Tidemann

Tale til min kommende mand

16 indlæg i dette emne

Kære X

Ja, jeg sagde jo godt nok, at jeg ikke ville holde en tale efter computeren slettede den første jeg havde skrevet, men selvfølgelig vil jeg da sige et par ord.

Da vi to mødte hinanden for ca. 41.256 timer siden, da var jeg lige flyttet til København.

Jeg kendte ikke rigtig nogle i storbyen og jeg følte mig tit ensom.

Men X, så mødte jeg jo dig.

Lige nøjagtig, hvordan vi mødtes første gang, dét vil jeg ikke komme ind på for det er vi lidt uenige om :)

Én ting er dog sikker, da vi endelig havde fået kontakten, så gik det stærkt!

Fredag den 2. feb 2007:

Der var fastelavnsfest på vores fælles arbejdsplads.

Jeg havde sent fri, og de søde beskeder jeg fik fra dig i løbet af aftenen tydede på, at du havde startet tidligt med de våde varer.

Da jeg langt om længe kom ned til festen, så mødte du mig med et kæmpe smil og et kæmpe kram.

Jeg ved ikke, hvordan jeg så ud, men jeg er sikker på, at jeg havde et smil op til begge ører!

Selve festen husker jeg ikke så meget fra – ikke grundet alkohol – men vejen hjem, dén husker jeg!

Du boede ude på Vestamager og jeg i Vanløse, men det hindrede mig ikke i, at tage metroen ud til dig for så at tage den til Vanløse, bare for atfå lidt længere tid sammen med dig.

Mens vi sad i Metroen, der prøvede du jo at kysse mig, men jeg afslog – af flere grunde:

For det første: Vi arbejdede jo samme sted, og jeg ville ikke begynde på noget med en fra jobbet.

For den andet: Du var fuld, og jeg var ikke.

Du tog det pænt, men det viste sig, at det ikke ville være sidste gang, at du forsøgte at kysse mig.

SKÅL for din ihærdighed!

Søndag den 4.feb 2007:

Du havde en vagt til midnat.

Sådan en vagt kunne godt trække tænder ud, så jeg tog ud for at underholde dig. Sikke en undskyldning for at se dig igen :)

Anyways.. Du har senere fortalt mig, at du den søndag aften igen forsøgte at kysse mig, men det gik fuldstændig hen over hovedet på mig – Den dag idag forstår jeg ikke, hvordan jeg kunne undgå at se det!

Mandag den 5. feb 2007:

Du havde fri og jeg havde en kort vagt.

Jeg inviterede mig selv hjem til dig efter arbejde, og du endte med at invitere på middag.

Jeg ved, at vi begge har tænkt ”Nej nej nej! Det er dumt, at starte på noget med en kollega!”

159 dage senere flyttede vi sammen.

Lad os bare sige, at det var en virkelig vellykket middag for:

Jeg har idag ikke giftet mig med en jeg kan leve med,

jeg har giftet mig med en, som jeg ikke kan leve uden.

SKÅL for at gøre det stik modsatte af, hvad fornuften siger.

X:

Jeg beundrer dig, og selv om, at jeg er 1 cm. højere end dig, så ser jeg op til dig :)

Jeg elsker dig for dine farvelkys om morgenen.

Jeg elsker din, til tider dårlige humor, som altid får mig til at grine.

Jeg elsker dig for, at du vil hjælpe mig med at forberede til eksamen.

Jeg elsker dig for din varme.

Jeg elsker dig for dine drilske øjne og dejlige smil.

Jeg elsker, at du får mig til at føle mig elsket.

Men mest af alt, så elsker jeg, at du vil være min.

Jeg vil slutte af med et digt af (T)ove Ditlevsen:

Så tage mit hjerte i dine hænder

men tage det varsomt og tage det blidt

det røde hjerte- nu er det dit.

Det slår så roligt, det slår så dæmpet

for det har elsket og det har lidt

nu er det stille- det er dit.

Og det kan såres og det kan segne

det kan glemme og glemmer tit

men glemmer aldrig, at det er dit.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er en god tale - og jeg elsker citatet af Tove D, gav mig tårer i øjnene!! Det skal du helt sikkert holde fast i. Jeg kan godt lide dine små konklusioner i "skålen" - det gør det mere levende.

Mange tak :) Er selv helt vild med det digt, håber bare, at jeg kan undlade at tude alt for meget når jeg læser det op :fløjt:

Er glad for at mine "skål" virker, de er der for at give mig lidt pusterum, inden det bliver alt for følelsesladet - Ja, jeg er en tudeprinsesse, men håber, at jeg når at lære at håndtere det inden, bare en smule :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de øvrige. Den er humoristisk men også sigende. Samtidig er der en rød tråd gennem talen i form af det tidsmæssige uden at den kommer til at virke opremsende. Jeg glæder mig til at høre den live :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de øvrige. Den er humoristisk men også sigende. Samtidig er der en rød tråd gennem talen i form af det tidsmæssige uden at den kommer til at virke opremsende. Jeg glæder mig til at høre den live :thumbsupsmileyanim:

Mange tak :cheerleader3:

Har virkelig været spændt på, hvordan den ville blive modtaget herinde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer