Guest cool&relaxed

Romantisk indgangsmelodi/sang UDEN gud og jesus

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Forstår ikke hvad du mener??? Det er jo sjældent at deres synges under post- og præludium. Here comes the bride handler vist ikke om kristendom. Men det er vel ok med Gud og Jesus i kirken

Edit: Da jeg var på fra mobilen, da dette indlæg blev skrevet så jeg ikke det var et havebryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig med Miss-Lena - præ- og postludium er jo musik og sjældent sang, og de fleste er bare festlige fremfor at være egentlig kristne...

Men prøv at tage en snak med jeres organist, vores har været utrolig god at tale med omkring musikvalget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kommer det til at fungere? Er der en form for musikanlæg eller har I levende musik? Here comes the bride er så yndig på fløjte + violin, og mener da heller ikke, den har et kristent budskab...

Here comes the bride,

All dressed in white,

Sweetly, serenly in the soft glowing light.

Lovely to see, marching to thee,

Sweet love united for eternity.

Mener da ikke, kirken har patent på kærlighed, så med sang eller ej, er dette stadig min yndlingsindgangsmusik :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg var til et bryllup hvor da dørene gik op og alle kiggede på bruden - kunne man høre sangen "you are so beautyful" efter et stykke tid gik det op for os at det var manden der stod med en mikrofon og sang den -MENS hun gik op i mod ham!!! Det var så vidunderligt smukt!! :loveshower: men selvom din h2b måske ikk er den bedste sanger (hvad ved jeg?) - ku sangen måske stadig bruges.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg var til et bryllup hvor da dørene gik op og alle kiggede på bruden - kunne man høre sangen "you are so beautyful" efter et stykke tid gik det op for os at det var manden der stod med en mikrofon og sang den -MENS hun gik op i mod ham!!! Det var så vidunderligt smukt!! :loveshower: men selvom din h2b måske ikk er den bedste sanger (hvad ved jeg?) - ku sangen måske stadig bruges.. :)

puuha fik lige kullegysnig der hvor må det have været smukt.... åh det gad jeg godt, men manden min kan squ ikke synge grin.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var til et bryllup hvor da dørene gik op og alle kiggede på bruden - kunne man høre sangen "you are so beautyful" efter et stykke tid gik det op for os at det var manden der stod med en mikrofon og sang den -MENS hun gik op i mod ham!!! Det var så vidunderligt smukt!! :loveshower: men selvom din h2b måske ikk er den bedste sanger (hvad ved jeg?) - ku sangen måske stadig bruges.. :)

puuha fik lige kullegysnig der hvor må det have været smukt.... åh det gad jeg godt, men manden min kan squ ikke synge grin.gif

Det var virkelig fantastisk - kunne os godt tænke mig det - min søde kæreste kan nu godt spille guitar og synge en lille sang for mig herhjemme - men fik ham aldrig til det "offenligt" -- men jeg leder også selv efter - sangen -

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været på knæ for min storebror han spiller

når jeg går op ad gulvet.

Planen er at min bror går først med sin guitar og synger, så går min brudepige med mit gudbarn på 8 år og så mig og min bonusfar til sidst. Skal lige siges, at H2B ikke ved noget om det. Er sikker på at det giver ham en overraskelse. Skal også lige siges, at min bror synger og spiller rigtig godt, men han ved ikke om han tør foran så mange mennesker, så han ville lige tænke over det. Håber han vil gøre det.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusinde tak for jeres mange dejlige svar! :ilovebryllupsklar:

Forstår ikke hvad du mener??? Det er jo sjældent at deres synges under post- og præludium. Here comes the bride handler vist ikke om kristendom. Men det er vel ok med Gud og Jesus i kirken

Har ikke som sådan noget imod hverken gud eller jesus - de er begge nogle fine fyre, er jeg sikker på ;-) de hører bare ikke lige til i vores bryllup...

Det er vel en art havebryllup - jeg ved ikke.... synes nok bare at at here comes minder mig lidt for meget om kirkebryllupper, men så godt at fx du Malouski ville have brugt den, og kender da også andre der har brugt den... Åh, synes bare den er lidt corny, på en eller anden måde (smiley der klør sig spørgende i håret)...

Men fandt denne her på youtube:

- den er sgu egentlig meget fin :loveshower: og vi har MINDST en håndfuld dygtige guitarister...

Måske sku man.....??????!!!?? :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa..

Vi havde en udendørs ceremoni i lørdags.. Her lånte vi en ghetto-blaster af en kammerat, der spillede Rasmus Nøhr's "Sød musik", mens jeg gik op ad stien til den hvide bro, hvor det hele skulle foregå. Den ramte lige plet for os - specielt fordi min man ikke er så god til engelsk.

Ellers kan jeg anbefale "Make you feel my love" af Adele.. Den har en utrolig rørende tekst og meget smuk melodi.. Vi er nemlig heller ikke til salmer eller lignende :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne ikke se din underoverskrift om at det var et havebryllup - derfor jeg undrede mig.

Nå, men Pachelbel's canon i D dur er så smuk

Oh happy day er livsgivende og positiv (ups det er jo men gud/jesus)

Du er - har den skønneste tekst og er meget smuk

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde heller ikke lige fanget det med have-bryllup...

"Så tag mit hjerte" i Bojesen udgaven, det er en sød tekst (Tove Ditlevsen digt)

Eller hvis det ikke skal være så højtideligt: "Kiss me" med Sixpence None The Richer, eller hvad med noget mere old school som"Fly me to the moon", "Moon river" eller lign.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ærlig talt heller ikke meget for "here comes the bride", syne den var alt for bombastisk for mig. Synes gerne preæludium må passe til bruden, i en kirke eller ej. Vi valgte Canon in D og det var meget smukt.

Så i er på ingen måde forpligtet til at vælge "Here comes the bride". Desuden vil jeg sige at i har mange flere valgmuligheder med et havebryllup, hvor i ikke på samme måde er forpligtet til at vælge noget organisten kan/vil spille.

Jeg var til et bryllup i påsken hvor bruden gik op til en stille version af Kings of Leons "Need somebody", det var faktisk utrolig smukt og passede lige til dem.

Håber du kan finde noget i vil være glade for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også lige det med Here comes the bride at den ikke er særligt lang i den indspillede udgave. Ihvertfald den version jeg har og jeg har ikke umiddelbart kunne findre andre (men det er heller ikke noget jeg har dyrket synderligt).

I kunne jo også gå ind til Frank Sinatra - Love and marriage :thumbsupsmileyanim:

Skal det være mere romantisk kunne det eksempelvis være Bette Midler - The Rose, teller Jennifer Hudson - Love is your Colour (Sex and the city) eller noget Celine Dion. Men det er næsten synd at afspille sådanne numre over en Ghettoblaster hvis det er det vi taler om. Den egner sig bedre til Rasmus Nørd. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal - meget snart - gå op af gulvet (læs: plænen) til to guitarister, som spiller Josh Grobans "You raise me uo", som instrumental udgave.

En ikke alt for god version på youtube, kan høres her (bemærk, at der går ca 17 sek før melodien starter):

Redigeret af Francke
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg holder med Miss-Lena her:

Pachelbel's canon i D dur - eller i moderne version: Coolio - C U when you get there .... lol....

- men den er meget meget smuk og jeg håber inderligt, at jeg kan få organisten til at spille den, når jeg skal op ad gulvet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer