CecilieJ

Lang tale til M

16 indlæg i dette emne

Hej BK's. Her er min laaange tale til M. Jeg ved godt der er meget, men synes også det er en enestående mulighed for at fortælle, hvor heldig jeg føler mig. Tag jer ikke af mærkelige tegn og fed skrift osv. Det er bare for at huske at holde pauser og kigge på de rigtige mennesker. Jeg sletter talen igen om et par dage, da jeg synes den er for personlig til at have hængende her forever.

God læselyst:

SLETTET og gemt til rette tidspunkt

Redigeret af CecilieJ
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en lang tale, men synes den er fantastisk sød!! den indeholder en masse fine historier fra jeres liv og det synes ejg gør at den ikke bliver kedelig at høre på for gæsterne :loveshower:

er sikker på der bliver tårer rundt omkring ved bordene! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyha den er lang, som du selv skriver.

Jeg ville nøjes med at takke forældre på begge sider.... og glemme alle de andre. Alle de datoer vil jeg "koge sammen" til et lille afsnit, og slutte af med at fortælle om "dagen idag" og hvorfor han er dejlig :loveshower: Det beskriver du flot i sidste stykke af talen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig med Snuske - Du vil aldrig når du står midt i det kunne gengive det på den måde som du skriver det. Nogle af de ting du siger om vennerne mv. kan du jo muligvis flette ind når du takker for de indslag de kommer med. Når det så er sagt skal du gøre det på den måde du har lyst, Men prøv at læs den op og tag tid på den hvis du ikke allerede har gjort det. En tale skal ikke vare meget mere end 10 minutter til et kvarter. Ellers risikerer man at tabe folk på gulvet i forhold til den sidste del som jo er den vigtige del og den reelle tale til gommen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for responsen, som jeg jo lige må tygge lidt på. Jeg forstår sagtens at det første (eller det hele) er langt, men ville I ikke blive glade som ven/veninde/familie over at blive nævnt i brudens tale? Jeg har endda gjort mig umage for at gøre det personligt, og ikke overfladisk, netop for at folk lige skal føle sig bemærket. Jeg elsker dem jo loveshower.gif Jeg har ikke tænkt mig også at takke for alle indlæggene og polterabend osv. ifm. talen eller i plenum om aftenen, men vil egentlig hellere sige de her ting. (til gengæld ville jeg ALDRIG holde så lang en tale til en andens bryllup).

Diskobil - den er skam både læst højt og der er taget tid. Den tager 15 minutter ved langsom og tydelig tale inkl. 2 x skål, og som du selv skriver synes jeg egentlig også grænsen går deromkring. Men - på trods af din erfaring - er jeg faktisk ikke i tvivl om, at jeg kan gengive det jeg skriver ret godt, når jeg står der. De par taler jeg har holdt, har da fået ros for netop det.

Men jeg vil da være monsterked af at få holdt en tale som er kedelig og langsommelig, eller som ikke rører et eller andet i folk, så et eller andet skal jeg gøre, kan jeg godt se. Tak igen for kommentarerne. Flere er MEGET velkomne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror såmænd nok at du skal røre noget i folk og kedelig er måske også et stærkt udtryk at bruge men 15 minutter er lang tid når vi taler om en tale. Min oplevelse er at et diasshow varer meget mere end 15 minutter taber folk tit tråden og der er mere "spil" og skift i et diasshow end der er i en tale. Men som sagt før skal du gøre hvd du selv brænder for. Prøv den evt. af på en der kender dig godt - selvfølgelig ikke H2B :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror såmænd nok at du skal røre noget i folk og kedelig er måske også et stærkt udtryk at bruge men 15 minutter er lang tid når vi taler om en tale. Min oplevelse er at et diasshow varer meget mere end 15 minutter taber folk tit tråden og der er mere "spil" og skift i et diasshow end der er i en tale. Men som sagt før skal du gøre hvd du selv brænder for. Prøv den evt. af på en der kender dig godt - selvfølgelig ikke H2B :rolleyes:

Ha, det er sgu meget sjovt, og viser bare at folk ser verden forskelligt. Jeg synes at diasshows på mere end 5 minutter er kedelige, men at taler har meget mere dybde, (hvis den ellers indeholder historier/budskaber).

Wake up call, Cecilie; jeg må hellere have fat et par kollegaer, som gider lytte og komme med deres ærlige mening. Tak igen for hurtigt svar.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja - Men det skal jo så med til sammenhængen at det remt faktisk er sjældent man oplever taler af den varighed men af og til - det gælder særligt konfirmationerne - er man "udsat" for lange diasshows og der er det ligesom man kan mærke at folk mister tråden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Cecilie: Jeg synes din tale er smuk - og flot at du tænker på dine venner, men jeg er lidt enig med de andre i, at den del fylder for meget. Jeg synes, det er en god idé at du tager en "trip down memory lane", men jeg savner lidt mere NU. Og måske også mere om jeres fremtid sammen? Måske du kan få mere af det med, hvis du forstår?

Men flot at du tør holde sådan en inderlig tale - jeg er selv igang med overvejelserne ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er en fin tale, kan godt forstå du vil gøre det personligt, men bliver liiiige lidt langt for mig. Synes til gengæld du formulerer dig fantastisk. Og så kan jeg godt lide alle jeres datoer hele verden rundt - (passer til jeres "tema").

Og så bliver jeg nødt til at give credit for at du har besteget killemanjaro... det er for vildt :o:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Daniels brud og Sunspirit. Jeg må prøve at krympe hele den første del lidt mere; det er jo vigtigst at folk er vågne til at høre historierne om M. Jeg har allerede tanker for at strege en del af det; tror jeg blev lidt sådan "hvis jeg nævner dén person, må jeg også hellere nævne dén person". Men jeg synes bare der så mange skønne mennesker omkring os, som virkelig gør en forskel. Skru ned for nostalgien Cecilie; det er modtaget.

Jeg kan godt forstå det du siger med nutiden, DB. Det er en super brugbar pointe, men jeg ved sgu ikke lige hvad jeg skal sige. Vi har selvfølgelig masser af planer om børn og uddannelse, men jeg gider bare ikke indvie familien i det den dag. Sandheden er, at jeg endelig har fundet ro efter at have faret rundt i årevis.

Sunspirit. Tankerne omkring datoerne er netop at fange interessen; starte "et nyt kort kapitel" i stedet for bare at fortælle en masse ukonkret. Jeg er glad for at du kan se sammenhængen med temaet. Og tak for credit; det er det hårdeste jeg nogensinde har gjort. Troede aldrig jeg ville klare det. For nogen går det noget nemmere, men jeg er virkeligt ikke skabt til at gå op ad bakkelaugh.gif Det kan i hvert fald anbefales, og det er en vild oplevelse at dele med en man elsker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er vild med talen til din mand, men jeg ville slette ALT det øvrige.

Lad være med at nå det hele. Giv folk hver deres rum. Hver deres TAK! Så de hver især får deres "shine". På et andet tidspunkt. I en anden sammenhæng.

Lige den her aften er det din mand det handler om. Det er hans tale. Jeres dag!

Det virker meget stærkere, at det KUN er ham du taler til. At der ikke er en lang opremsning først.

Alt det bedste til dig. I lyder som et smukt, smukt par!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Takker igen for kommentarerne. Nu har jeg prioriteret og rettet til og skåret meget ned på starten. Det ER sgu nok bedrepokey.gif Tak for at I har taget jer tiden til at læse med, og for den søde kommentar her til sidst Yousofine. Det er i hvert fald en smuk, smuk mand jeg fundet mig. Inside and out. heart.gif

Jeg sletter smøren nu:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer