.

Hun har gennem hele forløbet været super ustabil, og har på ingen måde være samarbejdsvillig, hverken når det kom til valg af brudepigekjole, Polterabend, osv. Det er en lang historie, og jeg kan kun sige at hun gennnem dette forløb har vist at hun ikke længere vil være en af mine tætte veninder når vi kommer på den anden side at brylluppet, hvis hun overhovedet vil være en veninde.

Hun har skuffet og svigtet både mig, min bedste veninde som også er (har) været en af hendes veninder, og min søster.

Problemet er så nu at jeg idag finder ud af at hun ikke, som aftalt kan mødes sammen med mig og H2B, og en klaver-spiller, for at vi kunne øve, og vi, jeg og H2B, kunne se hvad vi egentlig kan regne med at få.

Jeg bad hende finde en dato hvor hun kunne mødes, hvilket hun gjorde, og det gik jeg så videre til klaver spilderen med, som så også reserverede i morgen kl. 18.30 til at vi alle kunne mødes. Alt dette blev aftalt i lørdags, og jeg skrev en besked til veninden om at det blev på tirsdag kl. 18.30. Det får jeg så aldrig svar på, men da dette ikke er noget nyt, og hun ofte bare lader være at svare eller stopper med at svare midt i en samtale, enten pr sms eller facebook, tænker jeg hun sikkert har set det. Jeg bliver idag dog så urolig for det, at jeg igen skriver til hende, om hun har set min besked? Det skriver hun så tilbage på nu at det har hun men at hun altså ikke kan nå det til kl. 18.30 da hun ikke er hjemme før kl. 19 osv osv...

Der føler jeg så at hun endnu engang glemmer at der er andre her i verden end hende, og vi faktisk er 3 mennesker som tror vi har en aftale i morgen aften kl. 18.30! Der er 5 dage til bryllup, og vi skal holde det hjemme, så det er selvfølgelig lig med en helt masse forberedelse, rengøring, oprydning, oppyntning, osv så vores tid er ikke til ret mange flere ændringer nu.

Det skuffer mig bare at hun tager så let på det hele, og hun blev jo spurgt for flere måneder siden om hun ville synge i kirken, hvilket hun med det samme sagde ja til, og vi snakkede også for lang tid siden om at det skulle være en eller anden form for musik til, og det mener jeg sagtens hun kunne have gjort noget ved, i stedet for bare at sidde og vente i mange måneder på at jeg gør noget. Det er hende som er kendt med musik og som kender andre musikere, meget mere end mig, så hun kunne let have fundet en, og dermed have hjulpet mig af med endnu en ting som skulle planlægges, bookes osv.

Samtidig finder jeg ud af at hun har sagt til min bedste veninde at det faktisk stressede hende lidt at der ikke var blevet gjort noget med musik før nu, og at det var min skyld at hun ikke har kunnet øve før osv osv.. jeg ved bare at jeg selv ville være beæret over at bliver spurgt om dette og ville gøre mit bedste for at det blev godt, men tror mere hun bare ser det som endnu en stress faktor i hendes liv.

Jeg står bare lidt tilbage med en følelse af at hun igennem alle mine bryllupsforberedelser, ikke har villet bøje sig bare en smule for at finde en kjole i samme farve som mine andre brudepiger - har ellers givet helt frie tøjler mht. form osv, er misundelig over jeg skal giftes (hun er selv stadig single og ønsker kun at være i mit sted), hører hun har svigtet og ikke gjort noget i forhold til planlægning af min polterabend, og lader der generelt gå uger og måneder før man hører noget fra hende selvom man har forsøgt at kontakte hende via telefon, sms og facebook.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg nu skal sige til hende at vi bare dropper at hun skal synge i kirken og forsøge at finde en anden eller bare helt droppe ideen. Eller endnu engang ignorere hendes opførsel og lade hende få den ære at synge i kirken? sad.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er en svær én. Du må jo holde af hende siden hun skal være brudepige OG synge i kirken. Jeg ville da synes at det var en fantastisk ære at få sådan en opgave. Var jeg i dit sted, ville jeg konfrontere hende med alle dine tanker. Jeg synes det er en egoistisk opførsel, og helt ærligt, så gad jeg slet ikke have sådan en brudepige, men det er jo bare mig. Det kan jo være, at hvis hun får det hele lige på og hårdt, at hun så indser at hun ikke har været særlig hensigtsmæssig over for dig/jer. Jeg synes i hvert fald at du skal give hende muligheden for at forbedre sig. Måske er hun i virkeligheden slet ikke klar over at hun er selvisk?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke dog en redelighed!! :blink:

Well havde det været mig så tror jeg bare jeg havde nøjes med de andre 2 brudepiger.. Og så ellers lade være med at stresse hende eller overhovedet forstyrre hendes ellers så travle liv.

Jeg ville se det som en kæmpe ære bare at blive brudepige og ved at mine 2 ser en kæmpe ære i det.

Det virker som om hun bare tager for let på det, og i stedet for at sige det til dig, går bag om ryggen. (det er ikke en god venindes opførsel).

Håber ikke min meget ærlige mening slår alt for hårdt.

Kram til dig. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke dog en redelighed!! :blink:

Well havde det været mig så tror jeg bare jeg havde nøjes med de andre 2 brudepiger.. Og så ellers lade være med at stresse hende eller overhovedet forstyrre hendes ellers så travle liv.

Jeg ville se det som en kæmpe ære bare at blive brudepige og ved at mine 2 ser en kæmpe ære i det.

Det virker som om hun bare tager for let på det, og i stedet for at sige det til dig, går bag om ryggen. (det er ikke en god venindes opførsel).

Håber ikke min meget ærlige mening slår alt for hårdt.

Kram til dig. :bearhug:

JEg er fuldstændig enig, jeg havde også valgt at nøjes med 2 brudepiger, og jeg ville skrive til hende at i enten finder en anden til at synge eller dropper det... SKriv det til hende og hun kommer garanteret kravle tilbage, og så kan du jo se om hun skal gave chancen eller Ej... Held og lykke med det, håber du finder en løsning

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er godt nok ikke en herlig situation, men hvis jeg var i dit sted ville jeg konfrontere hende med det face to face eller ringe...hvis hun ikke blir fornuftig ville jeg personligt sige at hun ikke skulle synge i kirken...jeg håber at hun indser hun har opført sig dumt og blir den skønne brudepige vi alle drømmer om :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer