Malouski

Civilstatus og navn

20 indlæg i dette emne

Hej I skønne gifte kvinder og andre, der måske har erfaring med dette.

Jeg blev gift d. 23. juli, dvs. for lidt over 3 uger siden, og jeg venter spændt på mit nye sygesikringsbevis med mit nye navn og i det hele taget på, at min civilstatus bliver ændret fra ugift til gift. Men nu har jeg lige været inde og kigge både på borger.dk og i CPR, og min status er stadig ugift og mit gamle navn.

Jeg er utålmodig. Både fordi.. jamen nu er jeg altså gift! Og hedder noget andet! Og jeg skal have lavet nyt pas snarest, da vi skal på en lille rejse i efteråret, hvor rejsen er bestilt i mit nye navn (da jeg da alligevel ikke regnede med, at det tog lang tid :blink: ).

Men hvor lang tid gik der for jer, før navn og status var registreret i det offentlige?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... Vi blev gift den 30. Juli og umiddelbart efter var vores civilstatus ændret til gift. Vores sogn havde dog kikset i navneændring, men samme dag som de modtog et nyt navneændringsskema, blev min navn ændret på cpr-registeret - følgende dag var alle andre steder som er koblet op på cpr ændret... Måske skulle du lige tjekke op på det ved jeres vielsesmyndighed?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige tjekket cpr.dk og jeg står rigtigt. :) Vores nye sygesikringskort lå i posten, da vi kom hjem fra bryllupsrejse, så det er kommet indenfor to uger :)

Du må vist lige rykke på jeres kirkekontor :wink:

Kirkekontoret? Jamen, er jo slet ikke medlem af den slags. Det er vel vielsesmyndigheden, jeg forestiller mig, jeg skal have fat i? Haha eller hvis det virkelig stadig er sognedimsen, der tager sig af navneændring af de tabte børn, kan det jo være, vi bliver nedprioriteret af samme grund :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså selvom vi blev gift på rådhus i New York var vi nede med navneændringpapirerne på vores kirkekontor (som vi ikke anede hvor var inden :rolleyes: )

Ja, ved jo godt, at I har ret i, at det i hvert fald er sognet, der tager sig af navneændringen - jeg undrer mig bare ekstra, fordi vores civilstatus heller ikke er ændret, og vi stadig er registrerede som ugifte. For det har da ikke noget med kirken at gøre? Eller?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Opdatering:

Vi fik fat i Københavns Kommune i dag, og der har været et kiks et eller andet sted - det her er ikke normalt, og vi skal bare scanne vores vielsesattest, så får de styr på det med det samme :thumbsupsmileyanim:

Men det er da utroligt, som man skal være efter folk altså :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik taget fat i dem;) Det er altså bare irriterende at sidde og vente, og der sker bare ingenting...

Ved vores bryllup kiksede kirkekontoret den med min navneændring - de påstod at de aldrig har modtaget brevet... Så vores vielsesattest er med forkert navn til min store irritation. Dog skulle de få rettet op på det... Navneændringen skete dog hurtigt efterfølgende - har i dag modtaget mine nye dankort mv.

Men ja, det er utrolig at man skal være efter dem før der sker noget... Suk

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev jo også gift d 23/7 og jeg har heller ikke modtaget mit nye sygesikringskort. Navneændringen er dog gået igennem (i hvert fald hos banken), så satser da på at de snart får fedtet sig færdige med mit kort :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer