Cath82

Pris på skrædder

14 posts in this topic

Jeg er blevet skraemt fra vid og sans i dag.

I en samtale med en nygift kvinde fortaeller hun mig at det koster mellem 3000 og 5000 kroner at faa syet sin brudekjole ind og op hos skraedderen. Jeg troede egentlig det hoerte med i prisen naar man koebte en kjole at de ogsaa soergede for at tilpasse den, men det goer man aabenbart ikke.

Er er nogen der har erfaringer med det og hvor meget betalte I?

Edited by Cath82
0

Annonce ♥

Jeg har også hørt at det skulle koster en del at få syet ind, ud mm.

Jeg fik syet min kjole hos skræder (Irene på Amagerbrogade.) Hun er slet ikke dyr og super dygtig jeg gav 10.000,- for min kjole.

En kolega gav 6.000,-

Så sidder kjolen bare 100 %

0

Tror, det er de færreste butikker, hvor tilpasningen er med i prisen.

Skrædderpriserne varierer meget. Har hørt, at Frederiksberg Skrædderi er (y) dyre.

Jeg fik min syet ind og dampet op hos Lise Oxvang på Amager for lidt over 1000 kr, og det synes jeg er fair skrædderpris. Omkring 3000 kr for en simpel indsyning er jo grotesk.

0

Tusind tak for jeres svar. :thanks:

Jeg synes da ogsaa det lyder som en helt sindssyg pris og saa ville det da klart vaere fordelagtigt at faa syet kjolen fra scratch. Men jeg er glad for man kan finde det billigere :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Det her var godt nok ikke en brudekjole men en gallakjole - men....

Gav 350kr for at få den tilpasset, syet ind og få sat helt nye stropper på.. Det var ved en lokal skrædder i Hjørring og det var super flot og prof..

3000-5000kr lyder vanvittigt og urealistisk.. Men synes at kunne læse at 1000-2000kr er ikke ualmindeligt for diverse tilretninger og så videre.. Men det er nok oz et større arbejde med brudekjoler da der tit er broderier osv..

0

Jeg gav omkring 2000 hos Frb. Skrædderi, men det er altså også blevet flot! Og de ved virkelig hvad de laver. Jeg ville aldrig have turdet gå til en ukendt systue, men det er selvfølgelig nok billigere.

Hvis man kender en anden systue eller skrædder som man er tryg ved burde det jo ikke være et problem.

0

Annonce ♥

der hvor jeg købte var der tilknyttet en skrædder og ville koste ca 400.... MEN hun bliver så syg og jeg må tage den til Frederiksberg skrædderi. 2.500 for indsyning i begge sider og ved bryst, små hægter til slæbet og fjernelse af nogle perler... liidt dyrt, men det er så flot! så selvom det var en udgift der kom bag på mig så var det alle pengene værd, den sad PERFEKT!

0

Tror bare jeg er heldig :)

Min Maid-of-honors(og bedste veninde) mor er uddannet designer og har lovet at sy min kjole til gratis:) Eller jeg vandt en Ipod nano i en konkurrence som jeg forærede hende da jeg allerede havde en, men ellers sku jeg alligevel kun ha' betalt materialer:)

0

Annonce ♥